Auteur |
Bericht |
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
De krukaskeering eist weer een slachtoffer
Afgelopen zaterdag mijn 993 voor een beurt + APK weggebracht naar de dealer, vanmorgen een telefoontje dat de krukaskeering lekt en vervangen moet worden.
Goed begin van de maandag en de week.....
|
16 okt 2006 22:50 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ouch,
Hoop voor je dat het mee gaat vallen met de uiteindelijke rekening.
Een typisch gevalletje:
Sterkte!
|
16 okt 2006 22:55 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dacht dat het een specifiek 996 probleem was
Maar zonder gekheid. Dat is inderdaad een slecht begin van de week. Ik hoop dat het een beetje mee valt uiteindelijk
Sterkte
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 okt 2006 22:58 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
996 probleem?
Komt dit vaak voor dan?
Ik overweeg een 996, maar ik hou niet van problemen.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
16 okt 2006 23:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het is niet zo dat alle 996 keeringen er zomaar uit lopen maar het is wel het enige echt zwakke punt aan een 996. Er zijn mensen die het een paar maal mee hebben gemaakt en er zijn er die na 150.000 op de teller nog kurkdroog zijn.
Reparatie ligt rond de 700 euro meen ik en tegenwoordig monteert men een verbeterde kering. Wel een klusje voor de vakman want het luistert vrij nauw.
Maar na al dit deprimerende nieuws zou ik me als ik jou was niet zo druk maken en gewoon net als ik een mooie 996 gaan zoeken. Het wordt vaak voorgedaan alsof alle 996'en met een rol keukenpapier voor de rondspetterende olie worden geleverd maar het valt mee.
O ja ook de 986, 997 en 987 kunnen er last van hebben als dat je gerust stelt
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 okt 2006 23:21 |
|
|
horn
PF #57
|
[quote="mhoeneveld"]Het wordt vaak voorgedaan alsof alle 996'en met een rol keukenpapier voor de rondspetterende olie worden geleverd maar het valt mee./quote]
Dat wordt ook al jaren van de 964 geroepen en daar ben je toch ook ingetrapt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 okt 2006 7:56 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
De 'krukas-keerring'. Wat een flauwekul. Overdreven angst voor iets dat
weinig voorsteld. De 996 is er publiekelijk voll. ten onrechte mee de grond in geboord... Ben benieuwd of nu de 993 volgt :roll:
Navraag bij de specialisten brengt aan het licht dat dat wel het laatste is waar je wakker van moet liggen. Komt relatief weinig voor, is goedkoop te herstellen.
Veel vervelender is dat in de jaren na de 3.2 ( de sterkste ) het lagerwerk van onze Porsches kwalitatief minder is dan daarvoor, en dat wel een aanslag op de levensduur van de motoren betekend.
|
17 okt 2006 8:18 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Je had het niet beter kunnen verwoorden. Qua betrouwbaarheid en onderhoudsvriendelijkheid is de 996 en hoger ongeëvenaard.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 okt 2006 9:44 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik dacht ca. € 1.000,- bij Pon.
|
17 okt 2006 10:15 |
|
|
John
Cayenne
|
plm 700 voor een handbak 1000 voor een tiptronic.
Bij een 993 zal dat wel ff hoger liggen
|
17 okt 2006 12:45 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
17 okt 2006 12:57 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Inderdaad bij tiptronic moet eerst de automaat worden gedemonteerd. Was dat even vergeten ...
|
17 okt 2006 13:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad de automaat was ik dan weer vergeten
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 okt 2006 13:15 |
|
|
F@RGO
|
weer een voordeel van een handbak tov tiptronic.
is toch het vermelden waard bij een eventuele keuze wagen.
|
17 okt 2006 13:16 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Hoezo? Heb naar vollle tevredenheid een tip. Er zijn allicht luitjes die liever de koppeling intrappen en schakelen, maar dat is subjectief. Het uitzoeken waard: hoeveel handgeschakelde koppelingen zijn kapot "getrapt" t.o.v. tip
|
17 okt 2006 13:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dit draadje begon toch over een 993
De krukaskeerring van de 993 heeft NIETS van doen met die van de 996, Boxster en 997, behalve de naam.
Weet niet wat de kilometerstand is maar is zeker geen bekend probleem, dus mogelijk normale slijtage: 'All in the game'
Vwb de 996: de verschillende olielekkages rond de krukas voorzijde WAREN zeker wel erg irritant. Niet vanwege de kosten maar het feit dat er eerst geen goede oplossing was
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 okt 2006 14:11 |
|
|
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
In navolging van een paar reacties: het betreft een tiptronic dus de reparatie valt hoger uit. Km stand ongeveer 150 k. Ik weet dat het niet altijd gefundeerd is, maar dit soort reparaties laat ik graag door een officiele dealer uitvoeren. Prijs ongeveer 1000-1200. Dit allemaal ter info.
|
17 okt 2006 22:59 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
En wat als je dit niet laat repareren, of laat aanslepen? Gewoon uit benieuwdheid!
Of topic
Trouwens, ik vrees dat ook van deze kant het prijs is ( wel een 996 tip; 60k op de teller). Heb om te checken, hem vandaag op een groot wit papier gezet. Morgen zal het verdict vallen.
Laatst bijgewerkt door gantor op 18 okt 2006 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 okt 2006 17:29 |
|
|
ECT
|
Ik raak de draad even kwijt; van de 993 gaan we opeens over naar een 996???
Problemen met de krukaskeerring van de 993? => zeldzaam!
Eerder bekend probleem bij 996.
|
18 okt 2006 18:41 |
|
|