Auteur |
Bericht |
porschefabian
Projectleider
|
964 dagelijks gebruik
Hallo
Momenteel rijdt ik dus in een 944 voor de fun.
Maar ja de droom ligt nog steeds bij een 911.
Maar hoe verstandig is het om een 911 (964 want de 993 is nog eventjes onbetaalbaar) dagelijks te rijden. De woonwerk rit is dagelijks 45 km totaal. Hoe gedraagt deze wagen zicht in de winter ,ventilatie voldoende?
Budgt ligt zo om en nabij de 18000.
Ik kan zelf heel veel sleutelen heb 15 jaar in de auto's gewerkt. dus reparaties enz is gen probleem.
Ik zat zelf te denken een oudere te kopen en dan technische 99% te maken . Eventueel revisie om dam zeker te zijn dat ie betrouwbaar is voor dagelijks gebruik.
laatr eens horen wat de mensen met 911ervaring er over denken.
dank alvast.
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
17 sep 2006 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... totaal 45 km per dag
Hou er rekening mee dat de 964 dan nog niet eens (goed) op temperatuur is gekomen
Of je met dat budget een goede 964 kan kopen - lees: eentje die geschikt is om 365 dagen per jaar probleemloos te kunnen rijden - blijft een groot
Ome bart heeft een rode 964 Coupe te koop staan (ff zoeken op dit forum) .... denk dat dat op dit moment de beste value for money is
|
17 sep 2006 12:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik rij een 3.2 uit 85 als daily driver, nog nooit problemen mee gehad behoudens after-market-alarm gezeik.
Als je een goeie koopt en hem goed onderhoudt: no problemo als dagelijkse auto.
Budget is krap voor een 964.
|
17 sep 2006 13:19 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
eem sc is ook in de mogelijkheden omdat door de lagere aanschaf ik meer budget over houdt om em gelijk technisch flink aan te pakken wat dat meestal wel nodig zal zijn.
maar het moet wel een jaren 80 model worden.
Welk jaar is de koppeling hydraulische geworden??
dit ivm iets meer rijdersgemak...
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
17 sep 2006 13:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
1987 toch?
Rijdersgemak in een Porsche
|
17 sep 2006 13:38 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
sluit ik me geheel bij aan
_________________________________________ Got coffee?
|
17 sep 2006 13:47 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
18.000? Dan is dit een hele mooie Daily Driver denk ik
964 voor 18 mille
_________________________________________ Take the long way home....
|
17 sep 2006 13:57 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
tja leuek wagen zo als ie er nu bij staat. MAAR
IK heb dan nog wel wat extra spaargeld liggen, maar ja een beetje extra reserve kan geen kwaad, EN ik wil absoluut geen zwarte!!
Daarom mag een SC eventueel ook wel.
HOe groot is de kans op roest bij deze modellen van begin 80??
Ik heb op mijn werk een aantal jaren terug een Sc omgebouwd en daar zat een aaridge berg roest aan......
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
17 sep 2006 14:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Laatst bijgewerkt door Olaf op 17 sep 2006 14:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 sep 2006 14:14 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik rij mijn 964 dagelijks.
Ook in de winter , ik vind de ventilatie en de verwarming ruim voldoende.
Ik rij probleem loos 20 000 km per jaar, en gaat 1 keer per jaar naar renntech voor onderhoud, in december ,vorig jaar ook met een behoorlijk sneeuw (storm) bui daarnaartoe gereden vanaf amsterdam, ja dat is genieten .
Ik rij dan wel een c4 met winterbanden.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 sep 2006 14:16 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Gezien het karakter van je vragen: zoek eens een (paar) goede Buyer's Guide(s) van een paar modellen die je noemt. Staat ook veel over op Internet, dus je hoeft niet ver te zoeken of veel te investeren in boeken. De meeste kopers in spé gaan voor één bepaald model. Daar zoek je dan de eventuele zwakke punten van op (als onderdeel van de totale zoektocht uiteraard). En zoals hier al menig keer (!) op het PF gezegd: als het zover is ALTIJD een aankoopkeuring doen. Succes.
_________________________________________ Take the long way home....
|
17 sep 2006 14:16 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Pffff kan ik jaloers op worden. Rijdt hobbymatig al 15 000 km per jaar met de P daar komen de 70 000 km met de daily Benz nog bij!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
17 sep 2006 20:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Je realiseert je wel hoeveel uur per jaar je achter het stuur van een auto zit hè?
Zonde tijd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 sep 2006 21:05 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Ben ik blij dat ik per km betaalt krijg
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
17 sep 2006 21:22 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
waar haal je de tijd vandaan
Ben blij dat ik niet zoveel rij, is alleen woon werk verkeer en sinds mijn vriendin in het zelfde bedrijf is komen werken nemen we soms ook haar auto.
ik rij van maandag tot vrijdag 9.00 uur naar mijn werk en 24.00 uur weer naar huis en dat soms 6 dagen dus helaas geen tijd om extra km te maken.
Maar weet niet of ik nog extra km wilde maken als ik net zoveel in de auto zou zitten als jij , auto rijden is leuk maar als je twee uur onderweg geweest ben op de snelwegen in nederland is de lol er wel vanaf, ik neem aan dat jij je km niet maakt op leuke slingerende landwegen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 sep 2006 22:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Rij ongeveer 40 Dkm per jaar prive, waarvan 20 Dkm met de 964 .... alle zakelijke kilometers gaan gelukkig door de lucht
|
17 sep 2006 22:52 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik doe dit al 20 jaar en ben het gewend.
Heb natuurlijk dan ook geen hekel aan autorijden anders is dit niet vol te houden. 3uur heen voor een uurtje vergaderen en dan 3uur terug is voor mij doodnormaal. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken om de hele dag op een kantoor te zitten of ergens achter een machine te staan.
Ik maak mijn eigen afspraken in heel Europa en dat geeft mij ook veel vrijheden Zelfs afspraken in Oostenrijk of Zwitserland die ik voorheen altijd met het vliegtuig deed doe ik nu met de auto als de tijd het toelaat. Vind vliegen veel vermoeiender dan autorijden. Niet dat uurtje of twee in het toestel maar al die heisa er omheen heb ik helemaal gehad. Geef mij maar lekker een stuur in de handen, een paar goede cd's in de wisselaar en hobbelen met de geit
En dan in de weekenden ook nog eens lekker toeren met de motor of de
P. geeft mij ook nog eens ontspanning! Dat is wel pervers dat geef ik toe! Echte asfaltjunkie dus!:mrgreen:
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
Laatst bijgewerkt door marknineoneone op 18 sep 2006 9:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2006 9:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
En Mark ...je rijd Mercedes , dat verklaart vooral waarom het zo goed vol te houden is (al zullen vélen deze mening van mij niet delen...soit)
|
18 sep 2006 9:50 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ja, en dat sinds 1988. Ben twee keer "vreemd" gegaan met Audi en BMW maar uiteindelijk sinds 1996 weer onafgebroken Mercedes. Ik miste gewoon die ster op de motorkap als ik door de voorruit keek..
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
18 sep 2006 10:00 |
|
|
Toon
|
Ik rij een 964 C2 (zonder winter banden) ook voor dagelijks gebruik en rij ongeveer 100km per dag en dat is geen enkel probleem.
Goed onderhoud is het belangrijkst en beetje rijderskwaliteiten (anders C4 met winterbanden ... )
|
18 sep 2006 17:17 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en bedankt hé
_________________________________________ remmen is angst
|
18 sep 2006 23:11 |
|
|
Jos964
964 C2Provincie Groningen
|
Toon Rientjes schreef dat in de winter in geval van een 964C2 extra rijderskwaliteiten nodig zijn en dat anders een C4 aan te raden is. Ik heb net een C2 gekocht als daily driver en we gaan straks de winter weer in. Ben op de motor in the wet een absoluut waswijf (ik rij een Duc 916). Heb ik nu een probleem in het hoge noorden?
Jos 964
_________________________________________ 964 and 916 the best combination ever!
|
18 sep 2006 23:28 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Beslist winterbanden eronder leggen!
Heb ik pas in mijn 3e winter met mijn 964C2 gedaan
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
18 sep 2006 23:33 |
|
|
Jos964
964 C2Provincie Groningen
|
Vanwaar het trieste gezichtje? Heb je een schuiver gemaakt?
Jos964
_________________________________________ 964 and 916 the best combination ever!
|
18 sep 2006 23:36 |
|
|
horn
PF #57
|
of 2 jaar als een waswijf rondgereden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2006 23:39 |
|
|