Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:45

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
993TT herspuiten in een andere kleur 

Herspuiten, doet dit de waarde van een 993(TT) verliezen ?
In de originele kleur : ja vind ik minder waard 9%  9%  [ 6 ]
In de originele kleur : nee vind ik evenveel waard 25%  25%  [ 16 ]
In een andere kleur : ja vind ik minder waard 45%  45%  [ 29 ]
In een andere kleur : nee vind ik evenveel waard 20%  20%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 64

993TT herspuiten in een andere kleur 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik heb inderdaad nog nooit iemand over een andere kleur interieur dan origineel horen klagen Koen! :D

02 okt 2006 18:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Tot hiertoe schaart het merendeel zich erachter dat herspuiten in een andere dan de originele kleur de waarde van de wagen doet verminderen.

Wel, eerlijk gezegd, ik heb zelf ook mijn stem uitgebracht (heb gisteren als 4de gestemd) en ik heb ook keuze 3 gemaakt. Is voor mij gewoon gevoelsmatig dat door het veranderen van de kleur de originaliteit van de wagen (en dus de waarde ervan) verminderd. En dat wil ik nu eigenlijk niet bekomen.

Ik zie een 993TT binnen tig jaren een soort van collectorsitem worden. En voor zoiets is originaliteit dan toch van belang. Het gaat er mij niet om dat ik hem dan zou willen verkopen (of 't zou van moeten zijn) want ik zie het zeker niet als belegging, anders ging hij in een kooi en zou er nooit mee gereden worden. Maar om iets dat ooit een collectorsitem zal worden te gaan 'degraderen' (bij wijze van spreken), dat vind ik wel zonde, zelfs al moet ik daarvoor mijn lievelingskleur laten varen. Want in feite komt het er op neer - ik begin er beetje bij beetje een klare kijk op te krijgen - dat wat ik werkelijk wens niet bestaat, t.t.z. een 993TT in métallic geel met volle P-waarde (dat een originele wél heeft).

Ik blijf kijken hoe de poll nog zal evolueren maar ik denk dat deze mijn gevoel toch zal (blijven) bevestigen.

In tussentijd toch al mijn dank voor al jullie reacties. Het helpt mij echt hoor ... :wink:

02 okt 2006 20:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Het helpt mij echt hoor ... :wink:

Dat konden we je vantevoren ook vertellen :twisted:

02 okt 2006 20:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Waarom niet een orig. ab Werk Sonderwunsch NATO groene?

:wink:

02 okt 2006 20:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Chris_lbr schreef:

Ik zie een 993TT binnen tig jaren een soort van collectorsitem worden.

De paar 993TT's die nauwelijks buiten zijn geweest misschien. Maar verder is het een auto waarvan er iets van 6.000 van zijn gemaakt... Collectersitem? Eerder de 964 Turbo 3.6, de laatste met RWD. De 993 TT zal wel een gewild model blijven, maar collectorsitem: nee.

02 okt 2006 21:44
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
humm.... 965 3.6 zeer zeker bijzonder, maar 1x gemaakt. Heb je ook nog een 965 Turbo S gehad, nog iets meer bijzonder.

maar ook een 993TT wordt denk ik nog wel aardig wat waard, laatste en meest krachtige (even de GT1/GT2 niet meetellen) luchtgekoelde 911. Dus ik denk dat daar nog best wel eens mensen naar gaan zoeken. En tot die tijd (en daarna) lekker genieten van zo'n 993TT. Er zijn vervelendere dingen!

02 okt 2006 21:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Dus ik denk dat daar nog best wel eens mensen naar gaan zoeken.

Waarom gaan zoeken als je erover struikelt? Hoge prijzen zijn iha het resultaat van weinig aanbod en veel vraag. Er is bij de 993 TT (relatief) veel aanbod, dus de vraag moet wel enorm zijn om extreme prijzen te genereren. En bij echt hoge prijzen zie ik geen hoge vraag...

En dat laatste luchtgekoelde... dat zegt alleen wat als je een Porschenerd bent. Dat zijn we hier meestal (zeker die "ik heb niets beters te doen" superjunkies), maar de wereld van Porsche is veel groter buiten het forum. :!:

02 okt 2006 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Er zijn vervelendere dingen!

Ja hé ! :D

02 okt 2006 23:03
Profiel Facebook 
M140i
Bericht 
Devils son schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Waarom gaan zoeken als je erover struikelt? Hoge prijzen zijn iha het resultaat van weinig aanbod en veel vraag. Er is bij de 993 TT (relatief) veel aanbod, dus de vraag moet wel enorm zijn om extreme prijzen te genereren.

Voorlopig is een 993 TT van 10 à 11 jaar oud nog peperduur (en kennelijk dus erg gevraagd), aan prijzen van EUR 60K+. Dat vind ik extreme prijzen vergeleken met een 996TT van rond 2002 (ongeveer EUR 75K) :roll:

08 okt 2006 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Piet schreef:
Devils son schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Waarom gaan zoeken als je erover struikelt? Hoge prijzen zijn iha het resultaat van weinig aanbod en veel vraag. Er is bij de 993 TT (relatief) veel aanbod, dus de vraag moet wel enorm zijn om extreme prijzen te genereren.

Voorlopig is een 993 TT van 10 à 11 jaar oud nog peperduur (en kennelijk dus erg gevraagd), aan prijzen van EUR 60K+. Dat vind ik extreme prijzen vergeleken met een 996TT van rond 2002 (ongeveer EUR 75K) :roll:

Komt omdat het ook zo'n 'vervelend' mooi model is :wink:

08 okt 2006 19:46
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Piet schreef:

:idea: Er is nog wel een klein verschilletje tussen vragen en krijgen! :wink:

08 okt 2006 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Tja, ik vind toch ook dat een tweedehands 996 turbo relatief betaalbaar is geworden en dat prijskloof met een 993 turbo niet gigantisch (meer) is.

Trouwens, het prijsverschil tussen een 996 4S en een 996 turbo, beiden bvb uit 2002, is VEEL kleiner als het verschil tussen de (destijds) nieuwprijs van beide wagens (ook procentueel).

08 okt 2006 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Opglabbeek, België
Bericht 
Wat een problemen toch....
Ik zou mijzelf al heel gelukkig prijzen als ik een 933 TT zou kunnen kopen :!:

ALs je dat rechter pedaal naar onder trapt, denk ik niet dat de kleur u nog veel gaat interesseren :wink:

Dus gewoon een mooie zoeken en gaan met die banaan...

08 okt 2006 20:54
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mafke schreef:
Als je dat rechter pedaal naar onder trapt, denk ik niet dat de kleur u nog veel gaat interesseren :wink:

Dus gewoon een mooie zoeken en gaan met die banaan...

..... toch een gele :P :wink:

08 okt 2006 21:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Opglabbeek, België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

08 okt 2006 21:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
mafke schreef:
ALs je dat rechter pedaal naar onder trapt, denk ik niet dat de kleur u nog veel gaat interesseren :wink: ...

't Lastige is dat ge dat trappen niet veel kunt doen. Vandaar dat ik de kleur dus wél belangrijk vind voor als ik er de rest van de tijd trager mee moet rijden :roll:

08 okt 2006 21:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Eeeeuh, kan hier niets aan toevoegen maar doe het toch (wijn).

Geel is super om bij een ander te zien, maar om zelf te hebben kan een ander verhaal zijn....

Een 993TT trekt in een gedekte kleur al veel aandacht vanwege het model. In het (metallic) geel mag je je voorbereiden op zeer veel aandacht, misschien ook aandacht die je niet wilt. (Dit kan ik in een PB uitleggen).

Verder: het is jouw auto, dus gewoon doen als je zeker bent van je zaak.

08 okt 2006 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Door de poll ben ik ondertussen toch een beetje wijzer geworden en het heeft mijn persoonlijk gevoel eigenlijk bevestigd. Hoe graag ik dat met. geel ook zie, ik zou een 993TT hierdoor niet graag zijn waarde zien verliezen. En inderdaad, die zou echt wel opvallen zodat ik em waarschijnlijk bijna nergens zou durven te parkeren.

Ondertussen ben ik nu wel aan 3 kleuren gekomen : Arena-rood, Oceaan-blauw of Viola (donker-purper).

Nog een beetje zoeken hé...

08 okt 2006 22:09
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Je vergeet er eentje: Speedgelb ab Werk! :lol: :wink:

08 okt 2006 23:58
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Chris_lbr schreef:
(...)Hoe graag ik dat met. geel ook zie (...)

Chris_lbr schreef:
(...) En inderdaad, die zou echt wel opvallen zodat ik em waarschijnlijk bijna nergens zou durven te parkeren.

Dat vind ik nou weer zo jammer hier in Nederland (en Belgie dus ook schijnbaar). Opvallen mag niet, want mensen denken daar dan weer wat van.... :cry:

Kan jou dat nou schelen man!? Jouw auto, jouw uitvoering :!: 8)

Patrick -die destijds twijfelde tussen deze, een donkergroene, een zwarte en van zijn keuze voor geel geen moment spijt van heeft gehad

09 okt 2006 0:33
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Ondertussen ben ik nu wel aan 3 kleuren gekomen : Arena-rood, Oceaan-blauw of Viola (donker-purper).

Nog een beetje zoeken hé...

Hoe dan ook Chris, het gaat er gewoon nog van komen. Succes!

09 okt 2006 7:12
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zeker weten van wel.
De Chris is er echt intensief mee bezig.Lang gaat het volgens mij niet meer duren.
Het is omdat hij regelmatig met de Martini kan rijden dat hij het zolang zonder P heeft kunnen volhouden :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

09 okt 2006 12:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Je vergeet er eentje: Speedgelb ab Werk! :lol: :wink:

Neen, geen Speed Yellow, ben ik van afgestapt omdat het geen metallic kleur is (heb ik hierboven ergens geschreven zenne...)

patrick911 schreef:
Dat vind ik nou weer zo jammer hier in Nederland (en Belgie dus ook schijnbaar). Opvallen mag niet, want mensen denken daar dan weer wat van.... :cry:

Kan jou dat nou schelen man!? Jouw auto, jouw uitvoering :!: 8)

Heb je verkeerd begrepen. Ik heb er lak aan wat iemand over dat 'opvallen' zou denken. Ik bedoel met dat te erg opvallen en dat ik hem nergens zou durven parkeren uit angst voor vandalisme. Hoe meer je in het oog springt des te kwetsbaarder je je daarvoor opstelt. En verder wil ik zo'n bolide niet in z'n waarde laten dalen door hem in een andere kleur te laten spuiten. Dat gevoel had ik voor mezelf al toen ik met het idee begon te spelen en het werd via de poll goed bevestigd.

ER schreef:
Hoe dan ook Chris, het gaat er gewoon nog van komen. Succes!

Ge moogt gerust zijn dat daar serieus naar wordt gezocht...

911-lover schreef:
Zeker weten van wel.
De Chris is er echt intensief mee bezig.Lang gaat het volgens mij niet meer duren.
Het is omdat hij regelmatig met de Martini kan rijden dat hij het zolang zonder P heeft kunnen volhouden :twisted: :wink:

Toch lang genoeg tot dat ik die heb gevonden die mij echt aanstaat. Maar zoals je nu ondertussen al wel weet ben ik vrij kieskeurig. En het feit dat we onze Martini hebben om ons af en toe eens echt goed mee uit te leven helpt idd een beetje. Maar die ruimte in mijn garage waar m'n 930 heeft gestaan blijft toch maar leeg zenne. Knaagt soms wel...

09 okt 2006 19:49
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
:@: Chris_lbr: dat is dus precies wat ik bedoel.
Jij laat je keuze dus wel (deels) afhangen door een verhoogde kans op vandalisme, die misschien veroorzaakt wordt doordat ie meer de aandacht trekt.
Dat is toch jammer (maar wel begrijpelijk).

10 okt 2006 9:07
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
patrick911 schreef:
Jij laat je keuze dus wel (deels) afhangen door een verhoogde kans op vandalisme, die misschien veroorzaakt wordt doordat ie meer de aandacht trekt.

Een wijze Chinees zei ooit dat "men het meest te lijden heeft onder het lijden dat men vreest"...

Denk daar eens over na...ik zet bv mijn auto 's avonds, als ik ergens ben, altijd liever onder een lantaarnpaal dan ik een donker hoekje...zelfde psyche, maar dan omgekeerd... 8)

10 okt 2006 10:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende