Auteur |
Bericht |
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT
Leuk om hier eens te kijken...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
18 sep 2006 22:45 |
|
|
mr.burns993
|
holly f**
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
18 sep 2006 23:01 |
|
|
horn
PF #57
|
nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten...
bizar hè?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2006 23:41 |
|
|
Jort
Groningen
|
http://wrightspeed.com/news.html
236 electrische pk's in een Ariel Atom body, da's inderdaad erg snel. Wel jammer dat het apparaat op slicks stond voor de dragrace...
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 19 sep 2006 0:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2006 23:55 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Kijk, en daar herken je een moderator aan: ik zou 'm dus gewoon geplaatst hebben met het idee dat ik iets unieks had gevonden.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
19 sep 2006 0:15 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
hoezo snel......
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
19 sep 2006 6:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
11.1 sec op de kwart mijl
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 sep 2006 12:29 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
19 sep 2006 15:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De benzineversie was HIER al geen onbekende
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 sep 2006 15:32 |
|
|
Jort
Groningen
|
Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee.
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 15:35 |
|
|
mr.burns993
|
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
19 sep 2006 16:04 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 16:18 |
|
|
mr.burns993
|
omdat de dubbele kick down niet altijd gebruikt wordt
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
19 sep 2006 16:37 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 17:11 |
|
|
mr.burns993
|
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
19 sep 2006 17:25 |
|
|
Gerco
|
Ik kwam deze versie van de Atom recent ook tegen toen ik wat info op zocht over elektrische aandrijvingen voor mijn project. Is inderdaad erg indrukwekkend en laat zien dat er met elektro aandrijvingen niet te spotten valt !
Punt is, de power van elektromotoren is niet het probleem. Een elektromotor van vergelijkbaar vermogen als een verbrandingsmotor is VELE malen lichter.
Voor mijn surfplank project bv gebruik ik een motor die 1.5 kg weegt maar wel 15 PK leverd !
Ter vergelijking, dat zou betekenen dat de motor van mijn turbo met 408 PK maar ong 45 kg zou wegen !!
Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.
Hybride auto's worden steeds populairder omdat deze de efficiency van elektro motoren combineren met "het gemak aan de pomp" van normale auto's en dus geen actie radius beperking hebben.
Tot zover de uitleg over elektro aandrijvingen
_________________________________________ turbo rulezz
|
19 sep 2006 20:07 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
19 sep 2006 23:34 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
19 sep 2006 23:37 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Tja...lijkt wel of ie een "kortsluiting" voelt...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 sep 2006 23:41 |
|
|
Gerco
|
Voor de volledigheid, hier rijd Jeremy wel in de Atom, maar niet in de versie met elektro aandrijving !
De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee...
Maar vast wel iets rapper.
_________________________________________ turbo rulezz
|
20 sep 2006 0:04 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
|
20 sep 2006 0:17 |
|
|
Gerco
|
Ja zoiets ja !
overigens is de topspeed van de "elektro Atom" voor nu wel "electronically limited"
_________________________________________ turbo rulezz
|
20 sep 2006 0:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:
_________________________________________ Tjolk.
|
20 sep 2006 0:29 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Tja de electro car...is nu ook een film over gemaakt, de trailer kunnen jullie vinden op apple.com/trailers. heel erg interressant dat het beestje toen zomaar verdween voor het publiek terwijl het de indeale manier zou kunnen gaan worden zuinig te worden met de natuur. Zouden de olie en benzine maatschappijen hier iets mee te maken hebben want uiteindelijk hebben zij natuurlijk verlies..
_________________________________________ DENK HELDER
|
20 sep 2006 9:24 |
|
|
Gerco
|
Quote van http://wrightspeed.com/faq.html
Ik denk dus dat die "quarter ton of batteries" slaat op het gewicht...
Naar mijn weten heeft het engels ook geen referentie van "ton" naar valuta en moet dit dus wel slaan op het gewicht.
300 miles range heb ik ook ergens gelezen. Maar dat zal dan waarschijnlijk het theoretische maximaal haalbare zijn, en niet in de prakijk...
_________________________________________ turbo rulezz
|
20 sep 2006 14:21 |
|
|