Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:28

Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
120 km/h te snel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Waar de TS te hard heeft gereden, was dat misschien de A9 rondom Amsterdam ? Die is nu 4 baans en inderdaad meestal staan de matrix borden op 70 km/u :shock:
Geen idee of dat een test is met meer banen of dan de doorstroming beter is soms ? Maar in elk geval niemand die daar 70 rijd, als je 90 rijd haalt iedereen je nog in. :?

23 sep 2006 1:26
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
In je Persoonlijk Album staat je auto met kentekenplaat.
Zou ik even weghalen...

23 sep 2006 1:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Auto met kentekenplaat in het album, ja en ?
Zijn al vaker discussies over geweest, maar ik vind het vrij zinloos om te proberen om die uit het zicht te houden.... Consequent is dat niet echt haalbaar op dit forum. Naast het feit dat je hem op de openbare weg of een willekeurig Forum evenement ook niet kan verbergen.
Trouwens, in je eigen album staat ook een pic met je kentekenplaat :roll:

23 sep 2006 2:53
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Zo snel zal de foto niet ontwikkeld zijn..

.... daar heb je volkomen gelijk in, maar het zal niet de eerste keer zijn dat men 'poolshoogte' komt nemen :idea:

Overigens heeft justitie tot 4 maanden de tijd om dit gebeuren in rekening te brengen ........

23 sep 2006 8:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:

Overigens heeft justitie tot 4 maanden de tijd om dit gebeuren in rekening te brengen ........

Wettelijk in geval Mulder (wat hier niet speelt). Overigens, waar een dag te laat bij de 6 weken termijn voor de burger einde oefening is, mag de overheid gewoon 4 maanden te laat zijn (dan houdt het overigens niet altijd op, maar het kan aldus de Hoge Raad).

23 sep 2006 8:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Men gaat er in die onderzoeken dan wel gemakshalve vanuit dat iedereen die hogere snelheid gaat rijden.

Nee hoor.

Citaat:
Het is niet voor niets dat in Duitsland op de snelwegen procentueel 4x zoveel slachtoffers vallen als op de Nederlandse snelwegen.

De limietloze stukken zijn juist erg veilig. Beetje vergelijkbaar met de 120 km/u stukken in NL. Maar de vergelijking is lastig. Nederland heeft een groot voordeel dat het een vlak land is met weinig sneeuw, ijs, enz. De Nederlandese wegen scoren mede daardoor zo goed. Bovendien zit er op de Duitse wegen veel vakantieverkeer (relatief veel ongevallen, niet zelden met een Nederlander die niet heeft geleerd dat je spiegels niet alleen hebt voor het aanbrengen van make-up en scheren) en veel doorgaand vrachtverkeer (lange uren, relatief gevaarlijk).

Citaat:
Tuurlijk kan je prima met hoge snelheden rijden maar je weet ook wat er gebeurd als er dan iemand met een 70 km/u lagere snelheid op jou baan duikt.

Maar Duitsers zijn dan ook beter gewend om te spiegelen omdat ze weten dat er iets aan kan komen. In NL is het gewoon om zonder richting aan te geven en te kijken naar links te gaan...

Citaat:
Daarnaast betwijfel ik of een hogere snelheid je alert houd.

Meerdere onderzoeken bevestigen dat. Ik merk het zelf bij mij ook.

Citaat:
Maar ik kan je vertellen dat ik op weg naar Zwitserland eens bijna letterlijk in slaap ben gesukkeld met 240 op de teller. Bijna lege weg en dan continue het monotone geluid van de 6 cylinder en geen enkele afleiding. Snel maar even een parkeerplaats opgezocht om even op te frissen en uit te rusten

Zeg eens eerlijk: hoe lang zat jij al achter het stuur? Tegen oververmoeidheid werkt niet zo heel veel...

23 sep 2006 9:04
Profiel
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Kan in ieder geval wel snel terugvinden dat wij in 2004 804 verkeersdoden hadden tegen 5842 in Duitsland.

Het cijfer van Duitsland heb ik zo niet liggen, maar NL in 2004: 881.

Citaat:
Het aantal doden op autosnelwegen in 2003 was in Duitsland 811 tegen 116 in Nederland.

Het aantal reiskilometers in Duitsland op snelwegen zou wel eens ruim 7x zo hoog kunnen zijn (weet ik niet). Jammer dat je niet de 120 km/u stukken in NL kan vergelijken met limietloze wegen, want in Duitsland zijn de meeste snelwegen voorzien van een limiet (niet zelden 100 km/u) en dit zijn juist de stukken waar de meeste ongevallen plaats vinden).

Citaat:
De rest zoek ik op want er zijn ook statistieken per miljoen inwoners en per miljoen gereden kilometers

Ben benieuwd.

Overigens gaat het mij er niet om dat te hard rijden maar moet mogen, integendeel. Ik vind echter dat we alle tijd en energie steken in het aanpakken van hardrijden, wat in feite inhoudt: het aanpakken van kleine snelheidsovertredingen waar dat best kan, want 80% van de snelheidsboetes worden uitgedeeld voor enkele kilometers per uur te hard op wegen waar het best iets harder kon (want daar rinkelt de kassa).

Veiligheid is zoveel meer dan snelheid... En door alles te gooien op snelheid wordt het verkeer niet veiliger.

23 sep 2006 9:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Devils son schreef:
Veiligheid is zoveel meer dan snelheid... En door alles te gooien op snelheid wordt het verkeer niet veiliger.

Hier sla je de spijker op zijn kop. Rij ongeveer 55.000 km per jaar, waarvan veel op de snelweg. Heb ondertussen al heel wat ongelukken gezien en zien gebeuren, veelal (mijn ervaring het meest voorkomende) door onoplettendheid, te weinig afstand houden, etc.

23 sep 2006 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
Gerco schreef:
Zijn al vaker discussies over geweest, maar ik vind het vrij zinloos om te proberen om die uit het zicht te houden.... Consequent is dat niet echt haalbaar op dit forum. Naast het feit dat je hem op de openbare weg of een willekeurig Forum evenement ook niet kan verbergen.

Goedemorgen...... we hebben het hier over iemand die 120 km/uur te hard gereden heeft en dat misschien nog zou willen ontkennen of aanvechten of zo.
In verband met meelezers zou IK op zo'n moment liever even anoniem posten op dit forum; dus even geen traceerbare kentekenplaat tonen :idea:

23 sep 2006 9:49
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Lijkt een overbodige tip, maar is het kennelijk niet. :? Dus idd snel kenteken weghalen mrBurns! Ook dingen over de datum en plek e.d. zo ik maar even niet melden hier.

23 sep 2006 9:53
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Mr.Koos leest idd hier ook mee................. :? :roll: En volhouden dat je schoonmoeder gereden heeft. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

23 sep 2006 10:53
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
alsof een post op een openbaar forum onder een nickname als bewijs zal worden toegelaten... :roll:

met al die :oops: wordt het niet echt makkelijker lezen trouwens, dit topic.

23 sep 2006 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
succes ermee maar ik vind wel: ''if you can't do the time, don't do the crime :!: :cry:
ben zelf ook weleens staande gehouden waar ik aanzienlijk te hard reed,
verhaal aanhoren, toegeven (ontkennen heeft geen zin) en nadien etterlijke 100tjes aftikken.
doet pijn maarja, niemand heeft gezegd dat porscherijden goedkoop is :!:

P.S. weet iemand hoelang je voor zo'n snelheidsvergrijp in hun database blijft staan, ik hoorde iets van 2 jaar dat je je gedeisd moet houden en dat je daarna weer een clean sheet heb :?: :? :( (kun je dan weer gassen :!: :?: )

craze die zich probeert gedeisd te houden qua snelheid, wat meestal wel lukt :wink: :!:

23 sep 2006 11:51
Profiel
Bericht 
craze schreef:

P.S. weet iemand hoelang je voor zo'n snelheidsvergrijp in hun database blijft staan, ik hoorde iets van 2 jaar dat je je gedeisd moet houden en dat je daarna weer een clean sheet heb :?: :? :( (kun je dan weer gassen :!: :?: )

Recidiveregeling: 12 maanden. JD: blijft gewoon staan, dus bij voorkomen ziet de rechter het wel. Voorwaardelijke rijontzegging is wel meestal met proeftijd 2 jaar.

23 sep 2006 11:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Soms laat je uzelf wel eens gaan (iedereen met een snelle wagen), zoals ik vorige week, heel laat alleen op een ringweg (zonder zijstraten), max 90 toegelaten,
maar het is altijd risky als je ver boven de limiet gaat.
En ben je de klos , dokken , of niet meer doen zou ik zeggen.

23 sep 2006 12:15
Profiel
Bericht 
F@RGO schreef:

Geld is het probleem meestal niet. Tijdje geen rijbewijs is voor vele wel een probleem.

Voorts ben ik van mening dat ieder het recht heeft om te pogen om onder een straf uit te komen, dan wel om de straf zo laag mogelijk te laten worden.

23 sep 2006 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
craze schreef:
succes ermee maar ik vind wel: ''if you can't do the time, don't do the crime :!: :cry:
ben zelf ook weleens staande gehouden waar ik aanzienlijk te hard reed,
verhaal aanhoren, toegeven (ontkennen heeft geen zin) en nadien etterlijke 100tjes aftikken.
doet pijn maarja, niemand heeft gezegd dat porscherijden goedkoop is :!:

craze die zich probeert gedeisd te houden qua snelheid, wat meestal wel lukt :wink: :!:

boven de 30 km/h (beneden geld de wet van mulder) wordt geregristeerd in hun database. Als de bestuurder wat acties (snelheids overtredingen etc) op zijn naam heeft staan wat in hun database staat en raakt zijn rijbewijs kwijt (> 50 km/h te hard gereden) bij staande houding wordt er ook gekeken naar het verleden van de bestuurder.

Dit is even ter info :) Neem aan dat een hoop mensen dit al kennen maar just in case :)

23 sep 2006 12:21
Profiel Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
André 3.0 schreef:
Mr.Koos leest idd hier ook mee................. :? :roll: En volhouden dat je schoonmoeder gereden heeft. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Zou die echt meelezen???

Toch lastig als je schoonmoeder al 86 wordt of zo :lol:

23 sep 2006 13:16
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
MS964 schreef:
Lijkt een overbodige tip, maar is het kennelijk niet. :? Dus idd snel kenteken weghalen mrBurns! Ook dingen over de datum en plek e.d. zo ik maar even niet melden hier.

Ik zou het hier zelfs helemaal niet hebben gemeld!

23 sep 2006 13:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
meneer Aard, duidelijk, reed harder dan 30km/uur (ik meen na correctie 42km te hard) maar de vraag blijft: hoelang moet ik me gedeisd houden :?: :roll:
ik neem aan dat dit akkefietje niet me hele autoleven blijft achtervolgen :roll: :? :!: :?:
gaarne antwoord op deze prangende vraag.

als koosie meeleest mag hij op deze vraag ook wel antwoord geven, doet hij nogeens wat goeds :twisted: :!:

23 sep 2006 13:36
Profiel
Bericht 
craze schreef:
maar de vraag blijft: hoelang moet ik me gedeisd houden :?:

Zoals ik al eerder schreef: 12 maanden. Maar een rechter zal bij het voorkomen wel zien dat je vaker gepakt bent en dat kan natuurlijk tegen je werken.

23 sep 2006 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Roel 964 C2 schreef:
Gerco schreef:

Goedemorgen...... we hebben het hier over iemand die 120 km/uur te hard gereden heeft en dat misschien nog zou willen ontkennen of aanvechten of zo.
In verband met meelezers zou IK op zo'n moment liever even anoniem posten op dit forum; dus even geen traceerbare kentekenplaat tonen :idea:

Ah op die manier, ja dan wordt het mij iets duidelijker ja, ik had het iets meer in zijn algemeenheid opgevat :oops:
In dit geval heb je wel een punt ja.

23 sep 2006 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Devils son schreef:
craze schreef:
maar de vraag blijft: hoelang moet ik me gedeisd houden :?:

Zoals ik al eerder schreef: 12 maanden. Maar een rechter zal bij het voorkomen wel zien dat je vaker gepakt bent en dat kan natuurlijk tegen je werken.

Koosje Spee heeft toen zelf eens gezegd bij Wegmisbruikers, waarbij Andre nog iets wat (weet de achternaam niet) enkele vragen stelde, waaronder ook hoelang die geregistreeerde boetes geregistreerd staan..Dat was 2 jaar.

23 sep 2006 17:32
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Nu weet ik het ook niet meer...:

Veelgestelde vragen - Snelheid en overtredingen schreef:

Vraag
Wat houdt de recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen in?

Antwoord
De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan. De verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM). Die kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag de chauffeur blijven rijden, mits hij niet opnieuw over de schreef gaat. Doet hij dat wel, dan gaat de ontzegging alsnog in.

Maar dat staat volgens mij los van hoe lang dit soort zaken worden bewaard. De agent die mij laatst staande hield (+40km te hard) zei ook dat deze overtreding 2 jaar achter mijn naam zou blijven staan....[/quote]

23 sep 2006 18:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Devils son schreef:
F@RGO schreef:

Geld is het probleem meestal niet. Tijdje geen rijbewijs is voor vele wel een probleem.

Voor mij is het omgekeerd ,geld is altijd al een probleem geweest,
kiezen tussen 2500 eu boete en een maand mijn rijbewijs kwijt....
geef mij maar dat laatste, ik moet nu al zeuren om eens als passagier mee te mogen met mijn vrouw, die zou dan moeten rijden mocht ik....
en nu maar mijn best doen :wink:

Hopelijk komt alles snel ok voor die gast en valt het allemaal nog mee.

23 sep 2006 18:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende