Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:46

Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Staatsexamen voor Babs...? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Rob for President :lol: :lol: :cheers: :thumright: :res:

04 okt 2006 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Beste Babs,

Lees nog eens rustig wat hier door anderen geschreven wordt.
Dat je baalt is begrijpelijk, dat doet iedereen die een keer zakt, inclusief ondergetekende :oops:

Maar wat doet de persoon die zakt met de feiten die op tafel liggen? De oorzaak uitsluitend bij anderen zoeken, en eigenlijk nauwelijks stilstaan bij de reden die genoemd is?

Neem je serieus extra lessen .... of ga je 'het' gewoon opnieuw proberen?
De zekerheid neemt met ieder extra examen eerder af dan toe, dat geldt voor iedereen. Dus goede voorbereiding is aan te bevelen :idea:

Suc6 :!:

Laatst bijgewerkt door Paul II op 04 okt 2006 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.

04 okt 2006 20:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Olaf schreef:
Vorige week had ik nog een (prive)chauffeur die in de war raakte van een tram :shock:

Was dit soms in een sealgraue 996 Cabrio :?: :shock: :lol: :P :tongue:

04 okt 2006 20:23
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ruud964 schreef:
Rob for President :lol: :lol: :cheers: :thumright: :res:

Doe jij is ff rustig zeg! :shock:
Gezien jouw onzekere trage tempo, ben JIJ wat mij betreft het behoud van je roze papiertje ook niet zeker! :twisted: :wink:

04 okt 2006 20:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
mmmm, Zal ik dan maar in de porsche rijden, Rob? Ik heb mijn rijbewijs wel in één keer gehaald en ik ben toch echt een vrouw...... :drive:

groetjes
Linda

frost, niet zeuren, gewoon zorgen dat je beter gaat rijden. :smurfin:

04 okt 2006 20:29
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
@Paul van Engelen:

Hier was je nog de wijze ouwe Chinees:

Paul van Engelen schreef:
Neem je serieus extra lessen .... of ga je 'het' gewoon opnieuw proberen?
De zekerheid neemt met ieder extra examen eerder af dan toe, dat geldt voor iedereen. Dus goede voorbereiding is aan te bevelen :idea:

Maar hier begin ik toch echt weer aan je geestelijke vermogen te twijfelen! :shock: :mrgreen: :wink:

04 okt 2006 20:30
Profiel WWW
Bericht 
@Rob Herfst: :tongue:

04 okt 2006 20:32
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ruud964 schreef:
mmmm, Zal ik dan maar in de porsche rijden, Rob? Ik heb mijn rijbewijs wel in één keer gehaald en ik ben toch echt een vrouw...... :drive:
groetjes
Linda

Kijk, de hele familie gaat zich er ineens mee bemoeien! :mrgreen: :lol:
Van mij mag JIJ (Linda) wel in de Porsche rijden, maar of dat van Ruudje mag........ :wink:

04 okt 2006 20:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Rob Herfst schreef:
ruud964 schreef:
groetjes
Linda

Kijk, de hele familie gaat zich er ineens mee bemoeien! :mrgreen: :lol:
Van mij mag JIJ (Linda) wel in de Porsche rijden, maar of dat van Ruudje mag........ :wink:

:shock:
Tja ze mag dan wel het roze papiertje hebben, maaru rijden in mijn porsche :pale: :shaking: :(

O ja Rob verder...................... :ass:

On Topic: euh, waar ging dat ook alweer over :?: :scratch:

04 okt 2006 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ruud964: ik zeur niet. Ik ben alleen een oprecht mens dat heel erg graag in haar eigen 924 wil gaan rijden binnenkort en niet mag omdat het CBR vind dat ik nog te onzeker reageer op kruispunten. Dan heb ik wel het pech dat stress en zenuwen in de fam. liggen. Mijn oma heeft het, moeder heeft het en ik heb het helemaal. Is daar iets aan te doen? Misschien, maar ik ga juist zenuwachtig worden van het eeuwige gewacht VOORDAT je mag afrijden ( dik een half uur in de kantine gezeten ), en als je dan in de lesauto zit ben je zo gefocust/opgefokt dat je je blind gaat staren ...

04 okt 2006 20:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Het CBR is er toch juist om onderscheidt te maken tussen mensen die zeker en goed rijden en mensen die nog te onzeker zijn en dus niet adequaat reageren?

misschien een tip: Porsche heeft ook hele mooie fietsen..... :lol:

Linda

04 okt 2006 20:48
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ruud964 schreef:
:shock:
Tja ze mag dan wel het roze papiertje hebben, maaru rijden in mijn porsche :pale: :shaking: :(

Sans problem! :wink: (behalve die velg :lol:)

Afbeelding

04 okt 2006 20:49
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
FROST schreef:
Mijn oma heeft het, moeder heeft het en ik heb het helemaal.

Met die zin zijn een heeeeeeele hoop Elna Naaimachines verkocht :cheesy:

Afbeelding

FROST schreef:
Is daar iets aan te doen? Misschien, maar ik ga juist zenuwachtig worden van het eeuwige gewacht VOORDAT je mag afrijden ( dik een half uur in de kantine gezeten ), en als je dan in de lesauto zit ben je zo gefocust/opgefokt dat je je blind gaat staren ...

Als je genoeg lest, voel je je op een gegeven moment zeker genoeg dat je gaat slagen. En dan slaag je.

Wat zei je instructeur? Was die erbij? (werkte destijds bij mij goed). Had die verwacht dat je zou slagen?

04 okt 2006 20:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Tja dat krijg je ervan als je ze erin laat rijden :lol:

04 okt 2006 20:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ruud964 schreef:
misschien een tip: Porsche heeft ook hele mooie fietsen..... :lol:

Linda

beetje flauw hoor, deze post en die sneer in je vorige post.
wellicht dat jij ooit ergens voor gezakt bent en wellicht dat jij je nog herinnert hoe jij je toen voelde.
zo ja :arrow: nou dan!
zo nee :arrow: gewoon beetje dimmen...

gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

04 okt 2006 20:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
Misschien, maar ik ga juist zenuwachtig worden van het eeuwige gewacht VOORDAT je mag afrijden ( dik een half uur in de kantine gezeten )...

Mss volgende keer een extra uurtje rijles voordat het examen begint - dus aansluitend :idea:

Zoals Horn al aangeeft :arrow: Instructeur mee :!: (je hebt zijn/haar tijd toch al betaald).

Neem voor de gein eens een rijles bij een rijschool in bv Alkmaar of Haarlem - als je daarna weer in Den Helder mag rijden voel je je geheid een stuk zekerder :wink:

Nee... dat is komende vrijdag pas :shock: .... en ik mag toch hopen dat Rob ook schrikt als we op dat traject een tram tegen komen :twisted:

En wie het nou wel was :?: Does A Green Audi Avant Quattro ring a bell 8) :wink:

04 okt 2006 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
ruud964 schreef
Citaat:
Het CBR is er toch juist om onderscheidt te maken tussen mensen die zeker en goed rijden en mensen die nog te onzeker zijn en dus niet adequaat reageren?

Jazeker, maar FROST is een van de vele personen die examenvrees heeft,denk ik. heb daar zelf geen last van,maar lijkt mij moeilijk mee om te gaan.

04 okt 2006 21:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Horn: en daar zit het staartje van het verhaal... Als je even tijd hebt het te lezen, be my guest.

MIJN rijinstructeur is heel erg jippie weggepest bij de rijschool. Hij was erg in trek bij de leerlingen, maakte vrij vaak grappen, en dat maakte het lessen ook leuk om te doen. Hij kon ook vaak genoeg gewoon streng zijn en dan luisterde je ook goed naar wat hij aan het uitleggen was.
Maar die rijinstructeur was juist weer niet in trek bij de eigenaar en diens zoon van de rijschool. Ik denk dat ze jaloers waren dat ze niet zo veel leerlingen meer kregen. En als mijn rijinstructeur dan vakantie had en de mensen moesten bij de eigenaren aan de gang dan wilden ze daarna daar niet meer terug. Kortom, mijn rijinstructeur heeft een heel jippie brief thuis gekregen dat er geen werk meer voor hem was en dat hij kon kiezen tussen een contract van 20 uur of weggaan :shock: De eigenaar van het bedrijf heeft tegen leerlingen gezegt dat hij niet meer goed functioneerde bla bla bla, gewoon heel erg gemeen geroddel.
Mijn rijinstructeur heeft toen gezegt; mensen, bekijk het maar, ik zoek een ander. Hij heeft er dik 3 jaar met veel plezier gewerkt en nu dit. Dus is hij begonnen een eigen rijschool op te richten, maar aangezien zijn ex-baas de ontslagbrief expres niet verstuurd, kan hij niet zijn poorten open gooien! En de leerlingen die dus bij hem zaten MOETEN dus nu naar de baas. Ik heb de afgelopen drie lessen mijn rijden compleet om moeten gooien, anders moeten leren remmen etc. Het was niet gemakkelijk...
Die oude baas is vandaag niet mee gegaan de examenauto in. Waarschijnlijk verwachtte hij wel dat ik het niet zou gaan redden.. Lang verhaal, warrig en misschien onwaarschijnlijk, maar de leerlingen zijn er deze keer toch echt de dupe van.

04 okt 2006 21:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Jammer dat je (weer) gezakt bent Babs,

Maar het rijbewijs krijg je niet bij 3 spaarzegels en een pakje brio..(al denk ik soms van wel als ik naar het sjonnie gehalte op de weg kijk met een 1.6 golfje met een kachelpijp met een diameter van tig cm).

Het CBR is niet vroeger in het leven geroepen om een vaste norm te krijgen. Ik zie vaak dat mensen niet goed weten wat ze moeten doen op de weg, vooral bij wegwerkzaamheden waarbij de snelheid lager ligt, je rare kronkels moet volgens en de gele weg-markeringen tussen het witte..Ik geef het toe best lastig af en toe (je raakt soms op een dwaal spoor).

Ik spreek ook wel geregeld mensen die voor de 2e keer of meer gezakt zijn, en maar herrie schoppen op het cbr dat het cententrekkers zijn..maar uiteindelijk is het voor je eigen best wil. Niet dat je straks alleen op de weg zit (alleen op de weg zit je nooit, maar zonder instructeur etc) en je om de eerste beste boom gevouwen zit. Ook is het prettiger voor de mede weggebruikers dat ze ook weten (naast het richting aangeven en goed uit de doppen kijken) wat in dit geval babs aan het doen is op de weg..En daar past geen onzekerheid tussen. Zeker op hoge snelheid niet.

In belgië is het verplicht om extra 6 uur les te nemen op moment dat je gezakt bent, dat is ook best een goede regel. Gewoon vertrouwen opdoen.

Succes verder met de komende lessen/examen. Gewoon rustig blijven komt alles goed.

04 okt 2006 21:07
Profiel Facebook 
Bericht 
horn schreef:
beetje flauw hoor, deze post en die sneer in je vorige post.
wellicht dat jij ooit ergens voor gezakt bent en wellicht dat jij je nog herinnert hoe jij je toen voelde.
zo ja :arrow: nou dan!

Wat een gevoelige reactie, die had ik van jou niet verwacht 8) :P

04 okt 2006 21:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
En de leerlingen die dus bij hem zaten MOETEN dus nu naar de baas.

Waarom :?: Er zijn toch meerdere rijscholen in Den Helder (en omstreken) :idea:

04 okt 2006 21:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
horn schreef:

Horn zie de :lol: :?

En als ik het laatse berichtje van Frost lees lijkt het me inderdaad heel verstandig dat je daar erg serieus op in moet gaan :bang:

Het spijt me, maar niet alleen Linda, maar ook ik hebben een gruwelijke hekel aan klagers en zeurders.

04 okt 2006 21:11
Profiel
Bericht 
Ruud & Linda for President :res:

04 okt 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Klopt Olaf, en de rest van mijn lessen ga ik ook nemen bij iemand anders :wink: Diegene is dan wel even duurder en heel nieuw maar schijnt volgens mijn ex-rijinstructeur goed te scoren!

MeneerAard: Ik snap je helemaal. Ik geef je ook gelijk dat het oppassen is op de wegen. Maar ik ken mijzelf; buiten het zenuwen om rij ik heel erg netjes, en let over het algemeen goed op. Het laatste wat ik wil is sterven of gewond raken in een ongeval. Wat ik alleen bedoel is: mensen die ECHT willen, zoals ik b.v, die lessen maar en lessen maar, het kost ze klauwen vol geld, het CBR kent je hele achtergrond niet, en dan laten ze je zakken voor een MOMENT-opname. Jee het zal je later ook nog wel eens kunnen gebeuren dat je twijfelt of dat je auto b.v afslaat bij een stoplicht. Als ik staats had gedaan was ik geslaagd verdorie!
En ik geef OOK eerlijk toe: als ik op een kruispunt sta, en er komt verkeer aan waarvan ik net niet goed kan inschatten hoe snel ze aankomen rijden, ja, dan wacht ik liever eventjes tot die persoon voorbij gereden is, en dan ga ik. Alleen maar voor eigen veiligheid.

Ruud964: maar dat was je toch allang gewent van mij dat ik zeur en klaag(referentie naar Jubirit n.3)?

04 okt 2006 21:21
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
:idea:
Barbara, de oude wijze chinees heeft een kale neef en die zegt altijd:

"Een winnaar heeft een plan, een verliezer een excuus"

Wat wil jij zijn...?

04 okt 2006 21:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende