Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:42



Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oliedruk(meter) 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Heb het nog even nagevraagd bij de specialist ..... :( . Er moet bij de 3.6 het nodige worden gedemonteerd om erbij te kunnen. Iets dus voor op m'n "to do lijstje" door de specialist ..... ooit :wink: .

Toch bedankt :) :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


19 nov 2003 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Laamme raaie... zit rechts achter op het blok (zeg maar achter het lucht filter huis), waar bij de eerdere modellen de olie-koeler zit?

gr.

Jeroen


20 nov 2003 0:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Laamme raaie... zit rechts achter op het blok (zeg maar achter het lucht filter huis), waar bij de eerdere modellen de olie-koeler zit?

gr.

Jeroen


Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 nov 2003 0:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Daar was ik al bang voor... :roll:

gr.

Jeroen


20 nov 2003 2:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
De olie-koeler zit toch in het rechtervoorspatscherm, of haal ik 2 koelers door elkaar?

(erhmz, ja, die moest vastgedraaid worden vandaar :) )


20 nov 2003 9:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey Pascal,

T/m de 3.2 zit er ook een oliekoeler tegen het blok gemonteerd
Zit aan de passagierskant van de auto tussen de motor en het schutbord

gr.

Jeroen


20 nov 2003 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jeroen914 schreef:
T/m de 3.2 zit er ook een oliekoeler tegen het blok gemonteerd
Zit aan de passagierskant van de auto tussen de motor en het schutbord

Hmmm, bij de plek waar je je olie moet peilen in de buurt dus? :)

Ik kom er wel...


20 nov 2003 22:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
nee, da's naast de motor...
de olie koeler zit ACHTER de motor

gr.

Jeroen


20 nov 2003 23:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Iemand van die werkplaatshandboeken voor mij?


20 nov 2003 23:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Oud topicje omhoog schoppen......

Ik heb het probleem dus ook dat de oliedruk wat staat te "dansen" tussen de 1 en 2 bar bij stationair toerental (warme motor). Er werd gerept doort Shark dat het veroorzaakt kan worden na het vervangen van het filter. Dit is bij mij idd net gebeurd :!:

Mijn vraag hoe kan dit dan? en nog belangrijker.... hoe kom ik er vanaf :shock: :D
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


16 jan 2005 16:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Over de oorzaak van het schommelen tussen 1 - 2 bar maak ik je liever niet ongerust :wink: :oops: . Erwin kan daar veel beter op antwoorden.

De oorzaak van de max. 4 bar is overigens ondertussen gevonden :roll: ..... proefondervinderlijk (b)lijken nieuwe oliedrukzenders die op dit moment worden geleverd maximaal deze waarde aan te geven :!: :shock:

Een nieuwe oliedrukmeter gaf dus deze max. waarde aan. Ter controle de oliedruk rechtstreeks laten meten Afbeelding en deze ging keurig tot 5 bar. Niets aan de hand met de druk zelf dus :D . Een andere nieuwe gemonteerd: max. 4 bar :!: :arrow: een gebruikte gemonteerd: max. 5 bar :!: :?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 jan 2005 22:16
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
Bericht 
Mijn 964 uit 90 geeft bij een koudstart 2 bar aan.Op hogere toeren en met warme motor krijg ik een kleine 4 bar.
Als ik met warme motor stationair draai zakt de oliedruk beneden de halve bar.Hoe warmer de motor(file) des te lager dat de oliedruk valt.
Als ik de auto in de winter stal dan laat ik de motor regelmatig eens stationair warm lopen en heb al meegemaakt dat als de olietemperatuur hoog op begint te lopen(10 uur en de oliekoeler begint dan aan te slaan) de oliedruk volledig wegvalt en het waarschuwingslampje begint te branden. Vanzodra ik terug gas geef loopt de druk terug op en verdwijnt het waarschuwingslampje.
Moet ik mij zorgen maken? of is dit normaal?
Zowel de olie als het oliepijl zijn bij mijn wagen O.K.Ik rij meestal korte stukjes met de wagen (gemiddeld 20 km) en heb de indruk dat de olietemp meestal iets hoger ligt dan bij anderen hier op het forum(rijdend op temperatuur geeft hij meestal iets meer dan 9 uur aan)
zou het kunnen dat de oliepomp niet meer is wat ie zou moeten zijn of is het normaal? Ik las hier al op het forum dat dit bij oudere modellen dan de 964 normaal is dat het waarschuwinglslampje van te lage oliedruk bij hoge temperatuur en stationair toerental gaat branden.
_________________________________________
beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis


23 jul 2006 16:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
flurck schreef:
Als ik de auto in de winter stal dan laat ik de motor regelmatig eens stationair warm lopen.

Ik rij meestal korte stukjes met de wagen (gemiddeld 20 km)


... twee zaken waar IMO een 911 niet voor gemaakt is :shock:

Verder denk ik dat je een oliedruk sensor hebt die 'overleden' is ...

... normaal gesproken meet je ongeveer toerental/1000 + 1 aan (bar)oliedruk als de motor op temperatuur is :idea:

... zekere voor het onzekere nemen en de oliedruksensor laten controleren door een specialist (of dealer) ...


23 jul 2006 16:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
flurck schreef:
Als ik de auto in de winter stal dan laat ik de motor regelmatig eens stationair warm lopen....

ADVIES: de zoekfunctie gebruiken op 'warmdraaien' :!:

Hoop dat je dit daarna nooit meer doet. Zoals Olaf ook al schreef :evil: :twisted: :roll: :oops: :cry:
Kortom: HEEL SLECHT VOOR DE MOTOR :!:en het milieu ook nog


23 jul 2006 18:53
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
flurck schreef:
Als ik de auto in de winter stal dan laat ik de motor regelmatig eens stationair warm lopen....

ADVIES: de zoekfunctie gebruiken op 'warmdraaien' :!:

Hoop dat je dit daarna nooit meer doet. Zoals Olaf ook al schreef :evil: :twisted: :roll: :oops: :cry:
Kortom: HEEL SLECHT VOOR DE MOTOR :!:en het milieu ook nog


Ik rij niet met de P in de winter(staat 6 maand stil)Dus acht ik het eens warm laten lopen van de motor in die periode een noodzakelijk kwaad.Ik doe dit zo eens in de maand, anders gaan de dichtingen van de motor ook naar de vaantjes en heb ik massas kosten als ik hem na de winter weer in verkeer breng. :cry:
Ik heb dus begrepen dat ik volgende winter maar wat gas ga geven om de motor op temperatuur te laten brengen!
_________________________________________
beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis


23 jul 2006 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
flurck schreef:
...Dus acht ik het eens warm laten lopen van de motor in die periode een noodzakelijk kwaad. ....anders gaan de dichtingen van de motor ook naar de vaantjes


:?: :roll: :bang:


24 jul 2006 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
flurck schreef:
Ik rij niet met de P in de winter(staat 6 maand stil)Dus acht ik het eens warm laten lopen van de motor in die periode een noodzakelijk kwaad.


Ik ken autos en motoren die langer stilstaan en weinig problemen veroorzaken na de winter. Ik denk dat het zo stationair warm laten lopen een veel grotere aanslag is, zeker in de winter. Op het moment dat de motor weer afkoeld zuigt hij koude lucht aan en daarmee een hoop vochtigheid. Dit vocht in het blok veroorzaakt de welbekende mayonaise (sludge)
Gewoon lekker laten staan in de winter met een druppellader voor de accu of een flinke 30 a 40 km rijden zou mijn devies zijn.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


24 jul 2006 14:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
flurck schreef:
...Dus acht ik het eens warm laten lopen van de motor in die periode een noodzakelijk kwaad. ....anders gaan de dichtingen van de motor ook naar de vaantjes


:?: :roll: :bang:


Tja, Paul voor sommige is een advies voor dovemansoren.


24 jul 2006 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Gelukkig zijn hier ook anderen die wel iets hebben aan kennis en ervaring, al of niet na een proefritje :D :wink:


24 jul 2006 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
:cheers: :thumright:


24 jul 2006 20:55
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
Bericht 
O.K. als jullie mij willen belachelijk maken.Kzal het niet meer doen ( de P warm laten draaien in de winter)
Endaarbij dacht ik dat dit forum diende om vragen te stellen aan de collega's die er meer verstand van hebben(dan ik) en zouden de antwoorden beter passen in een nieuwe topick in het forum(de auto al of niet warm laten draaien bij langdurig stallen)
Nu is mijn probleem nog niet opgelost, is er iets met de oliepomp of de sensor? Ik ga het eens laten nakijken door een echte P specialist!
_________________________________________
beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis


24 jul 2006 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
flurck schreef:
is er iets met de oliepomp of de sensor?


Meten = weten. Ik denk de sensor, maar als die goed werkt...


25 jul 2006 8:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
flurck schreef:
O.K. als jullie mij willen belachelijk maken.


:scratch:

flurck schreef:
... Nu is mijn probleem nog niet opgelost, is er iets met de oliepomp of de sensor?
Ik ga het eens laten nakijken door een echte P specialist!


:arrow: :arrow:

Olaf die een dag eerder in dit topic schreef:
... zekere voor het onzekere nemen en de oliedruksensor laten controleren door een specialist (of dealer) ...


:wink:


25 jul 2006 11:30
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.