Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:56



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
996 TT motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 996 TT motor
Vraagje:

welk blok is de basis van de 996TT motor? Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?

Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...iemand met ervaring die de zwakke punten kan opsommen?

Zijn er specifieke zaken waarop men moet letten bij aanschaf 996TT (dan bedoel ik zwakke punten op de gehele auto en niet enkel motor)

thnx...
_________________________________________
Respekt für die Eltern


17 okt 2006 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 996 TT motor
MichM3 schreef:

welk blok is de basis van de 996TT motor?


M64. Dus het blok van de 964, de 993, de GT3 en de Turbo's.

Citaat:
Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?


Als je de verhalen moet geloven heeft het M64 blok in 964 gedaante ongeveer net zoveel olie nodig als benzine, maar in de praktijk is het misschien wel het beste blok van Porsche.

Citaat:
Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...


Gewoon op Porscheniveau. Erg goed dus.


17 okt 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.


17 okt 2006 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
S2 schreef:
Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.

ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat
_________________________________________
Got coffee?


17 okt 2006 9:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Marco schreef:
S2 schreef:
Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.

ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat
Ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zo is....Het is volgens mij een geheel nieuw ontwikkelde motor
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


17 okt 2006 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
De watergekoelde motor is natuurlijk een geheel nieuw ontwikkelde motor.
Kijk maar naar de oliecirculatie, carter enzovoorts. Tuurlijk blijven er elementen die Porsche eerder heeft gebruikt terugkomen in de nieuwe ontwerpen maar je kunt niet zomaar een motorblok een beetje redesignen en er een watergekoelde versie van maken.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 okt 2006 19:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: 996 TT motor
MichM3 schreef:
Vraagje:
welk blok is de basis van de 996TT motor? Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?

De oude 996Turbo's hebben een carter dat afstamt van de 964, zelfs het gegoten onderdeelnummer op de carterhelften begint met 964, net als bij de GT3.
Echter is het geen 964 carter, er zijn een paar gaten anders geboord en gegoten. Ook is het carter anders waar bij de 964 de ventilator geplaats is.

MichM3 schreef:
Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...iemand met ervaring die de zwakke punten kan opsommen?


Zwakke punten?? :shock:
OK, de hitte schilden om de turboladers roesten nog al snel, net als de bobines. :lol:

MichM3 schreef:
Zijn er specifieke zaken waarop men moet letten bij aanschaf 996TT (dan bedoel ik zwakke punten op de gehele auto en niet enkel motor)
thnx...

De lagers van de pignonas zijn niet overdreven sterk uitgevoerd, let dus op een gierende versnellingsbak.

Marco schreef:
ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat

Met dat 'leek' valt het dus wel mee. :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


17 okt 2006 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Lees gewoon even de buying guide Mich, welke ik recent gescand heb en onder leesvoer in het album heb geplaatst;

Afbeelding


17 okt 2006 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Dank aan allen voor de input!!! Jullie hebben ons lichtjaren vooruit geholpen :thumleft: :wink:

Maar euh, toch voor de zekerheid...@Renntech misschien: komen lekkende krukaskeerringen voor op 996TT's?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


17 okt 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 996 TT motor
Renntech schreef:
De lagers van de pignonas zijn niet overdreven sterk uitgevoerd, let dus op een gierende versnellingsbak.


Hebben ze niet geleerd van de 968?


17 okt 2006 21:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
MichM3 schreef:
@Renntech misschien: komen lekkende krukaskeerringen voor op 996TT's?


Ja. Net zoveel kans als een lekkende keering bij een 964 of 993.

Maar ze hebben niet het probleem van de andere watergekoelde 6 cilinders.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


18 okt 2006 8:16
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.