Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Fluitend dak
Vanmorgen is mijn zoon naar een tweedehands Ford Focus TDI wezen kijken. Zeer mooie, complete wagen. Naast de airco zit er ook nog een elektrisch open dak in. Beetje overbodig lijkt me. Dit dakje is tevens het probleem. In gesloten toestand ontstaat er bij 120 km/u een irritante fluittoon. Reden genoeg om deze auto niet te kopen, maar verder is hij fantastisch en precies wat hij zoekt. Misschien is er hier onder de technici iemand die er een oplossing voor weet. Suggesties zijn zeer welkom.
Bvd.,
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2006 16:20 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
16 sep 2006 16:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heb weinig (recente) ervaring met Ford maar wel met schuifdakgefluit
Gaat om de afdichtingsviltranden in de naad tussen dak en schuifdak. Mogelijk is er recent aan de auto gespoten op die plek
Lijkt erger dan het is en zou voor mij op zich ook geen reden zijn om van koop af te zien.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 sep 2006 16:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat klinkt geruststellend, Paul. Thx.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2006 16:56 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
open dak + airco
Een misvatting dat open dak en airco niet samen zouden gaan. Airco is om hitte buiten te houden. Een open dak is heerlijk in het voor- en najaar wanneer airco niet nodig is... Totaal verschillende omstandigheden, kortom... toch?
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
16 sep 2006 17:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wel mee eens, Wim, maar met airco kun je in voor- en najaar ook een aangename temperatuur verkrijgen. Maar, er gaat inderdaad niets boven frisse ( ) buitenlucht. Ik blijf het toch wel een beetje dubbelop vinden.
Zijn er nog meer mensen die iets over de fluittoon kunnen zeggen? Iets zinnigs uiteraard.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2006 17:22 |
|
|
mr.burns993
|
niet harder dan 119 km/h rijden sorry flauwe opmerking kon het niet laten
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
16 sep 2006 17:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Heb je dit niet gelezen?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2006 17:41 |
|
|
mr.burns993
|
kon het toch niet laten
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
16 sep 2006 17:44 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Sommige zaken zijn beter voorspelbaar dan het weer.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2006 17:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Is dit volgens jou zelf op te lossen of moet je dan naar een dealer?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2006 17:49 |
|
|
mr.burns993
|
sorry
maar ik heb zelf ook ooit zo'n probleen gehad (fluitend schuifdak), en toen heeft de garage de afdichting vervangen.
misschien is dit hier ook de boosdoener
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
16 sep 2006 17:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Fluitend dak
heb een cabrio met airco. Dat zal dan wel helemaal overbodig zijn, niet?
on topic: even met uw (reeds door Rob H aangehaalde) eigen Ford-specialist bellen, vragen wat het repareren van zo'n geintje kost, dat van de prijs afhalen, effe onderhandelen en rijden. Of nog even een AKK'tje bij de specialist laten doen...
klikkerdeklik op de foto...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 sep 2006 18:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Mijn ervaring komt doordat ik het zelf heb opgelost.
Het schuifdak had een beschadiging, moest gespoten en helaas de viltrand daarvoor er af.
Nieuwe viltrand blijkt dunner dan de oude van '97 en daardoor fluiten
Nu met een dubbele viltrand is het fluiten weg, maar omdat ik nogal paultjeprecies ben vind ik het nog niet mooi zitten en gaan er nog een keer nieuwe randen op (besteld bij RennTech).
Voordat je het zelf aanpakt is het zinvol om:
A. te weten dat de oorzaak hier echt in zit
B. te weten hoe het schuifdak verwijderd moet worden; dit is vaak heeel makkelijk, maar pas als je weet hoe het aan te pakken
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 sep 2006 18:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Fluitend dak
Ik gebruik de airco één keer per maand om alles even te laten draaien. Daarnaast nooit. Dus, inderdaad overbodig, maar ja, die zat er nu eenmaal in.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 sep 2006 9:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het schuifdak komt net iets boven de rubberrand uit. Dit kan idd de oorzaak zijn. De koop is nog niet gesloten, dus dit kan in de onderhandeling meegenomen worden,
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 sep 2006 9:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Fluitend dak
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 sep 2006 13:46 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Fluitend dak
je moet compleet zijn in je formulering Horn : je hebt een Mini Cabrio -> daar dient de airco om de ruiten te ontwasemen van al het water dat door het dak in het interieur lekt en is dus helemaal niet overbodig
just kidding hoor
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 sep 2006 15:49 |
|
|
horn
PF #57
|
er is best veel mis, maar het dak is volledig waterdicht en ontwasemen is nog niet nodig geweest...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 sep 2006 16:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Fluitend dak
Uiteraard, wat erop zit moet het doen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 sep 2006 17:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het probleem is inmiddels opgelost. Het motortje stond "te krap" afgesteld. Stopte dus te vroeg, waardoor het dak niet voldoende aangetrokken werd.
Echter........ is inmiddels aan een ander verkocht.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 sep 2006 8:39 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
19 sep 2006 11:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ja, en eigenlijk wilde hij ermee uit zijn dak gaan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 sep 2006 13:07 |
|
|