Auteur |
Bericht |
Gerco
|
Waar de TS te hard heeft gereden, was dat misschien de A9 rondom Amsterdam ? Die is nu 4 baans en inderdaad meestal staan de matrix borden op 70 km/u
Geen idee of dat een test is met meer banen of dan de doorstroming beter is soms ? Maar in elk geval niemand die daar 70 rijd, als je 90 rijd haalt iedereen je nog in.
_________________________________________ turbo rulezz
|
23 sep 2006 1:26 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
In je Persoonlijk Album staat je auto met kentekenplaat.
Zou ik even weghalen...
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
23 sep 2006 1:38 |
|
|
Gerco
|
Auto met kentekenplaat in het album, ja en ?
Zijn al vaker discussies over geweest, maar ik vind het vrij zinloos om te proberen om die uit het zicht te houden.... Consequent is dat niet echt haalbaar op dit forum. Naast het feit dat je hem op de openbare weg of een willekeurig Forum evenement ook niet kan verbergen.
Trouwens, in je eigen album staat ook een pic met je kentekenplaat
_________________________________________ turbo rulezz
|
23 sep 2006 2:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... daar heb je volkomen gelijk in, maar het zal niet de eerste keer zijn dat men 'poolshoogte' komt nemen
Overigens heeft justitie tot 4 maanden de tijd om dit gebeuren in rekening te brengen ........
|
23 sep 2006 8:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wettelijk in geval Mulder (wat hier niet speelt). Overigens, waar een dag te laat bij de 6 weken termijn voor de burger einde oefening is, mag de overheid gewoon 4 maanden te laat zijn (dan houdt het overigens niet altijd op, maar het kan aldus de Hoge Raad).
|
23 sep 2006 8:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee hoor. De limietloze stukken zijn juist erg veilig. Beetje vergelijkbaar met de 120 km/u stukken in NL. Maar de vergelijking is lastig. Nederland heeft een groot voordeel dat het een vlak land is met weinig sneeuw, ijs, enz. De Nederlandese wegen scoren mede daardoor zo goed. Bovendien zit er op de Duitse wegen veel vakantieverkeer (relatief veel ongevallen, niet zelden met een Nederlander die niet heeft geleerd dat je spiegels niet alleen hebt voor het aanbrengen van make-up en scheren) en veel doorgaand vrachtverkeer (lange uren, relatief gevaarlijk). Maar Duitsers zijn dan ook beter gewend om te spiegelen omdat ze weten dat er iets aan kan komen. In NL is het gewoon om zonder richting aan te geven en te kijken naar links te gaan... Meerdere onderzoeken bevestigen dat. Ik merk het zelf bij mij ook.
Zeg eens eerlijk: hoe lang zat jij al achter het stuur? Tegen oververmoeidheid werkt niet zo heel veel...
|
23 sep 2006 9:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het cijfer van Duitsland heb ik zo niet liggen, maar NL in 2004: 881. Het aantal reiskilometers in Duitsland op snelwegen zou wel eens ruim 7x zo hoog kunnen zijn (weet ik niet). Jammer dat je niet de 120 km/u stukken in NL kan vergelijken met limietloze wegen, want in Duitsland zijn de meeste snelwegen voorzien van een limiet (niet zelden 100 km/u) en dit zijn juist de stukken waar de meeste ongevallen plaats vinden).
Ben benieuwd.
Overigens gaat het mij er niet om dat te hard rijden maar moet mogen, integendeel. Ik vind echter dat we alle tijd en energie steken in het aanpakken van hardrijden, wat in feite inhoudt: het aanpakken van kleine snelheidsovertredingen waar dat best kan, want 80% van de snelheidsboetes worden uitgedeeld voor enkele kilometers per uur te hard op wegen waar het best iets harder kon (want daar rinkelt de kassa).
Veiligheid is zoveel meer dan snelheid... En door alles te gooien op snelheid wordt het verkeer niet veiliger.
|
23 sep 2006 9:11 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Hier sla je de spijker op zijn kop. Rij ongeveer 55.000 km per jaar, waarvan veel op de snelweg. Heb ondertussen al heel wat ongelukken gezien en zien gebeuren, veelal (mijn ervaring het meest voorkomende) door onoplettendheid, te weinig afstand houden, etc.
|
23 sep 2006 9:34 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Goedemorgen...... we hebben het hier over iemand die 120 km/uur te hard gereden heeft en dat misschien nog zou willen ontkennen of aanvechten of zo.
In verband met meelezers zou IK op zo'n moment liever even anoniem posten op dit forum; dus even geen traceerbare kentekenplaat tonen
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
23 sep 2006 9:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Lijkt een overbodige tip, maar is het kennelijk niet. Dus idd snel kenteken weghalen mrBurns! Ook dingen over de datum en plek e.d. zo ik maar even niet melden hier.
|
23 sep 2006 9:53 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
23 sep 2006 10:53 |
|
|
horn
PF #57
|
alsof een post op een openbaar forum onder een nickname als bewijs zal worden toegelaten...
met al die wordt het niet echt makkelijker lezen trouwens, dit topic.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2006 11:24 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
succes ermee maar ik vind wel: ''if you can't do the time, don't do the crime
ben zelf ook weleens staande gehouden waar ik aanzienlijk te hard reed,
verhaal aanhoren, toegeven (ontkennen heeft geen zin) en nadien etterlijke 100tjes aftikken.
doet pijn maarja, niemand heeft gezegd dat porscherijden goedkoop is
P.S. weet iemand hoelang je voor zo'n snelheidsvergrijp in hun database blijft staan, ik hoorde iets van 2 jaar dat je je gedeisd moet houden en dat je daarna weer een clean sheet heb (kun je dan weer gassen )
craze die zich probeert gedeisd te houden qua snelheid, wat meestal wel lukt
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
23 sep 2006 11:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Recidiveregeling: 12 maanden. JD: blijft gewoon staan, dus bij voorkomen ziet de rechter het wel. Voorwaardelijke rijontzegging is wel meestal met proeftijd 2 jaar.
|
23 sep 2006 11:58 |
|
|
F@RGO
|
Soms laat je uzelf wel eens gaan (iedereen met een snelle wagen), zoals ik vorige week, heel laat alleen op een ringweg (zonder zijstraten), max 90 toegelaten,
maar het is altijd risky als je ver boven de limiet gaat.
En ben je de klos , dokken , of niet meer doen zou ik zeggen.
|
23 sep 2006 12:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Geld is het probleem meestal niet. Tijdje geen rijbewijs is voor vele wel een probleem.
Voorts ben ik van mening dat ieder het recht heeft om te pogen om onder een straf uit te komen, dan wel om de straf zo laag mogelijk te laten worden.
|
23 sep 2006 12:17 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
boven de 30 km/h (beneden geld de wet van mulder) wordt geregristeerd in hun database. Als de bestuurder wat acties (snelheids overtredingen etc) op zijn naam heeft staan wat in hun database staat en raakt zijn rijbewijs kwijt (> 50 km/h te hard gereden) bij staande houding wordt er ook gekeken naar het verleden van de bestuurder.
Dit is even ter info Neem aan dat een hoop mensen dit al kennen maar just in case
|
23 sep 2006 12:21 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Zou die echt meelezen???
Toch lastig als je schoonmoeder al 86 wordt of zo
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
23 sep 2006 13:16 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik zou het hier zelfs helemaal niet hebben gemeld!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
23 sep 2006 13:18 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
23 sep 2006 13:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zoals ik al eerder schreef: 12 maanden. Maar een rechter zal bij het voorkomen wel zien dat je vaker gepakt bent en dat kan natuurlijk tegen je werken.
|
23 sep 2006 14:07 |
|
|
Gerco
|
Ah op die manier, ja dan wordt het mij iets duidelijker ja, ik had het iets meer in zijn algemeenheid opgevat
In dit geval heb je wel een punt ja.
_________________________________________ turbo rulezz
|
23 sep 2006 15:08 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Koosje Spee heeft toen zelf eens gezegd bij Wegmisbruikers, waarbij Andre nog iets wat (weet de achternaam niet) enkele vragen stelde, waaronder ook hoelang die geregistreeerde boetes geregistreerd staan..Dat was 2 jaar.
|
23 sep 2006 17:32 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nu weet ik het ook niet meer...:
Maar dat staat volgens mij los van hoe lang dit soort zaken worden bewaard. De agent die mij laatst staande hield (+40km te hard) zei ook dat deze overtreding 2 jaar achter mijn naam zou blijven staan....[/quote]
|
23 sep 2006 18:05 |
|
|
F@RGO
|
Voor mij is het omgekeerd ,geld is altijd al een probleem geweest,
kiezen tussen 2500 eu boete en een maand mijn rijbewijs kwijt....
geef mij maar dat laatste, ik moet nu al zeuren om eens als passagier mee te mogen met mijn vrouw, die zou dan moeten rijden mocht ik....
en nu maar mijn best doen
Hopelijk komt alles snel ok voor die gast en valt het allemaal nog mee.
|
23 sep 2006 18:10 |
|
|