Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:30

Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plots (niet meer...)Porscheloos 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..ben net thuis van - weer - een Porsche 911 bezoekje.

Het gaat om deze

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond het een zeer mooie auto en ben dus snel es gaan kijken. Het is geen wagen aan geboden door een handelaar, dus hier en daar zijn er een paar minpuntjes aan.

Pluspunten:
- Prijs
- km stand: slechts 103.000
- mooie "look" van de wagen
- nieuwe koppeling, remmen
- wagen rijdt bijzonder soepel en voelt goed aan
- verlaging is M030 optie van Porsche, dus origineel

Minpunten:
- een paar jaar terug ongeval gehad links voor
- geen sticker aan binnenkant koffer => gevolg van ongeval??
- onderhoudshistoriek beperkt (tot 40.000 km in Duitsland, daarna niks)
- airco moet opgevuld worden
- binnebekleding van schuifdakje moet opnieuw gedaan worden
- geen originele velgen

'k Heb tot eind deze week om te beslissen...ik zou het wel riskeren want volgens mij kloppen de km's echt!!! Binnenin is de wagen heel zuiver, en carrosserie op 't eerste zicht ook!! Zou 'm wel nog es in 't licht moeten zien alvorens te kopen...Wat is jullie mening?

..nog effe vermelden voor de liefhebbers: het gaat hier om een 02/95 er , dus een 272pk non-VarioRam :wink:

19 sep 2006 22:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
airco opvullen vind ik altijd een beetje link. waarom doen mensen dat dan niet? Opvullen kost weinig en je voorkomt een hoop gezeik bij verkoop. Vaak is het systeem lek of werkt het niet meer. Is nu niet te controleren want 'hij moet bijgevuld worden'...

Bekleding zonnehemel is eitje. Heb dat bij mijn eerste 964 zelf gedaan.

Velgen ook geen reden. Simpel te veranderen, maar dat weet je zelf wel. Alleen zou ik van een particulier en een zeer beperkte historie maar wel met ongeval ZEKER een goede AKK doen. Hoe is de schade gerepareerd? Is hij nog recht?

wel een 'commerciele' combi. Maar iets heel anders dan een RS og een GT3.... :?

veel wijsheid

20 sep 2006 7:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
De wagen rijdt 100% recht...geen twijfel over en hij rijdt echt zeer soepel, ik kan er niks op aanmerken.

Commerciele combi: klopt...ik kon het me ni laten er naartoe te gaan, vind het een mooie auto voor weinig geld! De GT3 laat ik - voorlopig - voor wat het is want ik wxacht effe af wat de prijzen gaan doen nu de 997 GT3 er is (zie discussie in ander topic). 'k Zou gerust deze willen kopen in afwachting van...en dan ga ik misschien toch voor een GT3 MkII :wink:

20 sep 2006 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Spreekt mij niet echt aan, tenzij je natuurlijk een superprijs krijgt.
60.000 km zonder historiek, ongeval gehad, airco herstellen kan ook 2500 euro kosten...Ben niet overtuigd.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 sep 2006 9:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
hmmm...jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk...beter laten schieten...op het keuringsattest stond er de bemerking: "herstelling aan raam/chassis"...dus het moet wel zichtbaar zijn, de reparatie :roll:

20 sep 2006 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik zou ook rustig verder zoeken :wink:

20 sep 2006 16:41
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hoi MichM3

Dat is nogal een ommezwaai van hele mooie GT3's naar een 'normale' 993. Ik vraag me af of je hier je lol aan gaat beleven. Want wat je er allemaal over vertelt, daar wordt ik niet warm van. Nogal essentieel lijkt me bij speeltjes.

Je hebt je auto snel verkocht, neem lekker de tijd om weer die ene te vinden.

20 sep 2006 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
DeniS2...denk dat je gelijk hebt...het was me ook vooral voor de prijs en de km's te doen want die waren beide aan de lage kant voor een 993 :wink: ...en wat die ommezwaai betreft, een doodgewone 993 bekoort me ook enorm. Ik prefereer ze nog boven de VarioRam modellen. Een 993 kost de helft van een GT3 waarbij ik eraan twijfel of de GT3 me dubbel zoveel fun biedt :wink:. ...zeker als er maar een 5000km per jaar mee gereden wordt. Elk aanbod moet je op zich evalueren..."Waarom geen 996 c2" vragen sommigen...heb er al eentje gehad en als "fun" car zijn er betere alternatieven (in mijn ogen...'k respecteer eenieders mening hierover :lol: )

20 sep 2006 19:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
waarom geen goeie rauwe 3.2? :mrgreen:

20 sep 2006 19:47
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Een GT3 vind ik toch een hele andere atmosfeer dan een gewone 911.
Het straalt gewoon kracht en sportiviteit uit. Het plaatsnemen in die kuipzetels en die vijfpuntsgordels waar ik altijd moet met vechten om aan te krijgen. Ook al rij je als opa, toch voel je je een echte piloot. En zo oncomfortabel hard vind ik het toch niet. Zeker niet als het voor die 5000 km is die je maar doet.

Ga voor een 964 RS of GT3. Behoudt ook beter zijn waarde.

Er staat trouwens een gele GT3 te koop in F6 Magazine van deze maand.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 sep 2006 21:23
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
rufie schreef:
Ga voor een 964 RS of GT3. Behoudt ook beter zijn waarde.

Procentueel wellicht, absoluut gezien weet ik niet of de afschrijving lager zal zijn... :roll:

20 sep 2006 21:32
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Hoi Michael,

beetje slank is die wel 8)

is het standaard zwart, niet metallic? daar zie je echt 'alles' op!

heeft een sportonderstel(M030), niet een verlaagd(M033)? is dat stevig op de weg?

waarom heb je liever een 272 pk (niet Vram)? vanwege de 'bijbehorende' kortere versnellingsbak? dat kan een goede reden zijn!

Wel gemeend advies: je te veel laten leiden door een interessante prijs kan je spijt van krijgen.

Suc6!

20 sep 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
heeft een sportonderstel(M030), niet een verlaagd(M033)? is dat stevig op de weg?

waarom heb je liever een 272 pk (niet Vram)? vanwege de 'bijbehorende' kortere versnellingsbak? dat kan een goede reden zijn!

Wel gemeend advies: je te veel laten leiden door een interessante prijs kan je spijt van krijgen.

Het zal dan wel M033 zijn...ik dacht dat het M030 was..rijd super hoor, wel hard maar 'k heb daar geen probleem mee :D

272 pk "trekt" idd beter dan de 285...geholpen door de kortere overbrenging..in '95 zijn er een paar VarioRams geleverd nog met deze korte versnellingsbak, maar de kans zo eentje op de kop te tikken is natuurlijk miniem :?

Wat betreft het laatste heb je gelijk...'k moet m'n mening herzien :wink:

@Rufie:'k hoop dat de GT3's nog wat gaan zakken...of toch dat de MKII's dichter tegen de MKI prijzen gaan komen :roll:

21 sep 2006 0:19
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
Een 993 kost de helft van een GT3 waarbij ik eraan twijfel of de GT3 me dubbel zoveel fun biedt :wink:. ...zeker als er maar een 5000km per jaar mee gereden wordt

Ga er maar van uit dat de GT3 je dubbel de fun zal bieden, zeker als je slechts 5000 km rijdt. :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 sep 2006 6:16
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
rufie schreef:
Een GT3 vind ik toch een hele andere atmosfeer dan een gewone 911.
Het straalt gewoon kracht en sportiviteit uit. Het plaatsnemen in die kuipzetels en die vijfpuntsgordels waar ik altijd moet met vechten om aan te krijgen. Ook al rij je als opa, toch voel je je een echte piloot. En zo oncomfortabel hard vind ik het toch niet. Zeker niet als het voor die 5000 km is die je maar doet.

Je moet al echt veel karakter hebben, om als Porsche- (sportwagen-) liefhebber, met een GT3 als opa te gaan rijden. Mij lukt het in elk geval niet.
De rit naar de zaak 's morgens is gemiddeld 20% sneller dan met een andere wagen.
:lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 sep 2006 6:21
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
De rit naar de zaak 's morgens is gemiddeld 20% sneller dan met een andere wagen. :lol: :lol:

En met die andere wagens gaat het al een procent of 40 sneller dan de gemiddelde andere weggebruiker... :shock:

21 sep 2006 6:57
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
ppp 356 schreef:
De rit naar de zaak 's morgens is gemiddeld 20% sneller dan met een andere wagen. :lol: :lol:

En met die andere wagens gaat het al een procent of 40 sneller dan de gemiddelde andere weggebruiker... :shock:

Voordeel van om 06.00u op de zaak te zijn.

Ring van Antwerpen, en alleen op de linkse rijstrook, en zelfs nog een volledig vrije rijstrook ernaast. :lol: :lol: Een half uur later, lukt dat al niet meer :cry:

21 sep 2006 7:00
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ring van Antwerpen, en alleen op de linkse rijstrook, en zelfs nog een volledig vrije rijstrook ernaast. :lol: :lol:

Wat je dus wilt zeggen is dat je eigenlijk rijdt als een Hollander... nur Links... nou nog een sleurhut achter de GT3 en het plaatje is compleet :twisted: :lol:

21 sep 2006 7:02
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
MichM3 schreef:
Een 993 kost de helft van een GT3 waarbij ik eraan twijfel of de GT3 me dubbel zoveel fun biedt :wink:. ...zeker als er maar een 5000km per jaar mee gereden wordt.

Precies mijn idee, daarom maardoen besluiten (geholpen door vrouwlief), om voorlopig maar te gaan voor nieuwe houten vloeren in het gehele huis, een carpoort, nieuwe slaapkamer en nieuwe kamers voor de kinderen, zijn we hetzelfde kwijt en volgens vrouwlief hebben we daar meer aan..ipv nog eens 30,000 euro extra in de garage te zetten... :?

...(ze was wel zo slim om mij zelf tot die conclusie te laten komen) :wink:

21 sep 2006 7:04
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
ppp 356 schreef:
Ring van Antwerpen, en alleen op de linkse rijstrook, en zelfs nog een volledig vrije rijstrook ernaast. :lol: :lol:

Wat je dus wilt zeggen is dat je eigenlijk rijdt als een Hollander... nur Links... nou nog een sleurhut achter de GT3 en het plaatje is compleet :twisted: :lol:

Met het enige verschil, dat ik de linkse rijstrook op de SNELweg, dan wel gebruik waarvoor ze gemaakt is, en niet om te kijken of er nog iets bruikbaars in de middenberm ligt :ass: :wink:

21 sep 2006 7:08
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

21 sep 2006 7:10
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
@ppp

En als je wel iets zoekt in die middenberm ga je zeke zo:

Afbeelding

21 sep 2006 7:23
Profiel Twitter 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
:scratch: :scratch:

21 sep 2006 7:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
'k Moet wel eerlijk zeggen dat ik me de koning te rijk voelde toen ik plaatsnam in de Nomex-kuipjes van de gele GT3...bijzonder gevoel, wat een kar! Marcel, er zijn inderdaad betere inversteringen maar boys will be boys hé!

21 sep 2006 10:14
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hey guys,

ben vandaag effe tot Moers gereden...stond een 911-je dat me wel aansprak:

FOTO1
FOTO2
FOTO3

Wat een knappe 3.2!! het gaat hier om een '87er met slechts 91.000 km op de teller. Bilstein verlaagde ophanging, rode remklauwen, enz...de look is zeer knap! Enkel sprijtig dat het logo op de koffer vervangen is door een stickertje en de gaatjes van het origineel logo zijn nog in het deksel. Vraagprijs is wel 29.900 euro en dat is me toch wel wat teveel van het goede.

meer info HIER

Dans stond er ook nog DEZEGT3 maar die had de "look" niet...sprak me niet aan, kon me niet overtuigen. Wagen stond vooraan vrij hoog op z'n poten vergeleken met achter. Wielen "diep" naar binnen in de kassen zoals een slechts afgewerkt schaalmodel. Hing een 'Ring'-klevertje op...tja :lol:

FOTO

Maar als iemand zin heeft in een perfecte 3.2 (of toch bijna) en geld speelt geen rol, dan is die rooie geen verkeerde basis...Wagen staat deftig in de lak en de staat is ongezien!!! 8)

Laatst bijgewerkt door MichM3 op 07 okt 2006 18:06, in totaal 1 keer bewerkt.

07 okt 2006 18:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende