Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:36

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
997 Turbo S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Eerst en vooral van harte welkom hier op het forum en veel succes bij de zoektocht naar deze geweldige wagen.
Bij de cijfertjes die ik hier lees moet ik toch even iets loslaten.
Ik heb hier "ergens" op video een reportage liggen over alles van Porsche. Daarop staat dus ook hoe de testrijders de wagens uittesten om eventuele gebreken er nog uit te halen etc.
Daarin wordt duidelijk vermeld dat met ELKE Porsche een parcours van 30 km op de openbare weg wordt gereden en dus elke nieuw geleverde Porsche 30km op de teller heeft alvorens deze de fabriek verlaat.
Hoe komen ze hier dan aan 10 en 12km :?:

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze met elke wagen 30km gaan rijden. Voreger misschien wel maar met de huidige productieaantallen. Maar het kan natuurlijk altijd.

Wel weet ik, van bij Mercedes dat ze de kilomtertellers, de eerste X aantal kilometers gewoon terug op nul kunnen zetten, om de wagen af te leveren met 0.000km op de teller. Ik veronderstel dat ze dat bij de uiteindelijke eindcontrole van een nieuwe Porsche ook wel zullen doen.
Op mijn 997 stonden 3km op toen ik de wagen ging halen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 sep 2006 13:23
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het kan idd zijn dat ze de telelr terug op 0 zetten.
De reportage is van zo'n 2 jaar geleden dus nog vrij recent.

Laatste update 22/10/2013

18 sep 2006 13:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 Turbo, 993 S, Mercedes B CLS 500
Bloemendaal
Bericht 
Uit de boordcomputer van de 997 kan je volgens mij het werkelijk aantal gereden kilometers eruit halen. Kloppen de cijfers niet dan is er wellicht aan geknoeid. :cry:

18 sep 2006 13:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SpeedoHendriko schreef:
Kloppen de cijfers niet dan is er wellicht aan geknoeid. :cry:

Wat is knoeien :?:

Volgens mij kunnen de kilometertellers bij meeste moderne auto's binnen de eerste 100 Km grens gewoon weer op NUL gezet worden :shock:

.... waarschijnlijk is dat snufje alleen maar in het leven geroepen om de eerste eigenaar te plezieren :idea:

Ik vind het net zoiets als dat mensen perse' een nieuwe auto willen kopen omdat ze dan de garantie hebben dat'ie absoluut schadevrij is en er nooit aan de koets is gespoten :drunken:

18 sep 2006 13:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
911-lover schreef:
Het kan idd zijn dat ze de telelr terug op 0 zetten.
De reportage is van zo'n 2 jaar geleden dus nog vrij recent.

Bij ons fabriekbezoek 3 maanden geleden heb ik dit nog gevraagd aan onze
tourguide... Hij vertelde dat NIET meer ELKE Porsche gereden wordt maar
dit alleen nog maar steekproefgewijs (3x woordwaarde :lol:) gebeurt.
Elke produktie medewerker die een vast arbeidskontrakt heeft kan zich elke maand één keer opgeven om ook zo'n testrit te mogen doen. Volgens de guide werd dit aangeboden om het personeel een extra binding met het eindprodukt te geven. Er wordt dan elke maand geloot wie dit mag doen...
Toch geinig vond ik.. :)

18 sep 2006 13:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En strookt helemaal tegen de reportage die ze bij Porsche gedraaid hebben en met de testpiloten zijn meegereden :roll: :?:
Waarom zouden ze zo iets verklaren in een rportage over Porsche als het niet de waarheid is :?

Laatste update 22/10/2013

18 sep 2006 13:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Olaf schreef:
Ik vind het net zoiets als dat mensen perse' een nieuwe auto willen kopen omdat ze dan de garantie hebben dat'ie absoluut schadevrij is en er nooit aan de koets is gespoten :drunken: [/i]

Moeten ze eens bij Lambo gaan kijken! Dat auto's daar meerdere keren worden bijgespoten voordat ie uitgeleverd wordt is eerder regel dan uitzondering :!:

Laatst bijgewerkt door marknineoneone op 18 sep 2006 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.

18 sep 2006 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
911-lover schreef:
En strookt helemaal tegen de reportage die ze bij Porsche gedraaid hebben en met de testpiloten zijn meegereden :roll: :?:
Waarom zouden ze zo iets verklaren in een rportage over Porsche als het niet de waarheid is :?

Weet ik veel...Zal marketingtechnisch wel goed verkopen net als het verhaal dat tegenwoordig nog elke Aston met de hand gebouwd wordt!.....Tuurlijk! :? Op die manier zullen ze wel een bepaalde exclusiviteit
willen verkopen om de prijzen te rechtvaardigen. Image is everything! :wink:

18 sep 2006 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
SpeedoHendriko schreef:
@ER:

Dat lijkt me een goeie tip. Rijden in een 997 Turbo totdat de S uitkomt. Ga er vandaag nog achteraan. Misschien is de Luxemburg constructie een optie?

Porsche Centrum Oirschot heeft plm 4 weken geleden inmiddels een ( witte-) 997 turbo met de Luxemburg-constructie geleverd. Daar kunnen ze je meer over vertellen! Volgens mijn bronnen haal je jezelf veel problemen op de hals, voor misschien een paar duizend euro's. Maar daarvoor heb je wel "een naam gemaakt" bij onze vienden van de belastingdienst. Als je toekomstige Porsche onderdeel wordt van je onderneming, zullen ze jouw boekhouding de komende jaren goed blijven bekijken, de extra accountancy-kosten zullen dan meer zijn dan je voordeel, met veel gedonder!

18 sep 2006 17:48
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
marknineoneone schreef:
Bij ons fabriekbezoek 3 maanden geleden heb ik dit nog gevraagd aan onze
tourguide... Hij vertelde dat NIET meer ELKE Porsche gereden wordt maar
dit alleen nog maar steekproefgewijs gebeurt.

Klopt ! werd ons ook vertelt de laatste keer bij bezoek aan de fabriek

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

18 sep 2006 18:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2