Auteur |
Bericht |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Rubberrullen op banden na circuitrijden
Had een tip gekregen van mijn buurman (racet in HARC) om de rubberrullen/klodders makkelijker van de banden af te krijgen, gebruik een verfstripper om het rubber zacht te maken, je steekt het er dan zo vanaf met een plamuurmes. Heb vanmidaag al één kant gedaan dus nu nog maar twee bandjes te gaan. (een tweede banden/wielenset is zo gek nog niet).
|
14 sep 2006 23:05 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Gewoon 200km naar huis rijden werkt ook goed.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 sep 2006 23:24 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!
|
14 sep 2006 23:55 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Zo dus :
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
14 sep 2006 23:55 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Mijn banden zaten er ook nog onder. Gelukkig wel.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 sep 2006 0:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en 250 km lang dacht je dat je nog op het circuit was
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 sep 2006 8:30 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 sep 2006 9:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heb ook geen last gehad van klonten rubber aan de banden .... echter heeft de P er wel aardig wat voor z'n kanus gehad ....
.... vooral als die geel met blauwe BMW voorbij kwam zuigen (dat ding klonk als een raket) .... alsof je beschoten werd
|
15 sep 2006 11:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Re: Gewoon eraf rijden?
Gaat er perfect af met CarLove.
Als je dit niet hebt doet wasbenzine ook al wonderen , maar gaat iets moeilijker
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 sep 2006 11:05 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Moet eerlijk bekennen dat ik de eerste rondjes vaak van de lijn af ben gegaan omdat ik na 7 jaar niet meer op Zolder te zijn geweest toch weer de baan moest verkennen en omdat je dan niet al te hard wil rijden je de overige rijders de ruimte wil geven om te passeren.
Op Zandvoort had ik overigens ook veel rubberrullen op mijn banden en daar kom ik echt niet van de ideale lijn af.
Misschien iets te lage bandenspanning waardoor ze te heet worden?
|
15 sep 2006 17:40 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 sep 2006 18:45 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik rijd steeds met 2,0bar rondom op aanraden van de Waalgarage maar het was ook wel flink warm afgelopen woensdag.
|
15 sep 2006 21:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is dat niet heel weinig?
|
15 sep 2006 22:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Lijkt mij ook
Heb zelf altijd 2,5 Bar voor en 3,0 Bar achter .... voor zowel de 911 als de 944
Het Eran-advies voor het circuit was zelfs om voor het vrije-rijden 0,3 tot 0,5 hoger te gaan zitten
|
15 sep 2006 23:08 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 sep 2006 23:14 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Zullen we volgende keer eens proberen!
In mijn motorverleden moest de bandenspanning voor het circuit ook altijd omlaag dus het advies van de Waalgarage kwam op mij vrij logisch over!
|
15 sep 2006 23:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat is als je het straat gedrag van het voertuig wilt behouden ... tijdens de vorige PF circuit-uitjes onder begeleiding van Oliver Grahms werd inderdaad ook de bandenspanning verlaagd .... maar dat was dan ook meer een rijvaardigheidstraining
|
16 sep 2006 0:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Koud? Dan wordt de druk op het circuit wel erg hoog.
Ikzelf verlaag de spanning altijd als ik merk dat ik minder grip krijg. Als ik dan na een dagje Ring 's avonds de spanning weer meet bij koude banden, dan zit ik vaak rond de 2,0 bar (voor meestal lager dan 2,0). Warm zat de band dan vaak tegen de 2,8 / 2,9 bar. Dus als je met 3,0 begint...
|
16 sep 2006 10:35 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk!
|
16 sep 2006 11:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Geinig, maar de rondetijden gaan daarvan niet omlaag...
|
16 sep 2006 11:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... was volgens mij o.a. om de relatief hoge straatband stijver te maken ..... zodat deze niet van je velg afrolt/leegloopt
|
16 sep 2006 11:53 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Begrijp niet waar deze kwestie van bandenkrullen eigenlijk over gaat.
Heb toch al heel wat rondjes gedraaid op Lelystad met de slalom, op Zandvoort en nu dus op Zolder en die dingetjes wel gezien maar voel er niets van
Zoals de meesten hier ook schrijven na een stevig stukje sturen is het meeste ook weer weg.
En dan met een verfbrander de band bewerken
Is je onderstel origineel Red Cabrio, of net als de uitlaat beetje gemodificeerd
Om bandenspanning te kunnen vergelijken moet je altijd uitgaan van de koude waarden. Zoals je zelf ook aangeeft na een dagje Ring.
En de omgevingstemperatuur speelt daarbij dan dus geen rol omdat de spanning koud moet worden gemeten IN die omgeving
En hoger 'dan standaard' is mogelijk iets TE, maar duidelijk lager is zeker niet geweldig. Voor 2 bar is al laag, maar dezelfde waarde achter lijkt mij (ook) helemaal geen goed idee.
En zoals Olaf schreef, je moet iemand aan de kant eens naar je voorbanden laten kijken als je stevig door een bocht gaat, denk dat de band het dan aardig moeilijk heeft
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 sep 2006 12:18 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
De "magere" man die de briefing deed adviseerde dat inderdaad.
En "mijn" instucteur sprak dat weer tegen, althans voor wat betreft de banden die onder een Porsche zitten. Wel correct voor huis-tuin-en-keuken-autobanden.
Omdat ik de bandenspanning al verhoogd had van 2,5 rondom (conform deursticker en instructieboekje voor 17" banden onder 964) naar 3,0 rondom, adviseerde hij de inmiddels warme banden nu op 2,9 te zetten.
De koude waarde 3,0 was door het rijden opgelopen naar 3,2 warm als ik het me goed herinner
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
16 sep 2006 15:44 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Bij die ballonbanden van jouw wel ja!
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
16 sep 2006 16:15 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
16 sep 2006 16:35 |
|
|