Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:39

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Wagentransport vanuit buitenland naar België 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Wagentransport vanuit buitenland naar België
Hallo,

Wie heeft er hier ervaring met het laten overkomen van een wagen vanuit het buitenland?
Wat zou het kosten om een wagen te laten transporteren vanuit Spanje naar België?

Alvast bedankt

14 sep 2006 12:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
'k heb voor transport vanuit Munchen tot Brussel 500 euro + btw betaald..was wel individueel transport (gesloten aanhanger ipv open oplegger)

...zou Spanje dan 700 euro + btw kunnen zijn?

14 sep 2006 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wow , dat is een hoop geld.
Voor Spanje kan je nog zeggen dat de Payages het duur maken , maar voor München al 500+ (is 630€) :shock:
Als het niet gesloten moet zijn in de toekomst bel je mij maar :wink: :lol:

Laatste update 22/10/2013

14 sep 2006 13:00
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
700 euro duur??

Als je hem zelf haalt:

Belgie Spanje is toch minimaal zo'n 1000 km, en dan heen en terug dus 2000 km. Met een gemiddelde snelheid van 80-100 km/uur = 20-25 uur rijden + 1 uur laden + 1 uur lossen = 22-27 uur werk

Brandstof: gebruik 1:10, diesel @ 1 euro/ltr = 200 euro
Payage: Gokje, heen en terug 150 euro
Onderweg nog wat eten/drinken: 50 euro (zak friet, hamburger --> lekkere goedkope vette rommel)
Overnachting ergens low budget: 50 euro

Dus dan zit je al op 450 euro. Ga jij hem daar zelf voor halen???

Zo kunnen we ook nog een berekeninkje maken voor een autotrailer maar zal niet veel schelen

14 sep 2006 13:28
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
700€ vanuit Spanje vind ik niet duur (zoals ook geschreven) maar ik denk dat het wel wat meer zal zijn als het vanuit Munchen al 630€ is.

Als ik zelf een wagen voor iemand moet halen reken ik ook niet per uur , maar bereken ik voor mezelf hoeveel het me aan brandstof kost en dan spreken we samen een prijs af.

Ik rij nu eenmaal graag met de wagen.
Volgende wek ook eventjes in Drie daagjes 1000km enkel rijden voor een bezoekje :wink:

14 sep 2006 13:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Wel,

het was 605 euro voor het transport (Duitsland 16.5% btw)...heb ook effe een berekening gemaakt en her en der wat rondgevraagd en bleek dat 500 euro+btw geen gekke prijs was. zeker niet voor gesloten transport. Zelfs al doet iemand van kennissen het voor 250 euro, dan nog...je zit daar met een wagen van vrij veel geld, net betaald en niet verzekerd..owee wat als er wat gebeurt!! Die gasten van het transportbedrijf zijn voor alles verzekerd en alle verantwoordelijkheid ligt bij hen...wel dat is me wel 300 euro waard en ik moet er niemand mee lastig vallen... :wink:

14 sep 2006 14:01
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
inderdaad, zou de verkeerde bezuiniging zijn als je hem net hebt betaald en nog niet mee gereden....

14 sep 2006 14:04
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:
700 euro duur??

Als je hem zelf haalt:

Belgie Spanje is toch minimaal zo'n 1000 km, en dan heen en terug dus 2000 km. Met een gemiddelde snelheid van 80-100 km/uur = 20-25 uur rijden + 1 uur laden + 1 uur lossen = 22-27 uur werk

Brandstof: gebruik 1:10, diesel @ 1 euro/ltr = 200 euro
Payage: Gokje, heen en terug 150 euro
Onderweg nog wat eten/drinken: 50 euro (zak friet, hamburger --> lekkere goedkope vette rommel)
Overnachting ergens low budget: 50 euro

Dus dan zit je al op 450 euro. Ga jij hem daar zelf voor halen???

Zo kunnen we ook nog een berekeninkje maken voor een autotrailer maar zal niet veel schelen

Mag je ook nog eens 4% slijtage van de banden bij rekenen voor 2000km en 7.5% van een onderhoudsbeurt en 1% van de afschrijving van de wagen.

Ik ga worsten maken, en lekker geen auto's transporteren :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

14 sep 2006 14:10
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Draai ze Paul :wink: :lol: :lol: :lol:

14 sep 2006 14:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik ga worsten maken, en lekker geen auto's transporteren :roll:

Ja, op de een of andere manier had ik al het gevoel dat daar meer geld mee te verdienen valt!

14 sep 2006 15:12
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
Wel,

het was 605 euro voor het transport (Duitsland 16.5% btw)...heb ook effe een berekening gemaakt en her en der wat rondgevraagd en bleek dat 500 euro+btw geen gekke prijs was. zeker niet voor gesloten transport. Zelfs al doet iemand van kennissen het voor 250 euro, dan nog...je zit daar met een wagen van vrij veel geld, net betaald en niet verzekerd..owee wat als er wat gebeurt!! Die gasten van het transportbedrijf zijn voor alles verzekerd en alle verantwoordelijkheid ligt bij hen...wel dat is me wel 300 euro waard en ik moet er niemand mee lastig vallen... :wink:

Mich,
Ga niet te snel uit van het feit dat de vracht verzekerd is. :wink:
Als ik machines, of zoals laatst de Speedster laat overkomen, laat ik deze toch even zelf verzekeren. Kost meestel iets van 0,5% van de waarde.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

14 sep 2006 16:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
MichM3 schreef:
Wel,

Mich,
Ga niet te snel uit van het feit dat de vracht verzekerd is. :wink:
Als ik machines, of zoals laatst de Speedster laat overkomen, laat ik deze toch even zelf verzekeren. Kost meestel iets van 0,5% van de waarde.

Hey Paul,

daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in, 'k heb in dat soort dingen niet echt veel ervaring...Maar in dit geval was wel degelijk alles verzekerd...ik had er misschien beter bij vermeld dat m'n verhaal gaat over het transport van een Alpina Z4 vanuit de Alpina ateliers in Buchloe tot bij de BMW dealer in Brussel...het transportbedrijf was de "huistransporteur" van Alpina die dit ten eerste aan gunstiger tarief deed en daarbij nog es verantwoordelijk was voor alles (transportschade, diefstal, ongeval,...)...ik had dit nagevraagd alvorens de bon te tekenen :wink:

14 sep 2006 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Wagentransport vanuit buitenland naar België
porsche1973s schreef:
Hallo,

Wie heeft er hier ervaring met het laten overkomen van een wagen vanuit het buitenland?
Wat zou het kosten om een wagen te laten transporteren vanuit Spanje naar België?

Alvast bedankt

Bel eens een transporteur in de buurt,er komen zat vrachtwagens terug uit Spanje zonder lading :idea:

14 sep 2006 20:30
Profiel
Bericht Re: Wagentransport vanuit buitenland naar België
porsche1973s schreef:
Hallo,

Alvast bedankt

Neem het zekere voor het onzekere: laat direct jouw auto vanuit Belgie verzekeren voordat je hem op transport zet naar Belgie!
De 2 dagen extra premie is peanuts.

15 sep 2006 9:58
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht SPANJE IS GROOT!
spanje is groot! Van Marbella tot de Franse grens is al net zo ver als van de Frans-Spaanse grens tot Belgie.
Dus daar zit verschil in natuurlijk.
Tip: bel een firma die jachten vervoert náár Spanje. Die nemen vaak auto's terug. Snel en veilig.

16 sep 2006 17:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
ome piet scheef

Citaat:
Bel eens een transporteur in de buurt,er komen zat vrachtwagens terug uit Spanje zonder lading

Dat zou ik zeker niet doen , of ze moeten er ervaring mee hebben.
Vroeger was de verzekering dacht ik 6 GULDEN per kilo. (bijna 3 euro)
tel uit je winst.

16 sep 2006 18:44
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]