Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:02

Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
120 km/h te snel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
F@RGO schreef:

Voor mij is het omgekeerd ,geld is altijd al een probleem geweest,
kiezen tussen 2500 eu boete en een maand mijn rijbewijs kwijt....
geef mij maar dat laatste

Toch handig hé F@RGO, zo op "wandelafstand" van je werk wonen (afhankelijk van hoe snel je van de trap komt, is het tussen 0-5 of 5-10 seconden) :D :wink:

23 sep 2006 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
als er niet te veel wind is in 2 sec boven 8)

23 sep 2006 18:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Meneer aard schreef:

Koosje Spee heeft toen zelf eens gezegd bij Wegmisbruikers, waarbij Andre nog iets wat (weet de achternaam niet) enkele vragen stelde, waaronder ook hoelang die geregistreeerde boetes geregistreerd staan..Dat was 2 jaar.

Aangezien alles wat Koos Spee zegt waar is... :roll:

24 sep 2006 10:31
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:

Maar dat staat volgens mij los van hoe lang dit soort zaken worden bewaard. De agent die mij laatst staande hield (+40km te hard) zei ook dat deze overtreding 2 jaar achter mijn naam zou blijven staan....

Het wordt veel langer bewaard. Helaas heb ik dat met eigen ogen kunnen aanschouwen (overtreding/veroordeling uit 1998 die in 2006 nog in mijn JD stond vermeld.

24 sep 2006 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
De rechter heeft een mooi dossier zoals Sinterklaas ook heeft, alleen dat van de Sint gaat maar 1 jaartje terug 8)
Toen ik een kleine 2 jaar geleden voor moest komen voor de 2e keer >30km/u te snel binnen 1 jaar wisten ze nog van alles, zelfs van 10 jaar geleden (de spreekwoordelijke koeien) en de letterlijke woorden van de rechter "Gezien uw verleden zou ik me maar netjes aan de wet houden anders wordt de kans toch erg groot dat u bij een volgende overtreding uw rijbewijs kwijt bent". Ik kwam er deze keer af met een boete en een voorwaardelijke ontzegging.
Toch grappig overigens dat bij elke post over iemand die te snel rijdt, altijd weer de discussie oplaait over veilig/niet veilig, flitspalen, kassa's die rinkelen en overstekende fietsers :lol:
En uiteraard (ook al besproken hier) het feit dat voor de 1 de centjes niet zo'n probleem zijn en voor de andere wel. Ik herinner me nog de "boete naar draagkracht" discussie maar die zal ik maar niet meer aanzwengelen :twisted:

24 sep 2006 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
boete naar draagkracht is in mijn ogen een vorm van discriminatie :idea:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

24 sep 2006 13:01
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Kan ook de werkgelegenheid stimuleren. Denk aan die topman van Nokia, die kreeg een paar jaar geleden (ik woonde toen in Zweden, stond groot in de krant) na iets van 22 km/h te hard op een 70 weg ( en daar zijn er in Finland/Zweden heel veel van!) een boete van dik € 100.000 :shock: Was naar draagkracht, dus iets van een maand salaris! :lol:

De beste man heeft toen maar een chauffeur genomen, is goedkoper per jaar dan een boete! :twisted:

Maar het slaat inderdaad nergens op, vriend van mij moest in Noorwegen geloof ik bijna €1000,- betalen voor rijden door rood. Naar draagkracht bebaseerd op zijn inkomen... Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe! :wink: :lol:

24 sep 2006 13:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe! :wink: :lol:

ha,ha, dat zou een goeie zijn ware het niet dat zo'n persoon helemaal niet in een auto kan rijden gezien de kosten :!: :wink:
voor de duidelijkheid; staat 1 jaar voor recivide-overtreding maar alle overtredingen (rood licht, geen gordel e.d.) worden veel langer bewaard, da's goed klote zeg :evil: :!: :cry: :cry: :cry:
credo is: hoe langer je rijd, des te langer wordt je sheet normaal gesproken des te meer heeft de rechter om je te n#@ien :!: :evil:
hij zal toch hopelijk wel kijken naar wat voor soort overtredingen je hebt gemaakt (hebt er zat van 5-10km te hard in de stad) en daar rekening mee houden, anders kun je na 10 jaar P-rijden niks meer uitvreten :roll:

man, wat een land hiero, bestaat er geen Porschewegistan :?: :wink:

24 sep 2006 13:32
Profiel
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe! :wink: :lol:

Nee, daarvoor moet je ondernemer zijn en op papier verlies draaien! :twisted:

24 sep 2006 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
craze schreef:

Citaat:
ha,ha, dat zou een goeie zijn ware het niet dat zo'n persoon helemaal niet in een auto kan rijden gezien de kosten :!: :wink:
voor de duidelijkheid; staat 1 jaar voor recivide-overtreding maar alle overtredingen (rood licht, geen gordel e.d.) worden veel langer bewaard, da's goed klote zeg :evil: :!: :cry: :cry: :cry:
credo is: hoe langer je rijd, des te langer wordt je sheet normaal gesproken des te meer heeft de rechter om je te n#@ien :!: :evil:
hij zal toch hopelijk wel kijken naar wat voor soort overtredingen je hebt gemaakt (hebt er zat van 5-10km te hard in de stad) en daar rekening mee houden, anders kun je na 10 jaar P-rijden niks meer uitvreten :roll:

man, wat een land hiero, bestaat er geen Porschewegistan :?: :wink:

Als we nou eens een heel groot stuk in Afrika laten asfalteren :D Hebben we a. een heel groot mooi drift terrein en b. een leuke circuit baan :D

24 sep 2006 13:33
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Of gewoon in Zuid_Duitsland gaan wonen, onder Stuttgart of in de buurt van Muenchen, heb je nog mooie stukken Autobahn genoeg zonder tempolimiet en met mooie heuveltjes. Moet je alleen wel vroeg vertrekken of laat op de avond naar huis rijden. Zondagmiddag weet ik uit ervaring is het ook prima toeven op deze wegen.

24 sep 2006 13:53
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
mr.burns993 schreef:
boete naar draagkracht is in mijn ogen een vorm van discriminatie :idea:

euh, de progressieve aanslagvoeten van de personenbelasting zijn toch op hetzelfde principe gebaseerd ? Of hebben jullie in NL al een zgn. vlaktaks?

24 sep 2006 15:57
Profiel
Bericht 
2.2VTEC schreef:

euh, de progressieve aanslagvoeten van de personenbelasting zijn toch op hetzelfde principe gebaseerd ? Of hebben jullie in NL al een zgn. vlaktaks?

Niet helemaal hetzelfde, sterker nog: helemaal niet vergelijkbaar.

En nee, helaas nog geen vlaktax in NL (misschien over een paar jaar icm afschaffing hypotheekrenteaftrek).

24 sep 2006 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
2.2VTEC schreef:

Niet helemaal hetzelfde, sterker nog: helemaal niet vergelijkbaar.

En nee, helaas nog geen vlaktax in NL (misschien over een paar jaar icm afschaffing hypotheekrenteaftrek).

als die vlaktax er komt mogen ze van mij die verkeersboetes wel verdubbelen :cheers: :cheesy:

die hypotheekrenteaftrek zal nooit helemaal door komen, want dan gaat half nederland prive bank roet :!:

24 sep 2006 23:02
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mr.burns993 schreef:
die hypotheekrenteaftrek zal nooit helemaal door komen

ik zou er geen geld op verwedden
wordt de laatste jaren al in stapjes aan geknabbeld, 2e huis, overwaarde-aftrek; denk dat het volgende is een maximumtarief van 42% oid als de vlaktax er niet doorkomt

24 sep 2006 23:13
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
mr.burns993 schreef:

die hypotheekrenteaftrek zal nooit helemaal door komen, want dan gaat half nederland prive bank roet :!:

Niet als er b.v. een vlaktax van ong. 25 a 30 % tegenover staat.

24 sep 2006 23:49
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
mr.burns993 schreef:
de weg waar ik op het moment van de flits reed gold eerst een 120 km/h
toen een 90 km/h, en nadat er een nieuw breed wegdek was aangelegd, nog een 70 km/h limiet.

aan de omgeving (geen zijwegen of fietspaden) is bijna niets veranderd.

Zo kan ik hier in België ook nog wel een paar wegen opnoemen zonder dat ik ver moet gaan zoeken :cry:

Laatste update 22/10/2013

25 sep 2006 1:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
911-lover schreef:
mr.burns993 schreef:
de weg waar ik op het moment van de flits reed gold eerst een 120 km/h
toen een 90 km/h, en nadat er een nieuw breed wegdek was aangelegd, nog een 70 km/h limiet.

aan de omgeving (geen zijwegen of fietspaden) is bijna niets veranderd.

Zo kan ik hier in België ook nog wel een paar wegen opnoemen zonder dat ik ver moet gaan zoeken :cry:

eigenlijk te triest voor woorden dat dat mogelijk is. auto's worden sneller geven meer comfort bieden meer veiligheid en de wegen worden beter. en wat doen de gemeente's

ze stellen overal de max snelheid naar beneden bij :evil: :ncool:

25 sep 2006 8:38
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
mr.burns993 schreef:
eigenlijk te triest voor woorden dat dat mogelijk is. auto's worden sneller geven meer comfort bieden meer veiligheid en de wegen worden beter. en wat doen de gemeente's

ze stellen overal de max snelheid naar beneden bij :evil: :ncool:

Even los van de uitzonderingen is het natuurlijk wel zo dat behalve dat autos sneller en veiliger worden het ook vele malen drukker is geworden op de weg. 7 jaar geleden reed ik iedere dag over de A12 naar het midden van het land. Toen kon je om 7.00 uur nog een kanon afschieten. Nu lijkt het wel op het 'Red Light District' van Amsterdam om die tijd. :wink:

craze schreef:

Alle overtredingen onder de 30 km/u worden behandeld via de wet Mulder en worden niet geregistreerd in je JD.

Devils son schreef:
Ben benieuwd.

Overigens gaat het mij er niet om dat te hard rijden maar moet mogen, integendeel. Ik vind echter dat we alle tijd en energie steken in het aanpakken van hardrijden, wat in feite inhoudt: het aanpakken van kleine snelheidsovertredingen waar dat best kan, want 80% van de snelheidsboetes worden uitgedeeld voor enkele kilometers per uur te hard op wegen waar het best iets harder kon (want daar rinkelt de kassa).

Veiligheid is zoveel meer dan snelheid... En door alles te gooien op snelheid wordt het verkeer niet veiliger.

Bij deze dus nog even de link naar IRTAD. Deze Europese organisatie houd alle statestieken van het verkeer bij. Ik heb nog even zitten kijken maar meer achtergrond informatie is er als particulier niet uit te halen dan wat je op deze site ziet. Hun interne site biedt nog veel meer documentatie.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat het van de gekken is dat er op plekken word gecontroleerd op snelheid waar de verkeersveiligheid helemaal niet in het gedrang is. Maar dat is inderdaad makkelijk prijs schieten. En je hebt ook helemaal gelijk in je bewering dat snelheid niet bepalend is voor het aantal ongevallen, het bepaald alleen de afloop. (maar dat waren we eerder al eens :wink: )

25 sep 2006 11:44
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
mhoeneveld schreef:
En je hebt ook helemaal gelijk in je bewering dat snelheid niet bepalend is voor het aantal ongevallen, het bepaald alleen de afloop. (maar dat waren we eerder al eens :wink: )

Ik zou zeggen, vaak niet.

25 sep 2006 12:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jort schreef:
mhoeneveld schreef:
En je hebt ook helemaal gelijk in je bewering dat snelheid niet bepalend is voor het aantal ongevallen, het bepaald alleen de afloop. (maar dat waren we eerder al eens :wink: )

Ik zou zeggen, vaak niet.

Helemaal juist opgemerkt Jort. Dat is precies die 3% waar de stelling niet voor opgaat :wink:

25 sep 2006 12:22
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
+ het eventuele aandeel van de niet te achterhalen oorzaken en de secundaire invloed bij de overige hoofdoorzaken. Ik zie bijvoorbeeld dat volgens dezelfde bron die ook die 3% noemt, bij 17% van de dodelijke ongelukken, het verliezen van de macht over het stuur de oorzaak is. Zijn dat altijd mensen die netjes de aangegeven snelheidslimieten respecteren?

Wat betreft die secundaire invloed een voorbeeld:

Persoon A was onder invloed van alcohol toen hij met zijn GTI de bocht uit vloog en een boom ramde. De gevolgen waren fataal voor het slachtoffer. Getuigen meldden dat betrokkene minstens 120 reed waar 80 was toegestaan.

Vervolgens valt dit ongeluk onder de noemer: dodelijke ongelukken door alcohol. Zeker als de getuigen er niet waren geweest en de snelheidsoverschrijding niet bekend/te verifiëren was geweest.

Echter, wie zegt mij dat deze persoon in nuchtere staat niet de bocht was uitgevlogen?

Volgens de statistieken minimaal 3% door snelheidsoverschrijding. Maximaal weten we niet, maar het grijze gebied lijkt groot. Het noemen van die 3% vind ik dus misleidend, zeker als zijnde een vaststaand percentage. Maar de getallen die eerder door de overheid genoemd werden, zijn dat waarschijnlijk ook.

Tenminste, zo kijk ik ernaar. Maar misschien interpreteer ik de statistieken niet juist.

25 sep 2006 12:29
Profiel
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Bij deze dus nog even de link naar IRTAD. Deze Europese organisatie houd alle statestieken van het verkeer bij.

Toch moet ik constateren dat dit overzicht iig vwb Nederland niet accuraat is. Ook 2003 klopt niet (1088 doden) en ik mis het aantal verkeersdoden op de snelweg in 2004 (in de 80 als ik mij niet vergis).

Als ik overigens kijk naar de statistiek aantal doden per miljard afgelegde kilometers dan moet ik constateren dat in Duitsland het aantal verkeersdoden op de snelweg relatief 1,5x zo hoog ligt als in Nederland. Of dat met de limieten te maken heeft... lijkt mij te voorbarig, niet alleen omdat er geen onderscheid is in limietloze wegen en snelwegen met limiet, maar ook omdat b.v. België met een vergelijkbare limiet als in Nederland nog veel slechter scoort dan Duitsland.

Interessante materie, dat wel...

26 sep 2006 10:45
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Zijn dat altijd mensen die netjes de aangegeven snelheidslimieten respecteren?

Ik zou denken dat als ze werkelijk te hard reden ze ook netjes bij de 3% zouden staan. Vaak zie je dat macht over het stuur verliezen te maken heeft met concentratieverlies waardoor de auto in de berm komt en de daarop volgende schrikreactie is dan de boosdoener.

Citaat:

Persoon A was onder invloed van alcohol toen hij met zijn GTI de bocht uit vloog en een boom ramde. De gevolgen waren fataal voor het slachtoffer. Getuigen meldden dat betrokkene minstens 120 reed waar 80 was toegestaan.

Vervolgens valt dit ongeluk onder de noemer: dodelijke ongelukken door alcohol. Zeker als de getuigen er niet waren geweest en de snelheidsoverschrijding niet bekend/te verifiëren was geweest.

Echter, wie zegt mij dat deze persoon in nuchtere staat niet de bocht was uitgevlogen?

Dit noem ik redeneren naar een conclusie toe. Feit is dat je vermogen om een auto op de weg te houden sterk vermindert vanaf het tweede glaasje alcohol (het eerste glaasje heeft vreemd genoeg meestal een positief effect).

Citaat:
Volgens de statistieken minimaal 3% door snelheidsoverschrijding. Maximaal weten we niet, maar het grijze gebied lijkt groot. Het noemen van die 3% vind ik dus misleidend, zeker als zijnde een vaststaand percentage. Maar de getallen die eerder door de overheid genoemd werden, zijn dat waarschijnlijk ook.

In Australië is kennelijk een vergelijkbaar onderzoek gedaan. Daar kwam men uit op 2%. (bron: Total911, iets van 3 of 4 maanden terug)

Ook heeft de Minister van VenW een tijdje terug een onderzoek laten doen naar de stijging van verkeersongevallen op 120 km/u wegen. Wat bleek: slechts 3% was te wijten aan snelheid.

Nou kan uit dat laatste geconcludeerd worden dat het dan op andere wegen misschien wel hoger moet zijn dat 3%, maar laat het 5% zijn, dat is nog totaal iets anders als de 1 op de 3, die Spee alsmaar verkondigt. En het toont m.i. aan dat het verkeer veiliger zou kunnen als er ook op andere zaken werd gecontroleerd, want gevolgen kunnen pas ontstaan zodra de oorzaak is ingetreden.

26 sep 2006 10:54
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Zijn dat altijd mensen die netjes de aangegeven snelheidslimieten respecteren?

Ik zou denken dat als ze werkelijk te hard reden ze ook netjes bij de 3% zouden staan. Vaak zie je dat macht over het stuur verliezen te maken heeft met concentratieverlies waardoor de auto in de berm komt en de daarop volgende schrikreactie is dan de boosdoener.

Dat is de vraag. Alle percentages opgeteld komen we namelijk wel netjes op 100% uit dus dubbeltelling lijkt uitgesloten.

Citaat:
Citaat:

Dit noem ik redeneren naar een conclusie toe. Feit is dat je vermogen om een auto op de weg te houden sterk vermindert vanaf het tweede glaasje alcohol (het eerste glaasje heeft vreemd genoeg meestal een positief effect).
Ik redeneer niet naar een conclusie toe, maar probeer wel aan te geven dat uitsluiten van deze mogelijkheden leidt tot voorbarige conclusies. Alcohol en snelheid gaan vaak samen, maar het weglaten van 1 van beide sluit ongelukken zeker niet uit.

Citaat:
Citaat:

In Australië is kennelijk een vergelijkbaar onderzoek gedaan. Daar kwam men uit op 2%. (bron: Total911, iets van 3 of 4 maanden terug)

Ook heeft de Minister van VenW een tijdje terug een onderzoek laten doen naar de stijging van verkeersongevallen op 120 km/u wegen. Wat bleek: slechts 3% was te wijten aan snelheid.

In Australië zullen ze ongetwijfeld hetzelfde probleem tegenkomen bij telling en onderverdeling.

Citaat:
Nou kan uit dat laatste geconcludeerd worden dat het dan op andere wegen misschien wel hoger moet zijn dat 3%, maar laat het 5% zijn, dat is nog totaal iets anders als de 1 op de 3, die Spee alsmaar verkondigt. En het toont m.i. aan dat het verkeer veiliger zou kunnen als er ook op andere zaken werd gecontroleerd, want gevolgen kunnen pas ontstaan zodra de oorzaak is ingetreden.

Je blijft tegen dezelfde problemen aanlopen: het in hokjes duwen terwijl er vaak een samenloop van factoren is, waarbij het weglaten van 1 factor de ongelukken niet op voorhand zou hebben uitgesloten. En natuurlijk het vaak ontbreken van alle benodigde info. Dat de cijfers van Spee misleidend zijn ben ik echter met je eens.

Overigens...iemand van hier recent nog een "Blind Date" gehad in de omgeving van Utrecht? :twisted:

26 sep 2006 11:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende