Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:31

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Chassis nummer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Chassis nummer
Geacht Forum,

Kan iemand mij vertellen, waar ik op internet na kan gaan op welke datum en jaar een Porsche is gebouwd. Ik heb namelijk twijfels over de juiste datering, die na invoer in het verleden is verricht.

Met dank en groet

Piet

16 okt 2006 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Stuur het VIN nummer maar. Ik ben inmiddels bij met het decoderen van alle vin nummers vanaf 1968.
Dan kan ik je een mooi sheet terug aanleveren.

Ik heb alleen nog geen tijd gezien de vin decoder online te plaatsen. Dat wordt een onderdeel van de Porsche Technical Car Database en aan die site wordt nog volop gesleuteld.

16 okt 2006 17:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Dag Piet
Dag Piet,

MHoenveld bedoeld eigenlijk te zeggen, dat dat niet zo 1,2 en 3 op internet is na te gaan, maar wel in de diverse boeken in de vakhandel
bv het Boek van Peter Morgan, mss bekend?

Er zijn een flink aantal liefhebbers op het Forum met zo'n boek.
Die kijken het graag voor je na, omgekeerd, als je niet gelijk met de billen bloot wil :shock: mag je ook jouw bouwjaar, typenummer en
aangeven of het volgens jou een ingevoerde is Porsche vanuit bv Amerika
Ook even aangeven of het Hand- of Automatishe bak is.....de antwoorden komen dan "vanzelf"

16 okt 2006 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Gewoon even een mailtje naar Pon sturen met daarin je chassisnummer en kenteken en je krijgt keurig een mailtje van hun terug met de geboortegegevens :wink:

Of de stoute schoenen aantrekken en hier je chassisnummer posten kan natuurlijk ook :lol:

16 okt 2006 19:12
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Uit het chasisnummer van alle door Porsche geleverde autos is het bouwjaar te herleiden. Dat is op zich niet zo lastig. Dat kan ik met de VIN decoder (die nu bijna af is) van alle modellen vanaf 1968 reproduceren samen met nog wat andere gegevens over het chasis.

Voobeeldje van de VIN decoder vind je hier;
Afbeelding

Wil je het plaatje compleet maken dan moet je eigenlijk ook het motor nummer hebben. Pon kan je dan ook nog aangeven of die samen geleverd zijn en of de auto dus nog in originele staat is.

Als ik wat kan betekenen zie ik je chasis nummer wel komen

16 okt 2006 19:50
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
ziet er netjes uit Maurice 8)

Laatst bijgewerkt door Master Ken op 16 okt 2006 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.

16 okt 2006 20:21
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Master Ken schreef:
ziet er netjes uit mhoeneveld 8)

Dank je :wink:

ZegMaarMaurice :mrgreen: :lol:

16 okt 2006 21:46
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mooi, dat wordt wat die site :thumleft:

16 okt 2006 23:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Uit het chasisnummer van alle door Porsche geleverde autos is het bouwjaar te herleiden. Dat is op zich niet zo lastig. Dat kan ik met de VIN decoder (die nu bijna af is) van alle modellen vanaf 1968 reproduceren samen met nog wat andere gegevens over het chasis.

Afbeelding

Wil je het plaatje compleet maken dan moet je eigenlijk ook het motor nummer hebben. Pon kan je dan ook nog aangeven of die samen geleverd zijn en of de auto dus nog in originele staat is.

:thumleft:

Need I say more :?:

Ok... Grote klasse Maurice!

17 okt 2006 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Eerst een rijbewijs (volgend jaar)
woudenberg
Bericht 
wauw, dit wordt zeer zeker perfect.

17 okt 2006 10:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Afbeelding

Heb je zo nog wel tijd voor je zoektocht naar een 996 :?:
Het jaar begin al aardig op zijn eind te raken :lol: :wink:

17 okt 2006 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Bericht 
mhoeneveld schreef:

Afbeelding

Daar zul je veel mensen een plezier mee doen Maurice :D
Klasse :!: :!:

17 okt 2006 11:43
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
[inmiddels sneeuwt het draadje van Piet onder]

Dank voor de complimenten maar weer :wink:
Het duurt nog wel even voor alles online is. De VIN decoder is nu bijna af en daarna moet de database met modellen gevuld gaan worden. Dan ga ik op mijn eigen server een eerste versie beschikbaar stellen en als alle opmerkingen en bugs verwerkt zijn gaat ie online bij een provider die genoeg bandbreedte kan leveren.

Heb je zo nog wel tijd voor je zoektocht naar een 996 :?:
Het jaar begin al aardig op zijn eind te raken :lol: :wink:[/quote]

Jaar is inderdaad bijna al weer om. En ik hoop dat de site natuurlijk door Google of eBay wordt ontdekt dan komt sla ik die 996 wel over en ga ik wel voor de 997 :mrgreen: :lol:

Om het maar algemeen te stellen dan. Die 996 komt er wel maar het kan best dat het wat later gaat worden. We zitten op het moment ook met allerlei verhuisplannen naar het midden van het land en aangezien een huis toch de eerste levensbehoefte is wil ik het geld voor de 996 even als reserve achter de hand houden mochten er een aantal zaken tegen gaan zitten. Ik ga er niet van uit en verwacht zelf dat ik na de transactie zelfs een beter gevuld spaarvarken over houd maar toch. Misschien gaat alles ineens in rap tempo en komt die 996 er alsnog voor het eind van het jaar.
Al moet ik wel zeggen dat het erg kriebelt als ik weer bij een mooie 996 van mijn keuze sta :wink:

[/inmiddels sneeuwt het draadje van Piet onder]

17 okt 2006 13:24
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Beste Forum leden,

Dankzij jullie reacties heb ik het antwoord op mijn vraag kunnen vinden in het Performance Handbook van Bruce Anderson op de blzz. 42 ev.

Met dank en groet

Piet

17 okt 2006 16:58
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
piet van eijk schreef:
Beste Forum leden,

Dankzij jullie reacties heb ik het antwoord op mijn vraag kunnen vinden in het Performance Handbook van Bruce Anderson op de blzz. 42 ev.

Met dank en groet

Piet

Nu ben ik wel reuze benieuwd wat het was :roll:

17 okt 2006 19:57
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Het gaat om een herinvoer SC van naar nu lijkt van 1980 met Motor nr. 6311541, die kenmerken heeft van een 200 PK, zoals stalen benzineleidingen naar de injectoren, terwijl deze 200 PK motoren toch pas vanaf 1981 zijn gebouwd? Of zijn deze er ook al vanaf 1980 geweest?

18 okt 2006 9:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]