Het vreemde was. De wagen had al een tijdje stilgestaan. Schatting tussen de 4.5 en 5 uurtjes. In die tijd zou de wagen al genoeg afgekoeld moeten zijn.
Ik begin mijn twijvels een beetje te krijgen over mijn stelling dat de motor zelf niet ronddraaide. ???
Ik zit me nu te bedenken dat het wel een zwaar geluid is voor alleen de startmotor.
(Ik weet het, ik ben ook maar een leek die zo meer kennis probeerd te verkrijgen) 1 ding is wel zeker. Hij heeft niet 1 keer een kick gegeven wat betreft een ontsteking.
Ik heb er al weer wat blije en tevreden kilometertjes op zitten ja. Ik heb even geen tijd kunnen maken in mijn verlof om nog achter een PC te gaan zitten: 15-16 per dag met de woning bezig geweest om de buitenkant af te maken voor verkoop van de woning. Dus vandaar dat het je ontgaan is. !!! En dat plaatsje bij Erwin zal hoogstwaarschijnlijk wel zijn overgenomen door een ander Elfje.
Vapor Lock is ook door mijn hoofd geschoten. Dit ook alleen maar omdat ik dit ooit uit een boek heb gehaald.
Ik had toen een lekkende benzine leiding en heb toen alle info uit een boek willen halen. (De auto is toen toch maar (voor de eerste keer) naar Erwin gegaan. Maar tijdens het starten gaat het toerental eerst een tijdje op en neer en na een tijdje (40 sec.) dan loopt ie tussen 800-900 rpm. Ik heb het alleen dus gehad toen ik voor een kruising stond te wachten en het toerental stationair op 1500 bleef hangen. Na wegrijden nogmaal koppeling ingedrukt, en daarna wel 800-900 rpm.