Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:46

Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Bella Italia......niet meer ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
misschien erg domme opmerking, maar wat zou er gebeuren als je maandag naar het gemeentehuis gaat en zegt dat je je rijbewijs bent verloren :?:

07 okt 2006 19:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bella Italia......niet meer !
Devils son schreef:
Want het rijbewijs is staatseigendom en dus mag Italië het rijbewijs niet innemen als het geen Italiaans rijbewijs is. Ze kunnen je hoogstens in Italië een rijontzegging geven.

Dus nogmaals: een Nederlands rijbewijs kan alleen in Nederland ingenomen worden?
Ik kan me voorstellen dat bij weigering van Riccio de carabinieri ERG boos worden en dreigen met auto in beslag nemen of in de bak gooien.
Wat te doen in zo'n geval? Advocaat erbij halen? Nederlands of Italiaans?
Overigens, toen wij lang geleden naar Olland geemigreerd zijn hebben ze op de gemeente mijn Belgisch rijbewijs ingenomen en een Ollands in de plaats gegeven.....onwettig dus?

07 okt 2006 19:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Marco schreef:
misschien erg domme opmerking, maar wat zou er gebeuren als je maandag naar het gemeentehuis gaat en zegt dat je je rijbewijs bent verloren :?:

Kan perfect, me opa hadden ze zijn rijbewijs in Polen afgenomen, die man is gewoon doorgereden naar België en heeft ze verteld dat hij zijn rijbewijs kwijt was, kreeg een nieuwe en de zaak was opgelost.

07 okt 2006 20:05
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het NL-rijbewijs innemen in het buitenland is mij overkomen in Oostenrijk en ik weet van meerdere die het is overkomen in Frankrijk, dus dat blijkt echt wel te kunnen hoor. Ze willen zelfs in Europeesverband gaan afspreken dat inname in 1 land ook geldt in alle andere :!:
In alle gevallen is het votje binnen enkele weken opgestuurd naar de 'eigenaar'.
Van Duitsland weet ik dat iemand het moest opsturen en het kwam toen terug met de sticker zoals genoemd door Olaf.

Bij inbeslagname in Nederland een nieuwe gaan halen met het verhaal dat je het ding kwijt bent is heel dom. Als dan bijvoorbeeld het rijbewijs door de buitenlandse autoriteit naar de gemeente wordt gestuurd - en niet naar jezelf zoals meestal gebeurd - dan blijkt dat je gelogen hebt, valsheid in geschrifte! DAT is geen kattenurine.
Je kunt wel netjes gaan vertellen hoe de zaak zit en proberen een nieuwe te krijgen omdat je voor je werk etc. Dat blijkt tot mijn verbazing zelfs te lukken :!: :roll:

07 okt 2006 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
ok, jongens, ben terug.....
bedank voor de vele reacties, ik voel me beter !
eerst een paar aanduidigen: ik ben gewoon naar mijn broer gegaan, in de buurt van Modena.
Dat was de doel van mijn riet, mijn zieke broer bezoekn en hulp verlenen, en ik ben geen waatje. ....
Terug naar de grens, was zondag morgen, dus minder controles, en is ook goed gegaan.
Onder weg, op de autostrada, ben ik zeker enkele keer bijna geraakt door auto's die lekker boven 200 reiden. Ja, geen verrassing, ik was de enige "dom klote" om zo langzaam te rijden. Maar dat is Italie: niemand is bang van een inefficiente en vaak corrupt Politie ! :twisted:
Dat ik nu de zondebok ben geweest is pijnlijk en onverdiend (sorry, 912, maar ik heb mijn Porsche niet gekocht om achter Panda's, Prius 's en Twingo's te rijden..).
Maar wat te doen?
Mijn advocaat zegt dat Italie en NL geen enkele contact hebben in deze gevallen. Dus kan ik gemakkelijk een ander rijbewijs gaan halen, mandaag.
Ik heb Italie gebeld: ze zeggen dat mijn rijbewijs wordt eventueel naar een NL Politie post gestuurd, maar ik moet wel van tevoren een adres gewen !!!! Goed, geen adres, geen rijbewijs in verkeerde handen ! 8)

Wat ze verwachten van mij is dat ik na 2 maanden, terug naar Italie rij, en de bloody pink paper ga halen !
Fijn, ik doe dat ook, zo krijg ik 2 rijbewijzen, en volgende keer een k....k stopt me, kan ik de 2de lekker laten invoerderen !!

Amen

07 okt 2006 20:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Riccio4S schreef:
Fijn, ik doe dat ook, zo krijg ik 2 rijbewijzen, en volgende keer een klootzaak stopt me, kan ik de 2de lekker laten invoerderen !

let op dat je dat grapje niet in nederland uithaalt. ben je onwijs dik de l*l als je gepakt wordt. en nog erger als je een ongeluk maakt, nl. niet verzekerd.

hoe het zit als je rbw in het buitenland innemen weet ik niet, maar het lijkt me de moeite van het nakijken waard. Stel dat je een ongeluk maakt en het wordt duidelijk dat je rijbewijs in Italie is ingenomen... dan heb je onder valse voorwendsels ("ik ben het verloren") een nieuwe aangevraagd.
Lijkt me een lastig parket... :roll:

07 okt 2006 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
het is ook zo, Horn, maar de kwestje is: is dat toegestaan dat in Italie mijn rijbewijs (eigendom van het Rijk) wordt gehalt?
Ik kan wel begrijpen dat ik in Italie geschorst ben, maar waarom hier ook?
Een vriend van mij heeft soortgelijk probleem in Duitsland gehad, wel in De geschost, maar niet hier. Hij moest wel zijn rijbewijs laten markeren in Duitsland, maar heeft zijn document gewoon meteen terug gehad.
Mijn vraag dus is: is de WET hetzelfde voor iedereen?
Ik weet, ik heb een fout gemakt, maar is dit (relatief) zwaar overdreiving niet misschien te zwaar behandeld?

07 okt 2006 21:19
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Is de normale straf in Italie voor jouw snelheidsovertreding 2 maanden rijbewijs kwijt?
Komt er ook nog een rechter bij kijken?

Msch moet je advocaat maar eens een assertieve brief sturen met heftig, veelgekleurd briefhoofd. Zijn ze mogelijk wel gevoelig voor, krijg je een boete en per ommegaande je rijbewijs terug.

07 okt 2006 21:24
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Had je niet net als ik kunnen doen toen ze (Carabinieri) me op de superstrada met een veel te hoge snelheid aan hielden?

" Non parlare Italiano!" Druk met de kaart zwaaien en zeggen dat je er geen ruk van begrijpt, waar rijd ik nu, hoe kom ik nu op de autostrada ri. Napoli?" Papieren werden gecontroleerd en daarna wisten ze niet hoe snel ze me zonder boete weg moesten sturen! :lol:

Hoop dat alles snel weer koek en ei is Riccio! Pech gehad in dat anders zo bella Italia.... :cry:

07 okt 2006 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Hoi Jeroen, je had toen een " Bellissima bionda" naast jij, ik niet ! :cry:
dat maakt ook een grote verschil met Italiaanse (dom) politie... :twisted:

07 okt 2006 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Italie-Ukraine 1-0

let's forget the rest.......................

07 okt 2006 22:24
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
:lol:

Afbeelding

Zou je gelijk in kunnen hebben!
Dus tip van de dag, voor de snelle ritten een leuke blondine meenemen in Italy! :wink:

07 okt 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
zo iets?

Afbeelding

07 okt 2006 22:31
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ja, daar haal je de 183 km/h vast wel mee! :lol: :wink:

Denk dat je in dit gezelschap er geen probleem mee hebt om de snelheidslimiet in acht te nemen, duurt de rit lekker nog wat langer! :wink:

07 okt 2006 22:38
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Zie echter wel dat de dames ook de welbeproefde " kaart-lees" truc gebruiken! :lol:

Denk alleen dat de Carabinieri in dit geval meer aandacht heeft voor de benen! :lol:

07 okt 2006 22:39
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Riccio4S schreef:
Terug naar de grens, was zondag morgen, dus minder controles, en is ook goed gegaan.

Dus zonder rijbewijs naar huis gereden.......let wel heh Giorgio dat is wel een behoorlijk misdrijf, wil niet de moraalridder gaan uithangen, maar het rijden zonder rijbewijs (ook in het buitenland afgepakt) is een ernstig vergrijp.

Ook de verzekering dekt niks, je moet namelijk als bestuurder in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, en dat had je niet.

Dat het allemaal klote is begrijp ik, maar owee als je een klappertje had gemaakt, dan was je behoorlijk in de "merda" (shit dus).......en ook de andere partij.......

Een andere forummer was in Frankrijk gepakt met te hard rijden (te hard tijdens een smogwaarschuwing), is dus ook zijn papiertje kwijt geraakt, heeft dus de rest van zijn (verziekte) vakantie met zijn vrouw achter het stuur van zijn Porsche gezeten, met een rug lichter in zijn zak, omdat ie van bovenstaand wist.

Ciao djoonnie

07 okt 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Hoi John,

sorry, ik heb wat vergeterd te zeggen: toen die agent mijn RBW innaam, mijn eerst opmerking was: moet ik terug te voet naar huis?
Maar nee, hij schreef op dat boetebewijs de woorden: mag naar huis rijden.
Nota Bene: met een balpen, in onleesbaar Italiaans.
Ik heb ook dom gevraagd: stel dat ik in Duitsland word gestopt, denk U dat dit geldt? ja zeker !!!, zei hij.
Dan heb ik beter begrepen dat Italiaanse politie de wet in hun handen blijft te hebben......... :twisted:

07 okt 2006 23:13
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John4S: ben geen jurist, maar volgens mij loop je wat hard van stapel.

Zonder rijbewijs niet verzekerd en zo, betekent - volgens mij - zonder een geldig rijbewijs op je naam, niet zonder dat roze papiertje in je handen.

Als je het gewoon thuis hebt laten liggen ben je ook niet verzekerd? :shock:
Dat geloof je toch ook niet.

Bij de gemeente melden dat je het verloren bent, dat is serieus.
Maar terwijl dat velletje 'ergens anders ligt' rondrijden...

07 okt 2006 23:25
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Hebben we geen juristen onder ons, om deze onduidelijkheid op te lossen? :?: :roll:

Lijkt me sterk.

07 okt 2006 23:47
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
dat velletje 'ergens anders ligt'

"officieel' wel ingenomen door de politie...

maar heb nogal de indruk dat het allemaal wat zuideuropese praktijken zijn...

07 okt 2006 23:52
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
"officieel' wel ingenomen door de politie...

Klopt, maar dat is het punt niet. De vraag is wat de consequentie is van dat feit. Heel verwarrend is het in dit geval wel want bestuurder mag wel verder rijden, ZELFS in het land zelf :!: :roll:
Dat geldt zeker niet voor Oostenrijk waar ik niet meer mocht rijden omdat de inname ook een ontzegging betekende (over Duitsland en Nederland hebben ze niet gerept)

wolf schreef:
maar heb nogal de indruk dat het allemaal wat zuideuropese praktijken zijn...

Is Frankrijk en Oostenrijk - zie eerder bericht - ook al Zuid Europa :?: 8)

08 okt 2006 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
goede morgen, amici

ik heb pas een e-mail naar mijn familie in Roma gestuurd, met de vraag of ze een advocaat kunnen vinden...
Mijns inziens, niemand weet precies wat aan de hand is: of nu Italie communicert met NL, of de italiaanse politie kan mijn RBW ontzetten, en toch laten me terug rijden naar huis....

Zoals erder gezegd, heb ik dit post gestart puur om jullie laten weten dat Italie is ook een gevaarlijk land geworden, voor snelduivels....punt
Ik ben (en blijf) een goed burger, en respecter de wet.
Ik ben ook menselijk, en af en toen (hier na 900 km van eerlijk rijden) vergeet om mijn zenuwen in check te hebben.....

Het verbaast me veel dat jullie (als Porsche liefhebber) bestaan nog steeds: onze toekomst is te gaan zitten in een Prius, niet in een Porsche.
Gelukkig ben ik nog steeds zeker dat de meeste mensen die een Porsche kopen doen het niet alleen om naar de auto in hun garage te bekijken.

Als dus het resultaat van mijn stom gedraag is dat voor 2 maanden moet ik lekker fietsen, doe ik dat ook.
Maar jullie begrijpen, is hier niks te lachen over............ :cry: :twisted:

08 okt 2006 9:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Het NL-rijbewijs innemen in het buitenland is mij overkomen in Oostenrijk en ik weet van meerdere die het is overkomen in Frankrijk, dus dat blijkt echt wel te kunnen hoor.

Kunnen en mogen is een verschil... Maar met enige naspeuring: het mag tegenwoordig ook. Ze zijn steeds meer aan het samenwerken... hoezo Europa voor de burger. :(

Citaat:
Ze willen zelfs in Europeesverband gaan afspreken dat inname in 1 land ook geldt in alle andere :!:

Klopt dit wordt de volgende stap (en dat "Koos Spee" ook het geld mag innen van buitenlandse flitsboetes en zelfs houden).

Citaat:
Bij inbeslagname in Nederland een nieuwe gaan halen met het verhaal dat je het ding kwijt bent is heel dom. Als dan bijvoorbeeld het rijbewijs door de buitenlandse autoriteit naar de gemeente wordt gestuurd - en niet naar jezelf zoals meestal gebeurd - dan blijkt dat je gelogen hebt, valsheid in geschrifte! DAT is geen kattenurine.

Klopt. Zonder het papiertje rondrijden is een kwestie van een boete (vermits je dus aldaar geen rijontzegging hebt lopen). Valsheid in geschrift is een heel ander verhaal. Nooit die weg bewandelen dus.

Citaat:
Je kunt wel netjes gaan vertellen hoe de zaak zit en proberen een nieuwe te krijgen omdat je voor je werk etc. Dat blijkt tot mijn verbazing zelfs te lukken :!: :roll:

Lijkt mij een goede oplossing.

Voor diegenen die te hard wensen te rijden in het buitenland: internationaal rijbewijs. Laat ze dat papiertje maar innemen. De meeste autoriteiten nemen er genoegen mee. En dan zijn de problemen natuurlijk een stuk minder (behalve in het land waar de rijontzegging geldt).

08 okt 2006 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Misschien kan je je vragen ook stellen aan de Nederlandse ambassade (of consulaat) in Italie of de Italiaanse in Nederland?
Check ook even je rechtsbijstandsverzekering.
Mogelijk kan ook de ANWB hulp bieden.

08 okt 2006 10:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
John4S schreef:
[dat is wel een behoorlijk misdrijf,

Lijkt me meer een overtreding,waar je niet in de bajes voor komt.. :roll:

08 okt 2006 10:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende