Auteur |
Bericht |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
spoilertje boxster
Nu ben ik me toch al een tijdje af aan het vragen hoe dat ding van boxster werkt,
heeft elke boxster een spoilertje of alleen de S-uitvoering,
gaat deze automatisch zoals de 964 of handmatig
voorbeelden?
Er rijden hier genoeg boxster op het forum rond,dus iemand zou mij toch kunnen helpen,alvast bedankt!
gr Dave
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
22 sep 2006 8:38 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Alle Boxsters zijn voorzien van een spoilertje, dat automatisch omhoog komt, à la 964.
(Net als bij de 964, is deze spoiler ook handmatig te bedienen, voor de poetsfreaks onder ons....)
Customized exemplaren uitgezonderd, die een vaste spoiler hebben.
|
22 sep 2006 8:48 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Mijn boxster is een 2.5 tiptronic van '98 en die heeft dat ook. Ik vermoed dat de boxsters van '96 ook reeds zo'n spoilertje hebben. Deze komt uit de carrosserie bij een snelheid boven de 80km/h(hoe dit gebeurt kan ik je spijtig niet uitleggen, over naar de techniekers op dit forum) maar kan ook handmatig bediend worden door een knop ter hoogte van de zekeringkast aan de linkerkant van de bestuurder.
Tot daar mijn kennis
greez
WB
|
22 sep 2006 8:51 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
EN Signalering
En daarbij bij je linker voet een signaleringslamp dat hij uitgeschoven staat, maar.....dat lampje zit op zo'n achterlijke plaats, dat je dat ding
tijdens het rijden echt niet durft te zoeken
Mijn eigen waarneming is, dat de Mini-Mini spoiler pas bij 120 km/u omhoog komt zetten, het lijkt meer, dan het is
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
22 sep 2006 9:46 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Klopt, 120km/h...............maximum snelheid........
|
22 sep 2006 11:03 |
|
|
mr.burns993
|
dat van een boxter durf ik niet echt een spoiler te noemen
meer een onnodig flapje
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
22 sep 2006 11:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... vergis je niet
|
22 sep 2006 11:40 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad. Op de Audi TT zat ie in eerste instantie niet, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
|
22 sep 2006 11:55 |
|
|
mr.burns993
|
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
22 sep 2006 12:12 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Kan er iemand vertellen hoe die spoiler juist werkt? Is dat met een sensor op de kilometerteller.........?Is er ergens al een draadje over, kvind niks onder "spoiler".
|
22 sep 2006 12:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Spoiler bedieningsmechanisme wordt gestuurd door het Tacho-signaal
ff 'n accountje aanmaken
|
22 sep 2006 12:44 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Dank je collega's voor de uitleg
Kijk zo worden we weer wat wijzer via het forum
het was maar een stomme vraag maar ik wist hem niet
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
22 sep 2006 15:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In tegenstelling tot een 993 en 964 spoiler die hoofdzakelijk omhoog gaat voor 'meer lucht' naar de motor toe, is de boxster-lip (net als bij de 4xNiks TT en de VW Scirocco) er MI voor om te zorgen dat de achterkant op de straat blijft
|
22 sep 2006 15:39 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
aaaaaahhhh zzzzooooooooo zit dat dacht het al,heeft niks met koeling te maken
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
22 sep 2006 15:44 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
als je 120 km p/u te hard rijdt, dan zorgt dat flapje voor de neerwaartse druk (in andere situatie's ook)
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
23 sep 2006 15:16 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Met dat verschil dat de 4X niks of Corrado voor of vierwiel aangedreven wagens zijn en de Boxster een achterwiel aangedreven. Daarbij denk ik dat het nog effectiever zal zijn dan voorgaande genoemden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 sep 2006 3:03 |
|
|
Frankie
2003 cabrio 996 3,6
|
de kennis is weer aan de hoge kant.
De spoilers zijn bedoeld om de CW waarde omlaag te krijgen.
je krijgt als het ware een duwtje in de rug..
de CORRADO heeft dit al sinds 1988 samen met de 964 uit die tijd.
Ook bij de boxster en 996 is het een CW waarde verhaal.
wil je echt downforce hebben moet je zeker een oppervlak van 2m3 hebben.
voorbeeld vw corrado.
mocht het systeem kapot raken kun je altijd nog een corrado spoiler systeem gebruiken. dit is nl identiek.
_________________________________________ * verstand komt met de jaren *
|
21 okt 2006 10:00 |
|
|