Auteur |
Bericht |
gman
911 sc,964/2 en weer op zoek...
|
Nordschleife en verzekering
geachte forumbewoners,
ik rij graag op de Nordschleife.
Niet om te racen maar om van de mogelijkheid gebruik te maken om een ""turistenfahrt"" te maken.
Wel is het zo dat ik dat meerdere malen per dag doe.
Ik heb begrepen dat het geen circuit is maar een tolweg waar de normale (duitse) wegenverkeerswet van toepassing is.
Ik heb de afgelopen 3 weken de draadjes over verzekeringen uitgeplozen
Nu is mijn vraag: wie weet welke verzekeringsmaatschappij geen bezwaar maakt tegen rijden op dit mooie stukje tolweg?
Ik weet dat er een paar ""ringbewoners"" op dit forum zitten, dus wie weet het?
gman
|
27 sep 2006 22:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife en verzekering
Bij mijn weten is er geen enkele Nederlandse maatschappij die iets over de Ring in de voorwaarden heeft staan.
|
27 sep 2006 22:41 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Re: Nordschleife en verzekering
Zoals je zelf ook al aangeeft is de Nordschleife inderdaad een openbare tolweg waar de Duitse wegenverkeerswet van kracht is. Creëer je een ongeval met letsel dan zal ook de normale polizei erbij gehaald worden. Op afgesloten circuits zie je dit uiteraard niet.
Als je het ze echter op deze manier voorlegt zullen ze niet staan te trappelen om je te verzekeren. Zoals de vorige poster echter weergeeft is er geen verzekeringsmaatschappij in NL die specifiek de Nordschleife uitsluit in haar verzekeringspolis. In Engeland zijn die er inmiddels wel een paar. Hoe je het ook went of keert zal een NL verzekeringsmaatschappij dus uit moeten keren. De kans dat ze je er daarna echter uitknikkeren is echter wel aanwezig. Ik ken helaas te veel mensen die al een beroep op de verzekering hebben moeten doen en in alle gevallen is uitgekeerd......
Dus: gewoon rustig opbouwen en zorgen dat je er niet af gaat! Is mij in de afgelopen 800 rondes ook nog niet gebeurd
Oh ja, voor meer info mbt de Ring check mijn site, maar die ken je wellicht al.
Paskal
|
27 sep 2006 22:57 |
|
|
mark951
944 Turbo 1985 951,
911 GT3 MK1 2000almere
|
Zelf rijdt ik ook graag op de nordschleife en mijn schoonvader heeft een ausurantiekantoor, dus de vraag is in de familie ook al eens gesteld.
Tot de verbazing van mijn schoonvader (die ook wel eens met mij meegereden heeft), moet de maatschappij gewoon uitkeren.
Waarom? het is een openbare tolweg waar alle duitse verkeersregels geldig zijn
|
28 sep 2006 8:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een bekende truuk is overigens op het aanrijdingsformulier invullen dat je op een weg in de buurt van Adenau reed. Het is nooit zo goed om echt te vertellen dat je ook daadwerkelijk op de Nordschleife reed.
Overigens, zo af en toe mag je ook op het GP circuit. Nu doet zich de vreemde situatie voor dat als je los op het GP circuit rijdt je niet verzekerd bent, maar als het GP circuit gekoppeld is aan de Nordschleife (komt niet vaak voor, maar is wel erg mooi) dan natuurlijk weer wel.
|
28 sep 2006 8:30 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Gekoppeld aan het GP ciicruit is verzekerd (eigen ervaring), maar los van het GP circuit óók. Juist in dat laatste geval is het principe van een openbare tolweg nog beter te verdedigen.
|
28 sep 2006 9:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, dat staat er niet: het GP circuit is los niet verzekerd. Nordschleife los wel verzekerd. Gekoppeld ook verzekerd (mits touristenfahrt, want bij rijtrainingen wil nog wel eens een ander regime gelden).
|
28 sep 2006 10:00 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Je hebt gelijk! Ik las je bericht niet zorgvuldig genoeg!
Uiteraard is het GP-circuit (los) niet verzekerd. Daar zal niemand vreemd van opkijken. Maar eenmaal gekoppeld aan de Nordschleife wél; da's mooi meegenomen.
|
28 sep 2006 10:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De verzekering net als de depanagekosten zijn ook op de Nordschleife zonder problemen geldig .
En maar goed ook. Je wilt niet weten wat zo'n vangrails kosten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 sep 2006 11:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Meestal minder dan datgene, dat tegen de vangrail gaat
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 sep 2006 11:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als het zo'n oud gebakje van een Golf, Peugeot etc is niet hoor
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 sep 2006 11:08 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Helaas wel....
en dat is nog maar een klein onderdeel van het geheel.
Maar daar moet je natuurlijk niet aan gaan denken voordat je voor het eerst de Ring op gaat. Voornaamste is natuurlijk dat je enorm veel plezier beleeft en het veilig volbrengt.
En mocht er schade ontstaan dan heeft je persoonlijk letsel de hoogste prioriteit. Dat stuk vangrail betaal je graag, wanneer je het er goed vanaf brengt.......
|
28 sep 2006 12:31 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat zijn nog de oude prijzen
Idd , blikschade staat op de tweede plaats , mar toch leuk als het dan toch gebeurd , dat je verzekerd bent en deze voor die kosten opdraaien.
Zelf zit je almet genoeg kosten dan.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 sep 2006 12:56 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
2.000€ vangrail-schade is peanuts.....
Vraag me wel af hoe de verzekeringsmij. van de Engelsman reageert die een paar weken geleden een rekening van meer dan 6.000 € mocht betalen: vangrail, opruimen olie en kosten van de baansluiting. Met name dat laatste kan stevig oplopen met zo'n 1500€ per uur. Ik vraag me af of je dat er bij de verzekeringsmij. doorheen krijgt....
P.
|
28 sep 2006 22:32 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Klopt. Die kosten lopen aardig op.
Baansluiting was 1,5 uur in mijn geval zoals je weet en kwam er nog bij. Net als de andere zaken die hebt genoemd.
Totale rekening wordt voldaan door verzekeraar.
|
28 sep 2006 23:38 |
|
|
fvdvelde
BMW M5 2008
ex 996 4sNiel
|
Peanuts....
Voor porsche rijders in het algemeen is dit allemaal peanuts..........
De meeste Duitsers die daar komen, staan de week er achter al met een nieuwe bolide klaar. En gene van 10 jaar oud ofzo he....
Je moet natuurlijk gene Porsche kopen als ge boterhammen moet eten voor de volgende 3 jaar he.....
Een porche chrashen kost iest meer dan al die tralala van het circuit.
+ ER , lichamelijk is ook vrij kostbaar niet....?!
Dus als afsluiter, hou hem gewoon recht ( voor de oudere onder ons V*agra)
|
29 sep 2006 8:47 |
|
|