Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:42

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Wat is dit ? 9ff CGT ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Wat is dit ? 9ff CGT ?
Wie weet hier iets meer over ?
Afbeelding

Op Rennteam staan ook interessante foto's. Het ziet er wel de opvolger van de GT1 uit. Artikel komt uit Road & Track. Link HIER

Ik zou het geen slecht idee vinden om zoiets te zien racen in een uithoudingswedstrijd.
AfbeeldingAfbeelding

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 sep 2006 8:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Apart :P

14 sep 2006 9:45
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik heb wel gelezen dat 9ff ambities had om een 900pk+ auto uit te berengen in een beperkte oplage die ergens tussen een GT1 en CGT in zou zitten, maar gebaseerd op een 4l motor en een verlengd 997 chassis.
Google vond mbt dit experiment de volgende link:

Pistonheads heeft het over een 9ff-GT1

alhoewel die foto er toch iets anders uitziet:

Afbeelding

Volgens mij dus geen 9ff. Maar het kan uiteraard ook gewoon een goede photoshop zijn...

14 sep 2006 10:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Dit zou een nieuwe auto voor Le Mans kunnen zijn. De regelementen gaan weer naar gesloten auto's toe, dus who knows... :wink:

14 sep 2006 13:12
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
In één van de augustus AutoVisies (ben het # ff kwijt), staat een prachtige foto van een "CGT met dak"; idd bestemd voor Le Mans, en uiteraard dan ook 25-50 stuks voor op de weg. Voor 2008.

Auto op de Foto in AV lijkt als 2 druppels op die hierboven uit Road & Track. Smullen, laat maar komen :!:

Afbeelding

14 sep 2006 14:22
Profiel Twitter 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Als dit Le Mans rijdt, kan je me daar zeker vinden.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 sep 2006 14:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
in het artikel uit de autovisie hebben ze het er over dat dit de veyron killer gaat worden !!

14 sep 2006 20:51
Profiel
Groningen
Bericht 
Alleen vergeten ze dan even dat de Veyron 4WD heeft en dynamische aërodynamica. Voor de topsnelheid zijn met name max vermogen van belang en aërodynamica.

Laat de Veyron nu meer vermogen hebben en inklapbare spoilers. Dat laatste zie ik bij die taartschep op de Porsche niet gebeuren.

En met z'n 4WD kan de Veyron z'n vermogen die eerste paar honder meter ook beter kwijt.

14 sep 2006 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Jort schreef:
Alleen vergeten ze dan even dat de Veyron 4WD heeft en dynamische aërodynamica. Voor de topsnelheid zijn met name max vermogen van belang en aërodynamica.
Laat de Veyron nu meer vermogen hebben en inklapbare spoilers. Dat laatste zie ik bij die taartschep op de Porsche niet gebeuren.
En met z'n 4WD kan de Veyron z'n vermogen die eerste paar honder meter ook beter kwijt.

Ik zeg:
1) op het circuit?
2) gewichtsverschil?

'k weet het zo net nog niet.... ik zie een Veyron geen Le Mans rijden (die vertrouwt bovendien veel te veel op allerlei systemen)

14 sep 2006 22:24
Profiel Twitter 
Groningen
Bericht 
ErikE schreef:
Ik zeg:
1) op het circuit?
2) gewichtsverschil?

'k weet het zo net nog niet.... ik zie een Veyron geen Le Mans rijden (die vertrouwt bovendien veel te veel op allerlei systemen)

Dat is nu het probleem met zo'n algemene uitspraak: "Veyron killer". Voor je het weet roepen alle aapjes het.

Circuit is toch niet relevant in deze? Veyron is een straatauto. Een beetje Donkervoort RS270 maakt waarschijnlijk gehakt van een Veyron op een circuit. Veyron zou zeker niet bovenaan verschijnen op het Top Gear lijstje, dat weten ze bij Bugatti maar al te goed.

Gewichtsverschil maakt voor topsnelheid niet uit (verwaarloosbaar) en de eerste paar honderd meter is bij deze vermogens het contact met de weg de beperkende factor. 4WD is dan een voordeel, kijk maar naar 997 Turbo vs CGT. De laatste is lichter en sterker...

Kortom, zo'n snelle Porsche zal ongetwijfeld sneller kunnen zijn op bepaalde disciplines, maar dat is niets nieuws.

14 sep 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Rookie
928S4 CS
Best
Bericht de 9FF GT9 is het in ieder geval niet
Even een korte reactie als importeur van 9FF voor Nederland.

9FF is inderdaad bezig met een eigen supersportauto op basis van Porsche techniek. De auto is op dit moment in de afbouwfase en zal binnen 2 maanden in de pers verschijnen.

Visuel is het een kruising tussen een 996GT1 en een 917.
Motor zal een 4.0 boxermotor zijn met 2 turbo's met een middenmotor concept.

De getoonde auto lijkt ons een Photoshop van een mogelijke opvolger van de Carrera GT

CLUBSPORT
www.clubsport.nl

16 sep 2006 13:57
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jort schreef:
Circuit is toch niet relevant in deze? Veyron is een straatauto. Een beetje Donkervoort RS270 maakt waarschijnlijk gehakt van een Veyron op een circuit. Veyron zou zeker niet bovenaan verschijnen op het Top Gear lijstje, dat weten ze bij Bugatti maar al te goed.

Veyron op het circuit! (ziet er inderdaad niet echt vlot uit) :salut:

16 sep 2006 17:22
Profiel WWW
Bericht 
Pfff...nee... Is hij nu nog de eerste 1000 km op de teller aan het inrijden ofzo? Of was de motor nog niet warm? Vond het zelfs bijna ergerlijk om naar te kijken...

19 sep 2006 16:49
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nu is hier al eerder aangegeven dat on-board filmpjes de daadwerkelijke snelheid vertekenen... maar hier lijkt het er inderdaad op dat er kruipolie is getankt :shock:

Niet echt ... eh ... echt niet spectaculair :(

19 sep 2006 16:54
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]