Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: zolder
Wat giert er nog meer dan De zenuwen door je keel Ben erg benieuwd naar jouw beelden. Ik heb je niet zien filmen, was dan ook met andere dingen bezig.
Dat hoor ik graag.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 sep 2006 9:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hey Hey , ik heb de gewone cupjes hier ook wel liggen hoor . Maar ik heb liever de 3D-tjes eronder
En de wegligging van zo'n CS is inderdaad fenomenaal. De nieuwe set onder de 951 is super , maar toch heb ik nog steeds een voorkeur voor de wegligging van de CS.
@ErikE
Zeer mooie foto's
En neen , dat gastonnetje staat niet op het dak van de Martini
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 sep 2006 11:18 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Ook mooi om het verschil in toeren te horen tussen Olaf en Erwin.........totdat Erwin achter de GT40 aan gaat .
Ik herken ook dat dan ineens soms lessen over ideale lijnen even op de achtergrond raken...
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
16 sep 2006 16:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vergeet daar ook niet bij dat Erwin er ook nog een Turbo op heeft .... ik ben nagenoeg niet onder de 6000 toeren geweest
|
16 sep 2006 18:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Bijna 250 foto's, maar heeft niemand even die Citroen BX pick-up gefotografeerd, die ons allemaal zoek reed.... (behalve ous dan misschien!)
Het grijze broertje/zusje van deze:
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 16 sep 2006 20:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 sep 2006 20:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 sep 2006 20:10 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
16 sep 2006 20:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik was 'm wel een tijdje uit het oog verloren, maar toen bleek dat'ie allang weer op de trailer in de paddock stond ....
... ben geloof ik ook de enige die niet door Ous is ingehaald maar dat kwam omdat hij eerder de pitstraat weer in reed
|
17 sep 2006 1:26 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: zolder
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
17 sep 2006 9:06 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Mooie film Stephan
Ik twijfelde van te voren om te gaan, vooral omdat het 4 uur rijden was om in zolder te komen vanuit Steenwijk. Blij dat ik het gedaan heb.
De maandag van te voren heb ik samen met de organisator van dit leuke Forum uitje nog even snel een sper differentieel ingebouwd in de versnellingsbak. Daarvoor dank
Bij de vorige versnellingsbak was het pignonwiel aan gruzelementen gereden tijdens de ADPCR dag in juli
Afgelopen woensdag was het de eerste keer dat ik met deze auto reed met warm weer op het circuit. Ik schatte de olie temeratuur dik boven de 120 graden toen ik na 20 kilometer aan rondjes rijden de olie peilde en een liter moest bijvullen.
Om de reden van erg warme motor en remmen die na drie ronden te warm werden moest ik het rustig aan doen. Dus gereden met een lage max. turbodruk van 0,8 bar en om de oude motor te sparen bij 5500 omw/min geschakeld. Alleen bij het inhalen van Jacco even de turbodruk op 1 bar gezet. En het hielp
Na 5 ronden lekker door gereden te hebben kon ik het rempedaal maximaal intrappen vanaf hoge snelheid zonder ze ook maar aan het blokkeren te kunnen krijgen. Vanaf dat moment ga je vroeger van het gas af voor de bochten, het zekere voor het onzekere. Er viel toch niets te winnen, alleen te verliezen.
Toen ik probeerde in te lopen op de GT zie je goed in het filmpje dat ik in de lange linker bocht na de chicane het gas moest lossen.
Ik rij met de 951 met achter de allergoedkoopste banden die er zijn. En dat merk je. Met de zelfde snelheid als een ander, rij ik op de grens van grip met deze banden. Niet goed om mee te racen, wel leuker voor de bestuurder omdat je dan echt moet werken om de auto de goede kant op te laten gaan. Het rijdt een beetje alsof je achterop half opgepompte diagonaal banden hebt liggen. Leuk in korte langzame bochten, eng wiebelig op hogere snelheid.
Na deze woensdag heb ik mooi een lijstje kunnen maken met wat nodig is om te kunnen racen met mijn 951.
-De originele voorremmen zijn duidelijk onderbemeten, hier moeten dus grotere remmen op met koelslangen vanaf de voorbumper. Bijvoorbeeld Turbo 3.6 remmen of de goedkopere en 2e hand verkrijgbare 993 remmen.
-De motor heeft een grotere oliekoeler nodig en uiteraard moet er een olietemeratuurmeter in het dashboard.
-Het zelfde geld voor de versnellingsbak. Ook deze was bloedheet toen ik de auto op de auto ambulance reed en aan de bak voelde. Je kon de hand er niet opleggen.
Overigens zie je in het filmpje dat de GT ook het gas loslaat en het voor gezien houdt, ook hij had een te warme motor en ging de pits in om de auto af te laten koelen.
Op de film heb je niet in de gaten dat de snelheid hoog genoeg was om last te krijgen van warme remmen en motor.
Al met al een erg leuke dag!
_________________________________________ Rebel engineering
|
17 sep 2006 9:38 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Is idd een feit, dat je op film niet in de gaten hebt hoe hard het werkelijk gaat ; herken dit van "wat jaren terug" hmm , toen we met de motorrijders/vrienden een filmpje in elkaar draaiden...het leek ineens wel slow-motion , terwijl de beleving toch écht heel anders was...
|
17 sep 2006 11:31 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Tja, we zien teveel moois op TV en in auto- en motorbladen.
Enne, als ik net zo'n slicks had als Rossi kon ik vast ook wel zo plat, of bijna dan (?)
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
17 sep 2006 14:06 |
|
|
JanSpaceTarga
993 TargaBollenstreek
|
Olaf, nog bedankt voor het organiseren van de super Zolder dag. Nou ja, eigenlijk anderhalve dag want de pret begon al de dag tevoren met het aanrijden en een gelzellig diner. Het concept met instructie was prima voor mij, hoewel de instructie idd niet veel voorstelde, maar toch kon je lekker rustig beginnen om het circuit te verkennen. De snelheid zou later toch wel snel omhoog gaan.
Dan nog de top ervaring van de dag: met Ous meegereden in de GT3. Wat een combinatie, die piloot en machine. Ongelooflijk zoals dat op racesnelheid door de chikanes gaat en al het andere spul eruit remt voor de bochten.
Absoluut voor herhaling vatbaar (behalve de muggen in de hotel kamer).
|
17 sep 2006 18:04 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
En bedankt maar weer hé.......... Dacht dat de Stig achter me zat, dus ging ik maar aan de kant. Bleek het Erwin te zijn, toen was ik helemaal blij dat ik aan de kant gegaan was
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
17 sep 2006 22:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 sep 2006 10:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Of op de volle maan die je ziet als je door het dak naar binnen kijkt
Welkom Jan ... iets dat je (b)lijkbaar al wist
Even een lijstje met de eerstkomende dagen waarop vrij gereden kan worden
Woensdag 4 October 2006
Vrijdag 3 November 2006
Woensdag 15 November 2006
Op de meeste dagen kan ook in de ochtend uren de Circuit-Experience gedaan worden .... echter op Woensdag 15 November is er alleen vrij-rijden en dus geen Cursus
|
18 sep 2006 11:53 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik was niet van plan om de cursus opnieuw te gaan doen, Olaf. Of doel je op meelezende potentiele cursisten aka Zolder novices
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 sep 2006 12:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad een beetje in de trend van: wij gaan (puur voor het) vrij-rijden, maar mochten er mensen zijn die op dezelfde dag naar Zolder willen om eerst (nog eens) de cursus te doen
|
18 sep 2006 12:43 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Op 3 of 15 november zal ik waarschijnlijk ook nog eens gaan rijden. Maar kan momenteel nog niet zeggen wanneer.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
18 sep 2006 19:36 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Leuke verhalen, nu even de film bekijken.
Jaco jij hebt toch ook zo'n schroefje
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 sep 2006 19:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat zei ik later in de pits ook tegen hem, want het leek wel erg gemakkelijk te gaan vanaf de stoel naast Erwin gezien ;)..... maar dat stond al vol open.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 sep 2006 19:55 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik heb net de video bekeken, geweldig
In de eerste ronde van Erwin, eerste chicane naar links
Wanneer je het eigenlijk niet meer verwacht, hup daar gaat die
kong lachu
Die kerel met de GT40 was wel een mietje zeg, een mietje met
een GT40 dat dan weer wel.
Alleen een beetje jammer dat het shot na het inhalen van de GT40
in het volgende shot Erwin weer wordt ingehaald door een renaultje 5 of clio
En het shot van die twee calimero's in de rode 944.
En ik maar denken dat rob vanwege het mooie weer wat meer koeling kon
gebruiken.
Wat met trouwens nog opviel was dat tijdens de onboard stukken het erg rustig was op het circuit. Terwijl later vanaf de pitsmuur het toch behoorlijk druk was. Was dat het verschil in de verschillende sessies?
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 sep 2006 20:24 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
VRIJdag 3 november lijkt me wel wat. Heb de smaak goed te pakken...
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
18 sep 2006 20:25 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
neem dan wel reserve remblokken mee
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 sep 2006 20:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tot een uur of 11 vandaag had ik het plan om evt. de 3de november te gaan .....
|
18 sep 2006 20:57 |
|
|