Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:27

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
VW Phaeton 
Auteur Bericht
Bericht VW Phaeton
Ik heb gisteren voor het eerst in een Phaeton V8 gereden. Wow, dat was een hele ervaring. Vond hem zo van dichtbij toch wel heel chic. Helaas durfde de rijder niet harder als 200 km/uur. De Pheaton reed toch wel heel soepel (ik wéét het, dat mág ook wel voor dat geld) en die V8 hoorde je nauwelijks.

Weet dat er ook een W12 bestaat, maar dat geluk had ik niet...

Neeheeee, ik ben niet om; ik vind knorrende Porsche-uitlaten nog steeds het summum en soepel rijden is nog steeds niets voor mij... Maar dit was ook wel een hele ervaring op zich :D

Laatst bijgewerkt door Lydia op 15 sep 2006 19:12, in totaal 3 keer bewerkt.

15 sep 2006 19:06
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik wil niet zaniken, maar je bedoelt allicht de VW Phaeton ? Zal wel rijden zols een BMW 7, Mercedes S en Audi A8... enkel gebuisd qua verkoop owv gebrek aan "naam", een CEO wil geen VW als directiewagen...

15 sep 2006 19:10
Profiel
Bericht 
Ja, je hebt gelijk, lekker tikfoutje. Túúrlijk, je hebt hélemaal gelijk. En ik heb al in heel wat "andere" merken gereden. Veel gehoord over de Phaeton, maar er nog nooit in gereden. Vond het zéker niet verkeerd. Natuurlijk zijn er véééél leukere auto's waar ik óók nog nooit in gereden heb: o.a. de V8 Vantage, de SLR Mc Laren, de XKR en...ach ik kan er nóg wel een heleboel opnoemen waar ik nog wel eens in zou willen rijden. Maakt de ervaring er niet minder aangenaam om...

15 sep 2006 19:22
Moderator
PF #57
Bericht 
imago is idd het probleem van die auto, en restwaarde.
schoonpapa rijdt een w12 en het is een topauto. maar ik vind die phaeton van buiten weinig uitstraling hebben, hoewel er van binnen niks op aan te merken is.

maar misschien is dat wel het probleem. niks op aan te merken.

15 sep 2006 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Afbeelding

:shock: :roll: :wink:

of bedoel je deze :?:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Gerhard op 15 sep 2006 19:27, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2006 19:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ja die bovenste. maar dan in het zwart. :wink: :twisted:

Laatst bijgewerkt door horn op 15 sep 2006 21:24, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2006 19:26
Profiel
Bericht 
Het was inderdaad een verlengde versie. Maar niet zó verlengd... :D

Binnenkant was inderdaad super, prachtig dashboard en middenconsole, mooie leren stoelen, in alle standen verstelbaar.

Vond de buitenkant toch niet echt slecht, mooie koplampen. Begrijp me goed: ik heb helemaal niets met VW, nooit gehad. Zeg alleen dat het een super ervaring was. Ik rijd enkel in een 4S en op een Giant... dusssssss

15 sep 2006 20:15
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
kennis van me heeft ook een W12, ik vind het wel een super auto, maar zoals al aangegeven , imago/restwaarde, Imago vind ik echter niet zo'n probleem want dat is alleen een issue wanneer je moet zeggen dat je een VW rijdt, totdat ze hem zien...

Mooiste is natuurlijk als ie er bij staat als gezinswagen, maar ik klaag niet hoor met mijn M5 als dagelijks vervoer....(in ider geval niet over het comfort, snelheid en zelfs looks)

15 sep 2006 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik vindt het een mooi en ingetogen model net als de A8 en helaas zéér ondergewaardeerd.
Mijn zusje heeft vorige week een 740i gekocht, óók een V8, geweldige auto maar het doet me verder niet zoveel. Ben meer iemand voor compactere wagens.

15 sep 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Een Lexus GS 450h is ook een prachtwagen naar mijn mening, zeer mooi interieur wat perfect is afgewerkt en dan de japanse elektronica erbij met een hybride motor, gewoon top!

15 sep 2006 21:06
Profiel
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Ik vindt het een mooi en ingetogen model net als de A8 en helaas zéér ondergewaardeerd.
Mijn zusje heeft vorige week een 740i gekocht, óók een V8, geweldige auto maar het doet me verder niet zoveel. Ben meer iemand voor compactere wagens.

Nuja, heb dat gevoel ook wel. Had in een vorig leven ook nog een Mercedes, leuke auto, maar liep er niet warm voor. Maar dit reed best sportief en was toch luxe en comfortabel. Moet mijn menig bijstellen...alhoewel, zoals gezegd: stug, schakelen, knorren, compact...blijft de passie toch bij Porsche :D

15 sep 2006 21:13
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Het embleem "VW" doet het op de Phaeton niet goed terwijl hetzelfde embleem het op een Touareg wel goed doet: ra, ra hoe kan dat ?

15 sep 2006 21:14
Profiel WWW
Bericht 
En daar zit 'maar' een W 10 in... Geen idee, misschien omdat een T. stoerder is en een Phaeton te netjes?

15 sep 2006 21:19
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Marcel schreef:
imago/restwaarde, Imago vind ik echter niet zo'n probleem want dat is alleen een issue wanneer je moet zeggen dat je een VW rijdt, totdat ze hem zien...

Restwaarde hoeft geen probleem te zijn, als je maar een paar jaar oude koopt :lol:

extrem lange Deutsche Link (mod by horn - hekel aan horizontaal scrollen :salut: )

15 sep 2006 21:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:

Vind de A8 en de Phaeton qua uitstraling een weeeeeereld van verschil. Phaeton blijft een grote Passat, waar de A8 zeker geen grote A4 is. Waarbij een A4 wat mij (en de markt) betreft ook meer uitstraling heeft dan een Passat.

RED CABRIOLET schreef:
Mijn zusje heeft vorige week een 740i gekocht, óók een V8, geweldige auto maar het doet me verder niet zoveel.

Rijdt heerlijk, maar als je het nou over een lelijk hok hebt... (die 740i bedoel ik uiteraard :wink: )

plh schreef:
Het embleem "VW" doet het op de Phaeton niet goed terwijl hetzelfde embleem het op een Touareg wel goed doet: ra, ra hoe kan dat ?

Ander publiek. Phaeton richt zich op de 'wat oudere' CEO, limousine rijder en de Touareg op alle mensen die een RR of een KJN niet mogen/durven rijden 'want wat zeggen de klanten daar wel niet van...' En de Touareg W10 heeft een briljante motor, maar in dat segment loopt hij niet heel hard. Het zijn toch meer de instap toewareks die hard verkopen. Wat mij betreft een hoog-op-de-poten-passat-variant, beetje poor-mans-cayenne.

vind ik dan hè... :twisted: :lol:

15 sep 2006 21:30
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:

als ik me niet vergis is de Phaeton één van de laatste wapenfeiten van Piëch en is de wagen echt "over-engineered" met onwezenlijke aandacht voor details die 'em zo duur en zwaar maken. Vind het wel iets hebben zo'n understatement-auto, echt een 'ik hoef niet zo nodig te pronken'-statement.
Idioot hoge afschrijving voor de 1ste eigenaar, maar dat geldt ook voor de A8 en de BMW 7 : ik zie in autozoekertjes geregeld BMW 7 staan (> 8 jaar oud weliswaar) aan gelijkaardige prijzen als een BMW 3 van dezelfde ouderdom en vergelijkbaar # kms

15 sep 2006 22:16
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:

Vind de A8 en de Phaeton qua uitstraling een weeeeeereld van verschil. Phaeton blijft een grote Passat, waar de A8 zeker geen grote A4 is.

pff, ik blijf het bij vooraanzicht erg moeilijk vinden om eender welk huidig Audi model te herkennen - zit er > 50% van de keren naast

15 sep 2006 22:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
2.2VTEC schreef:
pff, ik blijf het bij vooraanzicht erg moeilijk vinden om eender welk huidig Audi model te herkennen - zit er > 50% van de keren naast

sufferd.

:wink:

15 sep 2006 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
A8 is een sportieve limo, terwijl de Phaeton meer een klassieke limo is, desalniettemin is de Phaeton een zwaar onderschatte auto ( wat wij als AUDI mensen helemaal niet erg vinden . . . ).

15 sep 2006 23:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
horn schreef:
RED CABRIOLET schreef:
Mijn zusje heeft vorige week een 740i gekocht, óók een V8, geweldige auto maar het doet me verder niet zoveel.

Rijdt heerlijk, maar als je het nou over een lelijk hok hebt... [i](die 740i bedoel ik uiteraard :wink: )

Was "slechts" een 2e handsje '96 met 116000 aantoonbare km's believe it or not! Dus wel nog het slanke sportievere model.

15 sep 2006 23:21
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ahaaaa, dat vind ik dus wel een chique auto! 8)

16 sep 2006 7:12
Profiel
Westervoort
Bericht 
horn schreef:
RED CABRIOLET schreef:

Rijdt heerlijk, maar als je het nou over een lelijk hok hebt... (die 740i bedoel ik uiteraard :wink: )

:jump: :jump: :jump: :mrgreen: duss...

16 sep 2006 9:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2.2VTEC schreef:

Bij Pearle schijnen ze een goede actie te hebben... :wink:

16 sep 2006 10:36
Profiel
PF #911
België
Bericht 
horn schreef:
ahaaaa, dat vind ik dus wel een chique auto! 8)

Amaai nog ni zeker, volgens mij de knapste limousine ooit gemaakt (zowel langs binnen als langs buiten). Zoals een BMW moet zijn...

http://www.netcarshow.com/bmw/2001-740i/
http://www.netcarshow.com/bmw/2000-740i/

16 sep 2006 11:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht 
Ja, de Phaeton!
Ik was er ook nooit een liefhebber van, maar na een bezoek aan de fabriek en gereden te hebben in een W12 en V10TDI ben ik erg enthousiast over die auto. Echt een hele speciale VW en absoluut geen grote Passat zoals sommige mensen hem noemen.

De fabriek is trouwens schitterend! "Die glaeserne manufaktur"
Hier een verhaaltje over en wat foto's v/d fabriek :
http://www.gummen.org/evenement/eveneme ... art_id=325

En hier een uitgebreid verslag + rijimpressie van de W12 en de V10 TDI :
http://www.gummen.org/artikel/artikel_s ... art_id=324

De W12 was echt de snelste en ook de fijnste. In de luxe 4-zits uitvoering kost zo'n VW wel heel veel geld trouwens...

19 sep 2006 12:31
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende