Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:26

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
535d gek maken 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Oh, ok.

Dan klopt deze beschrijving niet helemaal:

Citaat:
Een paar honder meter later zaten er weer wat rijdende blokkades op de linkerhelft, dus weer terug naar 120.
Nu even scherper opletten, terug naar 4 en gas erop.
Huh, we lopen even hard weg........

:wink:

29 sep 2006 0:22
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Rob 944 schreef:
Nog effe en we hebben geen aardolie meer nodig............ :wink:

:oops: :oops: :oops: Ik hoop het toch wel...... :wink:

Johannes die zijn boterham er mee verdiend.

29 sep 2006 0:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
yohanv schreef:
Rob 944 schreef:
Nog effe en we hebben geen aardolie meer nodig............ :wink:

:oops: :oops: :oops: Ik hoop het toch wel...... :wink:

Johannes die zijn boterham er mee verdiend.

tja, dan kan je twee dingen doen. omscholen of bijscholen... :wink:

(heeeeeeeeele oude postbus 51 reclame. "De stoep warmhouden, dat heeft zin!")

29 sep 2006 7:18
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Roel 964 C2 schreef:
omdat je normaal zoveel meer power hebt dan elke andere auto ....
,

ik zou maar oppassen alk ik jou was, die tijd is echt voorbij hoor als je met een normale 964 C2 komt en 250 pk, er zijn tegenwoordig heel wat golfjes gti, jappertjes die je het erg moeilijk kunnen en zullen maken, 250pk is niet meer zoveel tegenwoordig....

29 sep 2006 7:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
een kennis rijdt binnenkort met 620 pk rond,
das zijn pas cijfers, terwijl ik 355 al veel vind.

Iedereen wil alleen maar meer pk ,
maar wie gaat die meester kunnen.?

29 sep 2006 8:09
Profiel
Groningen
Bericht 
Marcel schreef:

ik zou maar oppassen alk ik jou was, die tijd is echt voorbij hoor als je met een normale 964 C2 komt en 250 pk, er zijn tegenwoordig heel wat golfjes gti, jappertjes die je het erg moeilijk kunnen en zullen maken, 250pk is niet meer zoveel tegenwoordig....

Klopt, maar een flink aantal van die auto's heeft ook last van chronisch overgewicht.
Vergelijk in de AV laatst, waarbij een nieuwe Clio 16V met ongeveer 200pk het opneemt tegen zijn illustere voorganger, een Williams van 11 jaar oud met 155 pk vond ik tekenend. In 11 jaar tijd bijna 30% meer vermogen gekregen, maar geen streep sneller geworden.

@ Fargo: wat wordt dat voor moois? 599GTB?

29 sep 2006 10:30
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jort schreef:
Klopt, maar een flink aantal van die auto's heeft ook last van chronisch overgewicht.
Vergelijk in de AV laatst, waarbij een nieuwe Clio 16V met ongeveer 200pk het opneemt tegen zijn illustere voorganger, een Williams van 11 jaar oud met 155 pk vond ik tekenend. In 11 jaar tijd bijna 30% meer vermogen gekregen, maar geen streep sneller geworden.

Top Gear had daar afgelopen seizoen nog een fraaie demo van. Het eerste Golf GTI'tje tegen de nieuwe Golf GTI. En dat oude gebakje kon de nieuwe GTI in de sprint toch heel fraai bijhouden. Puur geval van vermogen/gewichtsverhouding

MichM3 schreef:
De diesels hebben gedurende 10 jaar een enorme ontwikkeling gekend dankzij variabele turbo's en directe inspuiting. Meer en meer komen ze nu echter in het nauw met hun zeer fijne roetuitstoot (allerlei studies als zou dit enorm kankerverwekkend zijn...en terecht!!). Vroeger werden de deeljes nog tegengehouden in onze neusharen, maar nu zouden zo fijn zijn dat ze tot in de longblaasjes komen...eens daar, komen ze er nooit meer uit en nestelen ze zich tegen de celwand met alle gevolgen vandien.

Helemaal waar alleen vergeet niet dat het fijnstof waar nu over gepraat wordt niet alleen uit een dieselmotor komt. Ook de bezinemotor stoot behoorlijk wat fijnstof uit. Kijk maar eens in je uitlaten, hoe denk je dat die bruine (of wit als je flink het gas er op houdt :wink: ) er in komt. Dus het fijnstof zal zeker niet de doodsteek voor de diesel worden.

29 sep 2006 11:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Volgens mij was die sprint tussen het de Golf I GTI tegen de Golf IV GTI, en dus niet de nieuwste, Golf V GTI.

Ik heb ook wel eens bij Top Gear (ik weet niet of dat dezelfde aflevering is) gezien hoe de nieuwe auto's het doen tegen hun voorgangers.
Blijft toch prachtig om te zien hoe een nieuwere MR2 het verliest van een oude 8) :lol:

29 sep 2006 15:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Het aan tal PK's groeit met de dag idd. Die 250 is niet zo veel meer, lijkt het. Toch redden de meesten met meer PK's geen 5,2 sec. van 0-100.

29 sep 2006 15:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
porscheware schreef:
Het aan tal PK's groeit met de dag idd. Die 250 is niet zo veel meer, lijkt het. Toch redden de meesten met meer PK's geen 5,2 sec. van 0-100.

Het gaat er natuurlijk ook om die Pk`s zo goed/efficient mogelijk op de weg te brengen, en dat kan porsche heel goed :D

29 sep 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Vond het buitengewoon interessant dit draadje. Vooral die artikelen over Koppel, Revs en Pk's. Ik wist dat niet zo, vond dat die van mij altijd genoeg van alles had. Die walmende frietkotten, die ga je gewoon zo snel mogelijk voorbij. Je doet je ruitensproeiers aan om de vetlaag ervan af te vegen en de zon schijnt weer.

29 sep 2006 18:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
mhoeneveld schreef:
MichM3 schreef:
De diesels hebben gedurende 10 jaar een enorme ontwikkeling gekend dankzij variabele turbo's en directe inspuiting. Meer en meer komen ze nu echter in het nauw met hun zeer fijne roetuitstoot (allerlei studies als zou dit enorm kankerverwekkend zijn...en terecht!!). Vroeger werden de deeljes nog tegengehouden in onze neusharen, maar nu zouden zo fijn zijn dat ze tot in de longblaasjes komen...eens daar, komen ze er nooit meer uit en nestelen ze zich tegen de celwand met alle gevolgen vandien.

Helemaal waar alleen vergeet niet dat het fijnstof waar nu over gepraat wordt niet alleen uit een dieselmotor komt. Ook de bezinemotor stoot behoorlijk wat fijnstof uit. Kijk maar eens in je uitlaten, hoe denk je dat die bruine (of wit als je flink het gas er op houdt :wink: ) er in komt. Dus het fijnstof zal zeker niet de doodsteek voor de diesel worden.

Het fijnstof bij de ottomotor zijn onverbrande koolwaterstoffen (HC's) die bijlange niet zo toxisch zijn als de roetuitstoot bij diesel. Ten tweede is de roetuitstoot bij benzinemotoren 30-50 keer minder!

Hoe komt dit? Wel benzine heeft een andere structuur dan diesel (lichtere brandstof bestaande uit lichtere deeltjes want benzine "drijft" bovenop diesel in een reageerbuisje) waardoor het van nature al niet zo vervuilend kan zijn...Maar de werkelijke oorzaak van veel roet bij diesels zit 'm in het verbrandingsproces:

De benzine motor ontbrandt z'n mengesel beginnende bij de bougie waar het "vlamfront" zich als een kringgolf voortplant tot de cilinderwanden. Het mengsel ontbrandt enkel wanneer het zich in een stoichometrische verhouding bevindt van ongeveer 14.6/1 (al dan niet wat armer of rijker)...dus: bij benzine vindt steeds een "volledige" verbranding plaats => geen restafval in de vorm van roet

Bij diesel ligt het verbrandingsproces ietwat anders...een hoeveelheid diesel wordt de verbrandingskamer ingespoten, moet zich daar goed vermengen met de hete lucht en bij compressie moet het geheel gaan ontbranden...de ontbranding heeft ook niet de vorm van een kringgolf (=gelijkmatige verbranding, principe van een lont) maar vindt plaats onder de vorm van een explosieve verbranding: overal in de verbrandingskamer gaan deeltjes lucht die zich vermengd hebben met diesel spontaan tot ontbranding (=luidruchtige dieselverbranding). Dit kan enkel gebeuren in een "ideale situatie" waarbij de diesel mooi gelijkmatig verdeeld en verneveld is over de gehele verbrandingskamer. In werkelijkheid is dit natuurlijk lang niet zo en zeker niet bij alle toerentallen...er zullen plaatsen zijn in de verbrandingskamer waar een ideale situatie zich voordoet, maar ook plaatsen waar dieseloverschot is (of te weinig lucht). Deze overschotten resulteren in roet wanneer de rest van het mengsel mooi ontbrandt. De hoge ontbrandingstemperatuur "verschroeit" de diesel als het ware tot roet. Een slecht afgeregelde dieselpomp (we gaan proberen niet naar de roetende Fordjes te wijzen) draagt negatief bij tot deze roetontwikkeling.

29 sep 2006 20:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3