Auteur |
Bericht |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
993TT herspuiten in een andere kleur
Ik zit met een vraag. Ik heb al een paar keer mogen verstaan dat door het herspuiten van een P, in de originele kleur of een andere kleur, de wagen in waarde zou doen dalen.
De ene zegt dat dat zo is, de andere niet. Ik zou graag willen weten wat men in het algemeen hierover denkt. Daarom een polleke gelanceerd.
Ik begin er nl. over te denken om mij een 993TT aan te schaffen waarvan ik zeker weet dat de wagen perfect is (motorisch, ongevalvrij, enz...) maar waarvan de kleur mij niet aanstaat. Met de bedoeling uiteraard om hem KOMPLEET te laten herspuiten (binnen en buiten) in de kleur die ik wens.
Tipje van de sluier : ik zou hem in métallic geel (geen speedgeel) willen laten zetten.
Ben benieuwd naar de reacties...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
Laatst bijgewerkt door Chris_lbr op 01 okt 2006 7:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 sep 2006 21:18 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Als je voldoende foto's maakt -dus ook tijdens het strippen en schuren- dan kun je in ieder geval aantonen dat het geen reparatie van schade betrof.
Voor mij zou ook van belang zijn hoe lang ik ermee denk te gaan rijden:
- als je ieder jaar van auto wisselt: niet overspuiten
- als je er 5 jaar in rond wilt rijden: doe het dan fluitend !
En natuurlijk heb je eerts heel goed gekeken of jouw droomkleur echt nergens anders te koop is in combinatie met je andere wensen / eisen .....
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
30 sep 2006 21:46 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik denk dat het meer het spuiten op zich is wat mensen de auto minder snel zal doen kopen als je er tzt van af wil (en dus de auto minder waard maakt), niet dat het mss een andere kleur is. Tenzij dat slecht is gedaan of het een kleur is.
Bij (volledig) spuiten wordt toch al gauw gedacht dat het een ex-ongeval wagen is.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
30 sep 2006 21:46 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
NIET doen en de kleur zo laten óf zoeken naar de door jou gewenste kleur!
Desnoods door na aankoop opties erbij te schroeven, maar aan de kleur moet niets worden geklooid (zeker niet bij een object als een 993TT!)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
30 sep 2006 21:47 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Chris,
Je hoeft hem niet te laten spuiten!
Ik heb je kleurencombinatie al gevonden bij een PZ in Duitsland!
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/de/clie ... _=1&lnr_=1
|
30 sep 2006 22:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
30 sep 2006 22:12 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Vind je het te rood?
|
30 sep 2006 22:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je hoeft in iedergeval niet bang te zijn dat 'ie ooit gestolen zal worden
|
30 sep 2006 22:24 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
30 sep 2006 22:27 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
@ Rob... Heregod, Ik dacht eerst dat je de foto door paintshop had gehaald....
Ik had al zoiets verwacht!!!!!
Als dit doorgaat ben ik heel benieuwd naar het resultaat.
Metallic geel bestaat naar mijn idee niet bij de Porsche kleuren. Dat kan naar mijn idee botsen bij de meeste liefhebbers - het overspuiten in een niet orginele porsche kleur.
En overspuiten->schade syndroom. Ik denk dat documentatie ook zeker zal helpen hierbij.
Om een 'de' wagen exact in de kleuren te vinden die jij mooi vind kan soms moeilijk zijn. Dus inderdaad, waarom dan niet overspuiten. Je wil 'm toch nu in jouw smaak rijden? Waarom dan tobben over een waardevermindering in de toekomst. Misschien krijg je er een paar centen minder voor... Who cares. (Ok op die geposte van Rob na dan... )
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
30 sep 2006 22:29 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
vind ik een erg valabele opmerking
maarreuh, er zijn veel originele Porsche kleuren, remember de discussie bij de kleurkeuze van Je Groen
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
30 sep 2006 22:39 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Tsja, vind zo'n gele 993TT helemaal geweldig, maar inderdaad, vind er maar eens eentje! Ach, overspuiten (wel orig. Porsche kleur natuurlijk) in de door jouw gewenste kleur gewoon doen en je Porsche nooit meer weg doen, heb je ook geen last van evt. waardeverlies!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 sep 2006 23:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Net als bij een Carrera3.0, is het bij een 993TT geen schande om 'm in een andere kleur te spuiten .....
't is namelijk toch een andere markt met andere kopers
|
30 sep 2006 23:14 |
|
|
horn
PF #57
|
wie betaalt bepaalt.
ik denk dat - ook een gedocumenteerde - overspuiting in elke andere kleur dan de originele kleur een waardevermindering geeft. Afhankelijk van de kleur is die groter of minder groot. Als het een niet-Porsche kleur betreft is hij mijns inziens nog een stukje groter.
Maar ja, koop je die auto als investering doe je het uberhaupt dom. Kan je beter een huis kopen of obligaties. Daar kan je echter niet zo hard in als in een 993TT . Dus als dat je droomauto is, doe wat je zélf wilt en spuit hem metallic geel. Zal jou die paar 1000 euro over een aantal jaar roesten. De afschrijving is toch al niet mals, kan je beter afschrijven op een auto die naar je zin is, dan op een auto die 'je wel mooi vindt'.
My 2 pennies.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 okt 2006 0:08 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ik had em ook al zien staan. Dat blauw tot daar aan toe. Maar je mag de deuren werkelijk niet open doen want dan doen je ogen écht zeer !
Voor mij is het de bedoeling om een goede 993TT te vinden en hem te houden. In principe, want je kan nooit weten dat ik hem ooit zou MOETEN wegdoen (niemand kan de toekomst voorspellen).
Maar daarnaast... gewoon het feit dat hij zou herspoten zijn (andere of originele kleur) wou ik weten wat een gevoel dat zou geven bij de echte P-liefhebbers. Uiteraard met de bijvermelding dat de auto niet herspoten werd omwille van schade, met gedateerd fotomateriaal dat dit kan staven.
Ik heb persoonlijk ook zo'n gevoel dat herspuiten in een niet bestaande P-kleur de wagen zou doen verminderen. Tenzij het in de kleur zou zijn die ik (persoonlijk) top zou vinden, dat métallic geel dus. Maar als ik een P in een andere niet originele kleur zou zien dan zou ik hem ook in waarde gedaald vinden.
Een gevoelig onderwerp hé ...
Enfin, ik ben toch benieuwd naar welke richting deze poll na verloop van tijd zal beginnen te wijzen. Daarom mijn vraag aan iedereen om met eerlijke én gevoelsmatige mening op de poll te stemmen.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
01 okt 2006 7:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 993TT herspuiten in een andere kleur
Andere kleur: ja. Zelfde kleur: nee (mits goed gedaan). Verhaal over ex-schade: het is zeldzaam dat een 10 jaar oude (of nog oudere) auto nog steeds geen enkel krasje oid heeft opgelopen. Dus wat is schadevrij? M.i. is dat nog steeds dat de auto geen grote schade heeft gehad. En een goede specialist ziet of een auto ooit grote schade heeft gehad, overgespoten of niet.
Geel en dan ook nog niet origineel: waardeverminderend, zonder twijfel. Tenzij je natuurlijk per toeval tegen iemand aanloopt die net die kleur wil hebben en die niet weet dat die kleur waardeverminderend is...
Desondanks: gewoon doen. Je hebt de auto om te rijden, niet als belegging.
|
01 okt 2006 7:46 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
De prijs van de auto bepaalt wellicht of het een blijvertje is: mijn 928 van 3000 euri kan ik best overspuiten. Sterker nog, die wordt er meer waard van.
Alleen wegen de kosten dan nog op tegen de waarde? Bij een 993 of leuker vallen die kosten natuurlijk wel mee vergeleken met de prijs.
Ik denk dat als je een auto overspuit omdat de lak niet de juiste kleur is, je een beetje duur bent aan 't doen. Als de lak gaar is of iemand heeft gemeend zijn creaties in reliëf op je auto aan te brengen, dan wordt de auto alleen maar mooier.
Als je denkt aan wederverkopen, dan zul je een courante kleur moeten nemen, liefst een die na poetsen het mooist is. Mijn 928 is aubergine en er moeten delen aan overgespoten worden. Ik denk aan zelf helemaal spuiten maar dan wil ik 'm zwart metallic maken óf wit.
Al doe ik 'm latexen, hij wordt er altijd mooier van (serieus, de eigenaar die heeft zitten spuiten was zeker dronken toen 'ie dat deed).
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
01 okt 2006 9:45 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Verstand of emotie. Dat loopt wel eens door elkaar, toen ik mijn 993 4S wilde kopen zat ik daar ook mee. Dan denk je ook aan afschrijving, verkoopbaarheid op termijn, etc. Het is per slot van rekening een boel geld voor een 'droom' auto. Zelf denk ik dat je er helemaal voor moet gaan , of het moet laten. Volgens zijn er maar weinig types die er helemaal voor gaan, en inderdaad zo'n auto kopen (of bestellen) zoals hierboven afgebeeld. Zelf denk ik dat een zilver / zwart of een zwart / zwart een 'verstandige' keuze is en metallic geel een 'droom' keuze. Zelf ben ik een verstandige kiezer en rijdt in een zilver / zwarte. Wel saai, zo kleurloos.
Of origineel of herspuiten; zelf denk ik dat iemand die valt voor metallic geel kiest, minder waarde hecht aan 'origineel'. (Omdat de kleur sowieso andere potentieele koper aantrekt) En tsja, hoe bepaal hoeveel iets waard is en hoe belangrijk vind je dat zelf?
Veel sterkte met je keuze,
Sander
(Die zeker voor een 'veilige' 993TT zou gaan als er ergens eentje werd aangeboden )
|
01 okt 2006 11:20 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik zou eerst zoeken naar een auto die de door mij gewenste kleur reeds heeft. Maar als je die niet kunt vinden, dan zou een auto overspuiten ook voor mij geen enkel probleem zijn, ook in een niet-originele Porsche-kleur. Het is tenslotte je eigen auto. En dat de auto minder waard zou worden? Voor mij zelf sprekend zou ik voor een gebruikte, overgespoten 993 TT geen cent minder betalen dan voor een niet-overgespoten 993 TT, wellicht betaal ik voor de overgespoten auto (zonder krasjes, deukjes e.d.) zelfs méér... Maar anderen kunnen daar anders over denken, en het is je eigen afweging of je je daar iets van aantrekt.... Uiteraard is de ene kleur wel couranter dan de andere kleur, en als je je 993 TT snel wilt verkopen (mocht dit nodig zijn), dan levert een zwart/zwart of zilver/zwart 993 TT in beginsel meer op dan een metallic geel 993 TT.
|
01 okt 2006 12:12 |
|
|
omebart
964 30 Jahre JubileumOuderkerk a/d Amstel
|
Gewoon overspuiten in de kleur die jij mooi vindt, het is toch jouw auto!
Je betaald veel geld voor zo'n auto en dan moet ie naar mijn mening wel helemaal naar je zin zijn, anders krijg je er later spijt van. De eventuele waardevermindering zou ik op de koop toe nemen.
De 964 jubileum die ik heb aangeschaft moet ook helemaal worden gespoten. Ik spuit hem wel in de originele kleur (violet) omdat ik dat een fantastische kleur vind. Ben al jaren verliefd op de jubi en hij moet dan ook perfect worden.
Volg je hart...porsche = emotie...een droom...en wat is er mooier dan die werkelijkheid te laten worden.
_________________________________________ Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder.
|
01 okt 2006 12:40 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Toch begin ik dit steeds meer te betwijfelen. Zeker naar mate de auto's ouder worden en zeker op dit moment, kan echter een modeverschijnsel zijn, maar ook hier op het forum zie je steeds meer vraag naar " sprekende" kleuren. Gulf blue voor een pre-74,
(Harald! )
orange, geel, limoengroen , wit, guards red voor een G-model,
speed gelb, Rubystone red, RS blauw, guards red of zelfs dat lipstick roze voor een 964RS,
wit, speedgelb of dat lichte riviera blauw voor een 993.
Speedgelb of wit voor een 996 GT3 (Mich! )
En zelfs bij de presentatie van de 997 GT3, wit!
En de 997 GT3RS, Orange en Signal green!
Dus met dat allen zilver, blauw of zwart lijkt het wel mee te vallen.
Als daily driver ben ik met je eens dat zilver, zwart of blauw gangbaarder en makkelijker verhandelbaar is, maar als liefhebbers/derde " fun" auto lijkt het erop dat meer mensen toch voor een hele heftige/sprekende/niet -alledaagse kleur kiezen. Voor de puristen zal een niet-origineel kleur altijd een punt blijven om over te ze*ken, maar een liefhebber die gewoon een stoere 911 wil en de kleur mooi vindt en mits goed gedaan zal met een niet orig. kleur kunnen leven denk ik. Ikzelf zou wel altijd gaan voor een orig. Porsche kleur en dan het liefst ook nog jaargang matchend. Maar ook dat is persoonlijk.
En misschien een kleine geruststelling, na het overspuiten van mijn Carrera 3.0 in niet de orig. kleur, maar wel orig. 1977 Limoengroen, was er bij de taxatie door Gratema niets te merken van een waardevermindering, integendeel! Ik denk zelfs dat het terug spuiten in de orig. ab werk kleur Copper brown metallic hem niet meer waard zal maken dan het huidige limoengroen. Voor de puristen misschien wel, maar hoeveel % van de kopers is echt purist? Denk dat een liefhebber (zoals ikzelf) vaker limoengroen mooier vindt dan het orig. copper brown.
Succes met deze lastige keuze, maar het resultaat kan heel bevredigend zijn, ik weet er alles van!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
01 okt 2006 13:19 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Is t'ie mss van mr.Bean geweest?
|
01 okt 2006 17:18 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Als het mijn centen zijn, koop ik de auto die IK mooi vind,
als dat nou net die auto is die door een liefhebber
niet agv schade gespoten is in die kleur die ik helemaal te gek vind.
Is voor mij die auto niets minder waard, dat vertel ik verkopende partij dan natuurlijk niet.
Dan is het een gebakje in een niet porsche originele kleur
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
01 okt 2006 17:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Over het algemeen word een auto natuurlijk minder waard door overspuiten in een andere kleur. Maar er zijn uitzonderingen. Uiteindelijk is de koper bepalend voor wat een auto opbrengt. En ik durf er heel wat om te verwedden dat er ook iemand grof geld voor die prachtige blauw met rood interieur versie neer telt.
Alleen onder voorwaarde dat ie een zonnebril krijgt bijgeleverd denk ik.
Als je de auto zou willen conserveren en dus zo lang mogelijk origineel houden dan moet je zeker niet overspuiten. Maar ach, zoals al geschreven je moet ook in een auto rijden die naar je zin is en waar je een stukje van jezelf in hebt gestopt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 okt 2006 22:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dus de volgende vraag
Is het waardeverminderend als je het interieur van je Porsche in een andere kleur laat overtrekken
Terug on topic :
Zoals velen aangehaald denk ik dat bij een goede fotodocumentatie voor, tijden en na het spuiten er geen probleem mag zijn indien de wagen in dezelfde kleur wordt herspoten.
In een andere kleur denk ik dat het wel waarde vermindered is afgaande op de honderden reacties hier op het forum over matching numbers . Uiteindelijk is de "nieuwe" kleur niet "matching"
Maar zoals anderen hier ook aanhalen , het is jouw wagen en jouw geld dus als je het wilt laten doen moet je het zeker niet laten.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 okt 2006 13:21 |
|
|