Auteur |
Bericht |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
1970 houten Nardi stuurtje...
In het kader van pimp my ride, zoek ik ook nog een houten Nardi stuur. Uiteraard met Porschelogo in 't midden. Of plek daarvoor...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
13 sep 2006 4:05 |
|
|
horn
PF #57
|
als jij een houten Nardi stuurtje 'pimp my ride' vindt, ben je het niet waard...
ebay.de
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2006 7:01 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
How 'bout direct naar de bron gaan :
http://www.nardiwheels.com/home.html
Kost 'n paar centyen, maar dan heb je ook wat.
Wat ga je met de 'horn' doen trouwens als je het butterfly stuur eruit haalt?
|
13 sep 2006 10:46 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Stuur bewaar ik uiteraard. Zal zometeen eens op die link van je kijken... Thnx
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
13 sep 2006 11:56 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2006 19:47 |
|
|
John
Cayenne
|
een PB sturen zoals iedereen hier.
|
13 sep 2006 20:19 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Thnx! Wist niet dat er zo veel verschillende soorten en maten waren. Wordt nog een moeilijke keuze...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
13 sep 2006 22:16 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
In een klassieke 911 hoort natuurlijk wel een Nardi stuur met een smalle houten rand en niet met een brede houten rand zoals de huidige reproductie Nardi stuurtjes. Die zul je dus via e-bay ofzo moeten scoren.
Een mooie Moto Lita is ook wel leuk natuurlijk:
http://www.moto-lita.co.uk/
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
15 sep 2006 14:31 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De klassieke reproducties, hebben dezelfde fijne rand als vroeger, als je er de €'s wil voor uitgeven.
Ik heb er een liggen voor de Speedster. Voorlopig vind ik echter het originele witte stuur in de Speedster mooier dan de Nardi, dus is het decoratie voor mijn hobby kamer
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 sep 2006 14:37 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Even een andere vraag. Was zo'n 'nardi'-stuur destijds een Porsche-optie of alleen 'n aftermarket item voor mensen die dat mooier vonden dan 't standaard 'butterfly wheel'?
Mijn mening: ik vind het trouwens alleen horen bij een 356 of 911/912 met 356-type klokken.
|
15 sep 2006 14:42 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Een aftermarket item, niet af fabriek.
Een oude 911/912 (vanaf 1964 t/m 1967) heeft geen 356 klokken, maar wel de zoals in de 356, groen uitgevoerde tellers. Alleen het 1e prototype 901 (met 2 tellers) heeft de tellers uit een 356.
Persoonlijk zou ik voor iets anders gaan, aangezien we het wel hebben over een sporty 911S!
De vroegere racy/rally 911jes (RS,RSR,ST enz.) werden vaak uitgevoerd met een klein MOMO sportstuur. Deze is weer terug in productie: MOMO Prototipo Steering wheel. Leverbaar in silver & black.
Hier een afbeelding van stuur in een hele heftige 911 ST.
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
15 sep 2006 15:08 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat bedoelde ik ook: groene tellers met iets ander letter (of hier eigenlijk cijfer-) type.
Maar goed dat er ook echte kenners bij zitten.
Ik vind zo'n momo-stuurtje ook beter bij een 2.2S passen. Maar ook dat is persoonlijke mening en smaken verschillen.
|
15 sep 2006 15:22 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Is dat achter het stuur, wie ik denk dat het is of look-a-like?
|
15 sep 2006 15:37 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 16:28 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 16:34 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Je kunt natuurljik ook je eigen stuur een beetje "pimpen".
Ik heb mijn stuur opnieuw gespoten en laten bekleden. Ik heb ook de toeterknop met leer laten bekleden en hierin een klein metalen logo in laten zetten. Dat logo is eigenlijk uitgesneden uit het leer en vervolgens in het "gat" gelijmd, zodat het gelijk met het leer zit. Het zit er als het ware in. Als je dat allemaal met een 914 stuur doet, heb je eigenlijk een RS stuur, want een 914 stuur is net iets kleiner als het standaard 911 stuur.
Zo ziet mijn stuur er nu uit.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
15 sep 2006 16:50 |
|
|
horn
PF #57
|
wow! Dat is mooi gedaan! Wie heb je dat laten doen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 17:00 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Dat zet ik liever niet online. Het is namelijk geen oficieel bedrijf en aan het einde van de rit had ik wat minder prettige ervaringen met de beste man.
De afspraken werden niet nagekomen, of van zijn kant aangepast zal ik maar zeggen.
Ik heb destijds 3 van deze stuurtjes laten maken, 2 ervan, waaronder een 914 stuur zijn naar Peter van P&P in Roggel gegaan. Volgens mij heeft hij er nog eentje van liggen, daar kan de liefhebber zijn oude stuur op inruilen.
Volgens mij kan een beetje goede bekleder dit ook wel zo maken. Het logo is volgens mij gewoon bij de Porschedealer te koop.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
15 sep 2006 17:16 |
|
|
horn
PF #57
|
oké. fotootje gaat in het archief voor later gebruik. ken genoeg bekleders, dus dat moet wel te doen zijn. kom het tzt wel een keertje life bekijken op een rit ofzo. Ben vooral benieuwd hoe het detail weggesneden gedeelte rondom het logo eruit ziet.
en mensen die hun afspraken niet nakomen - hier gewoon affikken tot op de veters! (grapje - netjes van je! )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 17:20 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
heb toch meer met zo'n houten device dan met waar Walter R mee rijdt...
En hoewel zo'n Moto Lita ook heel niet verkeerd is, blijf ik toch aan de Nardi denken. Met een smalle rand, lees ik. Tegenwoordig te krijgen (kopen) lees ik. Alleen zie ik 100.000 typen en maten op de verschillende sites. Of ik het bos nog zie tussen alle bomen? ...welk bos? welke bomen?
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
16 sep 2006 3:08 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Vandaag deze er in laten zetten. Diameter 39 cm. Staat toch wel erg mooi moet ik zeggen...
Heb 'm bij http://www.classicpassion.nl/nardi.php gehaald. Vlakbij Rotjeknor...
Nu alleen nog een toeter met Porsche-logo zien te scoren (iemand tips??)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
08 jan 2007 20:53 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
08 jan 2007 21:29 |
|
|
horn
PF #57
|
niet doen man! In zo'n stuurtje hoort gewoon dat Nardi center. Maar ja, wie betaalt bepaalt... Wat een wow-stuur!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jan 2007 0:06 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
@Ingo; errug mooi!
Nu nog een fotootje van het eindresultaat (foto van cockpit MET Nardi stuur!).
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
09 jan 2007 0:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Goed dat ik dit topic zie... ; heb de zolder eens nagelopen en je hoor... ...ik wist dat ik nog zo'n mooi houten stuur van m'n oude 1750 GTV had liggen.
Ligt al zo'n 15 jaar op zolder en heb 'm nooit weg willen doen, maar ik zal toch eens een Alfa-site opzoeken...want anders ligt'ie er over 25 jaar nog...
Het is off-topic , want het hoort niet in een P maar in een klassieke Alfa, zie dit dus vooral niet als een verkapte ad.
Heb zelfs mijn handgedraaide pookknop met ingelegd Alfa-ambleem teruggevonden ...tja , autogekte is idd al best lang aan de orde...
Ahum... verder met Porsche maar weer , tja, soms steekt m'n vroegere voorliefde ineens de kop op...
|
09 jan 2007 0:50 |
|
|