|
A1 race zonder Verstappen
A1 race zonder Verstappen
Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zonder woorden
_________________________________________ Got coffee?
|
28 sep 2006 21:56 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
A1GP: "Huub zat er weer tussen" - Robert Hoevers
A1GP: Een turbulente week voor het A1 team Nederland, en dan te bedenken dat het raceweekend op Zandvoort nog moet beginnen. Onderhandelingen met hoofdcoureur Jos Verstappen liepen stuk, tot grote onvrede van beide partijen. Vandaag vond de A1GP 'kick-off' in Amsterdam plaats, waar overigens Jeroen Bleekemolen zichzelf voor het eerst kon presenteren als eerste rijder. Teammanger Robert Hoevers vertelde Formule1Wereld.nl tijdens een rondvaart over de Amsterdamse grachten over de afgelopen dagen:
"Huub (Rothengatter, manager Jos Verstappen -red) zat er weer tussen, Huub komt er altijd weer tussen," antwoordt Hoevers op de vraag waarom nieuwe onderhandelingen nodig waren terwijl men eerder al overeenkwam. "Jos en zijn manager hadden het idee dat wij niet zonder hen kunnen, en probeerden daarom het onderste uit de kan te halen. Vorig jaar al nam Jos de helft van ons budget in, en inderdaad waren we niet helemaal op tijd met het betalen van zijn loon. Veel mensen zijn echter in de veronderstelling dat twee weken geleden, toen het laatste bedrag is overgemaakt, bijna het volledige jaarsalaris op zijn rekening is gestort. Dit is echter niet waar, wij moesten alleen nog zijn declaraties (een € 36.000) die hij onlangs inleverde uitbetalen. Moet je je voorstellen, dat je bij je werkgever komt met een plastic zak vól met bonnetjes! Over de uitbetaling van Jos' loon dit jaar wilden ze bankgaranties. Een soort vooruitbetaling, maar dan met het verschil dat zij er ook nog niet aan kunnen komen. Dit is echter onmogelijk voor ons, zouden we dat doen dan gaat ons budget zodanig naar beneden dat dit ten koste gaat van alles."
"Buiten dat, de A1GP blijft toch een sport. Dit was keihard zaken doen, terwijl wij hadden gehoopt dat Jos gewoonweg trots zou zijn dat hij zou mogen racen voor zijn land. Blijkbaar zijn andere zaken belangrijker, toen hield het voor ons op." Jeroen Bleekemolen, vorig jaar reserverijder voor het team, neemt de plek in van Verstappen, een beter debuutcircuit als A1GP racer is haast ondenkbaar voor de Zandvoort 'local'. "Jeroen is een precieze coureur, rijdt heel zuiver en gecontroleerd," gaat Hoevers verder. "Daarbij kent hij het circuit op zijn duimpje dus haalt hij daar voordeel uit. Het is goed dat hij morgen aan de rookie test kan meedoen, elke testmogelijkheid is meegenomen. Hij heeft dan wel lang niet gereden in de auto, maar zijn klasse is onder andere zijn aanpassingsvermogen. Zet hem in een auto en hij scheurt er mee weg, dat zag je ook bij Jan Lammers; 'Jan je moet even een middagje rijden', vertelden we hem toen Bavaria City Racing op het programma stond. 'Prima hoor, geen probleem' was het antwoord, en hij reed er zo mee weg. Die gasten doen natuurlijk ook niet anders."
"Van onze auto wordt dit jaar meer verwacht," meldt van der Hoeve tot slot. "Er is veel geld geïnvesteerd in simulatie (software). Er wordt nu full-time gesimuleerd voorafgaand aan elke race. Elk circuit stelt andere eisen aan de auto, de set-up is altijd weer anders. Dit 'huiswerk' is enorm belangrijk. Tevens is er een nieuwe engineer, Dave Stubbs. Een uiterst ervaren man, die de Formule1 in Zandvoort zelfs als teammanager nog heeft meegemaakt. Hij is onder andere werkzaam geweest bij Williams, Jaguar en Red-Bull, en is een stabiele vent. Erg prettig om mee te werken."
"Mijn verwachting voor deze race? Als Jeroen op plaats zeven, acht, negen eindigt, zou hij het prima doen!"
bron: http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuw ... ve=&ucat=3
|
28 sep 2006 22:26 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Goeie post Rob, had ik toch een heel klein beetje gelijk in mijn post van pagina 3 Jort
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
28 sep 2006 22:39 |
|
|
Peter, Boxster
Boxster.996 cabrioLelystad
|
Wat een blamage voor de Nederlandse autosport, hebben we een keer een topevenement laat ons Joske het afweten.
Hans Ernst heeft hem nog in een ultieme poging een 1 malig salaris voorgesteld van een bedrag met 5 nullen.
Ons Joske was hier niet voor te porren,
Ik heb hier gemengde gevoelens bij ene kant denk Jos EIKEL flikker maar op ":blijft een kamper".
Aan de andere kant hebben we Bleekemolen, van zo een kleurloos figuur worden we ook niet vrolijker.
Tsja een plekkie of 9 moet te doen zijn, HMMMM.
Met Jos wisten we in ieder geval dat het alles of niets werdt van het weekend.
Ik weet het niet meer
|
28 sep 2006 22:45 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
28 sep 2006 22:51 |
|
|
Jort
Groningen
|
Gniffel...
_________________________________________ Tjolk.
|
28 sep 2006 23:01 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
28 sep 2006 23:43 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Geen straf Verstappen
30 okt 2000 - Een Belgische rechter heeft de weg vrijgemaakt voor een nieuw seizoen in
Formule 1 voor Jos Verstappen. De Limburger krijgt geen straf opgelegd in de
veelbesproken zaak rond de veel besproken vechtpartij van twee jaar geleden op
een kartbaan in het Belgische Lanaken. Het gerechtshof in Tongeren achtte de
28-jarige Formule-1-coureur wel deels schuldig, maar vond het bewijs te
mager. De rechter vond ook dat Verstappen meer rekening had moeten houden
met zijn voorbeeldfunctie. "Van een sportman mag wel iets meer discipline
verwacht worden", aldus de magistraat Crijns.
De zaak tegen Verstappen sleepte al ruim twee jaar. Twee Belgen, een vader
en zoon, hadden Verstappen aangeklaagd wegens mishandeling. De coureur zou
hen in mei 1998 hebben geslagen. Verstappen wilde destijds met een groep van
zes man exclusief op de kartbaan rijden. Toen anderen ook gingen rijden en
één zelfs Verstappen inhaalde, kwam het tot een handgemeen, waarbij
Verstappen rake klappen zou hebben uitgedeeld. De 45-jarige vader hield er
flinke verwondingen aan over. In België zijn de straffen voor dergelijke
incidenten niet mals. Vier weken geleden eiste de openbare aanklager nog een
strenge straf: tussen de twee maanden en twee jaar cel. Ook vader Frans
Verstappen, eveneens betrokken bij de affaire, moest volgens hem de
gevangenis in. Het gerechtshof in Tongeren vindt dergelijke straffen te
zwaar. Het acht bewezen dat Jos Verstappen het oudste slachtoffer had
geslagen. Maar het slachtoffer zou hem wel hebben geprovoceerd.
Het hof laat Verstappen en zijn vader vrijuit gaan, mits ze zich de komende
vijf jaar in België niet weer strafbaar gedragen. Rechter Crijns wees de
coureur, die overigens niet aanwezig was, wel terecht. "Mensen met naam en
aanzien moeten wel met beide voeten op de grond blijven staan", zei hij.
Crijns vond het een pluspunt dat Verstappen het slachtoffer een
schadevergoeding heeft gegeven. Verstappens advocaat, mr. Kumpen, meldde dat
de coureur blij was met de uitkomst van de zaak. "Het is nu in de juiste
context geplaatst", zei hij. "Jos was niet als enige betrokken en werd
geprovoceerd. Alle media-aandacht stond niet in verhouding tot de
omvang van de zaak."
De positieve uitspraak van de Vlaamse rechter maakte de weg vrij voor een
nieuw seizoen Formule 1 voor Verstappen. Als de Nederlander wel was
gestraft, waren de consequenties voor zijn Formule-1-loopbaan waarschijnlijk
desastreus geweest. Hij reed een mooi seizoen voor Arrows, maar is nog niet
zeker van een plaats voor volgend jaar. Zijn teambaas Walkinshaw wachtte
vermoedelijk met ondertekening van de contracten tot de rechtszaak voorbij
was. De Schot Walkinshaw zal gedacht hebben aan de Belgische
Formule-1-coureur Bertrand Gachot, die in 1991 wegens mishandeling werd
veroordeeld tot anderhalf jaar cel. Gachot belandde in het cachot, omdat hij
een Londense taxichauffeur traangas in het gezicht had gespoten. Zijn straf
maakte de weg vrij voor de destijds nog onbekende Duitser Michael
Schumacher.
|
28 sep 2006 23:50 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Yeah Right, en laat dat nou net hetgeen zijn wat ie soms wel 's ff vergeet
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
29 sep 2006 0:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Voor Jos geldt dat gezegde trouwens niet. Voor hem is het:
Mensen met naam en aanzien moeten wel met beide voeten op het grind blijven staan...
vrij naar, zoals ik ergens op de bovenstaande humorsite las, 'Jos kent de grindbeginselen van de Formule 1 als geen ander....'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 sep 2006 7:20 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Als dit inderdaad waar is trek ik alle eerder commentaren in. Als Jos het hele jaar door redelijk normaal betaald is met een salaris van euro 1 mlj en gaat dan liggen zeiken over 36,000 euro aan onkosten die nog niet zijn betaald en hangt daar zijn carriere aan op, is ie niet goed wijs....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
29 sep 2006 7:42 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Goh..dus je moet blij zijn als een afgesproken deal nagekomen wordt
Denk dat jij meer naar dat miljoen kijkt dan naar correctheid in deze kwestie
_________________________________________ t beste maar weer...
|
29 sep 2006 8:53 |
|
|
mark951
944 Turbo 1985 951,
911 GT3 MK1 2000almere
|
Ome Piet schreef
Hoe principeel moet je zijn om je carriere te beeindingen over een betaling die 3,6% van salaris uitmaakt?
|
29 sep 2006 8:59 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
| | | | Rob Herfst schreef: Geen straf Verstappen30 okt 2000 - Een Belgische rechter heeft de weg vrijgemaakt voor een nieuw seizoen in Formule 1 voor Jos Verstappen. De Limburger krijgt geen straf opgelegd in de veelbesproken zaak rond de veel besproken vechtpartij van twee jaar geleden op een kartbaan in het Belgische Lanaken. Het gerechtshof in Tongeren achtte de 28-jarige Formule-1-coureur wel deels schuldig, maar vond het bewijs te mager. De rechter vond ook dat Verstappen meer rekening had moeten houden met zijn voorbeeldfunctie. "Van een sportman mag wel iets meer discipline verwacht worden", aldus de magistraat Crijns. De zaak tegen Verstappen sleepte al ruim twee jaar. Twee Belgen, een vader en zoon, hadden Verstappen aangeklaagd wegens mishandeling. De coureur zou hen in mei 1998 hebben geslagen. Verstappen wilde destijds met een groep van zes man exclusief op de kartbaan rijden. Toen anderen ook gingen rijden en één zelfs Verstappen inhaalde, kwam het tot een handgemeen, waarbij Verstappen rake klappen zou hebben uitgedeeld. De 45-jarige vader hield er flinke verwondingen aan over. In België zijn de straffen voor dergelijke incidenten niet mals. Vier weken geleden eiste de openbare aanklager nog een strenge straf: tussen de twee maanden en twee jaar cel. Ook vader Frans Verstappen, eveneens betrokken bij de affaire, moest volgens hem de gevangenis in. Het gerechtshof in Tongeren vindt dergelijke straffen te zwaar. Het acht bewezen dat Jos Verstappen het oudste slachtoffer had geslagen. Maar het slachtoffer zou hem wel hebben geprovoceerd. Het hof laat Verstappen en zijn vader vrijuit gaan, mits ze zich de komende vijf jaar in België niet weer strafbaar gedragen. Rechter Crijns wees de coureur, die overigens niet aanwezig was, wel terecht. "Mensen met naam en aanzien moeten wel met beide voeten op de grond blijven staan", zei hij. Crijns vond het een pluspunt dat Verstappen het slachtoffer een schadevergoeding heeft gegeven. Verstappens advocaat, mr. Kumpen, meldde dat de coureur blij was met de uitkomst van de zaak. "Het is nu in de juiste context geplaatst", zei hij. "Jos was niet als enige betrokken en werd geprovoceerd. Alle media-aandacht stond niet in verhouding tot de omvang van de zaak." De positieve uitspraak van de Vlaamse rechter maakte de weg vrij voor een nieuw seizoen Formule 1 voor Verstappen. Als de Nederlander wel was gestraft, waren de consequenties voor zijn Formule-1-loopbaan waarschijnlijk desastreus geweest. Hij reed een mooi seizoen voor Arrows, maar is nog niet zeker van een plaats voor volgend jaar. Zijn teambaas Walkinshaw wachtte vermoedelijk met ondertekening van de contracten tot de rechtszaak voorbij was. De Schot Walkinshaw zal gedacht hebben aan de Belgische Formule-1-coureur Bertrand Gachot, die in 1991 wegens mishandeling werd veroordeeld tot anderhalf jaar cel. Gachot belandde in het cachot, omdat hij een Londense taxichauffeur traangas in het gezicht had gespoten. Zijn straf maakte de weg vrij voor de destijds nog onbekende Duitser Michael Schumacher. | | | | |
Het hof laat Verstappen en zijn vader vrijuit gaan, mits ze zich de komende
vijf jaar in België niet weer strafbaar gedragen.
Dus gewoon fout zoals altijd....
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
29 sep 2006 9:18 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Zo principieel dat je een bankgarantie wil En zo'n garantie is geen vooruitbetaling zoals velen hier schijnen te denken
_________________________________________ t beste maar weer...
|
29 sep 2006 9:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als ik alle commentaren lees is ook het salaris niet tijdig betaald (ik begreep dat er een vertraging van een half jaar in zat). Wel is het zo dat de opmerking van Rothengatter dat men kort geleden pas het laatste deel van het geld had gekregen een beetje fout, omdat Rothengatter suggereerde dat het om salaris ging, terwijl dit een onkostenvergoeding was en die krijg je nu eenmaal altijd laat uitbetaald (ik was toen ik nog loonslaaf was niet anders gewend, immers: e.e.a. moet worden gefiatteerd).
Mijn mening: als je als sportman je schaapjes op het droge hebt dan vind ik het normaal dat je wel enige zekerheid wenst over het feit dat je binnen een redelijke termijn je geld krijgt, maar overdreven om ook zekerheid te hebben over de betaaldatum (binnen grenzen). De zekerheid dat hij zijn geld zou krijgen had hij m.i. doordat A1GP zich borg wilde stellen (althans, dit begrijp ik uit de berichtgeving). Door nu de zaak op de spits te drijven met een bankgarantie (die ook geld kosten en soms ook gewoon niet haalbaar zijn, zeker niet in deze situatie) is de zaak mis gegaan. Ik vind dat, voor zover ik het kan beoordelen, een kwestie van slecht advies.
Het is niet verkeerd om in de onderhandelingen stevig in te zetten. Maar het spreekwoord luidt: wie het onderste uit de kan wil krijgt de deksel op zijn neus.
En volgens mij was dit niet de eerste keer, dus ze leren er ook niet van.
|
29 sep 2006 10:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Maar als ik het in moet schatten wel onhaalbaar voor "team Holland" (of hoe het team van Jan Lammers moge heten?). De bank geeft die garantie niet zomaar af.
|
29 sep 2006 10:10 |
|
|
mark951
944 Turbo 1985 951,
911 GT3 MK1 2000almere
|
ome piet schreef
Inderdaad een bankgarantie is geen vooruitbetaling. Een bankgarantie van Jan aan Jos betekent dat Jan het geld bij de bank parkeert en dat daaruit Jos betaald wordt, geen probleem als je genoeg geld hebt, maar Jan blijkt uit de berichtgeving kan net de eindjes aan elkaar knoppen. Om dan een groot deel van je cash-flow vast te zetten is zakelijk niet slim of waarschijnlijk in dit geval niet eens mogelijk.
|
29 sep 2006 10:14 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Een bankgarantie bij een Jos die zo maar ineens kan besluiten om na 2 races uit te stappen....?
Als ie vorig jaar niet die gekke uitstap-actie had gedaan, en consequent punten had gescoord had ie misschien een punt gehad.
Maar dan nog kan een team dat de eindjes net aan elkaar kan knopen toch niet zo'n risico nemen met iemand die zo'n groot percentage van het beschikbare budget neemt.
Ik sluit me helemaal aan bij de eerdere conclusie van Devils son.
Gegokt en verloren. En nu moet ie niet weer eens komen met dat ie nooit een faire kans heeft gehad.
Kleuter!
|
29 sep 2006 10:20 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Dat lijkt me duidelijk.
Het probleem is echter dat ons Joske deze pr-stunt op het verkeerde moment heeft gepland en zich bovendien ook nog eens direct terugtrekt uit de wedstrijd. Hij had gewoon een signaal moeten afgeven en vervolgens uit respect voor zijn fans ( onbegrijpelijk dat die er nog zijn) zijn werk moeten doen.
Het lijkt verdorie wel zo'n vaksbondsman van het openbaar vervoer door direct het werk neer te leggen. Bah!
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
29 sep 2006 10:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Nederland op zijn smalst....
_________________________________________ Got coffee?
|
29 sep 2006 10:37 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Prima dat het einde verhaal Jos Verstappen is!!!
Rothengatter spreekt van een werkgever/werknemer verhouding.
Geen enkele werkgever zal een bankgarantie afgeven voor het salaris van een werknemer.
Rotengatter probeert de druk op te voeren, gebruik makend van een groot evenement en is vervolgens verbaasd dat Jan Lammers naar buiten brengt dat Verstappen niet zal rijden.
HELEMAAL GOED !!
Met niet goed onderhandelen verlies je wel eens en Verstappen heeft samen met Rothengatter de afgelopen 12 jaar heel vaak verloren.
_________________________________________ Racefun events
|
29 sep 2006 10:54 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
...ik vond 't al zo stilletjes net in Zandvoort...
De provincie gaat echter wel voorbij aan het feit dat dit voor diezelfde provincie een enorme bron van inkomsten is; hotels, campings, horeca in het algemeen... Neuzelaars.
EDIT:
Aiaiai, als dat maar niet teveel herrie maakt...
Vliegshow Vier F-16's van defensie zullen bij de opening een fly-by verzorgen. De vier toestellen passeren om even voor 15.00 uur in formatie op een hoogte van zo'n 150 meter de finishlijn.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
29 sep 2006 11:53 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
29 sep 2006 14:37 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
EX-Verstappen fans dan toch zeker naar ik mag hopen:wink:
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
29 sep 2006 16:16 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], paulb |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|