Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:32

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Ritje in een E55 AMG 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht Ritje in een E55 AMG
Vandaag de C32 AMG opgehaald na een onderhoudsbeurt. De desbetreffende garage heeft op dit moment 'toevallig' een E55 AMG te koop staan. Echt iets voor mij zegt hij. (tuurlijk, denk ik ;) Ik had de E55 al eerder te koop zien staan, maar ik weet heel goed wat ik in maart van dit jaar heb aangeschaft dus probeerde mij er niet te veel door af te leiden. (Ook omdat mijn bankrekening nog in revalidatie is...) Goed een testritje sla ik natuurlijk niet af. Bovendien moest ik nog een half uurtje wachten..

De eigenaar kwam aanlopen met de sleutel en zou mij een kleine demo geven , van het keyless go systeem. Sleuteltje in mijn broekzak en waarempel, je kan gewoon de auto openen. (soort knopje op de deurkruk.. ). Ik moest even wennen aan het interieur, nu ben ik een 993 gewend en mijn eigen C32 AMG, maar dit was wel even een stapje verder. Keurig afgewerkte knopjes, hele mooie klokjes en een super audio systeem.

Dit is hem dan, de E55 AMG 5,5 liter V8 Kompressor met 476pk en maar liefst 700nm. Ongelovelijk, ik kon mezelf geen voorstelling maken welk enorm geweld dit zou produceren. De eigenaar legde me nog kort het starten zonder sleutel uit, en nam toen afscheid. ("Je hebt me toch niet nodig?") Ik vind het heerlijk om een auto in alle rust te ontdekken, en nu had ik de kans.

Gelijk even de knopjes van het Comand systeem proberen, groot scherm Navigatie, DVD, etc. Indrukwekkend.. 1 miljoen knopjes om de stoel te positioneren.. Spiegels goed zetten, schuifdak dicht.... ok starten maar...: " wowwww " Met een 'gemene' brul werd de dikke V8 wakker.

Wat een geluid! Aangezien alle AMG's automaat zijn, (Love it or hate it) hoefde ik mij geen zorgen te maken over de koppeling en het elegant wegrijden. (Iets dat mij de eerste keer met de 993 wel moeite kostte, moet ik bekennen). Klein beetje gas, hij rolt. Niet overdreven nerveus, misschien kwam dat ook door de massa van meer dan 1700 kg! Omdat ik het belangrijk vind auto's netjes te behandelen, wilde ik hem uiteraard eerst rustig warm rijden, maar ik zocht tevergeefs naar een temperatuur metertje in de eindeloze menu structuur van de Mercedes.

Goed , dit valt allemaal wel mee, maar het was voor mij op dat moment een beetje veel informatie tegelijk. (Hij zit overigens gewoon rechts in de cockpit, dus niets afwijkends...) Hij was nog warm, dus na de eerste rotonde durfde ik hem ook een beetje uit te dagen.. Daar was die gemene brul weer, en dit keer deed ik het nog rustig aan. Na de volgonde rotonde had ik iets meer ruimte en drukte ik het pedaal stevig naar beneden..... Allemachtig! wat een geweld, even daarvoor was het nog een super comfortabele 'zoef' mobiel nu werd ik gelanceerd als een raket. Op de snelheidsmeter heb ik niet gelet, maar het was zeker weten "Wegmisbruikers "waardig , tegelijkertijd kreeg ik visioenen van die 'kleine Trol'. Het gebrul van die V8 Kompressor bezorgde mij kippevel. Jemig wat een auto. Vervolgens wat binnendoor weggetjes gereden, nog niet goed beseffend waarmee ik op dat moment onderweg was. Fantastisch! Ben daarna met begeleiding van de AMG dame terug gereden naar de garage. Ik wilde niet te entousiast over komen, omdat ik anders nare relatie problemen zou oplopen. Ben vervolgens in mijn eigen AMG'tje gestapt, ook een fijne auto. Maar deze ervaring moest ik even delen met jullie.

Sander

29 sep 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Das mooi beschreven
8) dankt u

29 sep 2006 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De 55 AMG's zijn geweldige wagens, en worden dikwijls onderschat.
Kunnen niet hetzelfde rijplezier geven als een Porsche, maar zijn een waardig alternatief voor de Ms van BMW en de RS'en van Audi,

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 sep 2006 21:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Leuk verhaal... Vast ook een hele mooie ervaring!!!! 5,5 liter V8 Kompressor met 476pk . Dat geeft zeker het dog on the backseat effect!!! :mrgreen:

Afbeelding

30 sep 2006 5:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
De 55 AMG's zijn geweldige wagens, en worden dikwijls onderschat.
Kunnen niet hetzelfde rijplezier geven als een Porsche, maar zijn een waardig alternatief voor de Ms van BMW en de RS'en van Audi,

En wie kan het beter weten dan PPP, ex - owner 8)

30 sep 2006 7:03
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
E55 AMG...heb altijd al veel respect gehad voor de AMG's en vooral de AMG...mooi beschreven dat ritje...zelf zou ik graag ook ooit es eentje in bezit hebben...hopelijk doen ze op dit elan nog een tijdje door, die mannen met de "ster" :wink:

30 sep 2006 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Erg mooi beschreven, en wat 'n auto 8)

Mss moet je er eens overnadenken om bij een auto tijdschrift te gaan werken :lol: :wink:

30 sep 2006 12:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Geweldige Bak :wink: :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

30 sep 2006 12:23
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het zijn idd zeer brute wagens die alleen maar respect verdienen.
Ooit met eentje samen gereden waar de begrenzer af was :shock:

Laatste update 22/10/2013

30 sep 2006 12:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Jammer, blijft een Mercedes.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

30 sep 2006 15:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
thijzer schreef:
Jammer, blijft een Mercedes.

:lol: :lol:

30 sep 2006 16:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Hij is zelfs mooi :D

30 sep 2006 19:05
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Hij is zelfs mooi :D

Joh, jij vindt een Aixam mooi :cheesy:

01 okt 2006 11:28
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Gisteren en reportage op TV waar ze de E65 AMG voorstelden.
En neen , ditmaal waren het de makers zelf die automatisch Mercedes koppelden aan Taxi's.
Ze hadden er een Taxi bordje opgehangen, voorgesteld aan een Taxicentrale in Bayern en dan een Taxichauffeur een toertje mee laten maken en niet wetende gasten mee laten oppikken.

03 okt 2006 12:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
911-lover schreef:
Gisteren en reportage op TV waar ze de E65 AMG voorstelden.
En neen , ditmaal waren het de makers zelf die automatisch Mercedes koppelden aan Taxi's.
Ze hadden er een Taxi bordje opgehangen, voorgesteld aan een Taxicentrale in Bayern en dan een Taxichauffeur een toertje mee laten maken en niet wetende gasten mee laten oppikken.

Zeker dat het geen 63 AMG was?

03 okt 2006 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Volgens mij zijn alle nieuwe ''grote'' AMG modellen uitgerust met de nieuwe 6.3, ipv de 5.5

03 okt 2006 14:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Volgens mij zijn alle nieuwe ''grote'' AMG modellen uitgerust met de nieuwe 6.3, ipv de 5.5

Niet helemaal juist, de S-Klasse is er wel nog als 65 (V12 met 2 kompressoren) maar de E is er alleen als 63, met de ongeblazen V8.

03 okt 2006 15:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mooi verhaal over een geweldige wagen. Top beschreven

Helaas is Mercedes nooit mijn merk geweest en het zal het ook nooit worden. Gelukkig maar want als iedereen hetzelfde mooi vond werd het erg saai op de weg.

03 okt 2006 15:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Mooi verhaal over een geweldige wagen. Top beschreven

Helaas is Mercedes nooit mijn merk geweest en het zal het ook nooit worden. Gelukkig maar want als iedereen hetzelfde mooi vond werd het erg saai op de weg.

en zo is het maar net, sluit me geheel bij aan :!: :wink:
alhoewel, wat meer porsches op de wegen ja/nee, ja/nee etc...................

03 okt 2006 16:52
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Het kan idd ook een 63 geweest zijn.
In elk geval een brute taxi :twisted: Afbeelding

04 okt 2006 12:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
911-lover schreef:
Het kan idd ook een 63 geweest zijn.