Auteur |
Bericht |
porschepower
924 Targa 1977Eindhoven
|
Past het neusje van een 928 op een 924
De voorkant van m'n 924 blijkt toch behoorlijk rot te zijn en het zal flink wat werk zijn dat netjes te krijgen. Nu vind ik de voorkant van een 928 of een 996 zo mooi en de lijn lijkt enigsinds op de 924 (mocht van m'n vriendin geen 928 kopen omdat ze het kontje niet mooi vond ). Zou het neusje (zijschermen, motorkap en bumper) van een 928 of 996 pas te maken zijn op een 924? Probleem gebieden lijken me de aansluiting van de zijschermen naar de deuren en eventueel het verloop in hoogte van voorruit naar voorste balk.
Iemand enig idee?
Groeten en bedankt,
Eric
|
22 sep 2006 10:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Past het neusje van een 928 op een 924
Ik kan mij niet voorstellen dat het past of passend te maken zal zijn zonder vele uren werk, waardoor je misschien wel beter een 996 kan kopen...
|
22 sep 2006 10:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Past het neusje van een 928 op een 924
Volgens mij gaan de delen van een 968 makkelijke passen dan de twee voorbeelden die jij noemt...
De investering aan materiaal en tijd haal je er nooit van z'n levensdagen uit ...... je kan beter een leuk rekensommetje maken en op zoek gaan naar een andere Porsche die je vriendin wel leuk vindt
|
22 sep 2006 11:51 |
|
|
porschepower
924 Targa 1977Eindhoven
|
Tijd maakt me niet uit, de porsche is nu helemaal kaal, motor is eruit, interieur is eruit en een deel van de neus ligt eraf. Zodra de garage leeg is (staat nu een 2CV in die is gerestaureerd) gaat de porsche erin en kunnen eindelijk de ramen eruit zodat we hem kunnen schuren, lassen, vertinnen en spuiten. Dus het werk is het probleem niet
Ik zal eens naar die 968 kijken, thanx
|
22 sep 2006 13:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Een goede plaatwerker kan alles passend maken maar als je het enigsins eenvoudig wilt houden denk ik dat inderdaad een 968 voorkant het makkelijkst passend te maken is. Behalve het plaatwerk moeten ook de maten voor het motorcompartiment in enige mate overeen komen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 sep 2006 13:47 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Pardon? Kontje van de 928 niet mooi? Je vriendin moet zich es laten nakijken, volgens mij tikt ze niet richtig!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
22 sep 2006 14:30 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Past het neusje van een 928 op een 924
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 sep 2006 14:36 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
of eens naar Hans Anders gaan
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
22 sep 2006 14:55 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
of eens naar haar eigen k.ntje kijken.....sorry....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
22 sep 2006 17:06 |
|
|
porschepower
924 Targa 1977Eindhoven
|
Whahahahaha Zal het doorgeven
Hoeft niet, doe ik al genoeg
|
22 sep 2006 17:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Re: Past het neusje van een 928 op een 924
| | | | porschepower schreef: De voorkant van m'n 924 blijkt toch behoorlijk rot te zijn en het zal flink wat werk zijn dat netjes te krijgen. Nu vind ik de voorkant van een 928 of een 996 zo mooi en de lijn lijkt enigsinds op de 924 (mocht van m'n vriendin geen 928 kopen omdat ze het kontje niet mooi vond ). Zou het neusje (zijschermen, motorkap en bumper) van een 928 of 996 pas te maken zijn op een 924? Probleem gebieden lijken me de aansluiting van de zijschermen naar de deuren en eventueel het verloop in hoogte van voorruit naar voorste balk. Iemand enig idee? Groeten en bedankt, Eric | | | | |
Ik denk dat je de 968 bedoeld zoals Olaf aanhaalt ipv de 996.
Deze heeft een hele andere opbouw.
Front 928:
Front 968:
Front 996:
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 sep 2006 3:38 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
ik wou het niet zeggen......... maar ik ben blij dat jij het doet !!!!!!!
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
25 sep 2006 19:37 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nu ja, ieder zijn of haar eigen smaak natuurlijk. Mij hoor je er niet over. Er zijn ook mensen die een Logan mooi vinden, moet ook wel anders verkoopt die rommel niet.
Maar de neus van een 928 op een 924... ik zou voor die paar pieken meer een 928 halen inderdaad. Je laat je vrouwtje één keer rijden en ze is verkocht, daarna moet ze oprotten van achter het stuur.
Als je de kinderzitjes ook nog als zodanig aanwijst, dan is ze (al is het tijdelijk en tot ze je ware bedoeling ontdekt) weer een poos stil.
En, eenmaal gekocht is een blijvertje. Tel daarbij het bespaarde geld aan wegenbelasting (als je een oudje hebt) en je hebt een deal lijkt mij.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
25 sep 2006 21:05 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
en laat haar nog eens goed naar die kont kijken!!!!!
't net een lekkere.....
met die mooie zwarte stootbumpers
(Waar sommigen hier zulke uitgesproken fans van zijn....)
_________________________________________ mijn snapshots
|
29 sep 2006 14:56 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Jij hebt gelijk!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
29 sep 2006 15:05 |
|
|
the body docter 2
|
de lijnen van de spatborden zou je nog wel aangepast krijgen maar je mag niet vergeten dat de spaborden van een 928 een heeeeeeel stuk breder zijn
dus je deur kom bijna een 20 cm naar binnen de koplampen zal je nog wel kwijt kunnen en dan zal je iets moeten zoeken een heeel brede voorkant met een smal kontje dat is ook niet
_________________________________________ niks beter dan een zes flat six
|
29 sep 2006 21:32 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
En dan... wat is nu werkelijk het verschil tussen de voorkant van een 924 en een 928? Ja, er is een verschil, maar in grote lijnen is het hetzelfde.
Mik die 924 eruit, koop een 928, doe als ik doe, wees wijs.
Wijs? Kun je beter wat anders kopen wellicht? Het is wel leuk:
- 8 cylinders
- 240 pk
- 4,5 liter
- dik 300Nm
etcetera!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
30 sep 2006 0:35 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Een 924 hoort nieteens een alternatief voor een 928 te zijn!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
30 sep 2006 12:38 |
|
|
porschepower
924 Targa 1977Eindhoven
|
Hmz, wijze woorden allemaal (late reactie, weekje op vakantie geweest...).
Ik ben d'r nog niet helemaal uit, maar de 924 blijft, dat is zeker
(helaas voor de 928 fans). Vind dat ik deze eerst maar eens helemaal op moet knappen voordat ik weer iets anders aanschaf. En inderdaad, ik bedoelde de 968, foutje...bedankt.
Denk er nog een weekje over na en dan begin ik aan het plaatwerk, dus dan hak ik de knoop door...
Bedankt voor de tips allemaal
|
30 sep 2006 16:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... duurste van de 968 is het koplampmechanisme en de daarbij behorende units
... is tweedehands gewoonweg niet aan te komen
|
30 sep 2006 18:22 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik zou de 924 gewoon in zijn oude glorie laten zo hoort hij en zo is hij het mooist!
Als je percee iets wil, monteer dat de 924S spoiler erop... liever niet (tenzij het een S is )
Zo blijft hij het mooist
Denk na: een oma met de kop van vrouw van 35 (want de 928 en 968 zijn ook moeders jongste niet )
DAT KEN NIE!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
30 sep 2006 19:00 |
|
|