Auteur |
Bericht |
Lydia
|
VW Phaeton
Ik heb gisteren voor het eerst in een Phaeton V8 gereden. Wow, dat was een hele ervaring. Vond hem zo van dichtbij toch wel heel chic. Helaas durfde de rijder niet harder als 200 km/uur. De Pheaton reed toch wel heel soepel (ik wéét het, dat mág ook wel voor dat geld) en die V8 hoorde je nauwelijks.
Weet dat er ook een W12 bestaat, maar dat geluk had ik niet...
Neeheeee, ik ben niet om; ik vind knorrende Porsche-uitlaten nog steeds het summum en soepel rijden is nog steeds niets voor mij... Maar dit was ook wel een hele ervaring op zich
Laatst bijgewerkt door Lydia op 15 sep 2006 19:12, in totaal 3 keer bewerkt.
|
15 sep 2006 19:06 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik wil niet zaniken, maar je bedoelt allicht de VW Phaeton ? Zal wel rijden zols een BMW 7, Mercedes S en Audi A8... enkel gebuisd qua verkoop owv gebrek aan "naam", een CEO wil geen VW als directiewagen...
|
15 sep 2006 19:10 |
|
|
Lydia
|
Ja, je hebt gelijk, lekker tikfoutje. Túúrlijk, je hebt hélemaal gelijk. En ik heb al in heel wat "andere" merken gereden. Veel gehoord over de Phaeton, maar er nog nooit in gereden. Vond het zéker niet verkeerd. Natuurlijk zijn er véééél leukere auto's waar ik óók nog nooit in gereden heb: o.a. de V8 Vantage, de SLR Mc Laren, de XKR en...ach ik kan er nóg wel een heleboel opnoemen waar ik nog wel eens in zou willen rijden. Maakt de ervaring er niet minder aangenaam om...
|
15 sep 2006 19:22 |
|
|
horn
PF #57
|
imago is idd het probleem van die auto, en restwaarde.
schoonpapa rijdt een w12 en het is een topauto. maar ik vind die phaeton van buiten weinig uitstraling hebben, hoewel er van binnen niks op aan te merken is.
maar misschien is dat wel het probleem. niks op aan te merken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 19:24 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Laatst bijgewerkt door Gerhard op 15 sep 2006 19:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 sep 2006 19:25 |
|
|
horn
PF #57
|
ja die bovenste. maar dan in het zwart.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 15 sep 2006 21:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 sep 2006 19:26 |
|
|
Lydia
|
Het was inderdaad een verlengde versie. Maar niet zó verlengd...
Binnenkant was inderdaad super, prachtig dashboard en middenconsole, mooie leren stoelen, in alle standen verstelbaar.
Vond de buitenkant toch niet echt slecht, mooie koplampen. Begrijp me goed: ik heb helemaal niets met VW, nooit gehad. Zeg alleen dat het een super ervaring was. Ik rijd enkel in een 4S en op een Giant... dusssssss
|
15 sep 2006 20:15 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
kennis van me heeft ook een W12, ik vind het wel een super auto, maar zoals al aangegeven , imago/restwaarde, Imago vind ik echter niet zo'n probleem want dat is alleen een issue wanneer je moet zeggen dat je een VW rijdt, totdat ze hem zien...
Mooiste is natuurlijk als ie er bij staat als gezinswagen, maar ik klaag niet hoor met mijn M5 als dagelijks vervoer....(in ider geval niet over het comfort, snelheid en zelfs looks)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 sep 2006 20:36 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik vindt het een mooi en ingetogen model net als de A8 en helaas zéér ondergewaardeerd.
Mijn zusje heeft vorige week een 740i gekocht, óók een V8, geweldige auto maar het doet me verder niet zoveel. Ben meer iemand voor compactere wagens.
|
15 sep 2006 21:01 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Een Lexus GS 450h is ook een prachtwagen naar mijn mening, zeer mooi interieur wat perfect is afgewerkt en dan de japanse elektronica erbij met een hybride motor, gewoon top!
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
15 sep 2006 21:06 |
|
|
Lydia
|
Nuja, heb dat gevoel ook wel. Had in een vorig leven ook nog een Mercedes, leuke auto, maar liep er niet warm voor. Maar dit reed best sportief en was toch luxe en comfortabel. Moet mijn menig bijstellen...alhoewel, zoals gezegd: stug, schakelen, knorren, compact...blijft de passie toch bij Porsche
|
15 sep 2006 21:13 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Het embleem "VW" doet het op de Phaeton niet goed terwijl hetzelfde embleem het op een Touareg wel goed doet: ra, ra hoe kan dat ?
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
15 sep 2006 21:14 |
|
|
Lydia
|
En daar zit 'maar' een W 10 in... Geen idee, misschien omdat een T. stoerder is en een Phaeton te netjes?
|
15 sep 2006 21:19 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Restwaarde hoeft geen probleem te zijn, als je maar een paar jaar oude koopt
extrem lange Deutsche Link (mod by horn - hekel aan horizontaal scrollen )
|
15 sep 2006 21:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Vind de A8 en de Phaeton qua uitstraling een weeeeeereld van verschil. Phaeton blijft een grote Passat, waar de A8 zeker geen grote A4 is. Waarbij een A4 wat mij (en de markt) betreft ook meer uitstraling heeft dan een Passat. Rijdt heerlijk, maar als je het nou over een lelijk hok hebt... (die 740i bedoel ik uiteraard )
Ander publiek. Phaeton richt zich op de 'wat oudere' CEO, limousine rijder en de Touareg op alle mensen die een RR of een KJN niet mogen/durven rijden 'want wat zeggen de klanten daar wel niet van...' En de Touareg W10 heeft een briljante motor, maar in dat segment loopt hij niet heel hard. Het zijn toch meer de instap toewareks die hard verkopen. Wat mij betreft een hoog-op-de-poten-passat-variant, beetje poor-mans-cayenne.
vind ik dan hè...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 21:30 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
als ik me niet vergis is de Phaeton één van de laatste wapenfeiten van Piëch en is de wagen echt "over-engineered" met onwezenlijke aandacht voor details die 'em zo duur en zwaar maken. Vind het wel iets hebben zo'n understatement-auto, echt een 'ik hoef niet zo nodig te pronken'-statement.
Idioot hoge afschrijving voor de 1ste eigenaar, maar dat geldt ook voor de A8 en de BMW 7 : ik zie in autozoekertjes geregeld BMW 7 staan (> 8 jaar oud weliswaar) aan gelijkaardige prijzen als een BMW 3 van dezelfde ouderdom en vergelijkbaar # kms
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
15 sep 2006 22:16 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
pff, ik blijf het bij vooraanzicht erg moeilijk vinden om eender welk huidig Audi model te herkennen - zit er > 50% van de keren naast
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
15 sep 2006 22:19 |
|
|
horn
PF #57
|
sufferd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2006 22:22 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
A8 is een sportieve limo, terwijl de Phaeton meer een klassieke limo is, desalniettemin is de Phaeton een zwaar onderschatte auto ( wat wij als AUDI mensen helemaal niet erg vinden . . . ).
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
15 sep 2006 23:00 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Was "slechts" een 2e handsje '96 met 116000 aantoonbare km's believe it or not! Dus wel nog het slanke sportievere model.
|
15 sep 2006 23:21 |
|
|
horn
PF #57
|
ahaaaa, dat vind ik dus wel een chique auto!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 sep 2006 7:12 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
16 sep 2006 9:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij Pearle schijnen ze een goede actie te hebben...
|
16 sep 2006 10:36 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Amaai nog ni zeker, volgens mij de knapste limousine ooit gemaakt (zowel langs binnen als langs buiten). Zoals een BMW moet zijn...
http://www.netcarshow.com/bmw/2001-740i/
http://www.netcarshow.com/bmw/2000-740i/
|
16 sep 2006 11:20 |
|
|
Harry_sz
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4Elst (Utr)
|
Ja, de Phaeton!
Ik was er ook nooit een liefhebber van, maar na een bezoek aan de fabriek en gereden te hebben in een W12 en V10TDI ben ik erg enthousiast over die auto. Echt een hele speciale VW en absoluut geen grote Passat zoals sommige mensen hem noemen.
De fabriek is trouwens schitterend! "Die glaeserne manufaktur"
Hier een verhaaltje over en wat foto's v/d fabriek :
http://www.gummen.org/evenement/eveneme ... art_id=325
En hier een uitgebreid verslag + rijimpressie van de W12 en de V10 TDI :
http://www.gummen.org/artikel/artikel_s ... art_id=324
De W12 was echt de snelste en ook de fijnste. In de luxe 4-zits uitvoering kost zo'n VW wel heel veel geld trouwens...
|
19 sep 2006 12:31 |
|
|