Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:03



Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plots (niet meer...)Porscheloos 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
30K in belgie voor een 3.2 :shock:

Hij is wel mooi... 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 okt 2006 18:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
't Is in Duitsland Horn...Porsche Zentrum Niederrhein, Moers. Destijds kwam onze 996 cab ook van daar.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


07 okt 2006 18:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
MichM3 schreef:
Hey guys,

ben vandaag effe tot Moers gereden...stond een 911-je dat me wel aansprak:

FOTO1
FOTO2
FOTO3

Wat een knappe 3.2!! het gaat hier om een '87er met slechts 91.000 km op de teller. Bilstein verlaagde ophanging, rode remklauwen, enz...


Circuit beestje :?:

Hoodpins, Turbozetels en een naar voren gezet sportstuurtje :idea:


07 okt 2006 18:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Was mij idd ook al opgevallen :wink: :idea:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


07 okt 2006 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Nee, dit is niks, ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel :roll:
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


07 okt 2006 18:22
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Nee, dit is niks, ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel :roll:


mijn gevoel was exact tegenovergesteld. alleen de prijs vind ik fors.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 okt 2006 18:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
horn schreef:
R.M.Boosten schreef:
Nee, dit is niks, ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel :roll:


mijn gevoel was exact tegenovergesteld. alleen de prijs vind ik fors.


zelfde gevoel hier...soit, mooie auto...maar te duur voor wat het uiteindelijk is :roll:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


07 okt 2006 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
hele mooie, maar je hebt net een 3.2 weggedaan :roll:
_________________________________________
Got coffee?


07 okt 2006 20:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hoi,

gisteren ben ik even tot Mannheim gereden voor DEZE

Afbeelding

Het is een prachtige wagen, perfect in orde, onderhoud officieel Porsche, ongevalvrij, ... een betere voor die prijs valt nauwelijks te vinden...

Wat is dan het probleem? Wel, het is geen echte clubsport...De Nomex kuipen werden origineel bij de auto geleverd, de kooi werd er later bijgeplaatst. Ik voelde ook meteen aan het gasgeven dat dit niet om een single-mass vliegwiel ging, de motor "hing" niet aan het gas.

Ik meldde dit aan de verkoper die er ook eerlijk over was en dit niet ontkende. Zijn repliek was dat enkel de ClubSport's geleverd met stoffen Nomex kuipen en brandblusser het single-mass vliegwiel hebben...die zouden dan ook de massa-onderbreker in het kofferruim hebben.

Interessant om over na te denken...maar klopt het wel wat hij zegt? Heb je dan werkelijk 3 uitvoeringen van GT3 MKI?

- De Comfort met gewone stoelen in leder zonder kooi (dual mass vliegwiel, geen brandblusser, geen massa-onderbreker)
- De Clubsport in "brave" uitvoering met Nomex kuipen in leder al dan niet met kooi (dual mass vliegwiel, geen brandblusser, geen massa-onderbreker)
- De echte Clubsport met Nomex kuipen in brandvrije stof, kooi, single-mass vliegwiel, mass-onderbreker en brandblusser

Ik kan dit bijna niet geloven...volgens mij zijn er slechts 2 versies (Comfort en Clubsport) waarbij de Comfort een ClubSport look kan hebben door een paar opties aan te vinken zoals Nomex kuipen en rolkooi.

Is een echte Clubsport dan steeds eentje met stoffen Nomex-kuipen, brandblusser en massa-onderbreker? Ik denk het wel maar is er iemand die dit kan bevestigen?

PS: vorig weekend heb ik een testritje meegedaan in een GT3 ClubSport MkI (een echte) en die had alleszinds de stoffen kuipen, de brandblusser en ook een rolkooi die helemaal tot aan de A-stijlen kwam...
_________________________________________
Respekt für die Eltern


12 nov 2006 13:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Mich!

Man wat een mooie wagen die gele! Wat heb jij een stalen zenuwen, want als ik jou was geweest was ik allang gevallen voor een van al die beauties die je bekeken hebt.

Goed om te weten, als ik ooit een GT3 mocht gaan kopen neem ik jou mee als adviseur! :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


12 nov 2006 13:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...'k heb het gevonden...Wikipedia:

Der Clubsport GT3 Optional, jedoch ohne Aufpreis, konnte der 996 GT3 auch als sogenannte Clubsport-Version bestellt werden. Im Gegensatz zum Standard GT3 verfügt der Clubsport u.a. über ein Einmassen-Schwungrad, statt des normalen Zweimassen-Schwungrad. Zudem besitzt er im Innenraum einen mit der Karosserie verschraubten, lackierten und in die Fahrgastzelle integrierten Überrollkäfig, feuerhemmende Sitzbezüge, 6-Punkt-Sicherheitsgurt für die Fahrerseite (beigelegt), ferner eine Abschaltautomatik für den Beifahrerairbag, einen Batteriehauptschalter sowie einen Feuerlöscher, welche allesamt jedoch nicht serienmäßig montiert, sondern beigelegt oder über die Porsche-Motorsport-Abteilung gesondert erhältlich waren. Im Gegenzug verzichtete der Clubsport-Kunde allerdings auf die Seitenairbags, anstelle derer er zu seiner Sicherheit aber verstärkte Türen erhielt.

:!: ...eentje zonder zijdelingse airbags is een echte ClubSport :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


12 nov 2006 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
MichM3 schreef:
Hoi,

gisteren ben ik even tot Mannheim gereden voor DEZE


:wink: Tja, zie dit nu pas... ; heb je pas een mailtje gestuurd omdat we enige tijd geleden wat hebben zitten dubben over een van de beauties die je op dat moment aan het overwegen was, en ik sindsdien weinig nieuws vernam over "nieuwe" op stapel staande auto's... :lol:


12 nov 2006 16:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Weer een leuke bezichtiging gehad :thumleft:
Ook deze wagen ziet er subliem uit.
En oevr je enkel of dubbel vliegwiels staat het blijbaar duidelijk dat de clubsport een enkel had in tegenstelling tot de gewone GT3

Citaat:
Gegensatz zum Standard GT3 verfügt der Clubsport u.a. über ein Einmassen-Schwungrad, statt des normalen Zweimassen-Schwungrad
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 nov 2006 16:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Inderdaad...door het bezoek van gisteren ben ik dus weer wat wijzer geworden. Het is dus niet omdat een GT3 de Nomexen en een rolkooi heeft ingebouwd, dat het om een "ClubSport" gaat...

Nee, de Nomexen moeten in brandvrije stof zijn en de zijdelingse airbags moeten mankeren. Dan kan je "op het zicht" zeker zijn. De massa-onderbreker en brandblusser hoeven niet noodzakelijk gemonteerd te zijn in een ClubSport :wink: .

Hier wat ClubSport speciefieke foto's:

De uitgebreide rolkooi tot vooraan (op aanvraag tot de A-stijl)
Afbeelding

De brandblusser met massa onderbreker voor de pook
Afbeelding

De Nomex-Recaro's in brandvrije stof:
Afbeelding
_________________________________________
Respekt für die Eltern


12 nov 2006 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
http://www.mobile.de/SIDtmCbQ2znIMF2ra8 ... 224594431&
HIER ook nog een mooie...
_________________________________________
LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)


19 nov 2006 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is idd een prachtexemplaar Luke

Afbeelding

En maar 40.000km :shock:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


19 nov 2006 14:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Voor die prijs was ik al onderweg geweest.Maar het is helaas een nepper.... 8) :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


19 nov 2006 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
Enkel wat betreft de koppeling moet ik nog iets laten weten...laat ik de koppeling door hem doen, is't 1000 euro erbij...hij zegt dat koppeling 1500 euro kost (materiaal + plaatsen)...iemand advies?


Zelf laten doen, als je er dan toch moet voor betalen, kan je het beter zelf laten doen.
1/ Weet je zeker dat het gedaan als zoals je wil.
2/ Bij problemen, kan je nadien nog iemand aanspreken.

Gefeliciteerd met de aankoop, en ik zie je wel in Schoten verschijnen :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


19 nov 2006 22:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Guys,

ben vandaag in Parijs langs geweest voor deze:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

...ondanks de goede raad die ik van iedereen kreeg om een GT3 te kiezen ipv een 964RS, ben ik toch naar Frankrijk afgezakt samen met Greet. Daar aangekomen (na een ritje in rotweer) troffen we een goedgeluimde, zeer vriendelijke Fransman aan die net z'n Maritime Blauwe maitresse had buitengehaald voor een opwarmertje...het doffe gebrul was als een "deja-vue" voor m'n gehoor want 911-lover zal zich ongetwijfeld nog de Rubystone rode RS herinneren van een paar weken terug. Deze klank vertaalt zich voor bovenvermelde auto in luchtmassameter met hittedraad, K&N filter, chip, cup uitlaat en bypass...+- 290pk zoals ik in z'n mail eerder deze week kon lezen. Met een glimp merk ik dat de wagen er algemeen proper uitziet en met brede glimlach zoek ik parking :lol:

Daar staat ie dan...origineel Franse 964RS van 92 met 90k km op de klok (eerder veel voor een RS maar dat deert me niet). Greet keurt de carrosserie (daar is ze meester in) terwijl ik een praatje maak met de eigenaar die me ook de recent uitgevoerde kosten aan de auto toont. Nieuwe schijven en remblokjes en de banden van een paar maand oud die vooraan nog héél weinig geleden hebben. Greet merkt een licht kleurverschil links achter hetgeen wordt uitgelegd met een kleine touchette 2 jaar terug. Niks erg. Eigenaar trekt de kofferklep open en tot m'n grote verrassing zit het origineel tapijtje er nog in! Tapijtje gaat omhoog en ja hoor, het materiaal, reservewiel en compressorkitje zitten allemaal keurig op hun plek zoals het moet!! :D

Motorcompartiment wordt opengetrokken en hij toont me de modificaties aan de motor. De klank is gewoon magisch. Van een doffe roffel op stationair gaat het over in een scherpe brul hoger in toeren...dit is iets wat enkel uit een ouwe luchtkoeler kan komen and I love it!!! 8)

De wagen wordt verder bekeken en hier en daar wat zaken die "minder" zijn komen naar boven...de gebruikssporen op het koetswerk (af en toe circuit, de leeftijd, het feit dat het een Franse is :wink: ....) en de originele magnesiums die ook hun showroomstaat al effe voorbij zijn :lol: .
Interieur is dan weer heel mooi...de stoelen zien er nog heel fris uit, de rolkooi mooi in de lak, de gordels heel zuiver, het dashboard bijna als nieuw, de tapijtjes keurig in orde....echt een reuze meevaller. Ikvraag hem of er nog kosten te verwachten zijn binnen afzienbare tijd...."de koppeling is aan vervanging toe", klinkt het antwoord..."maar een onderhoudje laat ik nog doen voor ik 'm verkoop."

Hij neemt me effe mee voor een tochtje door Parijs waar we de "vitesse limitée de la Periferique" geregeld verdubbelen en verdrievoudigen...de schrille klank van de luchtkoeler weerklinkt door de tunnels terwijl er kwistig wordt omgesprongen met tussengas. Het is net een kart voor twee personen en ik geniet enorm!

Terug toegekomen drinken we een koffie in zijn bureau waar zijn vrouw ons ook heeft vergezeld. Hij toont een dikke map vol fakturen en bedragen die hij tijdens de voorbije 4 jaar gespendeerd heeft aan de 964RS. Alles in orde hoor, er is duidelijk niet op een frank gekeken. Alles is ook steeds bij een en dezelfde garage uitgevoerd, een bekende Porsche specialist niet ver van Parijs. De reden waarom hij moet gaan wordt al gauw duidelijk...er duiken foto's op in de map van een 993 Cup die hij samen met een kameraad gekocht heeft. De kosten om die race auto te onderhouden worden te hoog en met spijt in het hart voelt hij zich gedwongen hem te verkopen. Ook een zwarte 993TT had hij tot juli sit jaar in z'n bezit maar een zware overtreding onder het oog van "les Gendarmes" hebben hem doen besluiten z'n black beauty van de hand te doen.

Even later doe ik zelf met de Porsche een ritje(eigenlijk om es te voelen hoe slecht de koppeling eraan toe was) en 10 min. later zitten we opnieuw aan tafel in het bureau om het over de prijs te hebben.

Ondanks de mindere puntjes die de wagen heeft (op wielen en koets) is er iets in mij dat zegt: "dit is'm en ik neem 'm" :lol: ...het is niet de perfecte 964RS die je in de garage van een verzamelaar gaat vinden, maar wel een heel puik en eerlijk exemplaar van 90.000km dat ook voor een eerlijke prijs verhandeld wordt. De wagen wordt me aangeboden aan de prijs waaraan hijzelf 'm 4 jaar terug kocht...

voor mij belangrijk:
- propere, zuivere en eerlijke wagen zonder ooit ernstige schade gehad te hebben
- originele look (geen RSR spoilers, geen andere velgen)
- sublieme kleur
- must-have 964 RS tuning (hittedraad, chip, uitlaat)

Ik heb 'm dus een voorschot gegeven en over een paar weken brengt hij hem tot bij ons in Brussel...service hé :wink:

Enkel wat betreft de koppeling moet ik nog iets laten weten...laat ik de koppeling door hem doen, is't 1000 euro erbij...hij zegt dat koppeling 1500 euro kost (materiaal + plaatsen)...iemand advies?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


Laatst bijgewerkt door MichM3 op 19 nov 2006 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2006 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
De juiste keuze Mich.Een echte "mannen"auto...gefeliciteerd :thumleft:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


19 nov 2006 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ongelooflijk Mich, hoe heb je dat gedaan, ik heb op je vraag geantwoord, voordat je ze gesteld had :? :?
ppp 356 schreef:
MichM3 schreef:
Enkel wat betreft de koppeling moet ik nog iets laten weten...laat ik de koppeling door hem doen, is't 1000 euro erbij...hij zegt dat koppeling 1500 euro kost (materiaal + plaatsen)...iemand advies?


Zelf laten doen, als je er dan toch moet voor betalen, kan je het beter zelf laten doen.
1/ Weet je zeker dat het gedaan als zoals je wil.
2/ Bij problemen, kan je nadien nog iemand aanspreken.

Gefeliciteerd met de aankoop, en ik zie je wel in Schoten verschijnen :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


19 nov 2006 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Gefeliciteerd :!:

Na deze mooie zoektocht, die ik met veel plezier heb gevolgd, heb je dan toch een RS gekocht. Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen :wink:

Zo zijn er geen, en zo zijn er in een paar minuten 2 RS'en bij :shock: .
(Net nog bij de andere persoon met de RS bij m'n post gezet dat je wel jaloers op z'n RS zal zijn, maar aangezien je er nu zelf een hebt zal ik dat maar weghalen :lol: )


19 nov 2006 22:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
Van harte Mich met je nieuwe aanwinst. Veel rijplezier gewenst. Zullen nog een paar lange weekjes worden. Suc6 ermee.
_________________________________________
Another one bites the dust !


19 nov 2006 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Van Harte Mich :!:

Ik hoop inderdaad dat dit 'm is voor je. Geweldige keus, zo'n 964RS :!:
Heel, veel plezier ermee en hou 'm heel :wink: :!:


19 nov 2006 22:44
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Wow Mich!

Gaaf man een 964 RS en in een zeer fraaie kleur!

Van harte gefeliciterd!!!
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


19 nov 2006 22:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout, Ticcie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.