Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
VORMFOUT? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
lindemans schreef:
Maar ik erger me wel enorm aan rijders die permanent met 4 koplampen achter je zitten. Vooral nu het weer koud wordt hebben sommigen kennelijk behoefte dat te doen.
Dus bonnen schrijven daarvoor: goeie actie.

Daar kan ik zeer goed mee leven .
Als je veelop onverlichte wegen zit zal je zien dat niet zozeer de mistlampen de erge stoorders zijn maar de Xenon lampen.
Daar heb ik pas een pokke hekel aan :cry:
Maar dat is natuurlijk wel toegestaan.

Laatste update 22/10/2013

04 okt 2006 11:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht Re: VORMFOUT?
ome piet schreef:
EvR schreef:
[ degene op wiens naam het kenteken van de auto staat, krijgt de beschikking thuis op de mat. or]

Nee...onlangs zonder gordel gereden, kentekennummer verkeerd op de bon :lol:
Dus niet..CJIB leverde de bekeuring,,en wel bij mij thuis.. :(

Zoals ik eerder schreef:
(overigens kunnen de "fouten" ook achteraf nog worden gecorrigeerd)

Daarnaast was waarschijnlijk de rest wel goed ingevuld...... 8)
Volgens mij hoeven ze dat "geeltje" niet eens aan je te overhandigen.....

04 okt 2006 12:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
jongens, bedankt voor het meedenken maar helaas,
moet gewoon dokken met doekkoes :!: :evil: :oops:
heb net mijn rechtsbijstand gebeld en hun verklaring is dat de rechter/agent achteraf alsnog de gegevens kan corrigeren.
strekking v.h. verhaal: als jij fout zit moet je dokken, maar oom agent mag er een potje van maken en komt ermee weg :!: :cry: :!:

helaas maar waar, was te proberen.

thx voor de input guys en watch out, uncle Spee is watching you :!: :wink:

04 okt 2006 13:03
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Er schijnt voor de wet een wezenlijk verschil tussen "mistlampen" en "bermlampen" te zijn. Met name wanneer je deze mag voeren, mistlampen zijn uiteraard verminderd toegestaan, alleen bij een zicht minder dan.
Bermlampen is een ander verhaal, ik weet alleen niet onder welk criteria de gevoerde verlichting van jouw Porsche valt.

E.e.a. is uit betrouwbare (politie) bron, een goede vriend van mij is inspecteur en werkzaam bij het PVI en heeft dit in het verleden eens uitgezocht toen de bekende DE lampen uitkwamen.

Alleen . . . . wil je op dat moment de discussie aangaan met de verbaliserende ambtenaar :lol:

04 okt 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Hahaa, dat doet me weer denken aan een kleine annekedote:

Ik reed een keer 's avonds door Zaandam, dat industriegat in Nrd-Holland, met alleen stadslichten (moest een klein stukkie). Kom ik bij het stoplicht achter een hermandad-voertuig terecht. Stapt die paljas uit zeg.... Maar op het moment dat hij mijn motorkap is gepasseerd, flip ik mijn dimlichten aan. "Dag meneer" (dag agent) "U voert stadslicht" (... hoe bedoelt u, nee toch?).
Hij naar voren lopen, kijken. Kijkt vervolgens ook nog naar de andere koplamp. Krabt op zijn hoofd (for real!) en stapt weer in zijn dienstwagen :D :D
[was overigens met mijn achterwielaangedreven Volvo 340 4-bak]

Laatst bijgewerkt door ErikE op 04 okt 2006 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.

04 okt 2006 22:20
Profiel Twitter 
Groningen
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Er schijnt voor de wet een wezenlijk verschil tussen "mistlampen" en "bermlampen" te zijn. Met name wanneer je deze mag voeren, mistlampen zijn uiteraard verminderd toegestaan, alleen bij een zicht minder dan.
Bermlampen is een ander verhaal, ik weet alleen niet onder welk criteria de gevoerde verlichting van jouw Porsche valt.

E.e.a. is uit betrouwbare (politie) bron, een goede vriend van mij is inspecteur en werkzaam bij het PVI en heeft dit in het verleden eens uitgezocht toen de bekende DE lampen uitkwamen.

Alleen . . . . wil je op dat moment de discussie aangaan met de verbaliserende ambtenaar :lol:

Citaat:
Breed- en verstralers: dit zijn geen begrippen die in de wet staan en formeel mag deze verlichting niet gevoerd worden. Als er een F of B in het lampglas staat, worden ze beschouwd als mistlichten. Ontbreekt die code, dan worden ze beschouwd als grootlicht. Als je deze lampen al gebruikt, zorg er dan voor dat je ze alleen gebruikt volgens de regels van mist- c.q. groot licht.

Bron

04 okt 2006 22:21
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Als het adres fout is kun je geluk hebben. Als de boete naar een verkeerd adres worden verzonden en ze dus niet bij jou aankomen zal men die fout (mits die wordt gemaakt, kleine kans schat ik in) pas ontdekken na vele maanden. Voordat de beschikking dan naar het juiste adres gaat ben je dan al snel over de 8 maanden heen.

Gelet op een uitspraak van het Gerechtshof te Leeuwarden (naar ik aanneem) kan deze termijn inhouden dat je niet meer in staat bent jezelf adequaat te verweren en dat derhalve de beschikking dient te worden vernietigd.

Ps
Rechtsbijstand is handig... als ze je advocaat betalen. Kwaliteit van het advies is vaak een beetje beperkt vind ik.

04 okt 2006 22:48
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Eigenlijk is het Nederlandse rechtssyteem behoorlijk uitgehold door de wet Mulder. Zo ongeveer alles wat er fout gaat bij een boete is door het OM achteraf recht te breien. Ik kreeg laatst ook een (op zich terechte) boete. De dienstdoende VMBO dropout heeft mijn naam overgeschreven van mijn rijbewijs maar de boete kwam binnen op een naam die maar een heel klein beetje op mijn naam lijkt! Maar uiteraard ben je uiteindelijk de pineut.

Zelfde soort verhaal was vond ik die jongen met die snorfiets die te veel vermogen zou hebben. Bij de rechter bleek dat, omdat hij e.e.a. met zijn GSM had gefilmd, de procedure totaal verkeerd was uitgevoerd. Maar uiteraard had de agent in de procedures ervoor gewoon verklaard dat hij het wel op de juiste manier had gedaan. Wat dus keihard niet waar was. Snorfietsbezitter uiteindelijk vrij gesproken. En i.p.v. die agent gewoon eruit te smijten zal er wel een circulairetje uitgaan dat zoiets volgende keer niet gefilmd mag worden.

Ik word er nogal niet goed van dat je, als je als 'gewoon' burger 1 mm over de schreef gaat , met een beetje pech de boete op de mat ligt en dat de heren en dames met de platte pet kunnen doen waar ze zin in hebben..

08 okt 2006 21:26
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Maarten schreef:
Ik word er nogal niet goed van dat je, als je als 'gewoon' burger 1 mm over de schreef gaat , met een beetje pech de boete op de mat ligt en dat de heren en dames met de platte pet kunnen doen waar ze zin in hebben..

Daarzal je je toch bij moeten neerleggen Maarten.
Ik kan ook niet tegen onrechtvaardigheid en heb me roeger dus ook tegen zulke dingen verweerd doch het haalt weinig of niets uit.
Tegenwoordig ga ik niet meer in het verzet tegen zoiets. Betalen en slikken. Meer mogen wij brave burgers toch niet .

09 okt 2006 12:50
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Maarten schreef:
Eigenlijk is het Nederlandse rechtssyteem behoorlijk uitgehold door de wet Mulder. Zo ongeveer alles wat er fout gaat bij een boete is door het OM achteraf recht te breien. Ik kreeg laatst ook een (op zich terechte) boete. De dienstdoende VMBO dropout heeft mijn naam overgeschreven van mijn rijbewijs maar de boete kwam binnen op een naam die maar een heel klein beetje op mijn naam lijkt! Maar uiteraard ben je uiteindelijk de pineut.

Zelfde soort verhaal was vond ik die jongen met die snorfiets die te veel vermogen zou hebben. Bij de rechter bleek dat, omdat hij e.e.a. met zijn GSM had gefilmd, de procedure totaal verkeerd was uitgevoerd. Maar uiteraard had de agent in de procedures ervoor gewoon verklaard dat hij het wel op de juiste manier had gedaan. Wat dus keihard niet waar was. Snorfietsbezitter uiteindelijk vrij gesproken. En i.p.v. die agent gewoon eruit te smijten zal er wel een circulairetje uitgaan dat zoiets volgende keer niet gefilmd mag worden.

Emigreren?

09 okt 2006 13:01
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
vanmorgen staande gehouden, reed door rood; wat volgens mij lichtrood was... dan kan ik wel in discussie gaan, maar heeft toch geen zin
was leuke businesse voor de boys; had zich al een hele lange rij delinquenten gevormd
te hard/door rood/keren waar het niet mag etc. etc.

zogenaamd door rood kost me €130,=; een etentje ook, dus dat ga ik vanavond dan ook gewoon nog eens doen :lol:

09 okt 2006 13:44
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Je kunt beter door rood LOPEN, dat kost maar € 15,- :mrgreen:
(totmbo liep laatst door rood)

Eet smakelijk voor straks :!:

09 okt 2006 13:51
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Marco schreef:
een etentje ook, dus dat ga ik vanavond dan ook gewoon nog eens doen :lol:

Dat ziet er een leuk plekje uit :shock:

Eet smakelijk :wink:

09 okt 2006 13:54
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Marco schreef:
vanmorgen staande gehouden, reed door rood; wat volgens mij lichtrood was... dan kan ik wel in discussie gaan, maar heeft toch geen zin
was leuke businesse voor de boys; had zich al een hele lange rij delinquenten gevormd
te hard/door rood/keren waar het niet mag etc. etc.

zogenaamd door rood kost me €130,=; een etentje ook, dus dat ga ik vanavond dan ook gewoon nog eens doen :lol:

Was het geen videowagen?

09 okt 2006 16:28
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Was het geen videowagen?

nee een l*l met vingers met walkie talkie op de ene hoek en een heel span van dat spul op de andere hoek van de straat
het is echt zonde-geld, maar ik eet er geen hap minder door gelukkig

09 okt 2006 17:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:

Kan je toch ook voor uit eten :P

09 okt 2006 17:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Marco schreef:
nee een l*l met vingers met walkie talkie op de ene hoek en een heel span van dat spul op de andere hoek van de straat....

Marco, je vergeet die ene achter de struiken die het stoplicht op afstand bediende.... :lol: :wink:

In dordrecht?

09 okt 2006 17:52
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Olaf schreef:
Harley schreef:

Kan je toch ook voor uit eten :P

Wel 2 keer :lol:

09 okt 2006 17:55
Profiel WWW
Bericht 
EvR schreef:
Marco, je vergeet die ene achter de struiken die het stoplicht op afstand bediende.... :lol: :wink:

In dordrecht?

ik zie ze er voor aan :lol:

Rotterdam

09 okt 2006 18:00
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Emigreren? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er steeds vaker over filosofeer. Maar helaas is dit virus al ver verspreid (lees: in ieder geval alle Europese landen waar ik zou willen wonen en geld kan verdienen)

09 okt 2006 19:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2