Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heb het nog even nagevraagd bij de specialist ..... . Er moet bij de 3.6 het nodige worden gedemonteerd om erbij te kunnen. Iets dus voor op m'n "to do lijstje" door de specialist ..... ooit .
Toch bedankt
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 nov 2003 20:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Laamme raaie... zit rechts achter op het blok (zeg maar achter het lucht filter huis), waar bij de eerdere modellen de olie-koeler zit?
gr.
Jeroen
|
20 nov 2003 0:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 nov 2003 0:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Daar was ik al bang voor...
gr.
Jeroen
|
20 nov 2003 2:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
De olie-koeler zit toch in het rechtervoorspatscherm, of haal ik 2 koelers door elkaar?
(erhmz, ja, die moest vastgedraaid worden vandaar )
|
20 nov 2003 9:43 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Pascal,
T/m de 3.2 zit er ook een oliekoeler tegen het blok gemonteerd
Zit aan de passagierskant van de auto tussen de motor en het schutbord
gr.
Jeroen
|
20 nov 2003 13:47 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, bij de plek waar je je olie moet peilen in de buurt dus?
Ik kom er wel...
|
20 nov 2003 22:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
nee, da's naast de motor...
de olie koeler zit ACHTER de motor
gr.
Jeroen
|
20 nov 2003 23:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Iemand van die werkplaatshandboeken voor mij?
|
20 nov 2003 23:55 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Oud topicje omhoog schoppen......
Ik heb het probleem dus ook dat de oliedruk wat staat te "dansen" tussen de 1 en 2 bar bij stationair toerental (warme motor). Er werd gerept doort Shark dat het veroorzaakt kan worden na het vervangen van het filter. Dit is bij mij idd net gebeurd
Mijn vraag hoe kan dit dan? en nog belangrijker.... hoe kom ik er vanaf
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
16 jan 2005 16:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Over de oorzaak van het schommelen tussen 1 - 2 bar maak ik je liever niet ongerust . Erwin kan daar veel beter op antwoorden.
De oorzaak van de max. 4 bar is overigens ondertussen gevonden ..... proefondervinderlijk (b)lijken nieuwe oliedrukzenders die op dit moment worden geleverd maximaal deze waarde aan te geven
Een nieuwe oliedrukmeter gaf dus deze max. waarde aan. Ter controle de oliedruk rechtstreeks laten meten en deze ging keurig tot 5 bar. Niets aan de hand met de druk zelf dus . Een andere nieuwe gemonteerd: max. 4 bar een gebruikte gemonteerd: max. 5 bar
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 jan 2005 22:16 |
|
|
flurck
964 C4 cabrioletWest-Vlaanderen B.
|
Mijn 964 uit 90 geeft bij een koudstart 2 bar aan.Op hogere toeren en met warme motor krijg ik een kleine 4 bar.
Als ik met warme motor stationair draai zakt de oliedruk beneden de halve bar.Hoe warmer de motor(file) des te lager dat de oliedruk valt.
Als ik de auto in de winter stal dan laat ik de motor regelmatig eens stationair warm lopen en heb al meegemaakt dat als de olietemperatuur hoog op begint te lopen(10 uur en de oliekoeler begint dan aan te slaan) de oliedruk volledig wegvalt en het waarschuwingslampje begint te branden. Vanzodra ik terug gas geef loopt de druk terug op en verdwijnt het waarschuwingslampje.
Moet ik mij zorgen maken? of is dit normaal?
Zowel de olie als het oliepijl zijn bij mijn wagen O.K.Ik rij meestal korte stukjes met de wagen (gemiddeld 20 km) en heb de indruk dat de olietemp meestal iets hoger ligt dan bij anderen hier op het forum(rijdend op temperatuur geeft hij meestal iets meer dan 9 uur aan)
zou het kunnen dat de oliepomp niet meer is wat ie zou moeten zijn of is het normaal? Ik las hier al op het forum dat dit bij oudere modellen dan de 964 normaal is dat het waarschuwinglslampje van te lage oliedruk bij hoge temperatuur en stationair toerental gaat branden.
_________________________________________ beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis
|
23 jul 2006 16:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... twee zaken waar IMO een 911 niet voor gemaakt is
Verder denk ik dat je een oliedruk sensor hebt die 'overleden' is ...
... normaal gesproken meet je ongeveer toerental/1000 + 1 aan (bar)oliedruk als de motor op temperatuur is
... zekere voor het onzekere nemen en de oliedruksensor laten controleren door een specialist (of dealer) ...
|
23 jul 2006 16:25 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
23 jul 2006 18:53 |
|
|
flurck
964 C4 cabrioletWest-Vlaanderen B.
|
Ik rij niet met de P in de winter(staat 6 maand stil)Dus acht ik het eens warm laten lopen van de motor in die periode een noodzakelijk kwaad.Ik doe dit zo eens in de maand, anders gaan de dichtingen van de motor ook naar de vaantjes en heb ik massas kosten als ik hem na de winter weer in verkeer breng.
Ik heb dus begrepen dat ik volgende winter maar wat gas ga geven om de motor op temperatuur te laten brengen!
_________________________________________ beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis
|
23 jul 2006 19:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
24 jul 2006 9:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik ken autos en motoren die langer stilstaan en weinig problemen veroorzaken na de winter. Ik denk dat het zo stationair warm laten lopen een veel grotere aanslag is, zeker in de winter. Op het moment dat de motor weer afkoeld zuigt hij koude lucht aan en daarmee een hoop vochtigheid. Dit vocht in het blok veroorzaakt de welbekende mayonaise (sludge)
Gewoon lekker laten staan in de winter met een druppellader voor de accu of een flinke 30 a 40 km rijden zou mijn devies zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jul 2006 14:55 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Tja, Paul voor sommige is een advies voor dovemansoren.
|
24 jul 2006 20:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Gelukkig zijn hier ook anderen die wel iets hebben aan kennis en ervaring, al of niet na een proefritje
|
24 jul 2006 20:43 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
24 jul 2006 20:55 |
|
|
flurck
964 C4 cabrioletWest-Vlaanderen B.
|
O.K. als jullie mij willen belachelijk maken.Kzal het niet meer doen ( de P warm laten draaien in de winter)
Endaarbij dacht ik dat dit forum diende om vragen te stellen aan de collega's die er meer verstand van hebben(dan ik) en zouden de antwoorden beter passen in een nieuwe topick in het forum(de auto al of niet warm laten draaien bij langdurig stallen)
Nu is mijn probleem nog niet opgelost, is er iets met de oliepomp of de sensor? Ik ga het eens laten nakijken door een echte P specialist!
_________________________________________ beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis
|
24 jul 2006 23:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Meten = weten. Ik denk de sensor, maar als die goed werkt...
|
25 jul 2006 8:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
25 jul 2006 11:30 |
|
|