Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:52

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Mogelijkheden tuning 2,4T 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Mogelijkheden tuning 2,4T
Hi folks,

ben al geruime tijd op zoek naar een classic E of S, daar deze bijna onvindbaar of onbetaalbaar zijn heb ik mijn oog laten vallen op een mooie zwarte T van '72. Naar verluidt zijn deze beestjes nogal naar de slome kant. Nu is mijn vraag of het de moeite loont om deze moter op te tunen naar 2,5 of 2,7, volgens Manuel Pelzer is dit perfekt mogelijk. Kostprijs 7 a 8000 euro. Ook had ik gedacht er een 3,2 in te leggen.
(+/- 5000 euro)
Welke van de twee geniet jullie voorkeur de 3,2 of de motertuning?
Zijn er hier mensen op het forum die hun classic getuned hebben?
Ps : het is een matching numbers, de originele moter zou ik bijhouden.

Groetjes

Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 02 okt 2006 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.

02 okt 2006 17:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... met de motortunig maak je van de oude motor een nieuwe .... althans - als je het hele blok compleet aanpakt :idea:

Als je er een 3.2 in lepelt - heb je een gebruikt blok (ergo: twee) - blijft wel je oude blok origineel (matching numbers?) ...

BS had zijn 73'er 'getuned' door er een blok van (ik meen) een SC in te lepelen :idea:

02 okt 2006 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Die is toch laatst hier weer opgedoken? Wit met zwarte Porsche stickers op de deuren, zat meen ik een 3.0 in.

Ikzelf zou denk ik voor een 3.0 of 3.2 gaan, direkt meer pk dan een "S" en veel goedkoper, plus de orig. motor voor de evt. toekomstig nodige " matching numbers: . Zou dan ook wel de remmen en stabi's meenemen.

Leuk project !Succes!

02 okt 2006 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
persoonlijk : T blok ombouwen tot 2.4S (190pk) of 2.7RS (210pk), kost wel wat geld, maar is echt fun. Zorg dan ook wel dat je ophanging en remmen in orde zijn en goed zijn afgesteld, anders rijdt het nog voor geen meter. Op een T staan dikwijls geen stabilisatiestangen, maar die heb ke eigenlijk wel nodig als je de auto "echt" wil gebruiken.
Een 3.0 of 3.2 geeft wel meer vermogen, maar haalt toch wat van de charme en authenticiteit uit een klassieke 911. Bovendien wegen die motoren echt wel meer en daar verlies je weer wat pk-s op.

Ik wilde ook eerst mijn T upgraden (ophanging, motor,....) maar vind de auto te goed, te origineel, te mooi, om hier aan te beginnen sleutelen.
Ik heb vorige maand een 1972 2.4E gekocht (origineel Belgische auto, zilverkleurig, goede basis om op te knappen) waar ik een lightweight / R-Gruppe achtige - 911T/R - 911ST achtige auto van wil bouwen....op termijn :-).
Het zal nog wat duren en wat werkuren (en centen) kosten, maar ongeveer zo moet hij ooit worden :

Afbeelding

02 okt 2006 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Zul je niet eens eerst proefrijden met een ''standaard'' 2.4T? :?

02 okt 2006 22:28
Profiel Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
een T-tje opvoeren naar S of RS specs (of iets daar tussenin) is natuurlijk een heel ander beestje dan en 3.2

met een 3.2 met een setje SSI's ga je richting 250pk
heel soepel, meer koppel, computer gestuurde injectie

een opgefokte 2.4 (of 2.5 of 2.7 of 2.8) is meer een "screamer"
veel toeren draaien en het vermogen komt pas boven in
loopt rauwer en heeft meer "karakter" dan een 3.2

d'r is voor allebei dus iets te zeggen

mocht je trouwens intresse hebben, ik heb nog een 2.4 T blok liggen (zonder inlaat, maar verder kompleet)

03 okt 2006 1:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Jeroen heeft gelijk :salut:

vraag is of je dan ook niet de andere "voordelen" van een 3.0 / 3.2 911 wil hebben, zoals rembekrachtiging en ophanging met aangepaste torsies/stabis/bredere achterwielen om dit extra vermogen op de weg te houden.......
En als het enkel om de "looks" te doen is, kan je evt een SC gaan downgraden naar klassieke look. Autofarm in GB maakt RS replicas op basis van de 3.2........
http://www.autofarm.co.uk

De bemerking om eerst eens met een ouwe 11 (bvb 2.4T) te rijden is zeker zinvol !! En rijdt dan ook eens met een 3.0....3.2

03 okt 2006 7:56
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Bij Car Care te Soest nu een 911 2.4E te koop uit 1972 (met olieklepje rechts). In wonderschone kleur Appeltjesgroen.

Afbeelding

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

04 okt 2006 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
nice 8)

04 okt 2006 17:03
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
nice 8)

Ik bespeur hier enige vooringenomenheid. :wink:

05 okt 2006 16:48
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
nice! 8) :wink: :lol:

05 okt 2006 18:03
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
nice! 8) :wink: :lol:

WdePundert schreef:
Thomas Verheijen schreef:
nice 8)

Ik bespeur hier enige vooringenomenheid. :wink:

Idem. :wink:

06 okt 2006 15:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Via Pb kreeg ik de prijs van de groene door..........tis maar euro 49.000,- :roll:

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

06 okt 2006 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
..........tis maar euro 49.000,-

slik.......da's goed doorgeteld. Daar koop je een 2.4S voor :roll:

06 okt 2006 17:03
Profiel
PorscheForum Rookie
911E
Nijmegen
Bericht 
Las toevallig dit onderwerp. Misschien heb je hier wat aan. Heb een 911 2.4e. Na vele overwegingen en gesprekken heb ik uiteindelijk dit voorjaar een 3.2 blok laten inbouwen door eric hendriks / porsche heteren. Heb er inmiddels ruim 6000 kilomter mee gereden. Kort samengevat+ fantastich. Je hebt werkelijk de `best from both worlds`. 3.2 blokkken zijn razendsnel, betrouwbaar en zuinig. Origineel blok heb ik bewaard, waardoor het uiteindelijk ook financieel veel slimmer is dan tunen. Overigens mijn auto heeft standaar wel een oliekoeler en s/remmen. Meer weten = Hor het wel Hans

31 dec 2006 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Ik denk dat er best wel wat oude 911'jes te koop zijn waar de vorige eigenaar al een ander blok ingelepeld heeft.

Misschien kun je dan beter meteen zoiets kopen, dan heb je ook geen blok in de weg liggen wat na verloop van tijd toch vast gaat zitten en is waarschijnlijk ook goedkoper.

Als je echt voor dit model gaat en "de liefde" gaat iets verder als een snelle oude porsche, zal het toch gaan knagen.
Dan wil je uiteindelijk een "echte S" of je neemt iets minder vermogen voor lief en dan neem je alsnog genoegen met een "E" of een "T".

Belangrijk als je naar een oudje zoekt is dat je geduld hebt, voor jezelf bepaald wat je precies wilt hebben en dan heel goed zoeken. Afhankelijk van je budget is natuurlijk alles mogelijk. Je ziet alleen wel de prijzen van de S'jes steeds verder stijgen en als die "op" zijn, zullen de prijzen van de "E" ook nog sneller stijgen.

Misschien dat mijn "T" over een paar jaar ook heel veel in waarde gestegen is :roll:
Ik mis de extra PK's niet, maar heb dan ook nog nooit in een S of een E gereden.
(Ik heb inmiddels wel een S gekocht, die gaat volgende week de container in op weg naar Rotterdam :P )

02 jan 2007 10:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
(Ik heb inmiddels wel een S gekocht, die gaat volgende week de container in op weg naar Rotterdam )

vertel vertel :lol: :ba:

02 jan 2007 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Als je toch één wilt opvoeren, is het dan niet beter om een 912 te zoeken en daar een 3.0 l in te plaatsen. Deze vind je in zeer goed staat voor rond de 12 -13.000 euro en dan moet je juist het remsysteem, motor en boite vervangen (+ nog wat kleine zaken maar je hebt dan ook een perfecte wagen voor veel minder geld.

Het is maar een gedacht van mij :wink:

02 jan 2007 12:01
Profiel Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
KEV-911 schreef:
Als je toch één wilt opvoeren, is het dan niet beter om een 912 te zoeken en daar een 3.0 l in te plaatsen

dan moet je herkeuren bij de RDW (omdat het aangegeven aantal cilinders op je kenteken niet meer klopt)

02 jan 2007 12:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Citaat:
vertel vertel

Ik kwam toevallig een 911S Targa tegen op de site bij 1 van de wel bekende "handelaren" in de US. Stond er net op en heel aantrekkelijk geprijst. Absoluut niet moeders mooiste, de motor loopt ook niet, maar is wel met de hand draaibaar. Je zou zeggen......Staan laten dat ding!

Maar goed, eigenwijs als ik ben, toch even verder kijken en informeren. Volgende dag waren er veel foto's bijgeplaatst van de bodem en dat zag er allemaal redelijk goed uit. Ik had al meteen een lijntje naar PON uitgezet om te kijken of de auto matching numbers was.

Het is dus nummer 897 van in totaal 925 geleverde 911S targa's van dit modeljaar, wat tevens het laaste jaar van dit klassieke 911 model is.
Er zitten Recaro's in en 7 inch fuchvelgen achter. (was beide een optie voor de S in die tijd, maar niet origineel geleverd op deze auto)
Voor mij een teken dat 1 van de vorige eigenaren er wel gek van was, anders laat je de standaard stoelen wel zitten.
De originele kleur was Aubergine (is nu zwart), met een Tan interieur.

Het blijft natuurlijk een enorme gok om zo een auto over te laten komen.
Over een week of 5 kan ik het van dichtbij gaan bekijken.
De S-jes stijgen op dit moment rap in waarde, dus in het slechste geval krijg ik m'n kosten er net weer uit.

03 jan 2007 12:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
een gokje : :mrgreen:

Afbeelding

mooi project, succes !!

03 jan 2007 12:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]