Komt me heel bekend voor, bij mij was het echter de slang die linksvoor door de dorpel loopt en naast de bestuurder zit, deze is aangesloten op de kachelverdeler voor onder/midden/boven volgens mij. Deze slang was gedeeltelijk losgeschoten en inderdaad, dak open en bloedheet worden in de auto
Ik begrijp jouw verhaal echter niet helemaal, komt er nu zoveel warmte van de dorpels af dat het warm wordt in de auto ?? Dan moeten die dorpels echt witwellend heet worden lijkt me. Dat kan volgens mij alleen maar veroorzaakt worden door een lekke slang waar de lucht door aangevoerd wordt. Als er ergens een lek zit zal door de onderdruk deze lucht snel ontsnappen uit die slang en vervolgens de dorpel opwarmen en ook in je interieur terechtkomen. Oftewel ik zou als kontrole het ontgrendel mechanisme voor het kofferdeksel loshalen, daarna de bekleding loshalen en eens kijken of de slang die uit de dorpel komt nog wel luchtdicht is aangesloten. Als je het los hebt en je gaat een stuk rijden dan mag je volgens mij geen warme lucht daar links voelen, het moet immers door die slang en niet erbuiten!
(rechts denk ik dat er ook zo'n slang door de dorpel loopt maar dat weet ik niet zeker)
Ik wist't na 10 minuten, de oplossing was ook 10 minuten werk
Succes en troost je, je gaat de winter in
, ik heb er toen ik de auto net had (in de zomer) een tijd mee gereden voor ik eens poolshoogte ging nemen, ik vond het rijden zo leuk dat ik de warmte maar even voor lief nam en met het dak dicht ging het eigenlijk prima! (oftewel de halve zomer met dak dicht gereden
)