Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Jouw lerares Engels is een copycat! want:
Maar on topic dirty mind en kijken: soms wel, soms niet!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2004 18:31 |
|
|
ser_vanzelf
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
|
Hmmmm, al zo'n jaar of 15 geen middelbare school van binnen gezien... Ook op Pascal gezeten vroeger Horn(y)?
_________________________________________ Keep it simple, stupid!
|
27 jul 2004 19:14 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
|
27 jul 2004 19:31 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
PaSCal
_________________________________________ Got coffee?
|
27 jul 2004 20:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Ser_vanzelf: een dirty mind is tot daar aan toe, maar ik ga die niet gebruiken om te bedenken of ik ooit op PaSCal gezeten heb...
(mag hopen voor PaSCal van niet... )
Oeps, waar is PaSCal...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2004 21:56 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik hoop dat hier een "Pascal College" ofzo bedoelt wordt, want inderdaad horn die op me zit... *phew*....
*dus*... PK's aan de wielen zijn leuk... Pom pom pom.... Ik ben wel in, als ik kan dan, wil ik wel es testen daaro (is toch niet schadelijk voor je blok? En moet wel na die 1e olie-verversing enzo toch?)
|
27 jul 2004 22:52 |
|
|
arie
911 model 67heiloo
|
ik zou tegen iedereen willen zeggen lekker laten meten die handel, voor 35 euro weten hoe je motor er voor staat qua vermogen output is niet te veel. voeg je dit a4 tje meteen bij je taxatie en onderhoudspapieren, altijd handig.
zelf vind ik dat ik altijd leuk kan meekomen met het verkeer en met een porscherit. ben daarom gewoon nieuwsgierig betreffende mijn motortje en dat is me die 35 euro wel waard.
ik gok erop dat ik redelijk dicht in de buurt kom van het opgegeven vermogen 130pk en 170nm. niet lachen allemaal hij is wel 38 jaar oud.
gr arie
|
28 jul 2004 9:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
... is natuurlijk niet te vergelijken met de roetmeting voor diesels die ze een paar jaar geleden hebben ingesteld, maar daar zijn toen ook redelijk wat auto's op gesneuveld...
vraag me toch af of het geen kwaad kan voor je blok
zeker als je je P niet dagelijks de sporen geeft en hij het niet gewend is, zo'n meting lijkt me toch een behoorlijke piekbelasting te geven
heren experts
_________________________________________ Got coffee?
|
28 jul 2004 9:59 |
|
|
arie
911 model 67heiloo
|
feit is dat wanneer je de porsche niet boven de 4000 toeren laat komen je zuigers zodanig inslijten dat dit bij demontage is te zien. ergo aan het inwendige van een motorblok is te zien wat voor soort berijder dit blok heeft gebruikt.
een sloom bereden blok ( laag in de toeren) moet je dus niet zomaar doorhalen naar 6800 toeren das nie goe.
voor iedereen die zijn blok gebruikt waar hij voor is gemaakt, toeren draaien zou zo'n test geen probleem moeten zijn.
ter gerustelling voor anderen, zolang het voor mijn blokje geen probleem is zou het voor jullie ook geen probleem hoeven te zijn. ( blijf wel een slag om de arm houden natuurlijk)
gr arie
|
28 jul 2004 10:06 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
wat wil je daarmee zeggen arie? vaker gas geven? wij porsche rijders geen probleem mee toch? het mooiste geluid begint bij 4000 toeren....
_________________________________________
So baut man Sportwagen
|
29 jul 2004 2:45 |
|
|
arie
911 model 67heiloo
|
ik bedoel dat zo'n dyno test geen enkel probleem is voor iedere porsche, net als jij kan ik me dus niemand voorstellen die niet regelmatig tegen de toerenbegrenzer aan rijdt. maar stel dat in het hypothetische geval je altijd de nieuwe rijstijl aanhangt, vroeg schakelen en zo, dan zou ik deze test niet doen.
het verhaal wat ik ophield is serieus alleen voor ons mag ik hopen niet echt van toepassing.
gr arie
ps alle voorbehouden die iedereen maakt of het nou niet slecht is voor je auto tja de auto en de motor is er voor gemaakt..
|
30 jul 2004 15:30 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
liever dat ie het begeeft op de rollerbank dan op de weg
|
30 jul 2004 16:18 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
BrrRrRrrRrrr ...
|
30 jul 2004 16:56 |
|
|
ser_vanzelf
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
|
Als jij je er niets meer van kan herinneren (...) dan zal het inderdaad Pascal College geweest zijn!
Houden we het op de eerste lijstje van mededyno-ers? Ga ik van de week eens even bellen of ze dat willen doen voor zo'n kleine club...
Ik zet in op 281 pk
_________________________________________ Keep it simple, stupid!
|
01 aug 2004 16:51 |
|
|
RufBTR
|
en wanneer kunnen we ????? al enige contacten kunnen leggen met die mannen van innovam ??
en hebben ze ook een blower voor de intercooler of moeten we met een plantenspuit water gaan lopen spuiten op de intercooler ??? (wel een plantenspuiter met een verstelbare sproeier, zodat we een zeer fijne nevel kunnen creeren, en natuurlijk ijsblokjes in de plantenspuit !)
wie bied zich aan als plantenspuiter spuiter ????
|
03 aug 2004 16:24 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
we nemen gewoon zo'n Gardena slang mee met sproeikop
|
03 aug 2004 16:28 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Niet gewoon een dikke fan aan de bovenkant op de auto voor de 'rijwind' ? Bovendien, je gaat toch niet uren staan te vlammen? Het is toch een kwestie van een paar keer hoog in de toeren jagen? (toch toch toch?)
|
04 aug 2004 9:14 |
|
|
ser_vanzelf
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
|
UPDATE
Iemand gesproken hierover. Stond er niet onwelwillend tegenover MAAR de rollenbank wordt vrijwel niet meer gebruikt op dit moment.
Op zich schept dat mogelijkheden qua tijd natuurlijk, maar wellicht dat niet alles meer up-to-date is. Hij moest het ook intern even checken.
Hij belt me binnenkort terug over de mogelijkheden...
_________________________________________ Keep it simple, stupid!
|
04 aug 2004 12:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Verslag van PFD Rollenbank Meeting
De resultaten:
Naam
Type
kw
pk
nm
Anton Laban
Porsche 964 Targa
197
275
342
Paul van Wijk
Porsche 944 Turbo S
190
265
370
Ben van Genk
Porsche 968 CS
171
234
300
Marcel van Vliet
Porsche 911 SC
151
206
268
Theo Heunen
Porsche 911 SC
140
190
264
Cor Strijp
Porsche 944
118
161
223
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
04 aug 2004 12:56 |
|
|
ser_vanzelf
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
|
Ik heb nog even verdergekeken bij die mitsubishi vrienden en zie daar: een verslag van het gebeuren.
Lijkt er op dat hoge vermogens misschien toch niet lekker gaat daar? Als dat zo is dan lijkt me dat niet zo geschikt voor het 'echte' werk, als er bij een mitsubishi al problemen zijn...
_________________________________________ Keep it simple, stupid!
|
04 aug 2004 14:46 |
|
|
RufBTR
|
hmmm dat is dan weer een minpuntje, een vast geslagen rollerbank wil je ook niet meemaken, zit straks m'n 911 tegen de muur aangeplakt, de 930's zitten standaard al in de buurt van 400nm.
|
04 aug 2004 16:18 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Erhmz, 'een mitsubishi'... dur staat een Evo-6 tussen ....
Maareh, wat mij opvalt aan die foto's, is dat de neus naar binnen staat gericht. In mijn opzicht zou ik de auto naar buiten gericht willen zien, zodat hij 'mocht ie los schieten' in elk geval een parkeerplaats op vlamt ipv. tegen die muur... Ach, die mensen weten ongetwijfeld hoe het werkt en kan me niet voorstellen dat ze onveilige situaties zullen creeeren...
Wie weet er hoe dit nu eigenlijk in zijn werk gaat? (het principe zegmaar)
|
04 aug 2004 16:27 |
|
|
ser_vanzelf
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
|
Ga jij er achteraan rennen als ie volgas de parkeerplaats op gaat?
_________________________________________ Keep it simple, stupid!
|
04 aug 2004 16:29 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Got me there... Hij kan natuurlijk maar beter na 1 meter op een muur knallen, dan na 20 meter... hmmm... rare gewaarwording
|
04 aug 2004 16:30 |
|
|
ser_vanzelf
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
|
UPDATE
Volop mogelijkheden. De rollenbank wordt binnenkort weer geheel opnieuw geijkt en ze zijn vanaf 6 september weer klaar om mensen te ontvangen.
Prijs valt me wel tegen: 175 euro per uur. Met ongeveer 10 auto's in 8 uur kom je dus op 140 euro per auto.
Da's wel inclusief bediening etc, maar toch, het scheelt aanzienlijk met het eerdere verhaal van 35 euro. Meten/weten is leuk, maar zo nieuwsgierig ben ik nou ook weer niet, ik ga er tenslotte echt niet harder door. Twee volle tanks is ook veeeel plezier!
Op mijn vraag naar dat grote prijsverschil was het antwoord dat sommige clubs soms door de importeur gespronsord worden...
Wie nog interesse heeft kan zich melden.
_________________________________________ Keep it simple, stupid!
|
06 aug 2004 11:00 |
|
|