Auteur |
Bericht |
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
Spyker
reed vanmorgen iets na de ochtenspits van Helmond naar Eindhoven, komt me nèt in de stad een Spyker Spider voorbij..... zwart, beetje nonchalant vies, Nederlands kenteken (!) en op de zijraam bovenaan een kleine sticker van een of ander bedrijf (PDF ?) wat ik zo gauw niet kon lezen. Fraai geluid, toch mooi om hem eens onder normale omstandigheden te zien ipv op show, in fabriek of op circuit. Het geluid was gaaffffffffff (bij normaal rijgedrag dus zelfs).....
Leuke ervaring was het.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
01 sep 2006 13:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Inderdaad een waanzinnig geluid. In de buurt van Lelystad werd ik een jaartje geleden voorbij gescheurd door een Spyker. Ramen dicht, dakje dicht en nog leek ik te worden beschoten door een setje M60 mitrailleurs.
_________________________________________ Tjolk.
|
01 sep 2006 14:22 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
boeit niet
Nou, Spyker boeit niet echt, blijkbaar...... 1 reactie
Maakt mij verder niets uit, overigens.
|
10 sep 2006 11:06 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Nog een Spyker nieuwtje dan
Binnenland
zo 10 sep 2006, 05:30
Alders blijft Spyker trouw
Nederlands team in F1
door Coo Dijkman
MONZA - De formule 1-wereld krijgt een oranje kleurtje, want Midland F1 Racing is gisteren in Nederlandse handen gekomen.
Een groep investeerders onder aanvoering van zakenman Michiel Mol heeft het formule 1-team van de Canadees-Russische eigenaar Alex Shnaider overgenomen. Het team waarvoor Christijan Albers uitkomt, gaat zeer waarschijnlijk Spyker MF1 heten.
De Nederlandse sportwagenfabrikant Spyker uit Zeewolde is betrokken bij de overname. Spyker-baas Victor Muller ziet de formule 1 als een sterk marketinginstrument om de naam Spyker aan de mondiale raceserie te verbinden. Hij heeft van zijn raad van commissarissen toestemming gekregen om de financiering van de overname voor te bereiden.
Dat gaat gebeuren via een aandelenemissie. Mol heeft met M Consortium al aangegeven die aandelen te kopen. Naar verluidt is met de koop een bedrag van rond de $100 miljoen gemoeid.
|
10 sep 2006 12:13 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ben heel benieuwd wat dit gaat worden... Ik hoop dat ze een goede motorendeal voor het komende seizoen kunnen sluiten. Muller en consorten hebben in ieder geval topontwerper Mike Gascoyne (ex Jordan en Toyota) aangetrokken.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
10 sep 2006 12:29 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Hmm. F1 (en Spyker) boeit me niet zo, maar dit is wel een leuk bericht... Hopen dat het gaat werken.
Vanmiddag Monza toch? Ga ik denk ik maar eens de stad in
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
10 sep 2006 13:10 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Doen ze goed! 100 miljoen ophalen bij potentiele aandeelhouders en dan lekker een beetje gaan feesten en racen in de F1!
Party with OPM! (Danny Devito, titel film even kwijt, " Other Peoples Money! )
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
10 sep 2006 13:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Spyker
Kom ze wel vaker tegen - alleen tot nu toe nog nooit gezien met een NL plaat
Snap dat niet veel mensen enthousiast zijn over de spijker - heb je 'm weleens van dichtbij bekeken
Overigens is er voor dat geld zoveel leuk (ander) speelgoed te koop
|
10 sep 2006 13:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Hans Alders?
Vind het verhaal van Spyker gaaf, het geluid ook. Als ik dat budget had, kocht ik er geen. Maar wel goed zo'n Hollands produkt. Ook in de F1 staat het niet slecht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2006 14:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ja, wat valt er van dichtbij dan zo tegen?
_________________________________________ Tjolk.
|
10 sep 2006 16:08 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Of je de Spyker nu echt mooi vind of niet, ik vind het wel top dat een Nederlands bedrijf zich op deze markt kan handhaven. Toch een stukje Nederlandse trots.
En die deelname aan de F1 zal ze alleen maar goed doen vermoed ik.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 sep 2006 19:07 |
|
|
mr.burns993
|
als je vaak dat stuk weg rijdt zul je hem wel vaker tegenkomen, eigenaar woont in stiphout
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
10 sep 2006 22:06 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
van dichtbij...
Spyker heel vaak van dichtbij gezien... in fabriek. En op circuit, maar die is natuurlijk niet hetzelfde...
In Stiphout woont een bezitter, dan zal ik hem vaker zien ja...
|
11 sep 2006 16:39 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Bij Ellermeijer in Amsterdam Zuidoost wordt het lederen interieur in die Spykers gezet. Ik heb dat een keer mogen aanschouwen: vakwerk!
Ik vind de 'gewone' Spyker (cabrio en coupé) heel mooi, maar die SUV is wel heel erg buiten proporties en 'over the top'...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 sep 2006 16:45 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Zal wel weer een kansloze missie worden met veel haat en nijd onderling, zo gaat dat wel vaker met Nederlandse toestanden op wereldniveau, zal wel uitdraaien op gekissebis wie nu de meeste aandelen heeft of er het meeste geld in heeft gestoken, en dan worden de coureurs en de auto snel vergeten want dat geld gaan ze dan nodig hebben voor de rechts zaken die gaan spelen, nee hoor, wordt echt helemaal niks
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
14 sep 2006 0:58 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
De kans dat het suksesvol gaat worden is niet zo heel groot, maar het is wel een uniek on-nederlands initiatief.
F1 is niets meer en minder dan een marketing tool geworden, in dit geval om Spyker meer bekendheid te geven.
Alles valt of staat met het aantrekken van de juiste mensen (iets wat voor iedere organistie belangrijk is).
Vind het een beetje kortzichtig en erg nederlands om nu al te oordelen.
_________________________________________ Racefun events
|
14 sep 2006 9:51 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Tja...
Ze nemen nou niet de meest succesvolle Formule-1 stal over natuurlijk...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 sep 2006 11:03 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Waarom zal ik opstaan vandaag? Stel dat er een dakpan op m'n hoofd valt ofdat ik overreden wordt door een bus. Laat ik vooral niet met de Porsche naar m'n werk gaan rijden vandaag want stel nou toch dat ik er uitgerekend vandaag een ongeluk mee krijg. Trouwens, werken? stel dat ik een fout maak en daardoor ontslagen word door mijn baas. Kan ik maar beter niet gaan.
Weet je wat, ik blijf gewoon in bed.....
Sjezus zeg. Als iedereen zo dacht woonden we nog in grotten
|
14 sep 2006 11:46 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
AMEN
geef het een kans van slagen, meteen neersabelen is zooooooooo makkelijk
oordeel eens over een jaar ofzo, dan heb je recht van spreken..................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
14 sep 2006 14:19 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Maar vergeet niet dat we het achteraf ook altijd beter weten hè
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
14 sep 2006 21:06 |
|
|
Lydia
|
Ik werd gister ingehaald door 6 Messerschmittjes, das pas bijzonder (waarbij overigens opgemerkt dat ik stil stond voor een rood verkeerslicht ).
|
17 sep 2006 13:49 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ja, zo eentje mogen ze ook wel bij mij voor de deur neerzetten Lydia!
Nostalgie ten top en imho supercool
|
17 sep 2006 15:25 |
|
|
Lydia
|
En er reden niet alleen witte, maar allerlei zuurstok-kleurtjes: geel, blauw, roze... echt lachen.
|
17 sep 2006 16:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
17 sep 2006 17:02 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
winst maken
Een F1 team kopen en runnen, ook in de achterste gelederen, kan veel geld opleveren. Voorin rijden is dan helemaal geen optie, maar sponsorbudgetten verwerven wél en met meer baten dan lasten draai je een leuk resultaat. Zo gaat dat nou eenmaal, want er is maar één Formule 1 dus voor alle teams is exploitatie haalbaar mits zakelijk gerund.
|
20 sep 2006 15:22 |
|
|