Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:39



Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Staatsexamen voor Babs...? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
Marcel schreef:

controle achteraf als bewaking van de kwaliteitsnorm is incorrect...en dat bedoelde je misschien niet, maar schreef je wel..daar ging mijn betoog eigenlijk in de kern over..


Ik bedoelde het wel. Het is m.i. een onderdeel van de kwaliteitscontrole. Zo pik je de mensen eruit die meer in de gaten gehouden moeten worden. Of dat de beste methode is laat ik gaarne in het midden. Ik zie ook niet in waarom controle achteraf niet kan bijdragen aan kwaliteit.


Hangt ervan af hoe je het bekijkt.
Controle achteraf draagt bij tot de instandhouding van de kwaliteit, maar verbeterd ze niet in spee.

Als je echter geen controle hebt achteraf, verslapt de aandacht, en gaat de kwaliteit achteruit. Zou niet mogen, maar dat is gewoon de realiteit.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


05 okt 2006 9:49
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Goh mensen hebben jullie de hele nacht zitten schrijven ofzo? Alweer 5 pagina's. :)

Ik bedenk net: als ALLE mensen zouden slagen met afrijden dan waren er nu te veel auto's op de wegen. Ik denk dat er mensen uit de boot MOETEN vallen elke dag, vandaar dat ik Bert zijn uitspraak toch wel oprecht vind. Ik heb gister nog eventjes met hem gepb't en snap zijn achtergrond volledig. En ik kan me ook voorstellen dat ALS het waar zou zijn wat hij zegt, dat je in Big Trouble bent want als de burgers erachter komen dat ze in de maling worden genomen, kan het CBR zijn spullen inpakken en wegwezen!

Wat kwaliteit aangaat: natuurlijk moet het kloppen. Daar heb ik ook niets over gezegt. Tis alleen dat je op de ene dag beter rijdt dan op de andere dag en ERVARING, waarop ze mensen laten zakken en slagen, doe je pas op na een aantal jaar dat je in de auto zit!
Dus...als je 100 lessen hebt gehad, heb je dan Ervaring? Ik denk het niet. Je hebt wel kunnen kennis maken met het auto-rijden etc, kruispunten, smalle straatjes, verkeersborden, inparkeren, maar bedenk wél dat heel veel mensen pas echt de snelwegen opgaan als ze het papiertje hebben! Ik zelf ben in die bijna 2 jaar dat ik les 1x op de autosnelweg geweest...

:idea:
_________________________________________
DENK HELDER


05 okt 2006 10:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Devils son schreef:
Ik zie ook niet in waarom controle achteraf niet kan bijdragen aan kwaliteit.


Het feit dat je het niet ziet duidt alleen maar aan dat je de essentie van het kwaliteitsprocess niet begrijpt. Kwaliteitscontrole achteraf verhoogt niet de kwaliteit van je productieproces, het haalt er alleen meer "rotte appels" uit, dus meer uitval, dus wat je levert oogt als zijnde betere kwaliteit voord eindgebruiker, maar de kwaliteit die je productieprocess levert blijft hetzelfde.

Waar ppp356 op doelt, als zijnde een maatregel om de aandacht er bij te houden, is geen kwaliteits issue maar een motivatie issue bij de werknemers, en je processen kunnen nog zo goed zijn, als ze er met de pet naar gooien werkt niks....

Bij geavanceerde productie processen waar kwaliteit essentieel is (mijn ervaring is grotendeels gebaseerd op de productie van Well Engineering materialen en specifiek OCTG's - pijpen die het boorgat in gaan), wordt de meeste kwaliteitscontrole gedaan op de managment processes die tijdens het productieprocess de kwaliteit bewaken, als dat goed in orde is heeft het geen enkel nut om daar dan ook nog eens een eindcontrole aan toe te voegen....Je vindt namelijk niets dat je al niet eerder kunt onderscheppen.

Afhankelijkheid van eind controles ter bewaking van de kwaliteit van het product geeft meestal dat men de productie processen niet goed in de hand heeft. Je kunt namelijk bij een eindcontrole niet meer bijsturen, veelal alleen maar weggooien en dat kost geld zoals al eerder gesteld.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


05 okt 2006 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Het zal allemaal best, maar maakt het nu echt uit voor de toelichting die ik gaf op de werkwijze van het CBR?


05 okt 2006 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die FROST;

Löllig voor je, maar laat je niet ontmoedigen. Aan je verhaal te lezen zou een verandering van rijschool misschien een goede optie zijn; dat had ik destijds misschien ook moeten doen. Ik zal mijn trackrecord hier niet ophoesten om je niet te demotiveren, maar ik ben destijds (begin jaren tachtig) ook door alle wateren van het CBR gewassen. Een keiharde aanwijzing zoals eerder genoemd heb ik niet, maar ik heb over het CBR (Haarlem in mijn geval) ook de nodige onfrisse verhalen gehoord. Het is een hele gesloten cultuur waarvan je op zijn minst de bijsmaak krijgt dat ze voornamelijk bestaan om de toestroom aan rijbewijshouders te doseren. Maar, eerlijk is eerlijk, die mening wordt natuurlijk ook door je ervaringen gevormd. Iemand die in de eerste keer slaagt zul je zelden op ze horen afgeven. Wrang detail hierbij is dat mijn vrouw wél in de eerste keer (en tot haar eigen grote verbazing) haar papiertje haalde en meer dan twintig jaar later bij gebrek aan ervaring eigenlijk nog steeds rijdt als op de eerste dag. Als de zenuwen een rol spelen kan ik je een hand geven; hoewel ik daar in geen enkele andere situatie last van heb ga ik bij rijexamens volledig door het ijs, of het nu de eerste of de X-te keer is. Daar doe je weing aan; valeriaandruppels, poeders en pillen hebben mij in ieder geval geen steek geholpen. Ook trof ik drie keer een examinator waarbij volgens mijn instructeur "nog nooit iemand geslaagd was''; tel uit je winst. Die vent is later (voor mij helaas te laat) met vervroegd pensioen gestuurd. Mijn makke was verder dat ik door die vele keren op het laatst ook nog eens te horen kreeg dat ik 'te zeker en ervaren reed', ja wat dacht jij dan na zoveel lessen?
Mijn lijdensweg kwam tot een einde op een maandagmorgen om negen uur; eerste kandidaat van een invallend examinator die in Haarlem absoluut de weg niet wist en me dus maar richting Zandvoort stuurde vanwege het mooie weer. Halverwege de Zeeweg zag hij dat de tijd begon te dringen en vertelde me dat hij genoeg gezien had; "Breng me heelhuids terug en dan kun je morgen echt beginnen met leren rijden (hij wist als een van de weinigen wèl van mijn voorgeschiedenis)". Dat ik in het hele voorafgaande weekend in een permanente doch vrolijke staat van lichte dronkenschap heb verkeerd zal hier toch geen rol in hebben gespeeld?
Afrijden bij het ministerie (het zogenaamde staatsexamen) heb ik wel overwogen maar nooit gedaan omdat ik geen reden zag waarom ik daar wel goed uit de verf zou komen. Mijn nervositeit was elke keer zo groot dat die ook daar wel aanwezig zou zijn geweest. En stel je voor dat ik daar ook nog eens zou zakken....
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


05 okt 2006 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Marcel schreef:
Bij geavanceerde productie processen waar kwaliteit essentieel is (mijn ervaring is grotendeels gebaseerd op de productie van Well Engineering materialen en specifiek OCTG's - pijpen die het boorgat in gaan), wordt de meeste kwaliteitscontrole gedaan op de managment processes die tijdens het productieprocess de kwaliteit bewaken, als dat goed in orde is heeft het geen enkel nut om daar dan ook nog eens een eindcontrole aan toe te voegen....Je vindt namelijk niets dat je al niet eerder kunt onderscheppen.

Afhankelijkheid van eind controles ter bewaking van de kwaliteit van het product geeft meestal dat men de productie processen niet goed in de hand heeft. Je kunt namelijk bij een eindcontrole niet meer bijsturen, veelal alleen maar weggooien en dat kost geld zoals al eerder gesteld.


Marcel, je kunt toch geen appels met peren gaan vergelijken ?
Een produktieproces, zoals jij beschrijft is een totaalplaatje, ontworpen en
ontwikkeld, waarin vele vele individuen een klein schakeltje zijn.
Zo'n individ. werknemer kan slechts uitvoeren wat in het proces voor hem/haar aan opdrachten is vastgelegd. Als iedere werknemer zijn opdracht goed uitvoerd, kan toch het eindresultaat tegenvallen, door ontwerpfouten in het ontwikkelde procede.

Het examineren wordt uitgevoerd door een enkeling, die dit hele proces dus zelf bestuurd, en die dus zeer wel, ook achteraf, kan worden bijgestuurd.
Om subjectiviteit te vermijden, zou het beter zijn als in iedere leswagen tijdens het examen ook een derde persoon met oordeelsbevoegdheid zou zitten, of nog beter maar kostbaar en daardoor onhaalbaar: het examen te registreren op video, en deze video's na afloop te laten beoordelen door
een examen-commissie Ja Ja kom maar... :wink: :roll:

Zo werkt het ook in de medische sektor : intercollegiale toetsing, en daaruit voortvloeinde bij/nascholing die wel degelijk kwaliteitsbevorderend werkt, is in opkomst.


05 okt 2006 11:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
... niet vreemd als de meeste examinatoren zeg 30-35% van de kandidaten laten slagen dat dan de examinator waarbij maar 20% slaagt en de examinator waar 70% slaagt uit mag komen leggen waarom bij hem zo weinig, resp. veel mensen slagen.


:thumleft:


.... en zo is het altijd al geweest :wink:


FROST schreef:
Ik zelf ben in die bijna 2 jaar dat ik les 1x op de autosnelweg geweest...


.... logisch :arrow: want dan moet je toch al gauw voorbij Den Oever of Alkmaar zijn :roll: :wink:


05 okt 2006 12:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
leuk draadje, die frost houdt ons toch altijd maar bezig :!: :wink:
jippie voor je maarja, ikzelf ben ook pas de 4e keer geslaagd (ik reed te zeker, te onzeker, reed te hard /te zacht etc. 8) ).
blijf erbij dat het examen een momentopname is en dat je echt leert rijden pas daarna, het CBW kijkt voornamelijk of je je staande kunt houden in het verkeer zonder brokken te maken :!: :roll:
ik rij nu als ''Joske'', die kan echt wel rijden maar die beland ook weleens in de grindbak :!: :wink: 8)

komaan, je haalt het uiteindelijk wel maar je zult het echt zelf moeten uitstralen dat je het kan en vervolgens doe je het zoals zij willen dat je het moet doen.
dus niet te hard piepen (drogredenen aanvoeren; mens eigen) en doe gewoon wat je kan, je bent nu eenmaal aan ze overgeleverd.....................................

succes voor de 3e keer, craze
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


05 okt 2006 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
FROST schreef:
Ik zelf ben in die bijna 2 jaar dat ik les 1x op de autosnelweg geweest...

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
belachelijk :!:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 okt 2006 13:46
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
belachelijk :!:


..... vandaar m'n (herhaaldelijke) opmerkingen over lessen in Den Helder :idea:

Dichtsbijzijnde Autosnelweg is op 30 Km :arrow: A7 :idea:

.... gevolgd door de A9 op zo'n kleine 50 Km :shock:

Met 1 uurtje lessen red je dat dus niet :roll:

Eerste echte verkeersplein is ook pas bij Alkmaar :?


05 okt 2006 13:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Olaf schreef:
Jeroen914 schreef:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
belachelijk :!:


..... vandaar m'n (herhaaldelijke) opmerkingen over lessen in Den Helder :idea:

Dichtsbijzijnde Autosnelweg is op 30 Km :arrow: A7 :idea:

.... gevolgd door de A9 op zo'n kleine 50 Km :shock:

Met 1 uurtje lessen red je dat dus niet :roll:

Eerste echte verkeersplein is ook pas bij Alkmaar :?


neem je toch een dubbel les uur :?:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 okt 2006 14:00
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
neem je toch een dubbel les uur :?:


Weleens van Den Helder naar Alkmaar gereden :?: :shock:

... maar inderdaad - dubbel lesuur en desnoods de leerling van de volgende twee uur ook mee :idea: ... maar aangezien daar met de examens ook geen Autosnelweg wordt gereden zal de rijschool daar het nut niet van in zien :roll:


05 okt 2006 14:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik heb inderdaad die ene keer op de autosnelweg een les gehad van 2 uur. Dat had ik vaker, maar altijd als ik er om vroeg"gaan we nog een keer langs Den Oever ofzo? "dan was het een Nee. Beetje vreemd, er is nooit een reden voor gegeven eigenlijk :?
_________________________________________
DENK HELDER


05 okt 2006 16:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Toevallig is mijn zus vandaag opgegaan voor de 3e keer en....... geslaagd :ba:

Dus FROST, drie maal is idd scheepsrecht, dat komt wel goed :wink:


05 okt 2006 16:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik ben het wel voor een deel met Rob eens.
Als ik nog even mijn buurvrouw aan haal die een kleine 10 keer nodig had om dat papiertje te halen. En dan ook nog eens via het staatsexamen. Gevolg, ook al heeft ze nu al 10 jaar dat roze briefje, rijden gaat nog steeds onzeker en de schades die ze rijdt zijn niet van de lucht. Hoe hard ook maar dat soort mensen moet gewoon niet op de weg terecht kunnen komen.
Zo vind ik ook dat mensen die echt asociaal gedrag vertonen of met drank op achter het stuur het rijbewijs in mogen leveren en ook nooit meer achter het stuur mogen.
Je haalt dat papiertje niet alleen voor jezelf maar je hebt ook een verantwoording tegenover je medeweggebruikers.

En Frost, gewoon nog een aantal goede lessen volgen om wat meer ervaring op te doen en dan bij de 3e keer dat papiertje (eh stukje plastic) halen
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 okt 2006 18:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Citaat:
Staatsexamen afschaffen als je het mij vraagt. Als je via het staatsexamen het rijbewijs moet halen is de kans m.i. vrij groot dat je in het verkeer tot de mindere goden gaat behoren


Citaat:
staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Examinator heeft dan ook een witte jas aan


Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus :evil:

Ik heb de 2e keer staatsexamen gedaan en rijd absoluut niet slecht. Ik was onzeker bij kruisingen en bij het staatsexamen heb ik er wel een aantal gehad en twijfelde maar 1 keer. Dus ik kan het wel..... en dat is het mooie van staatsexamen: je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan. Ik was ook niet zenuwachtig en dat kwam toch echt wel door de examinator, want dat is ook wel belangrijk.

En nu 14 jaar later rijd (scheur) ik rond in een Porsche...... People be aware :!:
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


05 okt 2006 19:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus :evil:

En nu 14 jaar later rij (scheur) ik rond in een Porsche...... People be aware :!:


Oeps .... voortaan dus maar een beetje bij jou en je porsche uit de buurt blijven :twisted: :wink:


05 okt 2006 19:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Citaat:
staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Examinator heeft dan ook een witte jas aan


Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus :evil:


:lol: :lol:


Sandra & Eric schreef:
Ik heb de 2e keer staatsexamen gedaan en rijd absoluut niet slecht. Ik was onzeker bij kruisingen en bij het staatsexamen heb ik er wel een aantal gehad en twijfelde maar 1 keer. Dus ik kan het wel..... en dat is het mooie van staatsexamen: je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan. Ik was ook niet zenuwachtig en dat kwam toch echt wel door de examinator, want dat is ook wel belangrijk.


... ik rijd absoluut niet slecht ... :arrow: dat vindt iedereen van zichzelf...
... en twijfelde maar 1 keer .... :arrow: inderdaad, dan kan je het wel :twisted: :roll:
... je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan ... :arrow: als je in een half uur niet kan laten zien dat je kan rijden, waarom kan je het in een uur dan wel? :roll:
... en dat kwam toch echt wel door de examinator ... :arrow: witte jas zeker... :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 okt 2006 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Je hebt snelle leerlingen en....

Zegt in beginsel niets over wie uiteindelijk het kunstje beter beheerst.

Misschien interessant voer voor statistieken: zijn mensen die het roze papiertje/pasje hebben gekregen middels een staatsexamen, vaker betrokken bij ongelukken, dan diegenen die dit via het CBR hebben gekregen of niet?
Op basis daarvan maar een oordeel vellen over het voortbestaan van het staatsexamen.
_________________________________________
Tjolk.


05 okt 2006 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Bij welke andere opleiding krijg je na (vaak meerdere keren) te zijn gezakt een (makkelijkere) herkansing van de staat :?:

Gelijke monniken, gelijke kappen :!:

Afschaffen dat examen.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


Laatst bijgewerkt door Teun op 05 okt 2006 19:58, in totaal 2 keer bewerkt.



05 okt 2006 19:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
: Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus :evil:

:!:


horn schreef:
Sandra & Eric schreef:
Citaat:
staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Examinator heeft dan ook een witte jas aan


Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus :evil:


:lol: :lol:


Sandra & Eric schreef:
Ik heb de 2e keer staatsexamen gedaan en rijd absoluut niet slecht. Ik was onzeker bij kruisingen en bij het staatsexamen heb ik er wel een aantal gehad en twijfelde maar 1 keer. Dus ik kan het wel..... en dat is het mooie van staatsexamen: je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan. Ik was ook niet zenuwachtig en dat kwam toch echt wel door de examinator, want dat is ook wel belangrijk.


... ik rijd absoluut niet slecht ... :arrow: dat vindt iedereen van zichzelf...
... en twijfelde maar 1 keer .... :arrow: inderdaad, dan kan je het wel :twisted: :roll:
... je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan ... :arrow: als je in een half uur niet kan laten zien dat je kan rijden, waarom kan je het in een uur dan wel? :roll:
... en dat kwam toch echt wel door de examinator ... :arrow: witte jas zeker... :cheesy:


En zo nog een keer neem ik aan :roll:

Horn: Foei :!:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


05 okt 2006 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
:mrgreen:


Ik ben van de kast afgevallen van het lachen... :lol: :lol:
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


05 okt 2006 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Jort schreef:
Misschien interessant voer voor statistieken: zijn mensen die het roze papiertje/pasje hebben gekregen middels een staatsexamen, vaker betrokken bij ongelukken, dan diegenen die dit via het CBR hebben gekregen of niet?
Op basis daarvan maar een oordeel vellen over het voortbestaan van het staatsexamen.


Nog nooit betrokken geweest bij ongelukken...... Horn wat zegt dat :wink:
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


05 okt 2006 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Jort schreef:
Misschien interessant voer voor statistieken: zijn mensen die het roze papiertje/pasje hebben gekregen middels een staatsexamen, vaker betrokken bij ongelukken, dan diegenen die dit via het CBR hebben gekregen of niet?
Op basis daarvan maar een oordeel vellen over het voortbestaan van het staatsexamen.


Nog nooit betrokken geweest bij ongelukken...... Horn wat zegt dat :wink:


Dat je weinig rijdt :?: :wink: :wink: :wink: :lol:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


05 okt 2006 20:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Nog nooit betrokken geweest bij ongelukken...... Horn wat zegt dat :wink:


Weet je dat zeker? Wel eens in je spiegel gekeken? :mrgreen:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 okt 2006 22:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.