Auteur |
Bericht |
paul911sc
|
sc
Misschien een domme vraag maar wat betekent SC ?
|
04 okt 2006 11:57 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daar is een hele discussie rond maar de SC eigenaars horen het liesft de "Super Carrera" versie
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 okt 2006 11:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... omdat het ook zo is
Super Carrera
|
04 okt 2006 12:32 |
|
|
John
Cayenne
|
idd.
Sommige beweren "Street Carrera" of "Strassen Carrera", omdat het een Carrera was voor de openbare weg.
enfin kweet het niet echt......
|
04 okt 2006 13:25 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hmmm, ik heb altijd gedacht dat het stond voor "Slow Crawler".
Sorry, kon 't niet laten....
|
04 okt 2006 13:26 |
|
|
Ger4S
|
of "slightly cheaper"
Ger, die het ook niet kon laten en een SC een hele mooie echte Porsche vind
|
04 okt 2006 14:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
04 okt 2006 14:59 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Super Car?
|
04 okt 2006 15:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Station Car?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 okt 2006 15:55 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Waar zou "carrera" dan wel niet voor staan
_________________________________________ NPC 0577
|
04 okt 2006 15:59 |
|
|
Ger4S
|
" car from another era"
|
04 okt 2006 16:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
RACE ..... als het spaans zou zijn :wink:
|
04 okt 2006 16:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dus een Carrera Race baan is een Race Race baan.
Jongens moet die snel zijn
-Maar je hebt helemaal geljk hoor Olaf-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 okt 2006 17:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: sc
(geintje )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2006 19:08 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
04 okt 2006 20:30 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
De letters SC staan voor Super Carrera, alhoewel ik ook eens in een P-boek de aanduiding ben tegengekomen als Sport Coupe (SC).
Carrera is van oudsher een race waarmee Porsche veel overwinningen heeft gehaald. Ten onrechte spreekt men vaak over Porsche Carrera`s als men een 911 (930) bedoeld.
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
04 okt 2006 20:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Waar een 930 een 911 turbo is uit 1976 tot 1989, de Turbo Carrera.
Dus iedere 930 is een 911, iedere 911 is geen 930...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2006 21:01 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
En de 356SC staat dus ook voor 356SuperCarrera..........
En mijn Carrera3.0 werd opgevolgd door een SuperCarrera met .............180peekaas.....
Sorry,maar het staat volgens mij meer voor SportCoupé ondanks dat je ook een targa kon krijgen En een stukje marketing voor nieuwe klanten,net als SuperCorona voor een biertje
De naam Carrera komt van de stratenrace in Mexico die de Carrera panamericana werd genoemd. Daar zijn de Carrera2.7 en 3.0 ook naar vernoemd.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
Laatst bijgewerkt door André op 04 okt 2006 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 okt 2006 21:21 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
IK begrijp er niets meer van(ben ook niet zo op de hoogte van die lettertjes en cijfertjes). Ik heb jaren een P 911 bj '83 3.2 gereden,ik heb(tot ik op dit forum kwam) gedacht dat dat een sc was maar dat was dus niet zo? sc staat volgens mij voor Super Carrera(maar wat betekent het?
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
04 okt 2006 21:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Keep on dreaming
|
04 okt 2006 21:26 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Dat was wel weer een Carrera,met 3.2 ltr.Stond ook op je achterklep.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
04 okt 2006 21:30 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
SC=Super Carrera, bedoeld als de laatste serie van de 911, om nooit meer te vergeten !
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
04 okt 2006 21:33 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Porsche Super Carrera model history
With a changing clientele, stricter emission laws and a growing US market, Porsche, with the development of the 911 SC, made a u-turn from the aggressive, hardworking previous generations of 911's. Here was a car that was meant to be replaced by a front-engine, water-cooled successor. Its surprising success in the market place, however, paved the way for an unbroken Porsche 911 line.
The engine of the SC engine was based on the 930 Turbo engine, which proved to be not only a reliable engine for the 930 Turbo but also a platform for forthcoming normally-aspirated 911's. The engine capacity was increased to 2994cc from the 2.7L of the previous generation of the 911. The new engine could also better cope with environmental legislations, which, to a large extent, took water-cooled engines into consideration, provided better fuel economy and had a more relaxed usability. But the drawback of this was that the new engine was not as powerful as the 2.7L of the Carrera G to J series, producing only 180HP compared with 210HP of the previous engines of type 911. Performance-wise however, this did not make too significant a difference. The SC also gained in low torque by advancing the camshafts by six degrees, which allowed it to pull away in low revs.
Nevertheless, the market demanded that the newest generation of the 911 show better performance and power than its predecessors, so in 1980, Porsche increased the power output on cars destined for Europe to 180HP, and again a few months thereafter power went up, this time to 204HP.
For 1984, the Porsche SC RS was built with 20 homologation cars to compete in the European Rally Championship. It used the same engine but with high pressure racing pistons, producing 250HP, Turbo brakes and several aluminium body parts. The car weighed 960Kg and managed a 0-100 sprint in 5 seconds.
Throughout its incarnation and further development, the 930-based SC engine was the best 911 engine developed until then and even today should not give any problems, if serviced properly. Arguably - this is one of the longest-lasting Porsche engines ever built.
The braking system of the SC had been improved by the introduction of a Hydrovac servo, which lightened the pedal operation significantly. This, in turn, positioned the SC to be not only a sports car, but also a car which could easily be driven around town. When the car was first released, ATS 'cookie cutter' wheels were used, later the option of forged Fuchs wheels became available.
The transmission of the SC had not changed from the five-speed 915 gearbox already used in the previous generation. What had changed was the introduction of higher gear ratio in order to utilize the low torque levels, and to comply with emission laws. This higher gear ratio is visible compared with its predecessor but also with the following Carrera 3.2.
Suspension-wise, the car stayed much the same as its predecessor. Porsche offered the option of Bilstein gas shocks for its Targa version, but for many buyers these stiff shock absorbers proved too harsh for the rather flexible body-shell. For the Coupe version, in 1981, Porsche slightly stiffened the rear suspension by introducing 24mm thick rear torsion bars.
Several target markets offered the sports package, which consisted of 16 inch wheels with forged Fuchs alloys, a whale tail, front spoiler with chin, Bilstein shock absorbers and to some degree a short shifter.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 okt 2006 21:34 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Er staat nu ook carrera op mijn achterklep. (moeilijk poetsen)
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
04 okt 2006 21:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja, maar dat is een WC (water carrera)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2006 21:36 |
|
|