Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:46

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsches spotten in Duitsland... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Porsches spotten in Duitsland...
Hallo Porschisten,

Tijdens mijn verdiende vakantie in Kroatie ben ik 2x een flink eind door Duitsland gereden, vanaf de grensovergang bij Arnhem naar Oostenrijk en terug via Regensburg (Donau-gebied). We hebben zowel Autobahn als plattelandswegen gereden en onderweg enkele steden bezocht (o.a. Munchen) en er een paar keer overnacht.

Ik verheugde mij op de fijne bijkomstigheid om in het land waar onze auto's gemaakt worden een veelvoud aan modellen te kunnen spotten onderweg.

Echter heb ik slechts 2 'classics' gezien, nl. een 944 cabrio en een 964 cabrio, beide op de Autobahn. Maar wel tientallen, zo niet meer, types 996 en 997, en een enkele Boxster. :!:

Het leek me toe dat alle Porsches ouder dan 4-6 jaar geen bestaansrecht meer hebben in Duitsland, ik heb ze niet gezien! Aleen de nieuwere types zijn sterk vertegenwoordigd. :shock:

Make no mistake, prachtig om weer een 996 Turbo met 200-nog-wat voorbij te zien komen. :D Daar gaat het niet om. Maar iets meer variatie (SC's, 3.2's, 964's, 944's, 924's en zelfs 993's etc.) heb ik wel gemist.

Heeft iemand een verklaring waarom ik bijna alleen de nieuwere types 911 zag, zowel op de autobahn, de B-wegen en in dorpen en steden? :roll:

(P.S. idem in Oostenrijk...)

O ja, de vakantie was top. :D

14 sep 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
De enige Porsche ouder dan 6 jaar die ik tegen kwam was een 968 cabrio, zwart. Voorkant in elkaar, achterkant in elkaar, zijkant in elkaar. Verbazingwekkend dat het ding überhaupt nog reed. :cry:

Laatst bijgewerkt door Jort op 15 sep 2006 0:03, in totaal 1 keer bewerkt.

14 sep 2006 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Op onze vakantie naar Italie ook vrij veel nieuwere Porsche's gezien. Vooral 996 (type na 2002). En in Italie opvallend veel 997. In Toscane een Nederlandse 911 SC tegengekomen (ik dacht bruin metallic), maar het ging op de bochtige weg te snel om te groeten. Iemand van hier geweest?

Op de terugreis langs Heidelberg een prachtige crème-witte 911 coupe, ik schat 1965, tegengekomen. Was waarschijnlijk een Amerikaanse militair die erin reed.

Oh, en in Duitsland nog even opgereden met een zwarte Cayenne Turbo S. Nou is 245 km/u best een leuke snelheid (voor een volbeladen Boxster), maar die über-tank liep gemakkelijk uit. Ik dacht het slurpen in zijn benzinetank te horen :mrgreen: Of zou het mijn eigen benzinetank zijn geweest? :?

Weer terug in NL haalden we een setje klassiekers in die net aan een of andere toerrit hadden meegedaan, waaronder een hele leuke zilveren 356 Speedster. Even afgeremd en duimpjes uitgewisseld (was waarschijnlijk een replica, maar who cares).

14 sep 2006 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Je reed zeker tijdens week-dagen, Peter?

Ik kan me zo voorstellen dat Duitse bezitters van een 'wat oudere' Porsche er door de week ook niet te veel mee rijden (net als de meesten van ons). Voor door-de-week hebben ze dan de bimmer, merc of nieuwe P bij zich!

Kom de 24ste maar langs, dan zie je d'r weer genoeg!

15 sep 2006 0:13
Profiel Twitter 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Porsches spotten in Duitsland...
Retep968 schreef:
Heeft iemand een verklaring waarom ik bijna alleen de nieuwere types 911 zag, zowel op de autobahn, de B-wegen en in dorpen en steden? :roll:

(P.S. idem in Oostenrijk...)

Ik kan normaalgesproken alleen in het weekend gaan toeren met de Porsche. Ik heb echter ook wel eens op een vrijdagmiddag of zo de auto uit z'n stalling gehaald, maar met al die drukte op de weg is dat (hier in 't Gooi) vervolgens gewoon niet leuk.
De laatste keer trouwens leverde me dat een boete op die nog steeds niet door de officier bekend is gemaakt (>40km te hard). Je kent 't wel, 45 minuten door de stad stapvoets, even (gefrustreerd) doortrekken op het eerste vrije punt en daar staan ze.... met hun lasergun :(

Tegenwoordig rijdt ik dus op zaterdag of zondagochtend om 6 uur omdat ik dan in ieder geval nog de weg voormezelf heb (en Spee en z'n mannen dan nog slapen :wink: ).

15 sep 2006 8:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Retep968 schreef:
Make no mistake, prachtig om weer een 996 Turbo met 200-nog-wat voorbij te zien komen. :D Daar gaat het niet om. Maar iets meer variatie (SC's, 3.2's, 964's, 944's, 924's en zelfs 993's etc.) heb ik wel gemist.

De 928's zijn te bijzonder........ :wink:

15 sep 2006 8:54
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Op mijn tocht door Duitsland en Oostenrijk opvallend veel 997's gezien, maar de andere generaties toch ook. Wel geen 968 gespot.

Wat me ook opviel was het grote aantal Ferrari's. Ook een Ford GT.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

15 sep 2006 9:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Nieuwe porsches worden veel eerder als dagelijkse auto gebruikt, oudere als weekend (mooi weer) auto. Kwestie van kansberekening lijkt me.

En misschien worden er tegenwoordig gewoon meer porsches verkocht (just guessing) en zijn er meer 997s van 2005 dan 3.2's van 1986?

15 sep 2006 9:14
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik moet volgende week een lange rit maken.
Misschien een leuk rubriekje hier om gemaakte fotootjes van onderweg neer te zetten (als de camera binnen handbereik ligt) :wink:
Ik zal eens zien wat ik kan vastleggen en hier neerzeten

Laatste update 22/10/2013

15 sep 2006 11:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
@928GTS: Nou inderdaad, een 928 heb ik ook niet gezien. Dus bijzonder!

@ErikE: Heb zowel in het weekend als op een maandag gereden. In Oostenrijk idd. door-de-weeks...

@Koen: Dacht dat jij in Duitsland alleen foto's van je snelheidsmeter maakte! :wink:

Wil nog even benadrukken dat ik wel heb genoten van al die nieuwere modellen. Men weet daar trouwens ook waar ze voor bedoeld zijn: errug hard rijden!

Xenon-lampen in de achteruitkijkspiegel? Direct naar rechts gaan! (heb ik geleerd...).

15 sep 2006 12:39
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Retep968 schreef:
@Koen: Dacht dat jij in Duitsland alleen foto's van je snelheidsmeter maakte! :wink:

Klopt niet , dat is maar 1 keer gebeurd (Uit verveling omdat Jaco me niet voorbij wilde laten :twisted: :wink: )
Vraag maar aan JeGroen :cheesy:

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 15 sep 2006 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2006 12:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Retep968 schreef:
Xenon-lampen in de achteruitkijkspiegel? Direct naar rechts gaan! (heb ik geleerd...).

Inhaalactie voorbij? Rechterbaan vrij? Dan naar rechts! (heb ik geleerd.....) :wink:

15 sep 2006 12:57
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Retep968 schreef:

Die oudere staan allemaal in de verkoop. Kijk maar eens op mobile.de. :mrgreen:

Ik kom zelf ook regelmatig in Duitsland en het is inderdaad zo dat de nieuwere de overhand hebben. Maar zoals al geconcludeerd, in het weekend zie je de 'oudere' modellen ook wel.

15 sep 2006 13:58
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
EvR schreef:
Retep968 schreef:

Inhaalactie voorbij? Rechterbaan vrij? Dan naar rechts! (heb ik geleerd.....) :wink:

En dat is ook hoe ik steeds rij (tenzij het 250+ is)

15 sep 2006 14:31
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jay911 schreef:
Nieuwe porsches worden veel eerder als dagelijkse auto gebruikt, oudere als weekend (mooi weer) auto. Kwestie van kansberekening lijkt me.

En misschien worden er tegenwoordig gewoon meer porsches verkocht (just guessing) en zijn er meer 997s van 2005 dan 3.2's van 1986?

Ik kan fout zijn, maar ik denk dat er op dit moment, meer 3.2's gemaakt zijn dan 997's.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

15 sep 2006 14:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
Jay911 schreef:

Ik kan fout zijn, maar ik denk dat er op dit moment, meer 3.2's gemaakt zijn dan 997's.

Hmmm...zal spannen denk ik...997 is toch wel heel populair en verkoopt als zoete broodjes (of worsten? :wink: )...de 3.2 ging volgens mij destijds minder vlot van de hand...maar ik ben ni zeker hoor ppp :?

15 sep 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Retep968 schreef:
Wil nog even benadrukken dat ik wel heb genoten van al die nieuwere modellen. Men weet daar trouwens ook waar ze voor bedoeld zijn: errug hard rijden!

Maar dat geldt niet alleen voor Porsche.

Zowel in Duitsland als Italië kunnen de nieuwe types Audi en BMW er ook wat van. 200 km/u is zo ongeveer standaard procedure.
Op een 3- of 4-baans snelweg kan dat ook wel, mits vrachtvervoer rechts blijft rijden en zich niet allerlei transporters / busjes op de linker baan in gaan mengen.
Die lopen tot zo'n 180 km/u, maar blokkeren volledig het uitzicht, en na 1x remmen door zo'n ding is de vaart er de volgende minuut volledig uit.
En dan niet naar rechts gaan natuurlijk. Maar gelukkig heeft de B goede remmen 8)
Overigens doen de Duitsers dat in het algemeen goed; inhalen, en dan meteen naar rechts.
Kunnen zelfzuchtige Nederlanders nog wat van leren (stel je voor, iemand anders er langs laten die harder rijdt).

Toen wij in Duitsland reden gingen ook errug hard een Audi S8 5.0 liter, een Maserati Coupé, en een Ferrari 360 Modena.

15 sep 2006 16:34
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Momenteel zit ik nog bij de Oosterburen en rij morgen weer eens naar NL.

Op de heenrit tijdens de eerste stop, parkeerde er een zwarte 993 Turbo naast ons; hoezo een bijzondere auto???

Verderop een 964 ingehaald en in Berlijn nu een tweetal 3.2's gezien, alsmede vanmiddag een 914. Daarnaast natuurlijk ook diverse waterkokers in alle soorten en maten, bijna stuk voor stuk met een toepasselijk kenteken.

Ik heb niet zo veel prenten maar toch wel een paar. Deze komen morgen wel op het forum.

@Horn: gave mini-store hiero man!!!

15 sep 2006 16:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ER schreef:
@Horn: gave mini-store hiero man!!!

Ik kijk wel uit. Kan ik het komend jaar 23x terug met mijn Mini-zonnebril naar Berlijn terug :cheesy: :twisted: :wink:

Have fun, and return safely!

15 sep 2006 17:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Anton schreef:
Retep968 schreef:

Maar dat geldt niet alleen voor Porsche.

Zowel in Duitsland als Italië kunnen de nieuwe types Audi en BMW er ook wat van. 200 km/u is zo ongeveer standaard procedure.

Daar gaat mij een lichtje branden! Zou het door dat gejakker (200+) van de nieuwe generatie Porsche, Mercedes, Audi, BMW & Co komen dat de oudjes zich wat minder laten zien op de Autobahn?

Ik bedoel, een A8 voor een tijdje bijhouden gaat misschien net, maar op een gegeven moment moet je je toch gewonnen geven. En weer keurig je plaats innemen tussen Passats, Focusjes en bestelbusjes (gaan ook hard!) en zo...:roll:

15 sep 2006 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Hier in de Vlaanders zie ik vooral 996 (heel dikwijls een 4S !!) en ook 997 maar toch geregeld een oudje, zelfs meer dan bvb een nieuwe Boxster, laat staan de Cayman, die ben ik zelfs nog niet tegengekomen buiten de showroom !

15 sep 2006 19:13
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
ppp 356 schreef:
Jay911 schreef:

Hmmm...zal spannen denk ik...997 is toch wel heel populair en verkoopt als zoete broodjes (of worsten? :wink: )...de 3.2 ging volgens mij destijds minder vlot van de hand...maar ik ben ni zeker hoor ppp :?

Heb even in het boek van Peter Morgan gekeken, en van de 3,2 zouden er volgens hem 80.600 geproduceerd zijn.

De 997 is nu net 3 jaar gelanceerd, zouden ze er gemiddeld 27.000 gemaakt hebben per jaar?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

15 sep 2006 23:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
@ ppp356:....nee hoor, je hebt gelijk! Vorig jaar ongeveer 15.000 997 aan de man gebracht en dit jaar zijn ze ondrweg naar wat meer, maar aan dat gemiddelde van 27.000 zullen ze niet tippen...cijfertjes komen voort uit wat ge-Google :lol:

damnn...had ik me toch aardig vergist in die 3.2...80.000 exemplaren op 6 jaar tijd is lang niet slecht! :shock:

16 sep 2006 0:38
Profiel
vianen
Bericht 
Retep968 schreef:
Ik bedoel, een A8 voor een tijdje bijhouden gaat misschien net, maar op een gegeven moment moet je je toch gewonnen geven. En weer keurig je plaats innemen tussen Passats, Focusjes en bestelbusjes (gaan ook hard!) en zo...:roll:

Huh :scratch: is je auto niet goed :?: probleem met je motor :?:
Kom zeg 200+ moet toch geen enkel probleem zijn voor een 968 :?: :wink:

16 sep 2006 0:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
bert964c4 schreef:
Retep968 schreef:

Huh :scratch: is je auto niet goed :?: probleem met je motor :?:
Kom zeg 200+ moet toch geen enkel probleem zijn voor een 968 :?: :wink:

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

mhaschreurs.hyves.nl

16 sep 2006 3:22
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende