Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:47

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Slechte week om auto's te testen... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Rob 944 schreef:
Jazeker V-Tec:

Abou Yah-Yah is ook hier zeer actief.Met name in de 4 grote steden.De komende Tweede Kamer verkiezingen zal hij ook voor een paar zetels gaan.Houdt dat "cordon sanidair" (sorry voor de eventuele schrijffouten)bij jullie Vlamingen nog steeds stand ?

ik verwijs naar Wikipedia voor meer info over het cordon sanitaire wegens inmiddels heel erg off-topic.

Het is zeer de vraag of het stand houdt - de verwachting is dat extreemR in sommige delen van Antwerpen 40% of meer haalt en dan is het cordon allicht moeilijk te handhaven. Of het wat uithaalt om extreemR mee te laten besturen? Geen flauw benul - in andere Europese landen was dat net het beging van de neergang. Ik woon in een landelijke residentiële gemeente waar er op een bevolking van 5.000 personen nog geen 10 migranten/allochtonen wonen. Ik moest bij de verkiezingen van 2004 meewerken in het kiesbureau van mijn gemeente. Als logistieker kreeg ik de taak toebedeeld om de flow in en uit de stemhokjes vlot te laten verlopen. Er moest electronisch gestemd worden, dus redelijk wat mensen die hulp nodig hadden. Nu, ik heb mijn ogen niet in mijn zakken zitten en heb qua kiesgedrag één en ander gezien dat mij serieus de wenkbrauwen deed fronsen. Tegenwoordig vatten ze dat in België samen onder de noemer "de verzuring" : één van de welvarendste landen ter wereld maar toch altijd een reden zoeken en vinden om te klagen :roll:

25 sep 2006 23:31
Profiel
Groningen
Bericht 
Rob 944 schreef:
Jazeker V-Tec:

Abou Yah-Yah is ook hier zeer actief.Met name in de 4 grote steden.De komende Tweede Kamer verkiezingen zal hij ook voor een paar zetels gaan.Houdt dat "cordon sanidair" (sorry voor de eventuele schrijffouten)bij jullie Vlamingen nog steeds stand ?

Er waren in eerste instantie plannen om in 2006 mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. November vorig jaar kondigde de AEL aan geen moslim partij in Nederland te willen oprichten. Abou JahJah is inderdaad al een tijdje geleden vertrokken richting Libanon en echt actief was hij al heel lang niet in meer in Nederland, tenzij een publiek debat of speech (m.b.t. de kwestie Libanon) eens per half jaar, als zeer actief kan worden aangemerkt.

26 sep 2006 3:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Dat is precies het probleem van de gemiddelde Nederlander, hij hoort sharia en invoeren en vergeet gelijk de hele context waarin deze woorden geplaatst zijn. Gevolg een hoop commotie om niks.

Het grote probleem van de Nederlander (en niet alleen de Nederlander) is dat de grootste schreeuwerds niet eens weten wat de Sharia inhoudt. Het is niet gecodificeerd en gebaseerd op een uitleg van... En zo zijn er ongeveer net zoveel Sharia's als Moslims, want ieder heeft wel een eigen uitleg.

26 sep 2006 11:26
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Devils son schreef:
mhoeneveld schreef:

Dat is precies het probleem van de gemiddelde Nederlander, hij hoort sharia en invoeren en vergeet gelijk de hele context waarin deze woorden geplaatst zijn. Gevolg een hoop commotie om niks.

Het grote probleem van de Nederlander (en niet alleen de Nederlander) is dat de grootste schreeuwerds niet eens weten wat de Sharia inhoudt. Het is niet gecodificeerd en gebaseerd op een uitleg van... En zo zijn er ongeveer net zoveel Sharia's als Moslims, want ieder heeft wel een eigen uitleg.

Het is niet alleen het feit hoe je de Sharia uitlegd maar ook wat je er uit gebruikt. De Sharia is een verzameling van regels en diverse van deze regels spreken elkaar ook nog eens tegen. Grofweg bestaan er vier groepen moslims die uit de Sharia een aantal regels hebben geadopteerd en al deze vier stromingen passen ook nog eens totaal verschillende regels uit de Sharia toe.
Daarnaast zijn vele regels ook dusdanig vaag omschreven dat daar een eigen interpretatie aan wordt gegeven. Deze geinterpreteerde regels worden vervolgens vastgelegd in de Fiqh. En de Fiqh is het handboek waarna men vervolgens leeft.
Fiqh betekend 'het begrijpen van details' en is dus de praktijk toepassing van de Sharia die de verzameling van algemene principes beschrijft.

(En dat voor iemand die Rooms Katholiek is opgevoed :wink: )

26 sep 2006 13:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2