Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:02



Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Schroef in band, wat is wijsheid? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
patrick911 schreef:
WdePundert schreef:
Weer wat geleerd. Wat is dit toch een leerzaam forum. :wink:


Hmmm, over leerzaam gesproken; is dit nou

sar·cas·tisch (bn.)
1 van de aard van, vol bittere spot

of toch

cy·nisch (bn.)
1 een pijnlijk ongeloof in het goede aan de dag leggend

:wink:

Het kan ook nog realistisch zijn. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 sep 2006 16:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Gerco schreef:
Maar als je banden niet 10 jaar oud zijn en van een B merk neem ik aan dat ze wel een beetje kwaliteit hebben en niet opeens door 1 klein schroefje bij 270 uit elkaar spatten. Er zit een ruime marge kwa veiligheid in de banden en met een schroefje kom je daar nog niet eens in zicht afstand van denk ik zo....

Dus ik zou het zelf ook gewoon laten repareren denk ik, als het mij zou gebeuren. En tijdens het rijden ga je het ook niet merken hoor :wink:
Dat zeg nou wel Gerco,maar durf jij die snelheid dan ook echt te rijden,wetende dat...??Ik reed die snelheid,er kwam een trillinkje,we gingen wat rustiger rijden,en voor we erachter waren wat de trilling zou kunnen zijn kwam het antwoord in de vorm van een klapband.Achteraf was er een hele kleine beschadiging aan de binnenzijde van de bandwang.Dus of die marge's die jij noemt zo ruim zijn....ik heb mijn twijfels nu :roll:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


06 sep 2006 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb er vanavond een heel stuk mee gereden (op een leeg stuk nog ff 220 aangetikt(een echt LEEG stuk dus!) ) en het voelt allemaal erg goed aan. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Heb ook al verschillende keren reparaties aan de banden van mijn leasebakken laten doen en ook nog nooit problemen mee gehad.


06 sep 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Erwin: je refereert aan je 'opwindende' :shock: ervaring als een kleine schade. Maar zo zag het er alleen uit :!:

Als het karkas beschadigd is dan is de sterkte van de band aangetast, en dat is uiteraard geen peanuts :idea:

Een gaatje plakken, NA GOEDE CONTROLE VAN HET KRAKAS OP BESCHADIGINGEN - de reden waarom de band gedemonteerd moet :idea: - is op zich niet het probleem.

Dat voelt alleen vast wel zo voor sommigen 8)
Ik zou er gewoon voluit mee gaan rijden :mrgreen:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


07 sep 2006 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Misschien strooi ik te gemakkelijk met geld, maar ik geef graag 300-350 euro uit aan een set banden om zeker te zijn van mijn zaak.

Ik zal nooit bezuinigen op banden.


07 sep 2006 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Denk dat ik ook zeker ben van de zaak :wink:

En wat als nieuwe banden gemonteerd worden zoals GTV 2000 is overkomen :?: :shock:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


07 sep 2006 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Misschien strooi ik te gemakkelijk met geld, maar ik geef graag 300-350 euro uit aan een set banden om zeker te zijn van mijn zaak.

Ik zal nooit bezuinigen op banden.

Helemaal mee eens. En dat geldt eigenlijk voor alles wat met de veiligheid te maken heeft, zoals b.v. remmen, de stuurinrichting etc.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


07 sep 2006 16:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Stel: Je koopt een hele mooie P. , akk en alles helemaal in orde, beste wagen die je kunt kopen zelfs de bandenset is nog bijna nieuw maaaar er is wél al een band gerepareerd geweest? Er is toch helemaal niemand op deze aardbol die dat ontdekt? Denk niet dat je er ooit achter komt (behalve als je ooit je banden demonteerd en de binnenkant bekijkt)
Je hebt nooit 100% zekerheid dat alles in orde is.


07 sep 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Stel: Je koopt een hele mooie P. , akk en alles helemaal in orde, beste wagen die je kunt kopen zelfs de bandenset is nog bijna nieuw maaaar er is wél al een band gerepareerd geweest? Er is toch helemaal niemand op deze aardbol die dat ontdekt? Denk niet dat je er ooit achter komt (behalve als je ooit je banden demonteerd en de binnenkant bekijkt)
Je hebt nooit 100% zekerheid dat alles in orde is.


Ik heb dan ook vier winter- en vier zomerbanden aangeschaft inmiddels (en komende zomer zal ik weer twee zomerbanden nodig hebben, want achter zit er nog maar 4 mm op).


07 sep 2006 21:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
(..)Ik heb dan ook vier winter- en vier zomerbanden aangeschaft inmiddels (en komende zomer zal ik weer twee zomerbanden nodig hebben, want achter zit er nog maar 4 mm op).


Bespeur ik hier een bandenfetish :lol:


07 sep 2006 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:

Bespeur ik hier een bandenfetish :lol:


Nee.


08 sep 2006 8:36
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C2
Polder
Bericht Re: Schroef in band, wat is wijsheid?
RED CABRIOLET schreef:
:evil: Ontdek daarstraks een schroefje in mijn achterband, wat is wijsheid, repareren of nieuwe band (die van mijn type zal wel weer niet meer leverbaar zijn dus worden het er meteen twee :evil: )


Paddenstoeltje erin en de band moet weer in orde zijn. Heeft bij mij reeds verschillende keren goed gewerkt. In Spanje is men er echter niet zo van gecharmeerd.


13 sep 2006 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht Mening bandenfabrikanten hierover.
Het verbaast mij dat niemand de mening van de bandenfabrikanten heeft gevraagd (of ik heb het gemist). Ik zat enige tijd (jaren) terug met hetzelfde probleem bij mijn 944 turbo s (255/40-17 geloof ik) en kreeg ook verschillende adviezen. Toen Pirelli en Michelin gebeld. Antwoord was dat het geen probleem is mits: Alleen gaatjes in loopvlak, en de band moet er altijd af. band is van binnen te controleren op schade en indien mogelijk vervolgens te repareren door een dunne steel van een reparatie 'klep' in het gat te steken en de 'schotel' vast te lijmen(vulcaniseren) aan de binnenzijde. Deze reparatie kan er dus onmogelijk uitkomen. Wel bewerkelijker en duurder (balanceren ed). Dit werd later bij de importeur van Dunlop bevestigd met erachteraan "al wil je er 300 mee rijden". Grotere beschadigingen in het loopvlak of zijkant /gordel altijd vervangen.


17 sep 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht Re: Mening bandenfabrikanten hierover.
968mint schreef:
Het verbaast mij dat niemand de mening van de bandenfabrikanten heeft gevraagd (of ik heb het gemist). Ik zat enige tijd (jaren) terug met hetzelfde probleem bij mijn 944 turbo s (255/40-17 geloof ik) en kreeg ook verschillende adviezen. Toen Pirelli en Michelin gebeld. Antwoord was dat het geen probleem is mits: Alleen gaatjes in loopvlak, en de band moet er altijd af. band is van binnen te controleren op schade en indien mogelijk vervolgens te repareren door een dunne steel van een reparatie 'klep' in het gat te steken en de 'schotel' vast te lijmen(vulcaniseren) aan de binnenzijde. Deze reparatie kan er dus onmogelijk uitkomen. Wel bewerkelijker en duurder (balanceren ed). Dit werd later bij de importeur van Dunlop bevestigd met erachteraan "al wil je er 300 mee rijden". Grotere beschadigingen in het loopvlak of zijkant /gordel altijd vervangen.


Is dus de "paraplutjes methode" en eigenlijk de enige methode die ik de afgelopen jaren gezien heb.


17 sep 2006 23:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Ik blijf het moeilijk vinden zo'n reparatie aan een band van je porsche. Zeker als je wat harder (250+) met de wagen rijd, ik zou zelf altijd kiezen voor een nieuw setje banden, dat lijkt me echt een stuk safer.

Ik vind het echter wat anders voor mijn dagelijkse auto, daar rij ik max 120 mee en zou het daar wel laten doen, maar bij de P nooit. :wink:
_________________________________________
Ich liebe luft!


18 sep 2006 1:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Oké...

Verschillende ideeën en visies met betrekking tot reparatie van een band dus!

Dan even het volgende:

Je laat een setje spiksplinternieuwe banden monteren, blij als een kind en bijna € 1.000,00 armer rij je naar huis. Thuis aangekomen zie je dat je linker achterband leegloopt. Je baalt -natuurlijk- als een stekker en je gaat ervan uit dat de band niet goed gemonteerd zit. Na enig gezwoeg met de krik haal je de band van je auto en dan constateer je dat er een grote schroef in je band zit...

Terug naar de bandenboer, dus...

En dan? Nieuwe band of deze nét aangeschafte band toch maar repareren/plakken?

Met andere woorden: wanneer besluit je nou tot de vervanging van een band en wanneer laat je 'm tóch repareren?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


18 sep 2006 7:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
De spijker op z'n kop Speedy! Bovendien als je met je dagelijkse auto met 140 een echte klapband krijgt (dus niet een snelle leegloper) zit je óók met een probleem. En wat betreft 250+, dat haalt m'n 3.2tje niet eens, betekent dat dan dat je dan wel veilig je band kan laten repareren?


18 sep 2006 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Oké...

Verschillende ideeën en visies met betrekking tot reparatie van een band dus!

Dan even het volgende:

Je laat een setje spiksplinternieuwe banden monteren, blij als een kind en bijna € 1.000,00 armer rij je naar huis. Thuis aangekomen zie je dat je linker achterband leegloopt. Je baalt -natuurlijk- als een stekker en je gaat ervan uit dat de band niet goed gemonteerd zit. Na enig gezwoeg met de krik haal je de band van je auto en dan constateer je dat er een grote schroef in je band zit...

Terug naar de bandenboer, dus...

En dan? Nieuwe band of deze nét aangeschafte band toch maar repareren/plakken?

Met andere woorden: wanneer besluit je nou tot de vervanging van een band en wanneer laat je 'm tóch repareren?


Als je consequent bent laat je of de band repareren of je koopt een nieuwe, daarbij maakt het niet uit hoe oud de band is...Het veronderstelde risiko waar we het hierover hebben is namelijk in allebei de gevallen hetzelfde en de leeftijd van de band zou daarom geen rol moeten spelen in de beslissing...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


18 sep 2006 9:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
blij als een kind en bijna € 1.000,00 armer rij je naar huis.


Ik betaal voor een set (2 dus) autobanden ongeveer 300-350 euro...

Citaat:
Thuis aangekomen zie je dat je linker achterband leegloopt. Je baalt -natuurlijk- als een stekker en je gaat ervan uit dat de band niet goed gemonteerd zit. Na enig gezwoeg met de krik haal je de band van je auto en dan constateer je dat er een grote schroef in je band zit...

Terug naar de bandenboer, dus...

En dan? Nieuwe band of deze nét aangeschafte band toch maar repareren/plakken?


Gewoon 1 nieuwe (gelukkig kan het dan wel, na 5.000 km moet ik beiden vervangen). Dat is net wat meer dan een enkele tankbeurt en gelukkig krijg ik niet iedere maand een schroef in mijn band.

Citaat:
Met andere woorden: wanneer besluit je nou tot de vervanging van een band en wanneer laat je 'm tóch repareren?


Alleen als ik de schroef eruit kan halen en de band dan niet lek is (en de schroef dus niet door de band heen is gegaan) zal ik niet tot vervanging overgaan.


18 sep 2006 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Mening bandenfabrikanten hierover.
968mint schreef:
...Toen Pirelli en Michelin gebeld. Antwoord was dat het geen probleem is mits: ...

Komt me bekend voor 8)

Grappig om te zien dat mensen ondanks zulke adviezen van bandenleveranciers, die natuurlijk het liefst nieuwe leveren, toch vasthouden aan hun eigen 'gevoel' in deze :!:
Mag hoor, is niet mijn geld wat onnodig wordt uitgegeven :lol:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 sep 2006 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Grappig om te zien dat mensen ondanks zulke adviezen van bandenleveranciers, die natuurlijk het liefst nieuwe leveren, toch vasthouden aan hun eigen 'gevoel' in deze :!:


Het is altijd maar de vraag wie je bij de bandenleverancier spreekt. Ik heb wel eens mee mogen maken dat iemand bij een niet nader te noemen bandenmerk volslagen onzin uitkraamde. Slechts zelden krijg je iemand te spreken die wel echt weet waar hij over spreekt.

Je kan je ook afvragen waarom in bepaalde landen deze reparaties kennelijk verboden zijn (van horen zeggen onder meer in Duitsland).


18 sep 2006 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Devils son schreef:
Het is altijd maar de vraag wie je bij de bandenleverancier spreekt. ...

Helemaal mee eens hoor, ken ik ook.
Maar 968Mint quote uiteindelijk 3 leveranciers met hetzelfde verhaal (en daarbij de info die ik zelf kreeg).

Devils son schreef:
Je kan je ook afvragen waarom in bepaalde landen deze reparaties kennelijk verboden zijn (van horen zeggen onder meer in Duitsland).

De eerstvolgende gelegenheid ga ik dat inderdaad in D. eens vragen.... bij meerdere PZ's en bandenbedrijven :!: :twisted: :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 sep 2006 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
De reparatie van autobanden is in Duitsland gewoon toegestaan, hoor!

http://www.bundesverband-reifenhandel.d ... _reparatur

Natuurlijk zijn er beschadigingen die niet reparabel zijn, of waarbij het afgeraden wordt om een band te repareren. Een 'prop' of 'parapluutje' (ook wel 'paddestoeltje' genaamd) mag echter ook in Duitsland.

Zelfs in Zwitserland is deze reparatiemethode toegestaan en Zwitserland is wat dat betreft een toch wel heel 'voorzichtig' land...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


18 sep 2006 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
De reparatie van autobanden is in Duitsland gewoon toegestaan, hoor!


Met deze reparaties bedoelde ik reparaties aan hogesnelheidsbanden. Ik heb begrepen dat vanaf ZR (dus ook W en Y) reparaties niet mogen. Maar het is "van horen zeggen", dat wel.

Citaat:
Een 'prop' of 'parapluutje' (ook wel 'paddestoeltje' genaamd) mag echter ook in Duitsland.


Dat haal ik niet uit jouw link, maar mijn Duits is dan ook niet 100% (ondanks mijn afkomst...).


18 sep 2006 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Overigens, tussen toegestaan en veilig zit m.i. nog licht. Zo mag ik mijn banden gebruiken tot 1,0 mm (APK 1,6 mm), maar ik acht het op veiligheidsgronden beter om (veel) eerder tot vervanging over te gaan.


18 sep 2006 16:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.