Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:52

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
panamera of cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 2.2E
beverwijk
Bericht panamera of cayenne
Misschien is dit al eerder ter sprake gekomen maar ja, ik ben ook nog nieuw op het forum ( zie posting van mijn RT12 filmpje!!!0 :?
Als je het geld zou hebben zou het dan de cayenne of de panamera worden???? Ze hebben allebei denk dezelfde hoeveelheid ruimte, de cayenne ziet bijna nooit een korrel zand,alleen maar asfalt. Dus waarom een terreinwagen??
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door ron2.2E op 03 okt 2006 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.

03 okt 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Voor vrachtvervoer biedt de Cayenne toch wel meer ruimte vanwege de hoogte en doorlopende daklijn. Maar aangezien ik voor vrachtvervoer meestal een busje huur, absoluut de Panamera (op voorwaarde dat ie mooier wordt dan de Cayenne en dat moet eenvoudig zijn).

Oh en voordat het "trekken" ter sprake komt, onder een 944 kan ook een trekhaak dus..... :mrgreen:

03 okt 2006 21:14
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
doe maar allebei niet :!:

03 okt 2006 23:33
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
En hoe komen de kids dan op school? :roll:

:wink:

03 okt 2006 23:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Kids?

Wie heeft er nu kids tegenwoordig?

04 okt 2006 1:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik niet, maar zit over het algemeen wel met 2 van mijn vriendin opgescheept :wink:

De Panamera lijkt me toch wel een uitkomst. Ik ben niet zo'n 4x4 off the road liefhebber. De oudste is nu 11 en wordt al een beer van een kerel. In de Targa is het toch wel proppen geblazen als ... "ze allemaal weer mee moeten". (van mij) :D

04 okt 2006 2:30
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
doe maar allebei niet :!:

Dat was mijn antwoord :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 okt 2006 8:01
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
De Panemara is geen alternatief voor de Cayenne.

Das appels met peren.

Panamera zit in het hele hele hele hoge segment, gaat denk ik 2 x zo duur worden als een Cayenne, oftewel een dikke 100000,= euro duurder.

Verder zit de Panamera in het Mercedes CLS-Maserati quatroporte segment.
Dat zijn ook al geen concurenten van de Cayenne.

Mijn idee is dat de Panamera totaal geen publek afsnoept van de Cayenne rijders, eerder de wat rijkere/rijpere/oudere ex911 rijder, de "entrepreneurs" van de samenleving.

Oftewel een segment die ze bij de concurent vandaan halen.

Panamera <=> Cayenne, is dezelfde keus als Mercedes ML <=> Mercedes CLS en BMW X5 <=> BMW 7 serie

Bijten elkander dus niet.

04 okt 2006 8:08
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De gewone Cayenne gaat hier niet onder lijden, maar de beter uitgeruste S en zeker de Turbo gaat toch wat klanten zien overstappen naar de Panamera.

De Cayenne, word momenteel veel gekocht door de 911 rijder die met het gezin ook in een Porsche wil rijden.

Ik denk dat Mercedes het minste te vrezen heeft van de Panamera, omdat het S-klasse publiek een nogal conservatief publiek is en de CLS zit toch een prijsklasse lager. Maserati en BMW zullen mijn inziens meer wakker liggen van de komst van de Panamera.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 okt 2006 8:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik denk dat de Panamera voor geen enkel bedrijf een probleem gaat worden; er zijn te veel alternatieven en ik denk dat sommige andere merken als merci en maserati misschien meer stijl gaan bieden dan de panamera, die zich meer zal gaan focussen op het Sportieve Rijden. En bedenk; het gaat allemaal pas over dik 3 jaar gebeuren! Tegen die tijd kunnen er merken zijn die een dikkere supercar op de wereld brengen (b.v Aston Martin of Spyker ).
En ik moet toegeven dat ik de proto-types van de nieuwe Panamera nu niet om te jubelen mooi vind :?
Maar we gaan het zien..over kleine drie jaar.

Cayenne en Panamera vergelijken is inderdaad geen doen. Cayenne is echt offroad, en beter vervoer voor kids en boodschappen :wink: terwijl de panamera waarschijnlijk toch meer het oudere publiek zal gaan aantrekken dat gewoon lekker wil touren en showen..

04 okt 2006 9:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
De Aston Martin Rapide is wat je bedoelt, en die zou er volgend jaar al zijn !!

http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/ ... al_in_2007

Verder zie ik eerder de verhouding Panamera-911 als bvb. de Ferrari 599GTB-F430.

04 okt 2006 13:21
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Volgens mij gaan wel veel Cayenne rijders overstappen naar de Panamera. SUV's geraken stilaan uit de mode.
Velen hebben een Kejenne gekocht omdat die 5 zitplaatsen heeft en niet zozeer omdat het een SUV is.
Die Panamera gaat volgens mij verkopen als zoete broodjes !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

04 okt 2006 13:25
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
rufie schreef:
Volgens mij gaan wel veel Cayenne rijders overstappen naar de Panamera. SUV's geraken stilaan uit de mode.
Velen hebben een Kejenne gekocht omdat die 5 zitplaatsen heeft en niet zozeer omdat het een SUV is.
Die Panamera gaat volgens mij verkopen als zoete broodjes !

Hangt helemaal van de prijsstelling af. Als het echt een luxe saloon moet worden dan gaat ie zeker het dubbele van een KJN kosten en dan moet ik nog zien hoeveel van die KJN rijders over zullen stappen.
Vooralsnog zijn er zo weinig gegevens voorhanden over de Panamera dat het alleen nog gokken blijft.

04 okt 2006 13:45
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
FROST schreef:
Ik denk dat de Panamera voor geen enkel bedrijf een probleem gaat worden; er zijn te veel alternatieven en ik denk dat sommige andere merken als merci en maserati misschien meer stijl gaan bieden dan de panamera, die zich meer zal gaan focussen op het Sportieve Rijden. En bedenk; het gaat allemaal pas over dik 3 jaar gebeuren! Tegen die tijd kunnen er merken zijn die een dikkere supercar op de wereld brengen (b.v Aston Martin of Spyker ).
En ik moet toegeven dat ik de proto-types van de nieuwe Panamera nu niet om te jubelen mooi vind :?
Maar we gaan het zien..over kleine drie jaar.

Cayenne en Panamera vergelijken is inderdaad geen doen. Cayenne is echt offroad, en beter vervoer voor kids en boodschappen :wink: terwijl de panamera waarschijnlijk toch meer het oudere publiek zal gaan aantrekken dat gewoon lekker wil touren en showen..

Het is net omdat er verschillende alternatieven zijn, dat ze hun wel zorgen moeten maken, het is een beperkte markt, en daardoor zijn de te verkopen al niet enorm, met hoe meer ze deze dan moeten delen, hoe minder rendabel het dan word.

Maserati is vooral gefocusd op sportief rijden, en zal misschien wel het meeste last hebben van de Panamera.

Wat ik hier hoor van de dealers, gaat de Panamera modeljaar 2009 worden, wat wil zeggen leveringen September - Oktober 2008, wat wil zeggen dat het nog maar een jaartje of 2 is in plaats van 3.

Spyker valt dan weer in een totaal andere prijsklasse +/- €300.000

Cayenne en Panamera is een totaal ander concept, er zijn echter veel, zeg maar heel veel Cayenne rijders die de Cayenne gewoon hebben omdat de kids mee kunnen en het een Porsche is, en helemaal niet wakker liggen of de wagen door modderpoelen kan of niet.
Het grootste slachtoffer van de Panamera, zou wel eens de Cayenne Turbo kunnen worden :idea:

04 okt 2006 14:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
ppp 356 schreef:
De Cayenne, word momenteel veel gekocht door de 911 rijder die met het gezin ook in een Porsche wil rijden.

Misschien geldt dit voor de Amerikaanse markt, maar in Nederland tref je dat niet zo gauw aan. Ik was op een Porsche meeting met 40 andere Cayenne rijders, die in het afgelopen jaar een Cayenne hebben gekocht...en daar hoor je eerder het omgekeerde: "het lijkt mij wel leuk om een andere Porsche erbij te hebben"

Ton

04 okt 2006 15:25
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Peperbus schreef:
ppp 356 schreef:

Misschien geldt dit voor de Amerikaanse markt, maar in Nederland tref je dat niet zo gauw aan. Ik was op een Porsche meeting met 40 andere Cayenne rijders, die in het afgelopen jaar een Cayenne hebben gekocht...en daar hoor je eerder het omgekeerde: "het lijkt mij wel leuk om een andere Porsche erbij te hebben"

Ton

Is volgens mij hetzelfde, de Cayenne komt gewoon bij de 911.

04 okt 2006 15:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
In mijn vader's geval, zou zoals Ton zei, een 911 (misschien) bij de Cayenne komen. En niet de Cayenne bij de 911.

Waarom dit volgens mij in de meeste gevallen zo zal zijn: Cayenne is beter voor je alledaagse verkeer (boodschappen, kinderen, vrienden, minder sportief dus meer relaxed)

911 is in veel gevallen slechts een zondags autootje

04 okt 2006 16:38
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
slechts een zondags autootje

:shock:

04 okt 2006 16:43
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
In mijn vader's geval, zou zoals Ton zei, een 911 (misschien) bij de Cayenne komen. En niet de Cayenne bij de 911.

Waarom dit volgens mij in de meeste gevallen zo zal zijn: Cayenne is beter voor je alledaagse verkeer (boodschappen, kinderen, vrienden, minder sportief dus meer relaxed)

911 is in veel gevallen slechts een zondags autootje

De meeste 996 en 997 worden gebruikt als dagelijkse wagen :roll:

De kans dat de Cayenne bij de 911 komt is groter, gewoon al omdat de 911 er iets eerder was.

Ken heel weinig mensen die hun 911 hebben weggedaan om een Cayenne te kopen, maar ken er veel die een Cayenne bij hun 911 hebben gekocht, enkel omdat ze het leuk vonden om in het weekend ook met een Porsche te rijden in plaats van de Ml, X5 Of Range van moeder de vrouw.

04 okt 2006 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Mij is zelfs verteld door de dealer dat een 911 meestal als 2e of zelfs 3e auto gekocht wordt ;)

04 okt 2006 16:48
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Mij is zelfs verteld door de dealer dat een 911 meestal als 2e of zelfs 3e auto gekocht wordt ;)

Blijkbaar is België dan een ander publiek dan in Nederland, de meeste 911'n, worden hier als dag dagelijkse wagen verkocht. Uiteraard hebben ze dan thuis nog een wagen staan om met het gezin weg te rijden. De 911 dan echter plaasten als tweede wagen is mijn inziens niet helemaal correct.
Voor mij is bv de A6 de tweede wagen en de 911 de nr1 Voor Linda is dit net andersom.

04 okt 2006 16:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Hier in Nederland zie je ook bijna nooit een 911, zeker geen 997!

(als je 1 911 per 2 dagen ziet is dat veel) 997 zie ik zo'n eens in de maand!

Cayennes een stuk of 3 per dag!

04 okt 2006 17:03
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Cayenne en Panamera is een totaal ander concept, er zijn echter veel, zeg maar heel veel Cayenne rijders die de Cayenne gewoon hebben omdat de kids mee kunnen en het een Porsche is, en helemaal niet wakker liggen of de wagen door modderpoelen kan of niet.
Het grootste slachtoffer van de Panamera, zou wel eens de Cayenne Turbo kunnen worden :idea:

Ik sluit mij volledig achter deze stelling aan.
Ik ben geen SUV fanaat , maar ben wel helemaal weg van de Cayenne en ja juist omdat het een Porsche is.
Moest ik de financiele middelen bezitten stond er hier ook eentje als dagelijks voertuig in de garage en neen niet om ermee offroad te gaan maar wel om een ruime familie en functionele wagen te hebben van het merk waar ik gek van ben .

Laatste update 22/10/2013

04 okt 2006 17:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
R.M Boosten: geen 911ers in Nederland???? :shock: Hallo doe je ogen eens open zeg! Ik heb gisteren nog een 997 Cabrio gezien hier in Den Helder, en dat is toch één van de grootste uithoeken van Nederland uberhaubt! Een stad die langzaam maar zeker ook leegloopt omdat de jeugd er geen woningen kan vinden én het uitgaansleven er ook niet beter van geworden is omdat de gemeente het een Mensvriendelijkere omgeving wil gaan maken ( te veel drugs en geweld volgens hun, moeten ze maar eens kijken naar steden die 100 keer groter zijn, b.v Amsterdam. Daar kijken ze al helemaaal niet meer van geweld en dergelijk op. Het gebeurd er vaker.. )
En ik ken genoeg mensen die een 911 als vervoersmiddel hebben. Ik ben postbode en ik loop elke dag op straat en zie ze juist steeds vaker! Als ik bedenk hoe het er een paar jaar geleden voor stond; mager hoor...
En dan hebben we het al niet over de vele 944ers en 924ers die ineens overal opduiken :roll:

Dat de Cayenne tegenwoordig veel gezien wordt; JA, geef ik toe. Maar ik zie hem toch nog steeds als een "pure" Porsche, het uiterlijk, het sportieve gedrag én het geluid. Dat is iets wat ik bij de Merci's en BMW's toch wel errug mis! Vraag het maar eens aan je pa waarom ie er één gekocht heeft..gaat ook een beetje om de Feeling hoor, en dán betaalt een mens graag een beetje meer.

04 okt 2006 19:36
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Hier in Nederland zie je ook bijna nooit een 911, zeker geen 997!

(als je 1 911 per 2 dagen ziet is dat veel) 997 zie ik zo'n eens in de maand!

Cayennes een stuk of 3 per dag!

Nee, op het fietspad kom je inderdaad weinig 911's tegen... :twisted:

Ik zie zo'n beetje elke dag wel een 997 en zeker één of meerdere 996'en. En die KJN-busjes overigens ook.

04 okt 2006 19:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende