Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:22

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
VORMFOUT? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht VORMFOUT?
ben gisteravond door de politie staande gehouden omdat ik mistlampen aan had staan in het dorp waar ik reed. (ik was ze vergeten uit te zetten toen ik uit een bosweg kwam, stom).
op zich prima dat ik daarvoor een boete van 50 euri krijg al had het mijn inziens wel bij een waarschuwing kunnen blijven :wink: maar goed, daar gaat het hier even niet om.
mijn vraag is: alle papieren (rijbewijs en kentekenpapieren) moest ik laten zien maar nu heeft de agent mijn adres en mijn geboortedatum verkeerd op de bon geschreven :!: :shock:
kan ik hierdoor onder de bon uit komen aangezien de gegevens niet kloppen, de zgn. ''vormfout'' :?: :!:
ik maak een fout, oke moet ik betalen maar de agent heeft ook 2 fouten gemaakt, dan klopt de bon toch niet meer en heb ik geluk :?:

graag jullie expertise in deze, ben zeer benieuwd of ik een punt heb :twisted: :!:

THX, craze

03 okt 2006 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik vrees dat die vormfouten weinig gaan uitmaken om dit aan te vechten.
Dan komt het uiteindelijk voor een rechtbank en wordt het misschien zoals bij mij uitgesproken. Gerehctskosten voor mij en 5 jaar voorwaardelijk op dezelfde fout.
Gevolg meer dan 50€ kwijt en een halve dag verloren.
BTW voor met mistlampen rijden wanneer ze niet nodig zijn betaal ik laatst hier 82€

Laatste update 22/10/2013

03 okt 2006 10:51
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Volgens mij is "vormfout" officieel eigenlijk "vormverzuim".
In strafzaken (dus niet de eenvoudige verkeersboetes en dergelijke) komt die term voor in het Wetboek van Strafvordering. Het komt erop neer dat wanneer het vormverzuim ernstig genoeg is en er aan bepaalde voorwaarden is voldaan, de rechter bepaalde consequenties aan het vormverzuim kan verbinden. Dat zijn:
- strafvermindering
- het uitsluiten van bewijs (alleen als het vormverzuim te maken heeft gehad met het verkrijgen van dit bewijs)
- het niet-ontvankelijk verklaren van het Openbaar Ministerie (wat betekent dat het OM niet langer het recht heeft om deze persoon voor dit geval te vervolgen)

Volgens mij hoort dit daar dus niet bij, maar wellicht dat een expert als Devils son of zo daar wat meer over kan zeggen.

03 okt 2006 10:55
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Craze, ik vrees dat 911-lover gelijk heeft, tenzij je blond bent... :wink:

Mijn (blonde) totmbo werd vorig jaar aangehouden omdat ze met mistlampen aan binnen de bebouwde kom bumperkleefde bij een politiewagen. De zuurstokkleurtjes waren haar niet opgevallen... Aan de kant gezet, "uw mistlampen staan aan mevrouw". Oh, dat zal mijn man dan wel gedaan hebben en ik weet niet hoe ik ze uit moet zetten. "Nou mevrouw, als u dan even wat knopjes probeert kijk ik wel of ze uitgaan". Is het dit knopje :?: "Nee". Deze dan :?: "Ja mevrouw, nu zijn ze uit. En een prettige dag verder". Politieman vervolgt zijn weg...

Misschien kun je iets met het gelijkheidsbeginsel. :idea: :wink:

03 okt 2006 10:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht Re: VORMFOUT?
craze schreef:
ben gisteravond door de politie staande gehouden omdat ik mistlampen aan had staan in het dorp waar ik reed. (ik was ze vergeten uit te zetten toen ik uit een bosweg kwam, stom).

GRRRRTVRRRRDOMME!!!!!!!!!!!!!! Heeft de politie niets beters te doen? Ongelooflijk.

Welke lampen hebben we het eigenlijk over? Want ik ben eigenlijk benieuwd of de bermstralers voorop (Boxster 986 model) als mistlampen worden aangezien.

03 okt 2006 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Harley schreef:
Craze, ik vrees dat 911-lover gelijk heeft, tenzij je blond bent... :wink:
Misschien kun je iets met het gelijkheidsbeginsel. :idea: :wink:

Joh je zou eens een pruik met lang blond haar op kunnen zetten. Wellicht dat ze het dan ook door de vingers zien. (trouwens het zou je niet eens zo gek staan :wink: .)

03 okt 2006 18:25
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
craze schreef:
ben zeer benieuwd of ik een punt heb

Vroeger wel, nu niet meer.

03 okt 2006 18:35
Profiel
Groningen
GerbenJ schreef:
craze schreef:

GRRRRTVRRRRDOMME!!!!!!!!!!!!!! Heeft de politie niets beters te doen? Ongelooflijk.

Welke lampen hebben we het eigenlijk over? Want ik ben eigenlijk benieuwd of de bermstralers voorop (Boxster 986 model) als mistlampen worden aangezien.

Bermstralers, breedstralers, mistlampen, één pot nat. Mag niet, tenzij het zicht zeer beperkt is. Overigens vind ik ze doorgaans ook ronduit irritant. Heb je ze echt nodig, wellicht dat Hans Anders dan een passender oplossing heeft.

03 okt 2006 18:46
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
En niet te vergeten stadslichten. :wink:

03 okt 2006 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Spijtig, jammer, dokken en weer verder gaan :!:

Zeker in gebieden waar bijna geen straatverlichting is :roll: is het zwaar irritant als tegenliggers voor de show de hele kerstverlichting aan hebben, terwijl het zicht goed is. circa 10 seconden met groot licht pareren wil ook wel eens helpen. :twisted: :wink:

03 okt 2006 18:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik weet niet of je er niet onderuit komt.

Een vriend van mij is een keer onder een bekeuring uitgekomen omdat zijn naam verkeerd geschreven was. Hij heeft het uiteindelijk voor laten komen en de rechter zei dat niet te bewijzen was dat hij het was, omdat hij de verbaliseerde persoon niet was.
Ik heb toen begrepen dat een fout adres niet voldoende was.

Maar even een reactie afwachten van de advocaten hier, of even de rechtsbijstand aanspreken :idea:

03 okt 2006 19:14
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
Maar even een reactie afwachten van de advocaten hier, of even de rechtsbijstand aanspreken :idea:

Of gewoon betalen en volgende keer beter opletten :idea:

(sorry, hekel aan mensen met "mistlampen" aan!)

03 okt 2006 19:16
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
(sorry, hekel aan mensen met "mistlampen" aan!)

Jij ja. Maar dat is nog geen reden om niet te kijken of je onder een bekeuring uit kan komen.

horn - ook geen fan van mistlampen, vooral aan de achterkant als het zicht oké is... :evil:

03 okt 2006 19:21
Profiel
Groningen
Bericht 
WdePundert schreef:
En niet te vergeten stadslichten. :wink:

Inderdaad. Ik reed in het begin nog wel eens met de stadslampjes aan als het begon te schemeren in de stad. Maar eerlijk is eerlijk, onvoldoende licht en gelijke monniken gelijke kappen. Helaas geen uitzondering op de regel voor de 944. Dat zou nog wat brandstof kunnen schelen. :cry: :wink:

03 okt 2006 19:49
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Craze,

Stom om met je mistlampen aan te rijden... Maarja, dat heb je zelf ook wel door :twisted:

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van een advocaat of dergelijke. Want het zou toch mooi zijn om onder een boete uit te komen.

Of vecht aan wat Horn zegt: It wasn't me :!: En laat ze maar bewijzen dat je het wel was. :wink:

03 okt 2006 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
craze schreef:
maar nu heeft de agent mijn adres en mijn geboortedatum verkeerd op de bon geschreven :!: :shock:
kan ik hierdoor onder de bon uit komen aangezien de gegevens niet kloppen, de zgn. ''vormfout'' :?: :!:

Helaas niet: :cry:
Vormfouten spelen alleen in het strafrechterlijke traject af. Je hebt geen proces-verbaal ontvangen maar (hoogstwaarschijnlijk) een aankondiging van beschikking :arrow: het administratieve traject en hier gelden dus andere regels/eisen voor.
Ook al is de naam, geboortedatum of zelfs feitcode, bedrag verkeerd geschreven , degene op wiens naam het kenteken van de auto staat, krijgt de beschikking thuis op de mat. (overigens kunnen de "fouten" ook achteraf nog worden gecorrigeerd)

03 okt 2006 23:21
Profiel
vianen
craze schreef:
op zich prima dat ik daarvoor een boete van 50 euri krijg al had het mijn inziens wel bij een waarschuwing kunnen blijven :wink: maar goed, daar gaat het hier even niet om.
mijn vraag is: alle papieren (rijbewijs en kentekenpapieren) moest ik laten zien maar nu heeft de agent mijn adres en mijn geboortedatum verkeerd op de bon geschreven :!: :shock:
ik maak een fout, oke moet ik betalen maar de agent heeft ook 2 fouten gemaakt, dan klopt de bon toch niet meer en heb ik geluk :?:

graag jullie expertise in deze, ben zeer benieuwd of ik een punt heb :twisted: :!:

THX, craze

Ja, kun je heel erg makkelijk, gewoon de hele handel voor laten komen, ze vragen wie je bent, nou dat zal wel kloppen, volgende vraag is adres, auto enz enz enz, nou als dat niet klopt ben je waarschijnlijk niet de juiste persoon, heb het zelf meegemaakt en kon zo lachend de zaal uit lopen, dus ik zou zeggen, voor laten komen dan is er niks loos :!:

Moeten ze hun werk maar eens goed gaan doen, eigenlijk moeten ze eens iets gaan doen wat de mensen belangrijk vinden :!: :evil: :evil: :evil:

Laten ze die h*fters maar eens gaan zoeken die ingebroken hebben bij me en dat bureau eens wat langer openlaten dan tot 1700 uur :evil: :evil: :evil:

03 okt 2006 23:59
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
bert964c4 schreef:
Laten ze die h*fters maar eens gaan zoeken die ingebroken hebben bij me...r :evil: :evil: :evil:

Maarruh, verder alles ok :?:

04 okt 2006 0:03
Profiel WWW
vianen
Bericht 
behalve heel erg boos wel ja :lol: :wink:

04 okt 2006 0:08
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
bert964c4 schreef:
behalve heel erg boos wel ja :lol: :wink:

Nog steeds :?:

.... maar het zuigt inderdaad dat andere mensen ongevraagd in en aan je spullen zitten :evil:

.... en helemaal als ze je doodleuk op het bureau vertellen dat je voor volgende week woensdag o.i.d. een afspraak kunt maken :( :shock:

Sterkte :!:

... maarre .... de Porsche staat er toch nog wel :?: :wink:

04 okt 2006 0:12
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Ja gelukkig wel :!: :lol: maar een hoop zaken zijn wel verdwenen, o.a een ietwat oude 100 herz tv :!: :lol: tijd voor een plasma dus :wink: en nog wat van die oude shit die ik dus nu wel op een leuke manier kan vervangen :lol: :lol: Maar het idee dat er vreemde gasten in je huis zijn geweest zit me toch niet echt lekker :twisted: :evil:

04 okt 2006 0:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
bert964c4 schreef:
Maar het idee dat er vreemde gasten in je huis zijn geweest zit me toch niet echt lekker :twisted: :evil:

Als het bekende gasten zouden zijn zou het nog vervelender voelen...

succes met de vervanging. :wink:

04 okt 2006 6:23
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
In dit voorbeeld is de 911-vriend vergeten ze uit te zetten, da's erg jippie natuurlijk.

Maar ik erger me wel enorm aan rijders die permanent met 4 koplampen achter je zitten. Vooral nu het weer koud wordt hebben sommigen kennelijk behoefte dat te doen.
Dus bonnen schrijven daarvoor: goeie actie.

04 okt 2006 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
EvR schreef:
[ degene op wiens naam het kenteken van de auto staat, krijgt de beschikking thuis op de mat. or]

Nee...onlangs zonder gordel gereden, kentekennummer verkeerd op de bon :lol:
Dus niet..CJIB leverde de bekeuring,,en wel bij mij thuis.. :(

04 okt 2006 9:54
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Jort schreef:
GerbenJ schreef:
craze schreef:

Bermstralers, breedstralers, mistlampen, één pot nat. Mag niet, tenzij het zicht zeer beperkt is. Overigens vind ik ze doorgaans ook ronduit irritant. Heb je ze echt nodig, wellicht dat Hans Anders dan een passender oplossing heeft.

Leuke Avatar heb jij!

04 okt 2006 11:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende