|
Auteur |
Bericht |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Toch handig hé F@RGO, zo op "wandelafstand" van je werk wonen (afhankelijk van hoe snel je van de trap komt, is het tussen 0-5 of 5-10 seconden)
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
23 sep 2006 18:17 |
|
|
F@RGO
|
als er niet te veel wind is in 2 sec boven
|
23 sep 2006 18:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Aangezien alles wat Koos Spee zegt waar is...
|
24 sep 2006 10:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het wordt veel langer bewaard. Helaas heb ik dat met eigen ogen kunnen aanschouwen (overtreding/veroordeling uit 1998 die in 2006 nog in mijn JD stond vermeld.
|
24 sep 2006 10:32 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
De rechter heeft een mooi dossier zoals Sinterklaas ook heeft, alleen dat van de Sint gaat maar 1 jaartje terug
Toen ik een kleine 2 jaar geleden voor moest komen voor de 2e keer >30km/u te snel binnen 1 jaar wisten ze nog van alles, zelfs van 10 jaar geleden (de spreekwoordelijke koeien) en de letterlijke woorden van de rechter "Gezien uw verleden zou ik me maar netjes aan de wet houden anders wordt de kans toch erg groot dat u bij een volgende overtreding uw rijbewijs kwijt bent". Ik kwam er deze keer af met een boete en een voorwaardelijke ontzegging.
Toch grappig overigens dat bij elke post over iemand die te snel rijdt, altijd weer de discussie oplaait over veilig/niet veilig, flitspalen, kassa's die rinkelen en overstekende fietsers
En uiteraard (ook al besproken hier) het feit dat voor de 1 de centjes niet zo'n probleem zijn en voor de andere wel. Ik herinner me nog de "boete naar draagkracht" discussie maar die zal ik maar niet meer aanzwengelen
|
24 sep 2006 10:57 |
|
|
mr.burns993
|
boete naar draagkracht is in mijn ogen een vorm van discriminatie
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
24 sep 2006 13:01 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Kan ook de werkgelegenheid stimuleren. Denk aan die topman van Nokia, die kreeg een paar jaar geleden (ik woonde toen in Zweden, stond groot in de krant) na iets van 22 km/h te hard op een 70 weg ( en daar zijn er in Finland/Zweden heel veel van!) een boete van dik € 100.000 Was naar draagkracht, dus iets van een maand salaris!
De beste man heeft toen maar een chauffeur genomen, is goedkoper per jaar dan een boete!
Maar het slaat inderdaad nergens op, vriend van mij moest in Noorwegen geloof ik bijna €1000,- betalen voor rijden door rood. Naar draagkracht bebaseerd op zijn inkomen... Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
24 sep 2006 13:06 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
24 sep 2006 13:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, daarvoor moet je ondernemer zijn en op papier verlies draaien!
|
24 sep 2006 13:32 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Als we nou eens een heel groot stuk in Afrika laten asfalteren Hebben we a. een heel groot mooi drift terrein en b. een leuke circuit baan
|
24 sep 2006 13:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Of gewoon in Zuid_Duitsland gaan wonen, onder Stuttgart of in de buurt van Muenchen, heb je nog mooie stukken Autobahn genoeg zonder tempolimiet en met mooie heuveltjes. Moet je alleen wel vroeg vertrekken of laat op de avond naar huis rijden. Zondagmiddag weet ik uit ervaring is het ook prima toeven op deze wegen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
24 sep 2006 13:53 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
euh, de progressieve aanslagvoeten van de personenbelasting zijn toch op hetzelfde principe gebaseerd ? Of hebben jullie in NL al een zgn. vlaktaks?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 sep 2006 15:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet helemaal hetzelfde, sterker nog: helemaal niet vergelijkbaar.
En nee, helaas nog geen vlaktax in NL (misschien over een paar jaar icm afschaffing hypotheekrenteaftrek).
|
24 sep 2006 16:48 |
|
|
mr.burns993
|
als die vlaktax er komt mogen ze van mij die verkeersboetes wel verdubbelen
die hypotheekrenteaftrek zal nooit helemaal door komen, want dan gaat half nederland prive bank roet
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
24 sep 2006 23:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zou er geen geld op verwedden
wordt de laatste jaren al in stapjes aan geknabbeld, 2e huis, overwaarde-aftrek; denk dat het volgende is een maximumtarief van 42% oid als de vlaktax er niet doorkomt
_________________________________________ Got coffee?
|
24 sep 2006 23:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet als er b.v. een vlaktax van ong. 25 a 30 % tegenover staat.
|
24 sep 2006 23:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zo kan ik hier in België ook nog wel een paar wegen opnoemen zonder dat ik ver moet gaan zoeken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 sep 2006 1:40 |
|
|
mr.burns993
|
eigenlijk te triest voor woorden dat dat mogelijk is. auto's worden sneller geven meer comfort bieden meer veiligheid en de wegen worden beter. en wat doen de gemeente's
ze stellen overal de max snelheid naar beneden bij
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
25 sep 2006 8:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Even los van de uitzonderingen is het natuurlijk wel zo dat behalve dat autos sneller en veiliger worden het ook vele malen drukker is geworden op de weg. 7 jaar geleden reed ik iedere dag over de A12 naar het midden van het land. Toen kon je om 7.00 uur nog een kanon afschieten. Nu lijkt het wel op het 'Red Light District' van Amsterdam om die tijd. Alle overtredingen onder de 30 km/u worden behandeld via de wet Mulder en worden niet geregistreerd in je JD.
Bij deze dus nog even de link naar IRTAD. Deze Europese organisatie houd alle statestieken van het verkeer bij. Ik heb nog even zitten kijken maar meer achtergrond informatie is er als particulier niet uit te halen dan wat je op deze site ziet. Hun interne site biedt nog veel meer documentatie.
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat het van de gekken is dat er op plekken word gecontroleerd op snelheid waar de verkeersveiligheid helemaal niet in het gedrang is. Maar dat is inderdaad makkelijk prijs schieten. En je hebt ook helemaal gelijk in je bewering dat snelheid niet bepalend is voor het aantal ongevallen, het bepaald alleen de afloop. (maar dat waren we eerder al eens )
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 sep 2006 11:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik zou zeggen, vaak niet.
_________________________________________ Tjolk.
|
25 sep 2006 12:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helemaal juist opgemerkt Jort. Dat is precies die 3% waar de stelling niet voor opgaat
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 sep 2006 12:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
+ het eventuele aandeel van de niet te achterhalen oorzaken en de secundaire invloed bij de overige hoofdoorzaken. Ik zie bijvoorbeeld dat volgens dezelfde bron die ook die 3% noemt, bij 17% van de dodelijke ongelukken, het verliezen van de macht over het stuur de oorzaak is. Zijn dat altijd mensen die netjes de aangegeven snelheidslimieten respecteren?
Wat betreft die secundaire invloed een voorbeeld:
Persoon A was onder invloed van alcohol toen hij met zijn GTI de bocht uit vloog en een boom ramde. De gevolgen waren fataal voor het slachtoffer. Getuigen meldden dat betrokkene minstens 120 reed waar 80 was toegestaan.
Vervolgens valt dit ongeluk onder de noemer: dodelijke ongelukken door alcohol. Zeker als de getuigen er niet waren geweest en de snelheidsoverschrijding niet bekend/te verifiëren was geweest.
Echter, wie zegt mij dat deze persoon in nuchtere staat niet de bocht was uitgevlogen?
Volgens de statistieken minimaal 3% door snelheidsoverschrijding. Maximaal weten we niet, maar het grijze gebied lijkt groot. Het noemen van die 3% vind ik dus misleidend, zeker als zijnde een vaststaand percentage. Maar de getallen die eerder door de overheid genoemd werden, zijn dat waarschijnlijk ook.
Tenminste, zo kijk ik ernaar. Maar misschien interpreteer ik de statistieken niet juist.
_________________________________________ Tjolk.
|
25 sep 2006 12:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toch moet ik constateren dat dit overzicht iig vwb Nederland niet accuraat is. Ook 2003 klopt niet (1088 doden) en ik mis het aantal verkeersdoden op de snelweg in 2004 (in de 80 als ik mij niet vergis).
Als ik overigens kijk naar de statistiek aantal doden per miljard afgelegde kilometers dan moet ik constateren dat in Duitsland het aantal verkeersdoden op de snelweg relatief 1,5x zo hoog ligt als in Nederland. Of dat met de limieten te maken heeft... lijkt mij te voorbarig, niet alleen omdat er geen onderscheid is in limietloze wegen en snelwegen met limiet, maar ook omdat b.v. België met een vergelijkbare limiet als in Nederland nog veel slechter scoort dan Duitsland.
Interessante materie, dat wel...
|
26 sep 2006 10:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou denken dat als ze werkelijk te hard reden ze ook netjes bij de 3% zouden staan. Vaak zie je dat macht over het stuur verliezen te maken heeft met concentratieverlies waardoor de auto in de berm komt en de daarop volgende schrikreactie is dan de boosdoener. Dit noem ik redeneren naar een conclusie toe. Feit is dat je vermogen om een auto op de weg te houden sterk vermindert vanaf het tweede glaasje alcohol (het eerste glaasje heeft vreemd genoeg meestal een positief effect).
In Australië is kennelijk een vergelijkbaar onderzoek gedaan. Daar kwam men uit op 2%. (bron: Total911, iets van 3 of 4 maanden terug)
Ook heeft de Minister van VenW een tijdje terug een onderzoek laten doen naar de stijging van verkeersongevallen op 120 km/u wegen. Wat bleek: slechts 3% was te wijten aan snelheid.
Nou kan uit dat laatste geconcludeerd worden dat het dan op andere wegen misschien wel hoger moet zijn dat 3%, maar laat het 5% zijn, dat is nog totaal iets anders als de 1 op de 3, die Spee alsmaar verkondigt. En het toont m.i. aan dat het verkeer veiliger zou kunnen als er ook op andere zaken werd gecontroleerd, want gevolgen kunnen pas ontstaan zodra de oorzaak is ingetreden.
|
26 sep 2006 10:54 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat is de vraag. Alle percentages opgeteld komen we namelijk wel netjes op 100% uit dus dubbeltelling lijkt uitgesloten. Ik redeneer niet naar een conclusie toe, maar probeer wel aan te geven dat uitsluiten van deze mogelijkheden leidt tot voorbarige conclusies. Alcohol en snelheid gaan vaak samen, maar het weglaten van 1 van beide sluit ongelukken zeker niet uit. In Australië zullen ze ongetwijfeld hetzelfde probleem tegenkomen bij telling en onderverdeling.
Je blijft tegen dezelfde problemen aanlopen: het in hokjes duwen terwijl er vaak een samenloop van factoren is, waarbij het weglaten van 1 factor de ongelukken niet op voorhand zou hebben uitgesloten. En natuurlijk het vaak ontbreken van alle benodigde info. Dat de cijfers van Spee misleidend zijn ben ik echter met je eens.
Overigens...iemand van hier recent nog een "Blind Date" gehad in de omgeving van Utrecht?
_________________________________________ Tjolk.
|
26 sep 2006 11:38 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: FAST WebCrawler [Crawler], Targa Floriaan |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|