Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:21

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
all risk naar taxatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht all risk naar taxatie
hallo jongens :!:
vraagje aan u allen :?: , ik heb een al risk verzekering naar taxatie waarde zoals jullie zovaak hier hebben aangehaald hoe het moet!! heb ik gedaan dus! nu is het geval nu mag ik van mijn verzekering maar maximaal 10dkm per jaar rijden :pale: , ik heb mijn auto nu net 3 weken en ik heb er al bijna een kwart op zitten :shock: ik kan hem via mijn verzekering wel voor meer km,s verzekeren maar dan issie niet meer all risk naar taxatie maar only w.a. verzekerd :!: en dat wil ik niet :!:
nu heb ik weleens ergens hier op het forum gelezen dat iedereen vertelde waar hij verzekerd was en voor hoeveel en voor hoeveel km,s!
is er hier iemand op het forum die all risk verzekerd is naar taxatie waarde en geen kilometer beperking heeft :?: of veel meer dan 10dkm, zoja dan zou ik graag met diegene in kontakt willen komen om mijn kind daar ook te laten verzekeren :!:
bvd met vriendelijke porsche :D mike

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

15 okt 2006 0:01
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Woudsend - nu Fortis ASR ...

1000 Km per maand .....

Centraal beheer heeft geen kilometer beperkingen, maar ik weet niet wat daar de voorwaarden zijn :roll:

Diks ookal geprobeerd :?:

15 okt 2006 0:08
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
Diks ookal geprobeerd :?:

daar had ik eerst 7500 km/jr en toen hij 15 jaar oud was en de semi-oldtimerverzekering erop kon had ik ook 10.000 km/jr.

15 okt 2006 0:11
Profiel
Bericht 
ik heb m,n kind net :lol: dus ik rijd nu bestwel veel omdat het weer het toelaat en omdat het nieuw is en ik het graag rij zodra het kan.
ik ga naar een aantal meetings per jaar 1x naar porsche paradis per jaar 1x le mans classic een aantal in duitsland en een in oostenrijk nou dan komje al gauw op zo,n 12.000 km :shock: alleen meeting km,s en dan hebik het nog niet eens over touren met mooi weer of ritjes in nl gehad!

dus kom ik ook niet weg met 1000km per maand :!:
wie oh wie heeft voor mij de link :idea: of de juiste verzekeraar :?:
greezz mike

15 okt 2006 0:27
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Diks, 12 of 20K.

15 okt 2006 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
als je hem als 2e of 3e wagen rijdt dan is die 7500 makkelijk te halen.

vooral als je alleen met goed weer rijdt 8)

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

15 okt 2006 1:38
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
mr.burns993 schreef:
als je hem als 2e of 3e wagen rijdt dan is die 7500 makkelijk te halen.

maar als je met je 2e auto het lijstje rijdt wat drknauf hierboven opsomt... schiet je daar heeeeeel gauw overheen.

15 okt 2006 8:52
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
kijk het idd even bij centraal beheer na, geen kilometerbeperking (of nachtclausule of 3e klasse eis)

15 okt 2006 9:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!
Groningen
Bericht 
Hey Mike,

welke witte in je album is van jouw ??

mijn eigen 911 heb ik via SAA verzekerd ,( Samenwerkende Assurantie Adviseurs ) in Rotterdam,daar heb ik een all risk verzekering lopen met 20.000 km per jaar ,uitgaande van Taxatie rapport met eigen risiko van 1000 euro. :o :o
In de polis van hun lees ik dat de auto is verzekerd bij Pronker .
kijk eens op www.pronker.nl
Ik betaal weing omdat ik een klassieke porsche verzekering bij hun kon afsluiten :wink:

succes groet Frank..

15 okt 2006 9:53
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik wil 'geen slapende honden wakker maken', maar check even of de taxatiewaarde alleen voor de premiegrondslag heeft gediend (en er bij total loss schade of diefstal van het volledige voertuig 'gewoon dagwaarde' wordt uitgekeerd), of dat de taxatiewaarde zal worden uitgekeerd (uiteraard minus een eventueel van toepassing zijnd eigen risico)...

Het is maar een tip. Als het straks anders blijkt te zijn dan je denkt, moet je dan immers weer niet je verzekeringsmaatschappij de schuld gaan zitten geven.

Overschrijding van het aangegeven kilometrage is in beginsel trouwens geen reden om een schadeuitkering te (kunnen) weigeren. Daar zijn (rechterlijke) uitspraken over. De vraag is echter of je het 'gezeik' wel wilt dat er ontstaat als je het kilometrage voor de premiegrondslag ruimschoots hebt overtreden en er dan een fikse schade (wellicht een total loss schade) ontstaat.

15 okt 2006 12:29
Profiel
Bericht 
thnx jongens hier word ik weer wat wijzer van , ik ga maandag gelijk kontakt opnemen met pronker ,en gelijk informeren of ik of ik bij mijn huidige idd de taxatie waarde uitgekeerd ga krijgen, ik dacht het wel dat is toch iets met artikel 275 ofzo? die zit er bij mij wel in namelijk.
en idd ik wil geen geouwehoer met km stand achteraf! vandaar ik ook informeer voor een maatschappij met meer km toelage.
twas vandaag weer perfect weer dus ik heb er maar weer een paar km,s bijgezet voor straf!!
greezz mikey

15 okt 2006 21:10
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
drknauf schreef:
iets met artikel 275 ofzo? die zit er bij mij wel in namelijk.

Art. 275 WvK en z'n soortgenoten (273 & 274) zijn sinds afgelopen Januari de eerste niet meer van kracht :idea:

15 okt 2006 21:42
Profiel WWW Facebook 
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Gebruik de zoekfunctie en je zult veel info over het niet meer van kracht zijnde artikel 275 vinden.

Of check even dit draadje tot het einde........ :wink:

15 okt 2006 21:49
Profiel
Bericht 
thnx again , kheb,t goed gelezen zodra ik kontakt heb gelegd met firma pronk ga ik dit allemaal grondig doornemen!! en goed vast laten leggen allemaal! het zou toch kostelijke zonde zijn als de verzekering weer aan het langste eind trekt in geval van schade of diefstal!!
greez mike

16 okt 2006 0:07
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Ik wil 'geen slapende honden wakker maken', maar check even of de taxatiewaarde alleen voor de premiegrondslag heeft gediend (en er bij total loss schade of diefstal van het volledige voertuig 'gewoon dagwaarde' wordt uitgekeerd), of dat de taxatiewaarde zal worden uitgekeerd (uiteraard minus een eventueel van toepassing zijnd eigen risico)...

Het is maar een tip. Als het straks anders blijkt te zijn dan je denkt, moet je dan immers weer niet je verzekeringsmaatschappij de schuld gaan zitten geven.

Overschrijding van het aangegeven kilometrage is in beginsel trouwens geen reden om een schadeuitkering te (kunnen) weigeren. Daar zijn (rechterlijke) uitspraken over. De vraag is echter of je het 'gezeik' wel wilt dat er ontstaat als je het kilometrage voor de premiegrondslag ruimschoots hebt overtreden en er dan een fikse schade (wellicht een total loss schade) ontstaat.

Auto loss is pech hebben, maar niet meer dan dat.
Geen WA dekking hebben kan je echter ruineren.
Hoe groter de strop, hoe groter de kans dat je maatschappij gaat muiten, de groter het risico dat het risico ook echt voor jou is...
Een een polis met km beperking is daar heeel helder in hoor.

Ik heb iemand in de familie die onverzekerd een vader van een jong gezin heeft doodgereden; afgezien van dat drama op zich is hij financieel voor de rest van zn leven "klaar". Huis moeten verkopen om de overwaarde vrij te maken etc. Terecht hoor daar niet van, maar dat is je de besparing op verzekeringspremie niet waard.

16 okt 2006 0:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]