Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:40

Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
A1 race zonder Verstappen 

Jos Verstappen, sukkel: ja of nee
ja 71%  71%  [ 42 ]
nee 29%  29%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 59

A1 race zonder Verstappen 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht A1 race zonder Verstappen
Telegraaf van vandaag

Verstappen rijdt niet op Zandvoort

door Coo Dijkman
AMSTERDAM - Jos Verstappen doet komend weekeinde niet mee aan de A1GP-race op het Circuit Park Zandvoort. Tot ongeloof van de 75.000 toeschouwers zullen zij Jos the Boss niet aan het werk zien, omdat het gisteravond tot een zakelijke breuk kwam tussen diens management en A1GP-teambaas Jan Lammers. De seatholder van Team Nederland heeft Jeroen Bleekemolen als vervanger aangewezen.

De reden van de barst tussen partijen is dat de coureur betere garanties eiste betreffende betaling van salaris en onkosten. Afgelopen seizoen werd Verstappen cs. met vertraging betaald, wat zijn manager Huub Rothengatter nu wilde voorkomen. Sinds gisteren zijn alle betalingen voldaan. Verstappen verdiende afgelopen seizoen ongeveer 1 miljoen dollar.

Verstappen: "Ik vind dit het allerergste voor de racefans. Zo sneu voor de mensen die voor mij naar Zandvoort komen. Ik hoop dat de fans het mij niet aanrekenen en me niet afbreken. Ik wil niet dat de A1-organisatie - ik bedoel niet het circuit Zandvoort - over mijn rug geld verdient. Ik wil garanties over mijn verdiensten. Afspraak is afspraak en dan moet ik niet vandaag (gisteren, red.) de laatste betaling hebben gekregen. Wat is er op tegen om dat te voorkomen? Ik heb demo's gehouden op Zandvoort, Assen en Rotterdam maar eigenlijk voor de kat zijn viool. Daar pas ik voor, hoe erg ik dat vind voor de fans.

Lammers hakte gisteravond de knoop door na een onderhoud met Rothengatter en A1-topman Bruce Holmes die namens de A1GP-organisatie het contract met Verstappen wilde mede-ondertekenen. Onvoldoende voor Rothengatter, die een bankgarantie voor Jos' salaris wilde. "Dat konden we hem niet bieden. Een contract is de garantie." Rothengatter ontkende dat van een bankgarantie. "Het maakt niet uit wat het is, al zijn het goudstaven, maar dat gezeur van vorig seizoen wilden we niet meer. Er zijn oplossingen, maar die moet Jan maar bedenken", aldus Rothengatter. Lammers: "De bal ligt niet bij ons. Jos rijdt niet meer voor ons. Zo ligt het."

Laatst bijgewerkt door John op 27 sep 2006 8:44, in totaal 1 keer bewerkt.

27 sep 2006 8:03
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
flapdrollerij............

27 sep 2006 8:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Dit weekend ga ik er heen !!!!

Wat een eikel zeg...
Jan Lammers mag mij gerust een miljoen dollar in termijnene betalen......
Kun je beter niet gaan racen.....

Jos:
R.I.P. en ga lekkker wat anders doen!!!!
(dit helpt niet voor de carriere van zijn zoontje Max.)

27 sep 2006 8:09
Profiel Twitter 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Contract is contract??? Nou niet altijd hoor, als er redelijke vermoedens bestaan dat 1 partij misschien niet aan zijn betalingsveroplichtingen kan voldoen is het niet ongebruikelijk dat er bank garanties worden gevraagd en gegeven. Aangezien betaling aan Jos blijkbaar met behoorlijke vertragingen heeft plaatsgevonden lijkt dit zijn positie te billijken.

Het feit dat Jan Lammers dit niet wil en kan geven zegt op zich ook al genoeg. Ik ga ook niet voor de Kat zijn k... naar mijn werk en stel het oko op prijs op tijd betaald te worden....en dat Lammers dit dan resulteert in een contractbreuk versterkt de argumenten alleen maar.....

Ware het zo geweest dat alle betalingen aan Jos netjes op tijd zijn geweest zou ik wel moeite hebben met Jos zijn positie, echter uitgaande van de info blijkt dit niet zo te zijn.

Let wel, ik vind Jos ook vaak een zeur, maar in deze lijkt hij het voordeel van de twijfel te genieten...

27 sep 2006 8:17
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Tuurlijk is een contract met de bijbehorende betalingsverplichtingen noodzakelijk.
Maar je laat toch niet in je eigen land 75.000 mensen in de kou staan.
Het uitkomen voor en in je land moet toch het mooiste zijn wat er is!!!!
Vanaf race 2 kan ik het me voorstellen.

En hoe zit het nou met de sponsor Trust?
Ze hadden daar toch wederom een contract mee afgesloten?!

27 sep 2006 8:22
Profiel Twitter 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Jammer. :(
Ook ik ga er komend weekend heen, en niet alleen voor Jos hoor, maar met hem is het wel vaak spektakel. Ik hoop dat Jeroen dat ook kan brengen.

Weet natuurlijk niet de details, maar hij is toch betaald voor zijn verdiensten vorig jaar?? Daarbij heeft Lammers hem na z'n uitstap-actie ook het voordeel van de twijfel gegeven en niet laten zakken, dus een beetje coulance van zijn (Verstappen dus) kant had ik wel redelijk gevonden.

Any way. Ik ga net zo hard juichen voor Bleekemolen! 8)

27 sep 2006 8:30
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Tschja.........

Zijn rijderskwaliteiten staan buiten kijf. Maar qua gedrag op het circuit vind ik JOS vaak té allergisch reageren, waardoor hij zichzelf én het Nederlandse A1 team nogal eens onnodig in de problemen brengt. En dan druk ik me voorzichtig uit.

In dit geval moet je proberen het puur zakelijk te bekijken, wat dan ook Rothengatter voor hem doet. En wanneer zakelijke afspraken NIET nagekomen worden (en dus ook salaris niet of na lang zeuren pas betaald wordt) kan ik me voorstellen dat je daar een issue van maakt.

Misschien zal Jos willen voorkomen dat hij als de "Heintje Davids" van de Nederlandse racerij altijd voor weinig geld komt opdraven bij race-evenementen, omdat hij dit altijd geaccepteerd heeft. :roll:

27 sep 2006 8:43
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Begrip OK, maar waarom brengt ie dit 5 dagen voor de 1e A1 race, waarvoor duizenden mensen, sommigen speciaal voor hem, kaarten hebben gekocht?

Als ie achterliep met z'n salaris, had ie dat dan niet als voorwaarde na het beeindigen van afgelopen seizoen moeten brengen?

Sorry hoor, maar dit vind ik erg zwak. Het is zoals Lammers zegt: "als je van Jos houdt, dan moet je ook van Huub Rothengatter houden."
Huub heeft m.i. wel vaker PR zaken slecht voor Jos geregeld.
'n Geldwolf is 't... :oops:

27 sep 2006 9:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Heeft hij eindelijk na een hoop gezeik een stoeltje weten te bemachtigen ,begint nou de ellende weer over het geld.

Zat er eigenlijk al op te wachten,duurde nog lang :wink:

Nee geef andere maar een leuke kans en tot hij maar wat anders gaat doen............................................

http://www.degeusmakelaars.com

27 sep 2006 9:20
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
patrick911 schreef:
Begrip OK, maar waarom brengt ie dit 5 dagen voor de 1e A1 race, waarvoor duizenden mensen, sommigen speciaal voor hem, kaarten hebben gekocht?

Als ie achterliep met z'n salaris, had ie dat dan niet als voorwaarde na het beeindigen van afgelopen seizoen moeten brengen?

Sorry hoor, maar dit vind ik erg zwak. Het is zoals Lammers zegt: "als je van Jos houdt, dan moet je ook van Huub Rothengatter houden."
Huub heeft m.i. wel vaker PR zaken slecht voor Jos geregeld.
'n Geldwolf is 't... :oops:

Mijn idee.........

Jos Verstappen had er moeten komen voor zijn fans, of is ie bang dat ie af zou gaan............voor eigen publiek...kweet het niet.

Verder staat Verstappen bij mij in het zelfde rijtje als de volgende sportlui.

Tuur-Kluivert-Kraijeck-Barneveld (nouja sportman??)

oftewel losers die bij het minste geringste afhaken en het liefste naar Mama rennen.

Neemt niet weg dat deze lui kwaliteiten hebben hoor........echter als ze verkouden zijn dan haken ze af....

Van Barneveld ooit een toernooi verloren omdat er een zweetdruppel op zijn rechterarm kwam........etc.

Verstappen.......nogmaals flapdrol, ondanks ie super goed kan racen

27 sep 2006 9:23
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
De Geus schreef:
Nee geef andere maar een leuke kans en tot hij maar wat anders gaat doen............................................

Daar heb je ook wel weer gelijk in! Hoe je het ook wendt of keert, en ondanks dat we de details niet weten, blijft het toch structureel gedonderd met Jos........

Geef een jonge held maar eens een kans!

27 sep 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Sluit me bij John en Erwin aan :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

27 sep 2006 9:29
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Het bewijs is weer geleverd. De enige waar het om gaat is JV zelf. Kijk maar naar het verleden, een deal met Trust sluiten en in het contract meenenen dat anderen niet gesteund mogen worden. Vervolgens geen JV en de formule 1 en de centen van Trust mochten niet naar een ander. Nu laat ie ruim 70.000 man die deels voor hem komen in de steek. Hij had dit ook na Zandvoort kunnen doen. Laats nog in een interview vertelde hij dat al zijn teambazen uit het verleden het allemaal verkeerd hadden gedaan... 1 spookrijder? JV ziet allemaal spookrijders !!

27 sep 2006 9:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Turbo 1985 951, 911 GT3 MK1 2000
almere
Bericht 
Als ik een contract zou hebben waarmee ik 1 miljoen per jaar incasseer en ik moet zeuren om mijn geld (maar krijg het uiteindelijk wel) ben ik natuurlijk niet blij, maar toch blij genoeg om het contract te handhaven.

Dat Jan Lammers niet 1 miljoen heeft liggen als bankgarantie of als goudstafen begrijp ik ook, want had die dat wel had die Jos gewoon betaald.

Het management van Jos heeft naar mijn mening gedacht dat Jos van onschatbare waarde is en dat een deadline zo kort voor de nederlandse race, jan geen andere optie had dan te slikken, fout gegokt, maar daar heeft het mangement van Jos patent op.

Dag miljoen voor 2007 voor Jos en 80.000 teleurgestelde fans, benieuwd wie daar een les uit gaat trekken

27 sep 2006 9:51
Profiel Facebook 
Bericht 
Heb afgelopen weekend nog de film "meet the fockers" gezien; vind dat we dat jochie wel op JV af kunnen sturen. ASSH..... HOOOOOOLLLLE !!

27 sep 2006 9:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
maar ik hoor net op de radio dat het niet helemaal klopt....
Jos zegt dat hij deze week pas zijn salaris van vorig A1 seizoen heeft gekregen. Vandaar dus nu zijn standpunt: eerst betalen, dan rijden.
Hij sluit niet uit dat hij toch gaat rijden zondag - als er maar betaald wordt.

27 sep 2006 10:12
Profiel
Bericht 
Oke hij heeft lang op zijn centen moeten wachten.
Feit is dat er altijd dergelijke problemen bij hem regelmatig naar buiten komen.
Nu gebruikt hij dit unieke evenement in nederland om extra druk te zetten, dat getuigd van grote minachting van alle racefans.
Ik heb jaren alles van Verstappen gevolgd (vanaf F3) en heb veel respect voor zijn manier van rijden.
Feit is dat hij het eerste jaar bij Benneton (F1) niet mee kon komen en onvoldoende kwaliteit heeft gehad om zich daarna weer in de kijker bij de grote teams te rijden.
Met minder materiaal heeft ie toch mooie dingen laten zien maar andere negatieve zaken om hem heen is iets wat altijd bij hem hoorde.
Laten we maar gewoon naar de toekomst kijken en genieten van jongere talenten.

27 sep 2006 10:40
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Lekker Belangrijk.

Ik ga mijn A1GP-zondag echt niet hierdoor laten vergallen. Spektakel genoeg, met of zonder JV.

Vrijdag kaarten ophalen, tot zondag in de paddock :!: :ba:

27 sep 2006 11:45
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
GI996C schreef:
Nu gebruikt hij dit unieke evenement in nederland om extra druk te zetten, dat getuigt van grote minachting voor alle racefans.

Waar lees je dat?

27 sep 2006 11:47
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Laat ik beginnen met te zeggen dat wij waarschijnlijk geen van allen hier de details kennen en daardoor niet gehinderd toch wel weer een uitgesproken mening hebben over JV (let wel ik ben uberhaupt geen fan).

Maar ik zou we eens willen zien hoe het hier met de loyaliteit gesteld is als je aan het einde van het jaar pas na veel gezeur je salaris krijgt.....

en aan John4s: ben het niet vaak erg oneens met je maar betreffende tuur, kluivert etc etc toch wel heel erg. Het zijn ook niet mijn persoonlijke favorieten betreffende personality, maar dat zij allen ons geweldige momenten van sportplezier hebben gegeven, allemaal uit dat kikkerlandje, en daardoor zeker hun verdiensten heben gehad staat buiten kijf. Echte rhet is weer typische het Calvanistische Nederland dat we er blijkbaar plezier in hebben dat mensen die succesvol zijn geweest plat op hun bek te zien gaan.

Zo weet ik er nog wel een paar, Maradonna, Becker, Beckham, George Best. Het grote verschilis dat zij vaak nog wel in eigen land voor vol worden aangezien (nou ja behalve BEckham dan).....terwijl ook zij toch wel typisch gedrag vertonen.

Sorry John, voor het kromme vergelijk maar als ze jou een jaar lang niet betalen om brood te leveren aan het ziekenhuis, ga jij dan ook door om die arme zieke mensen van brood te voorzien, hopende dat het allemaal wel goed komt.....maar Jos moet wel rijden omdat hij aan de fans moet denken die een kaartje gekocht hebben. Ik meen te lezen dat Lammers het contract eenzijdig ontbonden heeft, dus wie moet nu rekening houden met de fans, Jos of Jan.....

Laatst bijgewerkt door Marcel op 27 sep 2006 12:03, in totaal 3 keer bewerkt.

27 sep 2006 11:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb het idee dat Huub Rothengatter de loopbaan van Verstappen op bepaalde momenten geen goed heeft gedaan. Jos klaagt dan wel over teambazen e.d., maar met betere vertegenwoordiging had hij misschien wel geen reden gehad om te klagen.

Ik ben niet gecharmeerd van Jos, nooit geweest ook. Het is een smoesjesmaker die nooit eens in de spiegel kijkt, maar altijd het vingertje heeft uitgestoken richting een ander. Ik zal hem niet missen.

27 sep 2006 11:56
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:

Maar ik zou we eens willen zien hoe het hier met de loyaliteit gesteld is als je aan het einde van het jaar pas na veel gezeur je salaris krijgt.....

Ik krijg van helegaar niemand salaris. :cry:

Op zich snap ik wel dat hij een probleem heeft met het betalingsgezeik. Maar van de andere kant, het salaris van het jaar daarvoor heeft hij inmiddels gekregen. Het gaat bij de andere kant ongetwijfeld niet om onwil, maar om onmacht. De eindjes moeten aan elkaar worden geknoopt enz.

Het kan natuurlijk zo zijn dat hij nu is betaald uit het budget van dit jaar en dat hij denkt dat de boel dus failliet aan het gaan is. Dat neemt echter niet weg dat dit niet de eerste keer is dat er gezeik is over geld met Jos en Huub. Dit is gewoon de zoveelste keer. En als je heel vaak ruzie hebt over geld met verschillende mensen, dan doe je zelf gewoon ook iets niet goed.

27 sep 2006 12:03
Profiel
Uden
Bericht 
Devils son schreef:
En als je heel vaak ruzie hebt over geld met verschillende mensen, dan doe je zelf gewoon ook iets niet goed.

Inderdaad, zorgen dat je ej zaakjes van te voren voor elkaar hebt door in geval van twijfel garanties te vragen om herhaling te voorkomen zoals afgelopen jaar, en dat is wat Jos nu juist doet....

27 sep 2006 12:04
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
opgeruimd staat netjes :!:
NEXT...

27 sep 2006 12:06
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Het kan natuurlijk zo zijn dat hij nu is betaald uit het budget van dit jaar en dat hij denkt dat de boel dus failliet aan het gaan is. Dat neemt echter niet weg dat dit niet de eerste keer is dat er gezeik is over geld met Jos en Huub. Dit is gewoon de zoveelste keer. En als je heel vaak ruzie hebt over geld met verschillende mensen, dan doe je zelf gewoon ook iets niet goed.

Je slaat de spijker op z'n kop. Als de organisatie waarvoor je werkt of van plan bent te werken, financieel in moeilijk vaarwater zit, wil je graag garanties en niet aan het einde van het seizoen horen dat de pot leeg is.

Dat er vaker gezeik is rondom salarissen is ook niet verwonderlijk als je zoals Jos jarenlang bij teams hebt gereden die elk dubbeltje moesten omdraaien om de boel op de rails te houden. Doe je dan iets niet goed? Ja, misschien rijd je bij de verkeerde teams, maar soms heb je niet veel keus.

27 sep 2006 12:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende