Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:57

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Home Theatre setups 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
EriC4C schreef:
Devils son schreef:
Vasthouden aan stereo is net zoiets als denken dat 2wd beter is dan 4wd... :twisted:

Inderdaad ..... vergelijkbaar met de gewenste toepassing. :idea:
Ik geef niets om beelden en heb de audio dan ook uitsluitend om naar muziek te luisteren. ;)

Niks mis me Eric. Ik heb dan wel een mooie surround opstelling maar er gaat ook bij mij niks boven een mooie stereo opname. Per slot staat de 'stereo' vaker aan bij mij dan mijn HT. En dat heeft niks met voortschrijdende techniek te maken in de audio.
Het dieptebeeld en plaatsing van instrumenten en stemmen kun je in surround op dit moment nog steeds niet zo mooi als bij een goede stereo opname.
Dus lekker in stereo blijven genieten.

ZegmaarMaurice die ook nog wel eens een plaat op de draaitafel legt :shock:

29 sep 2006 16:29
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
ZegmaarMaurice die ook nog wel eens een plaat op de draaitafel legt :shock:

Nee he' .... niet NOG een DJ in de PF-gelederen :shock:

29 sep 2006 16:35
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wie nog meer dan?
vaneentjeweetikhetmaardatisvolgensmijnietechtalgemeenbekend

29 sep 2006 16:38
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:

Nee he' .... niet NOG een DJ in de PF-gelederen :shock:

Wat is er nou weer mis met vinyl?

29 sep 2006 16:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Wat is er nou weer mis met vinyl?

Er is helemaal niks mis met vinyl - ben verbaasd over het aantal actieve PF'ers dat naast hun huidige baan het beroep van DJ uit voeren 8)

1. DJ D.....

2. DJ R....

3. DJ H......

4. :?:

29 sep 2006 17:24
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Het dieptebeeld en plaatsing van instrumenten en stemmen kun je in surround op dit moment nog steeds niet zo mooi als bij een goede stereo opname.
Dus lekker in stereo blijven genieten.

Deels wel met je eens, deels niet. Bij multikanaals muziek loop je alleen tegen veel problemen aan.

Om datzelfde effect te krijgen als bij die goede 2 kanaals opname en weergave, moet de opname eigenlijk al in meerdere kanalen zijn opgenomen. Telarc heeft een aantal (SACD) hiervan op de markt gebracht, waarbij de extra kanalen niet zozeer muziekinstrumenten vanuit andere hoeken laten komen, alswel het normale stereo beeld voor je neus nog meer diepte geven door bepaalde frequenties en ambient geluiden (heel subtiel) uit de extra speakers te laten komen. Maar die software is zeldzaam...

En dan nog het probleem van de plaatsing van de speakers, die is voor meerkanaals muziek liefst anders dan voor het bekijken van films. Welke gek gaat nu na elke film met z'n luidsprekers lopen slepen? Alle speakers liefst identiek en op de ideale locatie, voor de meesten een utopie.

Duur... Wil je alle kanalen net zo hoogwaardig laten weergeven als bij een goede stereo setup, dan kun je de prijs eigenlijk bijna gaan vermenigvuldigen met 3 of meer...

Maar het kan... Ooit een demonstratie gehoord in Duitsland, waar me de broek van afzakte, niet vanwege de effecten maar wel het gevoel van realisme. Alleen de setup vertegenwoordigde dan ook een waarde met 5 nullen. Oftewel.... :cry:

29 sep 2006 17:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2