| | |
| Jeroen914 schreef: Wat voor luchtfilter? Standaard papier (wat moet je daar dan aan reinigen?) of een K&N (achtig) katoen filter met olie? Dat laatste is zeker af te raden nu er een "hitte draad" op je 964 zit De filter olie van het K&N element komt op de hittedraad terecht. Daardoor kan de hitte draad de juiste temperatuur niet meer registreren, weet je motronic dus niet meer hoeveel lucht er aangezogen wordt en klopt er per saldo geen moer meer van je mengsel...! Lekker een standaard papier filtertje gebruiken dus gr. Jeroen | |
| | |
Klopt
Is idd een veelvoorkomend probleem met die K&N's en die hittedraad.
Het probleem is dat deze filters gewoonlijk veeeel te veeeeel olie krijgen.
Met het gevolg zoals je zegt ... heel je mengelsberekening naar de knoppen. ik reinig het met een lichte luchtdruk en olie hem maar zeer zelden (zelfs nog nooit gedaan met diegene die er nu inzit)
Standaard wordt die "kit" geleverd met K&N filter. Zit er dus ook bij mij in.
Ik begin stilaan te vermoeden dat de "bougie-uitlezing" hier wat mee te maken heeft
Mengsel dus blijkbaar ietsie te arm ...
Kga morgen eens testen met het "gewone" papierenfiltertje. (als ik het nog vind en het nog bruikbaar is)
Natuurlijk ook eerst even dat "hittedraadje" weer schoonmaken.
Ben benieuwd of ik niet te weinig "luchtinlaat" ga krijgen
Ook dat "pingelen" bij de start en soms dat bizarre stationair toerental zou wel is best hier wat mee te maken kunnen hebben natuurlijk.
Want al deze "gekke kuren" duiden wel degelijk op een mengsel probleem
Stel je voor
... 3 keer aan de Hammer ... 3 keer geen enkele fout kunnen vinden ... en met het papieren filtertje alle problemen opgelost ...
Dirk