Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:32

Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Bella Italia......niet meer ! 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
John4S: ben geen jurist, maar volgens mij loop je wat hard van stapel..

Paul, mannen.......

idd. ben ik geen jurist, maar laatst nog in de show van Koos Spee kwam dit ter sprake, dan kan het wel een ongelovelijke kwal zijn die Spee, maar die eikel heeft de "wet" achter zich, en helaas kent ie iedere letter.

- Als je rijbewijs is ingevorderd en je gaat toch rijden, ben je strafbaaf, zelfs zo dat ze het bij de wet een misdrijf noemen, ze nemen het niet voor niks in, zou dus mooi zijn, ben je hem kwijt omdat je te hard hebt gereden of gezopen hebt, kan je lekker doorkarren........leg dat maar is uit aan de rechter.

- Een verzekering keert alleen uit als een voertuig bestuurd wordt door iemand met een gelding rijbewijs, der kan zelfs een discussie volgen als ie per ongeluk is verlopen, maar als je hem kwijt bent aan de politie is er niet een verzekering die de schade zal uitkeren........"sorry meneer met uw schade aan de auto, de verzekering betaald niet want ik heb geen rijbewijs (nogmaals als ie is ingenomen heb je geen geldig rijbewijs op zak), enne uw arbeidsongeschiktheid vanwege min fout kunt u ook naar fluiten......

zou mooi zijn, hoef je eigenlijk helemaal geen rijbewijs te halen, kennen ze het a) niet afpakken en b) geen kosten te maken om het te halen cq te behouden.....

Als iemand zijn rijbewijs is ingevorderd door de Politie, terecht dat moet de Officier van justitie maar beslissen, dan heb je net zoveel bevoegdheid om een motorvoertuig te besturen als mijn zoon van 13....

Zou haast in de show van Koos Spee kunnen zitten...........ff niet

Verder kom ik er ruiterlijk voor uit, dat ik ook regelmatig behoorlijk te hard rij, dat als ze me pakken, ik ook kan gaan fietsen voor een lange tijd, yep Giorgo heb een Porsche en geen Prius.

John

(geen jurist, maar deelnemer aan het verkeer die geacht wordt iets van de wet te kennen)

08 okt 2006 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Sjonnie schreef:
Misschien kan je je vragen ook stellen aan de Nederlandse ambassade (of consulaat) in Italie of de Italiaanse in Nederland?

Dat is geen oplossing: ze zijn nog slordiger dan de Italiaanse autoriteiten........ :evil:

Een internationale RBW lijkt me een goed advies, maar dat komt volgende jaar. Nu ben ik (erg) bang dat dit ontzetting ook een staart in NL zal veroorzaken (aangezien mijn verleden).............

Dus blijft ik onrustig slapen.....en dromen over een beter wereld :cry:

08 okt 2006 10:56
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ome piet schreef:
John4S schreef:
[dat is wel een behoorlijk misdrijf,

Lijkt me meer een overtreding,waar je niet in de bajes voor komt.. :roll:

Volgens wikipedia

"Een misdrijf is een relatief zwaar strafbaar feit. Minder zware strafbare feiten heten een overtreding."

Het bewust rijden zonder rijbewijs ziet de wetgever als een zware overtreding, niet te verwarren met een parkeerboete.

Idem het stomdronken rijden, is ook zwaarder dan een biertje teveel op.

08 okt 2006 10:57
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Riccio4S schreef:
Dus blijft ik onrustig slapen.....en dromen over een beter wereld :cry:

Ach Giorgio,

Je bent gezond, je hebt een super vrouw en leuke kinderen, een goed betaalde mooie baan, mooi huis, wat wil je nou nog meer..............

ff doorbijten.

John

08 okt 2006 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
idem dito voor jij, John, maar je blijft ook hard rijden (eigen woorden) !!

is mijn voorbeeld geen waarschuwing voor jouw? Ik klaag niet .....
ik wil voorkomen dat jullie ook nachtmerries gaan krijgen!

ale'

08 okt 2006 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Riccio4S schreef:
idem dito voor jij, John, maar je blijft ook hard rijden (eigen woorden) !!

is mijn voorbeeld geen waarschuwing voor jouw? Ik klaag niet .....
ik wil voorkomen dat jullie ook nachtmerries gaan krijgen!

ale'

Okee, maar over 1 of 2 maanden is dit opgelost en heb jij nog steeds leuke kinderen, een leuke vrouw, een leuk huis, een goede baan, waar alles behoorlijk goed mee gaat.

Als iets van bovenstaande goed fout zou lopen, dan pas zou ik nachtmerries krijgen.

Maar ja, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.

Ik wil maar zeggen, je moet eea ook kunnen relativeren, en ik geef toe als ik in dezelfde situatie zou zitten zou ik ook verschrikkelijk balen.

08 okt 2006 11:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
ik relativeer vaak, Sjonnie.........

sinds gisteren nog meer (en je weet wat ik bedoel).

Nu, als resultaat van mijn relativeren ga morgen een Prius bestellen ( en een nieuwe fiets), moet je ook even relativeren en mijn point of vieuw
zien !! :bang:

08 okt 2006 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Riccio,

Kun je aangename niet met het onaangename combineren en een leuke blonde studente inhuren als chaufeusse voor de ritjes die je de komende twee maanden moet afleggen :?: :idea: 8) :lol: :wink:

Afbeelding

Dan na ontvangst van je rijbewijs een leuk italiaans bedankbriefje met foto van chaufeusse naar de Carabinieri!

Zou met niet voor een gat laten vangen!

08 okt 2006 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
912 laat in Maleisie zijn Nederlandse rijbewijs zien en in Nederland zijn Maleise...

In beide gevallen is het altijd: euh, volgende keer niet meer doen hoor!!!

:lol:

08 okt 2006 12:39
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
John4S schreef:
dan kan het wel een ongelovelijke kwal zijn die Spee, maar die eikel heeft de "wet" achter zich, en helaas kent ie iedere letter.

Als ik een euro krijg per keer dat Spee de plank misslaat zou ik geld verdienen aan die man... nu kost hij mij toch echt behoorlijk wat geld.

Italië kan geen rijontzegging uitvaardigen in derde landen. Punt. Nederland zou het over kunnen nemen, maar voor zover mij bekend doet Nederland dat niet.

08 okt 2006 13:05
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Riccio4S schreef:
Hoi Jeroen, je had toen een " Bellissima bionda" naast jij, ik niet ! :cry:
dat maakt ook een grote verschil met Italiaanse (dom) politie... :twisted:

Off topic:

Italiaanse (verkeers)-politie heeft óók graag wat blondines in de buurt.

Zelf meegemaakt dat ze met hun Gallardo 200+ reden, om maar snel genoeg aan de haven van Portofino te zijn om alle aandacht van vrouwelijk schoon in ontvangst te nemen. Afgezakte broek of niet...... maakt niets uit. :wink:

Afbeelding

08 okt 2006 13:09
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Alleen een beetje slim blondje weeet dat de man met afgezakte broek het ding nooit zelf kan betalen! :wink:

In NL rijdt de politie ook schijnheilig. V70 op de snelweg, 150-160 km/h , zonder zwaailicht of wat dan ook. In R'dam in de binnenstad met zwaailicht langs het opstoppende verkeer om 1000 meter verderop gewoon het lampje uit te zetten en weer in te voegen. Want zij zijn zogenaamd belangrijk en kunnen iedere minuut goed gebruiken. Voor wat? Vervolgens iedereen die een paar km te hard rijdt op de bon slingeren. Als het door de week overdag niet lukt, dan maar s'a avonds laat of in de weekenden op godsverlaten snelwegen in Friesland, Limburg en de Achterhoek. Bah, misselijkmakend gedrag!

Zo dat ben ik weer even kwijt! :wink:

08 okt 2006 14:16
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Portofino is leuk, maar erg toeristisch, ga liever naar Santa Margharita om de hoek, meer te beleven, ook grote bootjes, gezelliger en iets normalere prijzen voor de terrasjes en restaurantjes (tegenwoordig niet meer duurder dan een normale kroeg in NL, Sweden idem dito, leve de Pleuro en de NL horeca! Ineens is heel Europa weer betaalbaar! ) :wink:

Laatst bijgewerkt door Jeroen C3.0 op 08 okt 2006 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.

08 okt 2006 14:19
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 

[OFF TOPIC]

Doe mij maar iets minder blond .....

Afbeelding

[/OFF TOPIC]

08 okt 2006 14:39
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Denk ook niet dat deze Bella Polizia Riccio's roze papiertje af heeft genomen. In dat geval zat ie nu denk ik bij haar aan het bureau die 2 maanden te wachten tot ze het weer terug geeft! :lol: :wink:

08 okt 2006 14:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
In dat geval zat ie nu denk ik bij haar aan het bureau die 2 maanden te wachten tot ze het weer terug geeft! :lol: :wink:

.... leuk he'..... die vakantiekiekjes 8)

08 okt 2006 15:12
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John4S schreef:
Paul, mannen....... "en verder een hele redelijke tekst"

maarrrr: 1 ding vergeet je :!: Het gaat niet om een in NL ingenomen RBW. In mijn geval werd ook expliciet aangegeven dat de ontzegging alleen in Oostenrijk gold :idea:

Devils son schreef:
Italië kan geen rijontzegging uitvaardigen in derde landen. Punt. Nederland zou het over kunnen nemen, maar voor zover mij bekend doet Nederland dat niet.

Spreekt hier niet een van onze Forum-juristen :?: 8)

08 okt 2006 15:28
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
John4S schreef:
Paul, mannen....... "en verder een hele redelijke tekst"

maarrrr: 1 ding vergeet je :!: Het gaat niet om een in NL ingenomen RBW. In mijn geval werd ook expliciet aangegeven dat de ontzegging alleen in Oostenrijk gold :idea:

Devils son schreef:

Spreekt hier niet een van onze Forum-juristen :?: 8)

Kan me hier in vinden hoor, echter wat nu als je staande wordt gehouden of bij een ongeval "mag ik uw rijbewijs even zien".......en dan ???

08 okt 2006 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
nog mals bedank iedereen voor zo leuke advisen, Ik moet echt lachen aan de beelden van Jeroen, ER enz.
Dus even hoger stem, en verder........
912, ik dacht dat je nooit gestopt werd geweest !

Het is waar dat in iedere land de politie doet als ze de weg hebben gekocht, in Italie is absoluut normaal om auto 's met een kleine zwaaie licht op de dak zien schreuren met 200 + . Reden? wel, te laat voor koffie, de baas is ongedoeldig op de achterbank, de vrouw heeft de pasta in de kochende water gegooied, noemhet maar op.

De punt is: NL herkent niet rijontzeggingen van Italie, dus heb ik nog steeds mijn RBW geldig. Maar ik heb geen papiertje daarbij. Dus als ik in NL rij in principe moet ik alleen een boetje betalen voor mijn RBW niet daarbij hebben......
Is dus morgen fiets or niet? that is the question. Ik ben nog steeds in de war :x

08 okt 2006 16:13
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John4S schreef:
... echter wat nu als je staande wordt gehouden of bij een ongeval "mag ik uw rijbewijs even zien".......en dan ???

Als het me (weer) zou overkomen en in deze situatie eigenlijk heel simpel zeggen "RBW niet bij". Politie kan direct natrekken op kenteken en/of andere legitimatie dat PvE een geldig RBW HEEFT!

Ben jaartje terug aangehouden vanwege te hard rijden. Ja ZELFS mij overkomt dat :lol:
Had RBW en KBW niet bij. Verontschuldigde me netjes - slijmbal :x :!: - en toonde wat bankpasje en zo met mijn naam. Beambte liep naar zijn motor, communiceerde beetje en gaf me uitsluitend een briefje vanwege snelheid :idea: :lol:

08 okt 2006 16:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Als ze je aanhouden ,vertellen dat je het hebt vergeten in Italie,

ze sturen het op met de post :wink:

Hopelijk trappen ze daar in,kost alleen 50 euri's meen ik om geen geldig Rijbewijs te overhandigen :roll:

http://www.degeusmakelaars.com

08 okt 2006 17:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Riccio4S schreef:
Is dus morgen fiets or niet? that is the question. Ik ben nog steeds in de war :x

Zorgen dat je je paspoort meeneemt. Ik heb mijn rijbewijs altijd in een jaszak. Maar ik heb een stuk of 20 jassen en jacks, dus heb mijn rijbewijs geregeld niet bij me. Als ik mijzelf kan legitimeren is het goed... Nooit een boete voor gehad. Maar: het kan natuurlijk wel.

08 okt 2006 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
paspoort al lang in mijn jas, en mijn "corno portafortuna" ook

Afbeelding

maar, als droog weer is, ga ik met fiets

08 okt 2006 19:47
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Veel fietsplezier vandaag Giorgio! Vergeet je regenpak niet mee te nemen! :wink: :lol: :lol:

09 okt 2006 7:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
912 schreef:
Marco schreef:
de reactie van "912" vond ik eigenlijk nog veel jammerderder :wink:

Sorry dat mijn reactie (er is gewoon te hard gereden en neem het als een kerel) niet binnen de 'kameraden-cultuur' past...
Ik zal volgende keer gewoon mee jammeren.

Excuses.

Zonde geld Riccio ... volgend keertje iets minder op het gas ... of niet :wink:

@912: Niks geleerd van de vorige keer ? ... weet je nog met het druppelladertje ... of haal je straks weer je domme commentaar weg?

09 okt 2006 10:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende