Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:43

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Kinderen in een 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht Kinderen in een 964
Mijn eerste week in de 964 als daily driver is heel goed verlopen. Ben er in het eerste weekend zelfs met vrouw en kinderen mee naar mijn ouders in Limburg gereden (300 km enkele reis). Ik heb twee kinderen van 5 en 6,5 jaar. Zij zaten prima achterin zonder apart kinderstoeltje. De standaardzitjes passen perfect. Het probleem is echter dat we vaak 's avonds reizen als we naar het zuiden rijden en de kinderen dan vaak slapen. Daarvoor zijn de zitjes niet echt handig. De hoofdjes hebben geen steun als ze inslapen waardoor ze nogal scheef in de zitjes "hingen" (dit klinkt erger dan het was) :roll: .
Heeft iemand hetzelfde probleem? En zo ja, hoe is het opgelost? Mijn standaard autozitjes passen niet in de 964.

Ben benieuwd naar reacties.

Jos

24 sep 2006 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een paar kussens waar de kinderen tegenaan kunnen leunen is misschien een oplossing ?

24 sep 2006 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Af en toe worden hier wel eens tweedehands Porschekinderzitjes aangeboden.
Of hiereen "advertentie" plaatsen.

24 sep 2006 16:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 racer
965 3.3 Turbo S '91
Bericht 
Heb van die opblaasbare kussentjes die je rond je nek kan doen. Weet niet hoe dat uitkomt in een 964, maar doen het goed in een standaard kinderzitje om bij slapen de hoofdjes wat meer houvast te geven.

www.944-basic.nl

24 sep 2006 16:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 964 c2
beverwijk.
Bericht Re: Kinderen in een 964
Jos964 schreef:
Mijn eerste week in de 964 als daily driver is heel goed verlopen. Ben er in het eerste weekend zelfs met vrouw en kinderen mee naar mijn ouders in Limburg gereden (300 km enkele reis). Ik heb twee kinderen van 5 en 6,5 jaar. Zij zaten prima achterin zonder apart kinderstoeltje. De standaardzitjes passen perfect. Het probleem is echter dat we vaak 's avonds reizen als we naar het zuiden rijden en de kinderen dan vaak slapen. Daarvoor zijn de zitjes niet echt handig. De hoofdjes hebben geen steun als ze inslapen waardoor ze nogal scheef in de zitjes "hingen" (dit klinkt erger dan het was) :roll: .
Heeft iemand hetzelfde probleem? En zo ja, hoe is het opgelost? Mijn standaard autozitjes passen niet in de 964.

Ben benieuwd naar reacties.

Jos

ja gewoon twee lekker grote kussens en ze slapen heerlijk die van ons zijn 5 en 7 gaat goed

24 sep 2006 22:46
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Kinderen in een 964
Jos964 schreef:
De hoofdjes hebben geen steun als ze inslapen waardoor ze nogal scheef in de zitjes "hingen" (dit klinkt erger dan het was) :roll: .

Wat is het probleem??? :mrgreen: :wink:

Afbeelding

Met dank aan de zoon van EriC4C! :wink:

24 sep 2006 22:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Niet oplossen, worden vanzelf groter.
Lastiger is dat ze dan ook voorin wilen :lol:

Vrouw achter het stuur en zelf achterin slapen.
Heb je geen kussen meer nodig, maar wel spierpijn na de rit.

Altijd beter als met de "gewone"" auto.

24 sep 2006 23:48
Profiel WWW
Bericht 
Ken je die Indische rol kussens? Helemaal perfect. Kun je kopen op de Pasar Malam. Neem maar van een Indo aan, dat dat werkt ...

25 sep 2006 13:24
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
Ken je die Indische rol kussens?

Guling of goeling :wink:

... maar iets indisch geadviseerd door iemand die iets indonesisch is :roll: :wink:

25 sep 2006 13:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
My gosh, het is maandag! Je gaat mij toch niet vragen om zo'n blandan uit te gaan leggen wat het verschil daar tussen is ... ? :twisted:

25 sep 2006 13:42
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
My gosh, het is maandag! Je gaat mij toch niet vragen om zo'n blandan uit te gaan leggen wat het verschil daar tussen is ... ? :twisted:

HAP :!:

:jump:

25 sep 2006 13:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex 964 c2
beverwijk.
Bericht 
lydia

ga olaf ook even uitleggen

pedis en slamtmakkan (waarschijnlijk niet goed geschreven )

maar die rolletjes werken perfect m'n schoonzus maak ze zelf en wij zijn er blij mee.

25 sep 2006 19:07
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
duc748 schreef:
pedis en slamtmakkan (waarschijnlijk niet goed geschreven )

SLAMAT MAKKAN :wink:

Ow ... en als het te "pedis" is, geen water drinken maar suiker of iets anders zoets eten :idea:

25 sep 2006 19:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
Ow ... en als het te "pedis" is, geen water drinken maar suiker of iets anders zoets eten :idea:

droge rijst.

horn - ook pinda :wink:

ps rolkussens ook gewoon bij de zweedse meubelgigant te koop... :idea:

25 sep 2006 19:43
Profiel
Bericht 
Het beste is gebakken banaan, als het te pedis is...

Tja, maar die van die Zweed is niet Indisch ... :D

25 sep 2006 19:55
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
Tja, maar die van die Zweed is niet Indisch ... :D

Maatschappelijk en millieuverantwoordelijk laat IKEA producten fabriceren in o.a. Indonesië :roll:

.... en dan klagen wij dat de kindertjes niet goed achterin de auto kunnen slapen :idea:

25 sep 2006 20:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Kussens hebben we al een keer gebruikt. Die gleden echter telkens weg. Misschien als we een keer echte bedkussens gebruiken dat het dan werkt.
Lydia, heb je die rolkussens zelf al eens gebruikt of is het een gokje?

Veel Indonesisch eten zal ik de kinderen overigens niet geven voor een rit. Mijn oudste dochtertje heeft mijn 911SC die ik in 2000 kocht een keer op weg naar de dierentuin van Emmen volledig onder gekotst. Stond ik naast de weg met schone luiers de rommel uit mijn Porsche te scheppen. Ik heb zelden zoveel mensen in passerende auto's zien grinniken. Mijn dochtertje speelde ondertussen weer lekker op de voorstoel. Zij was haar lading kwijt.

Jos964

25 sep 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Overigens Duc748, heb je een dergelijke Duc? Ik heb dezelfde combinatie op stal staan (een 916 dan). Vraag me af of de 964 aankoop erg ten koste zal gaan van Ducati kilometers. Scheelt in ieder geval een halve hernia eens in de twee jaar.

Jos964

25 sep 2006 20:44
Profiel
Bericht 
Jos964 schreef:
Kussens hebben we al een keer gebruikt. Die gleden echter telkens weg. Misschien als we een keer echte bedkussens gebruiken dat het dan werkt.
Lydia, heb je die rolkussens zelf al eens gebruikt of is het een gokje?

Veel Indonesisch eten zal ik de kinderen overigens niet geven voor een rit. Mijn oudste dochtertje heeft mijn 911SC die ik in 2000 kocht een keer op weg naar de dierentuin van Emmen volledig onder gekotst. Stond ik naast de weg met schone luiers de rommel uit mijn Porsche te scheppen. Ik heb zelden zoveel mensen in passerende auto's zien grinniken. Mijn dochtertje speelde ondertussen weer lekker op de voorstoel. Zij was haar lading kwijt.

Jos964

Nee, heb de rolkussens gebruikt, zijn toppie. Vierkante bedkussens werken niet, die glijden weg. Ik heb ze zelfs in mijn hemelbedje, zoals het een echte pinda betaamt...

25 sep 2006 21:49
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Olaf schreef:
SLAMAT MAKKAN

Selamat makan?

Anne -(diep)fries- 2.7

25 sep 2006 21:55
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
On topic.

Die dames van mij zijn bijna 12 en bijna 9, en liggen vaak te slapen (tidur :wink: ), zonder kussentjes o.i.d.

25 sep 2006 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Volvo xc90 erbij gekocht! Lekker veilig en ruim.

grt
w

25 sep 2006 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Ik ben dit weekend nog met 2 kids (6 & 8 ) op de achterstoeltjes, naar de NPC event geweest en aansluitend naar de Ardennen. En dat gaat (nog steeds) helemaal prima hoor in de 911.

25 sep 2006 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 c2
beverwijk.
Bericht 
Jos964 schreef:
Overigens Duc748, heb je een dergelijke Duc? Ik heb dezelfde combinatie op stal staan (een 916 dan). Vraag me af of de 964 aankoop erg ten koste zal gaan van Ducati kilometers. Scheelt in ieder geval een halve hernia eens in de twee jaar.

Jos964

nee gaat nergens ten koste van. het is overigens een gele sps
we rijden met een ploegje van drie dezelfde in de buurt.

25 sep 2006 22:52
Profiel
Bericht 
Ik heb 2 meiden, één van 10 en één van 13 en rij al 10 jaar Porsche. Heb ze dus in allerlei leeftijden slapend in de auto gehad, maar eigenlijk nooit problemen. Luiers verschonen deed ik voorin de bagageklep ... Stonden mensen altijd te lachen. Haal er zelfs een kerstboom mee op. Schuin in de auto, achter de rijderszitje naar de bijrijdersstoel (deze omlaag gezet), raampje open aan de bijrijderskant ... ik heb er ergens nog een foto van ... Tja, je kunt het leven zo moeilijk maken als je zelf wilt :P

26 sep 2006 6:28
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende